Hop til indhold

Er I nervøse, når I møder løse hunde?


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Jeg var ude at gå tur med min søster og hendes hund forleden. Vi går på en sti langs en villavej, og et sted, er der en hund, der kan gå igennem et stort hul i hækken, og står så der midt i hækken og bare kigger på os, mens vi går forbi.

 

Jeg var en smule nervøs, og var sikker på, hunden ville komme ud til os, og ville være aggressiv. Hvis jeg havde gået med Elvis i stedet (som ikke altid er glade for andre hanhunde - slet ikke løse!), havde jeg været 100 gange mere nervøs, og været sikker på, det havde endt i slagsmål :oops: I øvrigt uden overhovedet at vide, om det var en han- eller hunhund ... :stupid:

 

Er jeg den eneste, der bliver nervøs og ser alle mulige skrækscenarier for mig, jeg ser en løs hund? :oops:

Jeg hader, at det er sådan, for jeg har altid ment at alle hunde er søde, indtil det modsatte er bevist, og hvis jeg går uden hund, har jeg det stadig sådan, at jeg altid tænker "ihh, en sød hund" :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver ikke nervøs - jeg plejer lige at se den løse hund an, er det en lille/mellem størrelse hund som kommer roligt hen mod os og med logrende hale, så lader jeg den bare hilse på vores tøser - giver dem løse liner, og lader dem hilse kort.

 

Er det derimod en stor hund eller en hund der, uanset størrelse, kommer farende hen til os eller udviser aggressiv adfærd, så går jeg ind og spærre mellem mine tøser og den løse hund, råber at den skal se at forsvinde og brøler også gerne ud over hele nabolaget om nogen mangler deres hund, for så har de værsgo at hente den asap!!

 

I de fleste tilfælde lufter Michael & jeg dog hundene sammen, og er der så en løs hund jeg ikke mener skal hilse på vores, så plejer jeg at give vores hunde til Michael og så går jeg hen og indfanger den løse hund - uanset om den måtte blotte tænder eller hvad den gør. Der er jeg noget mere frygtløs end Michael, jeg er kold. Hellere at den sætter tænderne i armen på mig end på hundene, som netop har haft rigeligt med dårlige oplevelser med løse hunde!

 

Det er rart når vi er to, for det er immervæk ikke super nemt at afskærme fire hunde fra en løs hund.

 

Jeg har aldrig oplevet et decideret slagsmål mellem vores hunde og en løs hund - jeg har oplevet løse hunde der er kommet farende og med blottet tænder og rejste børster - det har så heldigt nok alle gange været hvor vi begge har været afsted, og der har jeg først brølt så højt af hunden at den stoppede op inden den nåede helt hen til os og så tog jeg fat i halsbåndet på den og fik fundet ejeren og gav vedkommende besked på at holde deres hund på egen grund!

 

Men vi har faktisk haft gode møder med enkelte løse hunde - som har været virkelig søde, nærmet sig os meget langsomt, ikke været overstadig el.lign, bare ladet vores tøser hilse på den stille og roligt - også uden ivrigt at ville snuse til dem. Få sekunder efter har ejerne i de tilfælde kommet stormet rundt om hjørnet for at få fat på deres hund, men så har jeg kunnet berolige dem med at når det er så søde hunde de har, så er det HELT ok - for så er det kun godt med gode oplevelser til mine tøser, og så har de fået lov til at snakke videre :hjerte:

 

Løse hunde ER dog et stort issue for mig, når det ikke er søde hunde - og jeg har haft diskussioner med to forskellige mænd der lufter nogle af de steder vi ofte gør. Sådan skænderier for alvor, hvor jeg bl.a. også er blevet kaldt møgkælling og blevet bedt fise op i hundeskoven med mine hunde (sjovt nok var det jo mig der havde mine i snor og hans der var løs, men nå ja.. :rolleyes:) Men er det sådan nogle idioter jeg møder så diskutere jeg gerne med dem, for jeg gider ikke have deres møgkøtere op i hovedet på vores - og godt nok har det krævet et par diskussioner med dem - men den dag i dag holder de deres hunde i snor når de spotter os! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har arbejdet ekstremt meget på det, for Bella bliver meget påvirket af mig. Med den første hund var jeg i lettere panik, for han ville dræbe alle der nærmede sig. Jeg har prøvet en enkelt gang med Bella at jage en løs hund væk, og det resulterede i at Bella blev skide sur på hunden.

 

Hun er heldigvis rigtig god til at kommunikere med andre hunde, så jeg hilser med glad stemme på løse hunde, og holder øje med hvordan hun reagerer. Hvis den anden hund er venlig (det er de oftest) hilser hun gerne. Hvis den anden er sur, tager Bella afstand og lader mig tage over.

 

Dorit er glad for alt og alle. Hvis der er optræk til ballade, gemmer hun sig bag Bella:mrgreen:

 

Så jeg forsøger altid at bevare roen og se an når vi møder løse hunde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da blevet et par gange, hvor der er kommet en flok på 6-7 stykker farende hen mod os uden at jeg kendte en eneste af dem. Der blev jeg da lidt utryg, fordi jeg ikke kunne nå at vurdere om alle hundene var venlige. Desuden kunne jeg se på Bobo, at han syntes det var for meget og jeg vidste jo ikke, hvordan de andre hunde ville reagere, hvis han sagde fra.

 

Men nej, som udgangspunkt er jeg ikke nervøs. Ikke hvis hunden ellers virker venlig og bare gerne vil hilse på os. De fleste møder går også fint. Bobo provokerer ikke andre hunde, han vil bare gerne lege og det er de fleste hunde ret overbærende overfor, hvis de da ikke lige er med på legen.

 

Hvis jeg havde en hund med dårlige oplevelser eller en hund der af en eller anden grund reagerer negativt på fremmede hunde, ville jeg nok godt kunne blive nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke nervøs, men jeg bliver irriteret. Karla bliver hurtigt gal, så Hvis det er en stor hund, eller en hund der opfører sig aggressivt, så kan jeg blive nervøs. Karla er god til at ignorere rigtigt meget, hvis jeg beder hende om det, men hun har en grænse og til syvende og sidst er hun ikke ret stor og kan nemt blive taberen i et reelt slagsmål

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skrækslagen! Det er utroligt som man kan forandre indstilling på relativt kort tid. Da Bo og Leroy levede, tog jeg det helt roligt når vi mødte løse hunde, for det gjorde de. Men Vinnie flipper skråt ud, så med hende er det ikke sjovt at møde andre hunde, uanset om de er i snor eller ej. Hvis der er nogen fordel ved at hun er blevet gammel og blind, så er det at jeg som regel kan nå at vende om og komme væk, inden hun opdager den anden hund...

 

Mht. Oluf, der er jeg simpelthen hundelovsforskrækket. Han har ikke fået lov til at møde en fremmed hund siden han var hvalp. Jeg er overbevist om, at selv om en løs hund løb lige hen i hovedet på ham, så ville det være os, der fik skylden for hvad der evt. måtte ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke sige bange men jeg er lidt nervøs, jeg arbejder på sagen og det er blevet bedre. Men har desværre haft to uheld hvor en en stor lab første gang kom stormende hen til os og bed sig fast i Walther, anden gang var en schæfer som kom stormende ud af en indkørsel og sprang på Zeus.

 

Så jeg er lidt nervøs når vi møder løse hunde, især efter det med Zeus han kan godt blive utryg og gøer og knurrer en del ved andre han hunde der kommer farende.

 

Men vi arbejder som sagt på sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

lidt nervøs... men kommer an på dens opførsel

 

Jackie gider ikke hunde der fare i hovedet på hende (om det så er overstadig leg eller aggressivt) men hun har nu lært at lade mig hyse den anden væk.

 

ser jeg en løs hund (også venlig) råber ejg ofte på ejren.

 

Hvad der VIRKLIG irretere mig er

a) folk der ikke gør et ærligt forsøg på at holde på egen grund = har et fornuftigt hegn. Det har de fleste heldigvis

b) folk der råber tilbage "den gør ikke noget!" - jeg fuldstændig ligeglad den genere min hund, hun siger fra, den forstår ikke, dens ejere må tage over.

når ja og så som rytter.... hunde der løber op til heste eller ud på en fold ... det første skræmmer mig fordi vores hest blev bidt og hævet i halen af en stor hund som ejer ikke kunne/ville kalde til sig (den kom ikke da hun endelig kaldte), det andet fordi der var en hund der angreb nogle islandske heste på deres fold, ret alvorligt, nær hvor jeg boede som barn.

 

 

hvis folk bare har styre på deres hund må de gå løs hvor de vil uden det genre mig....

selv foretrækker jeg et godt udsyn I Jackies normale løbe radius = minimum 5-10 ok udsyn

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader løse hunde uden ejer i nærheden til at signalere "jeg har styr på det"... Efter Sinus sidste vinter blev overfaldet af en schæfer-dreng er han blevet mindre tolerant, når det er hanhunde vi møder. Og der er jeg også hundelovsforskrækket! For da Sinus er en stor hund, vil det nemt blive alvorligt hvis det kommer til slagsmål, og han vil få skylden.

Men han er heldigvis nem at holde ro på, og så puster jeg mig op overfor de(n) tilløbende - har mere end en gang råbt til ejere at jeg sparker deres kræ ad H...... til, hvis ikke de straks får styr på deres hund(e).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader løse hunde uden ejer i nærheden til at signalere "jeg har styr på det"... Efter Sinus sidste vinter blev overfaldet af en schæfer-dreng er han blevet mindre tolerant, når det er hanhunde vi møder. Og der er jeg også hundelovsforskrækket! For da Sinus er en stor hund, vil det nemt blive alvorligt hvis det kommer til slagsmål, og han vil få skylden.

Men han er heldigvis nem at holde ro på, og så puster jeg mig op overfor de(n) tilløbende - har mere end en gang råbt til ejere at jeg sparker deres kræ ad H...... til, hvis ikke de straks får styr på deres hund(e).

Jeg hader endnu mere løse hunde med ejer der kommer slingrende bagved og råber "Det er ok, den gør ikke noget, bare rolig" - øh men hvem i alverden har sagt jeg/mine hunde gider hilse på din køter?! Hent den NU!!! :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader endnu mere løse hunde med ejer der kommer slingrende bagved og råber "Det er ok, den gør ikke noget, bare rolig" - øh men hvem i alverden har sagt jeg/mine hunde gider hilse på din køter?! Hent den NU!!! :genert::lol:

 

Jeg plejer at råbe: det gør min! Tilbage... Og i sådanne situationer er jeg altid lodt ærgerlig over, at Karla ikke ligner en rottweiler :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke nervøs, når ejer ser ud til at have styr på sin løse hund. Vi har et par stykker herude som går med deres hunde uden snor hele tiden - og jeg ved, at de bliver hos deres ejer/er under kontrol og ejerne er også gode til at signalere, at deres hunde er under kommando og ikke kommer flyvende. Enzo skulle lige vende sig til at løse hunde ikke betyder hund kommer stormende. Normalt kigger han ikke på andre hunde vi passerer, men de løse kigger han lige en ekstra gang på (sjovt at han kan vurderer om de er i snor..? - måske deres gangmønster/bevægelser er anderlede? - de her nævnte hunde tusser rundt foran som gik de i en 8 meter flexline, så det er ikke fordi de stormer rundt).

 

I dag kom der en schæfer blæsende rundt om et hjørne mens vi trænede ude i et industriområde - men tror den var på harejagt - den havde i hvert fald ikke travlt med os og værdigede os ikke et blik (men ændrede retning og løb hjem, da den rundede hjørnet og vi var der), så den var vi også cool med begge to. Men de hunde, der kommer flyvende hen til os bliver jeg pænt ærgerlig over kommer. Det er mange år siden jeg har mødt en aggressiv løs hund, der løber helt hen til os (sidst da Enzo var unghund - men skulle sådan en komme - især en større end af slagsen - ville jeg nok blive nervøs) men indenfor de sidste par uger har Enzo da fået et par gøende hunde løbende imod sig. Det har i alle tilfælde været små hunde og de er stoppet op et par meter foran ham. Ejerne smiler bare og siger "den kunne spise dig, hvis den ville" og går videre. De kan ikke se der er et problem, at de ikke har styr på deres hunde. Men heldigvis er Enzo blevet mere moden og cool i de situationer og han bærer ikke oplevelsen med sig længere (virker det som om), som han gjorde da han var yngre. Han har et par dårlige oplevelser i bagagen, så jeg bliver irriteret og vred, når folk ikke har styr på deres hunde - især dem der kommer storgøende frem imod os uanset størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Dorit var i løbetid, var jeg i skoven med veninden og Nullermanden. Nullermanden elsker ikke alle, særligt hader han visse hanhunde. Bella vil til enhver tid beskytte ham, og Dorit gør altid som søster.

 

Vi mødte så to damer som kom gående med 3 løse hunde. En jagtting, en cattledog og en coton. De 2 store kom hurtigt i snor, men coton'en fik lov at fortsætte. Han havde direkte kurs mod Dorit! Vi var trukket ind mellem træerne, Nullermanden i første række, Bella nr. 2 og Dorit bagerst. Nullermanden begyndte at hidse sig op over for coton, og Bella mente straks at hun skulle overtage. Dorit fulgte bare trop. Jeg råbte til damerne at den lille var løbsk, og at de nok skulle fange den coton inden den blev flået af de store. De råbte "den gør jo ikke noget", mens Nuller og Bella i den grad råbte "DØ"!!! Coton'en stod et par meter fra Nullee og overvejede hvordan den skulle komme forbi de to frådende bæster og ind til hende den løbske. Endelig fik en af damerne hunden fanget, og kom så med en kommentar om at det nok ikke var så smart at gå med sådan nogle sure hunde. Så fik hun ellers verdens største skideballe (som muligvis druknede i gøen fra de to store).

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Nullermanden og Bella havde givet coton'en en røvfuld og måske det der er værre.

 

Så når Nullermanden er med, er jeg nok lidt mere på stikkerne end når jeg bare er afsted med pigerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også det problem, at jeg ikke er vanvittig god til hundesprog :oops: Altså de helt tydelige tegn, kan jeg sagtens se, men små ting, som burde indikere om hunden er fredelig eller ude på ballade, det er jeg ikke ret god til.

 

Da Elvis var undhund (10 måneder) mødte vi en gammel golden, der kom luntende hen over vejen og hen til os (det viste sig, den var stukket af hjemmefra). Nååårh en sød hund og HAPS! så sad den i Elvis :shock:

 

 

Derudover er jeg bare sikker på, at aggressiv hund = 2 hunde, der flyver i hovedet af hinanden og bider indtil de bliver tvunget fra hinanden. Sådan ER det jo ikke altid (/langt fra altid?), det har jeg bare svært ved at minde mig selv om, når jeg ser en løs hund.

 

Da Dorit var i løbetid, var jeg i skoven med veninden og Nullermanden. Nullermanden elsker ikke alle, særligt hader han visse hanhunde. Bella vil til enhver tid beskytte ham, og Dorit gør altid som søster.

 

Vi mødte så to damer som kom gående med 3 løse hunde. En jagtting, en cattledog og en coton. De 2 store kom hurtigt i snor, men coton'en fik lov at fortsætte. Han havde direkte kurs mod Dorit! Vi var trukket ind mellem træerne, Nullermanden i første række, Bella nr. 2 og Dorit bagerst. Nullermanden begyndte at hidse sig op over for coton, og Bella mente straks at hun skulle overtage. Dorit fulgte bare trop. Jeg råbte til damerne at den lille var løbsk, og at de nok skulle fange den coton inden den blev flået af de store. De råbte "den gør jo ikke noget", mens Nuller og Bella i den grad råbte "DØ"!!! Coton'en stod et par meter fra Nullee og overvejede hvordan den skulle komme forbi de to frådende bæster og ind til hende den løbske. Endelig fik en af damerne hunden fanget, og kom så med en kommentar om at det nok ikke var så smart at gå med sådan nogle sure hunde. Så fik hun ellers verdens største skideballe (som muligvis druknede i gøen fra de to store).

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Nullermanden og Bella havde givet coton'en en røvfuld og måske det der er værre.

 

Så når Nullermanden er med, er jeg nok lidt mere på stikkerne end når jeg bare er afsted med pigerne.

 

Øhh var de døve, de damer :shock: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Dorit var i løbetid, var jeg i skoven med veninden og Nullermanden. Nullermanden elsker ikke alle, særligt hader han visse hanhunde. Bella vil til enhver tid beskytte ham, og Dorit gør altid som søster.

 

Vi mødte så to damer som kom gående med 3 løse hunde. En jagtting, en cattledog og en coton. De 2 store kom hurtigt i snor, men coton'en fik lov at fortsætte. Han havde direkte kurs mod Dorit! Vi var trukket ind mellem træerne, Nullermanden i første række, Bella nr. 2 og Dorit bagerst. Nullermanden begyndte at hidse sig op over for coton, og Bella mente straks at hun skulle overtage. Dorit fulgte bare trop. Jeg råbte til damerne at den lille var løbsk, og at de nok skulle fange den coton inden den blev flået af de store. De råbte "den gør jo ikke noget", mens Nuller og Bella i den grad råbte "DØ"!!! Coton'en stod et par meter fra Nullee og overvejede hvordan den skulle komme forbi de to frådende bæster og ind til hende den løbske. Endelig fik en af damerne hunden fanget, og kom så med en kommentar om at det nok ikke var så smart at gå med sådan nogle sure hunde. Så fik hun ellers verdens største skideballe (som muligvis druknede i gøen fra de to store).

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Nullermanden og Bella havde givet coton'en en røvfuld og måske det der er værre.

 

Så når Nullermanden er med, er jeg nok lidt mere på stikkerne end når jeg bare er afsted med pigerne.

Hvor er det også bare dumt sagt, altså :roll: Man er da nødt til at lufte sine hunde, så det er jo ikke en mulighed bare at lade være med at gå med dem selvom de bliver sure engang imellem. Men det er selvfølgelig nemmere at give dig skylden (selvom du forsøger at undgå dem!!!) end selv at tage lidt ansvar :damn:

 

Jeg har også det problem, at jeg ikke er vanvittig god til hundesprog :oops: Altså de helt tydelige tegn, kan jeg sagtens se, men små ting, som burde indikere om hunden er fredelig eller ude på ballade, det er jeg ikke ret god til.

Det kan altså også være temmelig svært at se. Især fordi det tit ikke tager ret lang tid før man opdager hunden til den er henne hos en.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på om jeg er uden hund og hvilken af hundene jeg følges med og hvilken hund det er der kommer løbende... Altså meget situationsbetinget.

 

Men efter mange grimme oplevelser havde jeg det rigtig rigtigt dårligt med alle løse hunde i et godt stykket tid, jeg vil tror det to to år før jeg var nulstillet igen.

 

jeg oplevede simpelthen angst hvis jeg havde hundene med og jeg så en løs hund.

 

Idag bliver jeg ikke nervøs hvis jeg kun har mysla med. Med mindre hunden virker aggressiv, men så bliver jeg nok mere beskyttende og sur. Heldigvis kan mysla løftes. Jeg har dog kun haft behov for det en gang.

 

Hvis jeg kun har sheila med, bliver jeg stresset hvis jeg spotter løse hunde der ikke virker som om de er under kontrol. Jeg HADER for eksempel at møde løse hunde i skoven der følges med løbere, der ikke foretager sig noget. Som regel er det fordi deres hund bare fortsætter forbi, men det kan jeg ikke vide for nogle enlelte forelsker sig i sheila og glemmer alt om at følge deres menneske. Så ser jeg sådan en, så forsvinder jeg så langt ind i skoven som jeg kan nå inden de passerer.

 

Er det løse hvalpe så går det jo til gengæld fint, så der bliver jeg ikke nervøs. Sidst vi var ved dyrlægen mødte hun hele to løse hvalpe på den måde, en inden hun kom ind til konsultation og en der hun kom ud af rummet. Det er tidligt folk ikke har styr på det.

 

Har jeg begge med, så er jeg nok endnu mere påpasselig end med kun sheila, da det simpelthen altid er noget kage at blive opsøgt af en løs hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at råbe: det gør min! Tilbage... Og i sådanne situationer er jeg altid lodt ærgerlig over, at Karla ikke ligner en rottweiler :lol:

 

Jeg kan også finde på at sige at min hund er temmelig aggressiv - og han flår din hund hvis du ikke fjerner den.... Så vågner folk op!

 

Men har oplevet en gang at ejer sagde til mig, at når min hund ikke vil lege med hendes hund burde jeg lufte min hund et andet sted. Hun sluttede faktisk sin svada med at foreslå jeg gik til træning med min hund, så den blev lidt socialiseret og lydig :shock::shock: Det var ligesom hendes hund der ikke lystrede.... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

apropos den der med "den gør ikke noget" sætning, så hader jeg også denne. I hvertfald hvis ejer ikke samtidig har fut i gummistøvlerne og er på vej hen for at hente sin hund = kan se at den generer mine.

 

Men har i andre aldrig prøvet at jeres hund er løbet hen til andre (mennesker eller hunde) hvor den ikke skulle og i følte behov for at berolige med at den ikke gør noget? Og hvad har i så sagt?

 

 

Jeg må indrømme at jeg netop har sagt "hun gør ikke noget" om mysla.

 

Hun har nemlig fået den irriterende uvane at hvis sheila er med og mysla er løs (sheila er altid i snor hvor vi kan møde nogen) og sheila ser en hund først, hun gør af eller måske bare lige kort stirrer koncentreret frem mod den, så styrter mysla gøende afsted mod den, indtil hun opdager at der ikke er nogen snor der bremser hende. Hun stopper ALTID mindst 5 meter fra den og søger ikke kontakten, hun forsøger klart at passe på at den ikke kommer over til sheila.

Ofte vender hun om når jeg har fået sheila til at holde mund og kalder på hende, men nogengange tør hun ikke vende ryggen til den anden hund, hvis denne ikke virker venlig. Og så skal jeg kalde nogle gange og der får jeg behov for at berolige ejer med at hun ikke kommer over til dem og det virker altså:) Jeg har ikke mødt en ejer endnu som ikke så beroliget ud af den sætning. Men jeg har så heller ikke oplevet at mysla gjorde det ved en hund som var flippet ud.

 

Mysla er SÅ god til andre hunde, hun læser dem på et split sekund og har yderst sjældent været i klammeri udover omkring ressourcer.

 

 

Sidst vi var en tur oppe og besøge min mor, går vi så gennem en kolonihaveforening. Mig med begge piger i snor og min mor med en cykel. Da vi passerer en have styrter en sort lab gøende ud mod os (intet hegn). Han lød vogtende først og kroppen var anspændt, så adrenalinet røg i vejret. Sheila gøede og mysla starter også ud med et par vov, men stopper så og afventer. I det samme har hunden vel løbet halvdelen af de 10 meter over mod os, den skifter karakter til scorekarl, hvilket jeg ser og slipper mysla og løber væk med sheila.

 

Scorekarl labberne vil ALTID have sheila, så hun skal bare af banen og så kan mysla roligt klare ærterne. Mysla hilser på den, men bliver ved at afskære den vejen hen mod os, gør så snart den prøver at passere hende indtil ejer får den hentet.

 

Havde hunden derimod blevet ved med at se aggressiv ud, så var jeg blevet med sheila ved mysla og holdt fast i mysla, da det er min erfaring at to storgøende hunde kan få de fleste enkelte hunde til at genoverveje et angreb og mysla alene ville være forsvarsløs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det også bare dumt sagt, altså :roll: Man er da nødt til at lufte sine hunde, så det er jo ikke en mulighed bare at lade være med at gå med dem selvom de bliver sure engang imellem. Men det er selvfølgelig nemmere at give dig skylden (selvom du forsøger at undgå dem!!!) end selv at tage lidt ansvar :damn:

 

thja jeg har jo også fået at vide jeg skulle holde min tæve hjemme fordi hun var i løbetid, så genboes han hund ikke stak af.... hvad med et hegn?

 

nok den hund der genre mig mest her i nærheden, alle andre løse hunde har da trods alt haft deres ejere med, som så havde mere eller mindre kontrol over dem, og de fleste gjorde et ærligt forsøg - det tæller trods alt lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er jeg ikke nervøs for løse hunde, men det afhænger selvfølgelig af hundens fremtoning og adfærd - og til dels også størrelse. Jeg må indrømme, at jeg efterhånden har mødt en del mere eller mindre ubehagelige muskelhundstyper, hvoraf to-tre stykker enten har overfaldet Buster eller vist tydelig aggressiv adfærd, som dem er jeg obs på, når jeg har Buster med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også finde på at sige at min hund er temmelig aggressiv - og han flår din hund hvis du ikke fjerner den.... Så vågner folk op!

 

Men har oplevet en gang at ejer sagde til mig, at når min hund ikke vil lege med hendes hund burde jeg lufte min hund et andet sted. Hun sluttede faktisk sin svada med at foreslå jeg gik til træning med min hund, så den blev lidt socialiseret og lydig :shock::shock: Det var ligesom hendes hund der ikke lystrede.... :stupid:

 

 

øh det da misforstået hunde trænnigns konsept....

 

Lige da jeg havde fået Jackie (haft hende under 24 timer) mødte vi en løs hund og fik svadaen "han gør ikke noget"

måtte jo råbe tilbage at jeg ikke vidste om min gjorde.... som sandt var havde jo ikke set hende med en anden hund og hun var TYDLIGT utryg.... endte med at måtte gribe deres hund og holde den fra Jackie.... eneste positive ved den oplevelse er at derefter stolede Jackie meget mere på mig som sin beskytter når noget var for meget.... og hendes selvtillid er vokset

 

skal lige siges jeg har fået hende som voksen dette efter år og hun har haft det fint bortset fra at hun mistriveds med mange andre hunde... så hun skulle være alene hund.

 

til at starte med gibbede hun når hunde rev i snoren og gøede... nu ignorer hun dem og ser på mig..... så længe de ikke løber lige i hovedet på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...