Hop til indhold

Afstemning om vores adfærd herinde


Ninjamor
 Share

Er tonen blandt brugerne for hård?  

50 stemmer

  1. 1. Er tonen blandt brugerne for hård?

    • Dårlig tone
      5
    • Fin tone
      30
    • "Mobberi" af andres holdninger
      19
    • Klikedannelse og rygklapperi
      18
    • Er du selv bevidst om at holde en sober tone
      18


Recommended Posts

Du må altså heller ikke smide de lorteposer - uanset om de ligger skjult og er nedbrydelige, for Maggie elsker at apportere dem - og jeg elsker altså ikke at modtage dem :-)

 

Haha, har hun også apporteret brugte bind? Det gjorde min venindes golden i en konkurrence (hvor hunden i øvrigt skulle have runderet):sjov:

 

Og jeg er holdt op med at smide poserne:5up: Jeg har monteret en lille karabinhage på alle mine jakker og veste, så jeg kan sætte posen fast uden på tøjet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Problemet er, at der ikke bliver svaret på ens indlæg med "mener du sådan, eller?" men med en fortolkning og pænt hurtigt bliver ens ord twistet fuldstændigt, det gjorde mine i hvert fald, og sådan gider jeg hverken diskutere i virkeligheden eller på et forum. Det virker for mig som om der går sport i det og at folk lige præcis går efter personen istedet for bolden.
Problemet kan så være at man tror man forstår hvad der menes, og så kan det være svært at vide at der skal spørges ind til noget.

 

Du gider ikke, og lader det ligge hvis der er nogle der drejer dine ord. Det ville jeg sommetider ønske jeg kunne, men det har jeg enormt svært ved. Og så kan det altså være lidt trist at vide at ens adfærd herinde giver andre lange patter og hvad folk ellers anvender af udtryk. Også selvom der spørges til det.

 

Det er jo fint nok at nogle synes det er en god måde at debattere på, man kan jo heldigvis bare zappe forbi, men nu blev der decideret spurgt til det.

Det tror jeg såmænd heller ikke der er, men nogle gange lægger man måske bare ikke helt mærke til, at det er dét der foregår. Altså, det er jo nemt nok at tro at man tolker folks hensigter rigtigt, men spørgsmålet er om man kan være sikker på at man nu også gør det. Sommetider har jeg lidt nogle mistænkt for bevidst ikke at ville forstå mig, og så kommer der en anden bruger ind der skriver det jeg forsøger at skrive,.. og vupti, så forstår vedkommende budskabet. :vedikke:

 

Tonen er som regel god, men nogle gange sker der noget. Det er som om at det hele eksploderer i en hetz indimellem. Som er ret ubehagelig, både hvis det er en selv det går udover men også som "tilskuer".

Jeg er nærmest blevet stemplet dyremishandle herinde, fordi jeg valgte selv at lade en hund løse et problem. Det var en..... Oplevelse :shock:

herefter har jeg valgt at deltage i forum i et mindre omfang. Og går som regel uden om træningsemner. Der var tilsyneladende ikke plads til forskellige tilgange til en træningsproblematik og det blev mindre kønt.

Det tror jeg vi alle sammen har prøvet. Jeg skal lige sige noget om at jeg bruger folks katte til lederskabsøvelser, eller at jeg slipper en hvalp jeg ikke har fuld kontrol over, jøsses!!. Men hvis man ikke kan stå inde for hvad man gør, så skal man ikke lufte det offentligt. Omvendt kan vi ikke allesammen have ens holdninger og jeg synes det er helt okay at folk ytrer at de synes en eller anden ting er synd for en eller anden hund, hvis de kan begrunde det de mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også tonen er generelt god.

 

Jeg kan dog også sagtens se en form for "gruppe dannelser", eller i hvert fald oplever jeg generelt de samme folk som misforstår mine indlæg, og gerne ser noget andet i dem end jeg skriver, og det er måske mig der er paranoid, men det er stort set altid de samme folk.

 

Dog synes jeg det er blevet bedre med tiden, måske jeg selv er kommet i en "gruppe" :lol: Er der nogen der vil kendes ved mig :mrgreen:

 

Jeg kan selv gå i forsvars-mode, hvis nogen angriber mine holdninger på et forkert grundlag; F.eks. at de tillægger mig en holdning som slet ikke er den jeg forsøgte at beskrive.

 

Jeg synes dog generelt set at største delen af brugerne herinde er gode til at tage en hed debat, og så starte fra neutral i den næste debat. Jeg har dog også oplevet at nogen hev gamle ting op i en tråd, og brugte det imod mig personligt, det er en af de mest ubehagelige episoder jeg har haft herinde, og det fik mig til virkelig at holde personlige oplysninger ganske personligt, og derfor fortæller jeg nok heller ikke lige så meget og åbent om mine hunde, som jeg gjorde i starten. For man får hak i snuden når folk ikke er enige, eller synes man gør noget forkert; F.eks. som at omplacere en hund.

 

Du må altså heller ikke smide de lorteposer - uanset om de ligger skjult og er nedbrydelige, for Maggie elsker at apportere dem - og jeg elsker altså ikke at modtage dem :-)

 

Ej, nu er du vidst bare sart, hva? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt med ord, for man kan ofte lægge det i dem, man vil.

 

Jeg læser f.eks. at Siri har oplevet nærmest at blive stemplet som dyremishandler og at Therese oplever, at nogle bare vil være på tværs for lige at tage et par eksempler. Det synes jeg er trist, omvendt er det måske igen "bare" et tegn på, hvordan man modtager det skrevne, som i øvrigt kan være skrevet med en anden tanke end den man vælger/føler, men måske formuleret lidt akavet eller hvad ved jeg?

 

Siri jeg husker den omtalte tråd og vi to er ikke enige om det vi diskuterede, men dyremishandler husker jeg ikke, at nogen kaldte dig og i mine øjne blev du ikke kategoriseret som sådan.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg også oplevet at få at vide, at det jeg gjorde med min hund var helt hen i skoven - vedkommende svarede så bare aldrig på hvad jeg skulle gøre i stedet men gentog bare at jeg kvajede mig i stor stil.

 

vedkommende vil for mig altid være en dårlig debattør som jeg aldrig kunne drømme om at kommunikere med igen - påstå bare at jeg bærer nag....

 

andre har da også været uenige med mig men på en ordentlig måde så debatten var glemt i næste tråd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt med ord, for man kan ofte lægge det i dem, man vil.

 

Jeg læser f.eks. at Siri har oplevet nærmest at blive stemplet som dyremishandler og at Therese oplever, at nogle bare vil være på tværs for lige at tage et par eksempler. Det synes jeg er trist, omvendt er det måske igen "bare" et tegn på, hvordan man modtager det skrevne, som i øvrigt kan være skrevet med en anden tanke end den man vælger/føler, men måske formuleret lidt akavet eller hvad ved jeg?

 

Siri jeg husker den omtalte tråd og vi to er ikke enige om det vi diskuterede, men dyremishandler husker jeg ikke, at nogen kaldte dig og i mine øjne blev du ikke kategoriseret som sådan.

Ja, det er ikke nemt... Som en skrev tidligere, så skal der jo to til tango og det kan ligeså godt være modtageren, der opfatter det skrevne forkert. Jeg har f.eks. prøvet at skrive noget i den bedste mening, hvor det blev modtaget helt forkert og vedkommende blev helt vildt sur :shock: Og det sker jo nok nogle gange, at man tror, hvad den anden mener straks man ser brugernavnet og måske lidt glemmer at læse hvad der rent faktisk står.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

"fin tone" har jeg stemt, sådan generelt synes jeg tonen er fin og god.

 

Men der er selvfølgelig også steder hvor man er lige grov ved andre mennesker. Fordi man ikke helt forstår hvad der menes / skrives eller der misfortolkes.

 

Det skrevne ord er svær og kan læses på mange måder.

 

Min søster og jeg skriver dagligt en lille sms til hinanden. Vi har været meget knyttet - i går fik jeg så en sms der lød "sur" synes jeg - eller nok mere som en brokke sms, men det var det slet ikke, tværtimod.

 

Så er det nemmere at snakke sammen så man kan se hinandens kropssprog mv... så er man vist ikke i tvivl........... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt med ord, for man kan ofte lægge det i dem, man vil.

 

Jeg læser f.eks. at Siri har oplevet nærmest at blive stemplet som dyremishandler og at Therese oplever, at nogle bare vil være på tværs for lige at tage et par eksempler. Det synes jeg er trist, omvendt er det måske igen "bare" et tegn på, hvordan man modtager det skrevne, som i øvrigt kan være skrevet med en anden tanke end den man vælger/føler, men måske formuleret lidt akavet eller hvad ved jeg?

 

Siri jeg husker den omtalte tråd og vi to er ikke enige om det vi diskuterede, men dyremishandler husker jeg ikke, at nogen kaldte dig og i mine øjne blev du ikke kategoriseret som sådan.

Jeg er helt enig her, husker også tråden og jo vi var bestemt ikke enige, men det skal der vel for pokker være plads til;) eller bliver der jo ikke nogen debat ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også overveje hvad der er vigtigt: Er det det man skriver - eller det andre forstår ved det man skriver?

 

Det er svært at skrive, så det ikke kan misforstås. Og det er anstrengende, for det bliver ofte både langt og lidt kedeligt, hvis man i alle detaljer, skal udpensle det man mener, for at det ikke kan misforstås.

 

Hvad andre forstår er jo i høj grad også afhængig hvilken kontekst, de ser verden i. Altså, hvis man på forhånd har den opfattelse, at folk som bruger flex-line er en bestemt slags (lidt uansvarlige) hundeejere, er det måske svært at abstrahere fra, når man læser et indlæg om en der bruger flex-line. Man overser måske, at brugeren faktisk kun bruger flex-linen, hvor man elles kunne lade hunden gå løs - og farer bare ud med, hvor farlige flex-liner kan være langs trafikerende veje. Man har så misforstået, manipuleret, twistet eller drejet et udsagn og vender noget ok til noget ikke ok.

 

Jeg er sikker på vi alle er ærgerlige over at blive misforstået, præcis på den måde. Altså når noget vi har skrevet bliver "vendt på hovedet". Dette burde kunne undgås, ved at læse lidt bedre og også lige tænke på, hvem der skriver i visse tilfælde.

 

En helt anden situation er der, hvor vi er reelt uenige om, hvad et anstændigt hundehold er. Det er der man skal finde sin tolerance frem og være konstruktiv i debatten. Som jeg vist har sagt før, handler tolerance ikke om at rumme og respektere folk man er enige med, men også at tolerere og rumme dem man er uenige med. Og den der med at man ikke er personlig, hvis man bare skriver "det er en dum ting at gøre" og ikke "du er dum når du gør det" holder nok ikke helt. Mon ikke en persom som lufter sine hunde, mens man fx. rider, vil finde det lidt personligt, hvis nogen siger det er en dum ting at gøre.

 

Hvis man ikke synes det er ok at lufte hunde mens man rider, skal man nok overveje om det så også skal "gælde" for alle andre. Der er jo stor forskel på hunde, heste, personer, opdragelse, terræner og hvilke risici man er indstillet på at tage. Jeg tror man med fordel kunne sige, at det ville man ikke selv være tryg ved. Det forekommer mig lidt unuanceret bare at være imod al hundeluftning, mens man rider.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg også oplevet at få at vide, at det jeg gjorde med min hund var helt hen i skoven - vedkommende svarede så bare aldrig på hvad jeg skulle gøre i stedet men gentog bare at jeg kvajede mig i stor stil.

 

vedkommende vil for mig altid være en dårlig debattør som jeg aldrig kunne drømme om at kommunikere med igen - påstå bare at jeg bærer nag....

 

andre har da også været uenige med mig men på en ordentlig måde så debatten var glemt i næste tråd ;-)

jeg kender godt det der med at have svært ved at debattere med en bestemt person;) men jeg prøver altid at "nulstille" efter hver debat;) men indrømmet, nogen gange kan det være svært;)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender godt det der med at have svært ved at debattere med en bestemt person;) men jeg prøver altid at "nulstille" efter hver debat;) men indrømmet, nogen gange kan det være svært;)

 

du (som faktisk er en af de eneste jeg har mødt) er f.eks. heller ikke altid enig med mig, men for det første har du nogle gange ret og for det andet går du efter "bolden" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt med ord, for man kan ofte lægge det i dem, man vil.

 

Jeg læser f.eks. at Siri har oplevet nærmest at blive stemplet som dyremishandler og at Therese oplever, at nogle bare vil være på tværs for lige at tage et par eksempler. Det synes jeg er trist, omvendt er det måske igen "bare" et tegn på, hvordan man modtager det skrevne, som i øvrigt kan være skrevet med en anden tanke end den man vælger/føler, men måske formuleret lidt akavet eller hvad ved jeg?

 

Siri jeg husker den omtalte tråd og vi to er ikke enige om det vi diskuterede, men dyremishandler husker jeg ikke, at nogen kaldte dig og i mine øjne blev du ikke kategoriseret som sådan.

 

Det er bare så i orden ikke at være enig! Det er jo pointen i en debat ;-) men syntes der blev skrevet meget grimt, så efterfølgende har jeg bare helt droppet de debatter. Det gider jeg virkelig ikke stå model til.

Link til indlæg
Del på andre sites

En helt anden situation er der, hvor vi er reelt uenige om, hvad et anstændigt hundehold er. Det er der man skal finde sin tolerance frem og være konstruktiv i debatten. Som jeg vist har sagt før, handler tolerance ikke om at rumme og respektere folk man er enige med, men også at tolerere og rumme dem man er uenige med. Og den der med at man ikke er personlig, hvis man bare skriver "det er en dum ting at gøre" og ikke "du er dum når du gør det" holder nok ikke helt. Mon ikke en persom som lufter sine hunde, mens man fx. rider, vil finde det lidt personligt, hvis nogen siger det er en dum ting at gøre.

 

Hvis man ikke synes det er ok at lufte hunde mens man rider, skal man nok overveje om det så også skal "gælde" for alle andre. Der er jo stor forskel på hunde, heste, personer, opdragelse, terræner og hvilke risici man er indstillet på at tage. Jeg tror man med fordel kunne sige, at det ville man ikke selv være tryg ved. Det forekommer mig lidt unuanceret bare at være imod al hundeluftning, mens man rider.[/QUOTE]

 

Selvfølgelig skal man udvise tolerance for andre meninger end ens egen. Men, hvis jeg f.eks. ikke synes det er OK at lufte hund fra en hesteryg, så er det jo dét jeg mener. Og hvis andre synes det er fint, så er det jo dét de mener. BUM, længere er den ikke - og det skal der da være plads til eller...? Meningen er vel ikke, at vi hver gang skal mødes på halvvejen i en diskussion og ende med at synes det samme :vedikke: Og selvfølgelig skal man undlade at bliver personlig og anklagende, det fører sjældent til noget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Selvfølgelig skal man udvise tolerance for andre meninger end ens egen. Men, hvis jeg f.eks. ikke synes det er OK at lufte hund fra en hesteryg, så er det jo dét jeg mener. Og hvis andre synes det er fint, så er det jo dét de mener. BUM, længere er den ikke - og det skal der da være plads til eller...? Meningen er vel ikke, at vi hver gang skal mødes på halvvejen i en diskussion og ende med at synes det samme :vedikke: Og selvfølgelig skal man undlade at bliver personlig og anklagende, det fører sjældent til noget godt.

 

Det har du lov at mene - og jeg har så lov at mene at det er et unuanceret synspunkt.

 

Og så er det jo i høj grad et spørgsmål om hvordan man udtrykker sig. Hvis du siger at det er fuldstændig uansvarlig at lufte hund mens man rider uanset forholdene omkring dette, kunne jeg istedet for at sige at jeg finder det lidt unuanceret sige at det er en lidt snæversynet måde at se det på. Og så mener jeg faktisk ikke vi er inde i en konstruktiv debat, men en som graver grøfter. Det kan gøres bedre, hvis man giver plads for at forstå hinanden - og måske endda ændre opfattelse.

 

Men jeg ville foretrække, at du nøjes med at sige at du ikke ville gøre det selv og så undlade at vurdere om det er ansvarligt for andre, for det mener jeg faktisk ikke, du eller andre rigtigt kan. Netop fordi det kommer an på så meget. Og det vil jeg så gerne have lov at sige og mene. Endnu mere interessant bliver det hvis vi på en konstruktiv måde uddyber og forklarer vore synspunkter. Det er åbent og konstruktivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du lov at mene - og jeg har så lov at mene at det er et unuanceret synspunkt.

 

Og så er det jo i høj grad et spørgsmål om hvordan man udtrykker sig. Hvis du siger at det er fuldstændig uansvarlig at lufte hund mens man rider uanset forholdene omkring dette, kunne jeg istedet for at sige at jeg finder det lidt unuanceret sige at det er en lidt snæversynet måde at se det på. Og så mener jeg faktisk ikke vi er inde i en konstruktiv debat, men en som graver grøfter. Det kan gøres bedre, hvis man giver plads for at forstå hinanden - og måske endda ændre opfattelse.

 

Men jeg ville foretrække, at du nøjes med at sige at du ikke ville gøre det selv og så undlade at vurdere om det er ansvarligt for andre, for det mener jeg faktisk ikke, du eller andre rigtigt kan. Netop fordi det kommer an på så meget. Og det vil jeg så gerne have lov at sige og mene.

 

Ha-ha, nu er vi allerede der hvor det blir et spørgsmål på ord!

Mht. det du har fremhævet, så jeg mener sagtens jeg "har lov til" at mene det ene, mens du så "har lov til" at mene det andet. Men altså hvis jeg virkelig synes det er "fuldstændig uansvarligt" så har jeg svært ved at se det kun er uansvarligt for mig, men ikke også for andre?

 

Et andet eksempel: Jeg synes det er forkert og uansvarligt at køre over for rødt lys - derfor gør jeg det ikke. Men jeg synes da det samme, når det gælder alle andre. Og nogle gør det så alligevel... Så jeg tror ikke jeg forstår din pointe :vedikke:

 

Edit: Jeg håber dette blot er eksempler, for jeg har faktisk ingen holdning til hundeluftning fra hesteryg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ene jo også ulovligt og kan sætte andres liv på spil. Det andet er lovligt og kan ikke sætte andres liv på spil, under de rette forhold.

 

Men, ja det er bare eksempler. Dog mener jeg nok generelt, at en forudsætning for en konstruktiv debat er, at man ikke er for fastlåst i fordomme og forudfattede meninger. Fint med holdninger og meninger, men vil man debattere, må der også være en åbenhed og en nuanceret tilgang til andres argumenter. Ellers er der vel for såvidt ingen grund til at debattere

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også overveje hvad der er vigtigt: Er det det man skriver - eller det andre forstår ved det man skriver?

 

Det er svært at skrive, så det ikke kan misforstås. Og det er anstrengende, for det bliver ofte både langt og lidt kedeligt, hvis man i alle detaljer, skal udpensle det man mener, for at det ikke kan misforstås.

 

Hvad andre forstår er jo i høj grad også afhængig hvilken kontekst, de ser verden i. Altså, hvis man på forhånd har den opfattelse, at folk som bruger flex-line er en bestemt slags (lidt uansvarlige) hundeejere, er det måske svært at abstrahere fra, når man læser et indlæg om en der bruger flex-line. Man overser måske, at brugeren faktisk kun bruger flex-linen, hvor man elles kunne lade hunden gå løs - og farer bare ud med, hvor farlige flex-liner kan være langs trafikerende veje. Man har så misforstået, manipuleret, twistet eller drejet et udsagn og vender noget ok til noget ikke ok.

 

Jeg er sikker på vi alle er ærgerlige over at blive misforstået, præcis på den måde. Altså når noget vi har skrevet bliver "vendt på hovedet". Dette burde kunne undgås, ved at læse lidt bedre og også lige tænke på, hvem der skriver i visse tilfælde.

 

En helt anden situation er der, hvor vi er reelt uenige om, hvad et anstændigt hundehold er. Det er der man skal finde sin tolerance frem og være konstruktiv i debatten. Som jeg vist har sagt før, handler tolerance ikke om at rumme og respektere folk man er enige med, men også at tolerere og rumme dem man er uenige med. Og den der med at man ikke er personlig, hvis man bare skriver "det er en dum ting at gøre" og ikke "du er dum når du gør det" holder nok ikke helt. Mon ikke en persom som lufter sine hunde, mens man fx. rider, vil finde det lidt personligt, hvis nogen siger det er en dum ting at gøre.

 

Hvis man ikke synes det er ok at lufte hunde mens man rider, skal man nok overveje om det så også skal "gælde" for alle andre. Der er jo stor forskel på hunde, heste, personer, opdragelse, terræner og hvilke risici man er indstillet på at tage. Jeg tror man med fordel kunne sige, at det ville man ikke selv være tryg ved. Det forekommer mig lidt unuanceret bare at være imod al hundeluftning, mens man rider.

 

 

Det er meget fint formuleret. Det er nemlig nogle gange sådan jeg føler debatten herinde er - unuanceret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ene jo også ulovligt og kan sætte andres liv på spil. Det andet er lovligt og kan ikke sætte andres liv på spil, under de rette forhold.

 

Men, ja det er bare eksempler. Dog mener jeg nok generelt, at en forudsætning for en konstruktiv debat er, at man ikke er for fastlåst i fordomme og forudfattede meninger. Fint med holdninger og meninger, men vil man debattere, må der også være en åbenhed og en nuanceret tilgang til andres argumenter. Ellers er der vel for såvidt ingen grund til at debattere

 

Enig, mener heller ikke jeg har givet udtryk for andet. Jeg er ikke argument-resistent, og får jeg gode argumenter kan jeg flyttes, men finder jeg ikke argumenter i orden tjaaa, så fastholder jeg. Men, det har stadig været en OK debat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, mener heller ikke jeg har givet udtryk for andet. Jeg er ikke argument-resistent, og får jeg gode argumenter kan jeg flyttes, men finder jeg ikke argumenter i orden tjaaa, så fastholder jeg. Men, det har stadig været en OK debat.

 

Og det gør jeg også - og det er naturligvis helt 100% ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du lov at mene - og jeg har så lov at mene at det er et unuanceret synspunkt.

 

Og så er det jo i høj grad et spørgsmål om hvordan man udtrykker sig. Hvis du siger at det er fuldstændig uansvarlig at lufte hund mens man rider uanset forholdene omkring dette, kunne jeg istedet for at sige at jeg finder det lidt unuanceret sige at det er en lidt snæversynet måde at se det på. Og så mener jeg faktisk ikke vi er inde i en konstruktiv debat, men en som graver grøfter. Det kan gøres bedre, hvis man giver plads for at forstå hinanden - og måske endda ændre opfattelse.

 

Men jeg ville foretrække, at du nøjes med at sige at du ikke ville gøre det selv og så undlade at vurdere om det er ansvarligt for andre, for det mener jeg faktisk ikke, du eller andre rigtigt kan. Netop fordi det kommer an på så meget. Og det vil jeg så gerne have lov at sige og mene. Endnu mere interessant bliver det hvis vi på en konstruktiv måde uddyber og forklarer vore synspunkter. Det er åbent og konstruktivt.

 

Ahhh... Der er jeg nu heller ikke helt enig. Jeg kan sagtens have en holdning, og mene den. Problemet opstår når man har en holdning, og mener det er den eneste rigtige, og alle andre holdninger er idiotiske.

 

Ens holdning vil jo altid have nuancer. Jeg synes f.eks. helt oprigtigt også at det er uansvarligt at lufte en hund fra hesteryg, fordi man ikke altid kan have styr på sin hund.

 

Men tilgengæld ved jeg da en bruger herinde der lufter fra hesteryg og jeg er 100% sikker på hun er en ansvarlig hundeejer, også når hun lufter fra hesteryg, og hun har mere styr på sine hunde end alle dem jeg kender som lufter deres hunde i snor på gå-ben!!

 

Det handler måske om at man skal lade være at tro at der aldrig findes undtagelser for de holdninger der findes. Jeg har ingen holdninger, hvor ikke der kan findes en undtagelse.

 

F.eks. er jeg dybt imod at folk pådrager dyr smerte, og jeg synes alle folk der sparker eller slår hunde burde have af samme skuffe; Men hvis min hund bliver overfaldet ville jeg da sparke og slå den fremmede hund til den stoppede. Betyder det at jeg er imod migselv? Nej det betyder at der er undtagelser for alle holdninger, og nogengange når vi læser en andens indlæg, skal man måske bare tænke "Jeg er den undtagelse", fremfor straks at farer til tasterne og forsvarer sig selv og den handling.

 

F.eks. nævnte nogen for ikke længe siden at man bare ikke tager sin hund til dyrlægen med en flex-line. Det gør jeg! Men jeg ved da at det ikke er mig de henviser til; Jeg antager de henviser til at en eller anden tosse lader sin hund tonse rundt i en lang line eller lignende hos dyrlægen og er til gene for dem.

 

Jeg kunne sagtens have følt mig truffet, og forsvaret det, men jeg vælger at lade være; For selvfølgelig findes der folk der gør det som ikke er uansvarlige eller dumme hunde-ejere, og som tager deres hund til dyrlægen med en flex-line, uden at det er til gene for andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Jeg er overrasket... Jeg fik lov til at sætte kryds ved alt:mrgreen:..

 

Ellers ville jeg nok ikke have stemt... :shock:

For der er tråde med en fin tone og tråde med dårlig tone. Ligesom der kan være klikedannelse indimellem. Eller mobberi.

 

Og selvfølgelig holder jeg altid selv en sober tone (næsten:oops:)

 

Trådene er forskellige.. det ville da være underligt... og kedeligt andet, for vi skulle helst være forskellige, så vi kan supplere hinanden.

Det er jo et debatforum... Vi SKAL være uenige.. Og helst også forskellige... Ellers bliver der ikke ret meget debat..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...