Hop til indhold

Halsbånd hele tiden?!


MissMqrn
 Share

Recommended Posts

I følge hunde loven skal en hund altid bære halsbånd med hunde tegn

 

Jeg er ikke i stand til at huske at sætte det på hver gang de skal i haven og efter jeg har samlet alt for mange hunde op som lige havde glemt at få tegnet på, så går de med halsbånd 24/7. Rund syet læder der sidder løst.

Skulle de sidde fast kan de trække det over hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ingen af mine hunde har halsbånd på - kun når vi er på tur, eller kun engang imellem da de oftes har sele på med hundetegn i. Slet ikke halsbånd på når de er alene hjemme eller om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi boede i lejlighed havde de kun halsbånd på på gåture. Nu bor vi på landet, megettæt på en skov med høj vildttæthed, så nu har de alle tre halsbånd på hele tiden. Hvis de løber ud, hvilket to af dem let kan finde på, vil jeg meget gerne have at de har hundetegn på, så de kan finde hjem igen.

 

Jeg har haft svært ved at finde nogen der ikke slider for meget især på Sokos pels (lange stride hår), men har fundet disse, som er meget lette og som slider minimalt (og nej, jeg får ingen procenter af salget) http://shop.dogwise.dk/produkt-kategori/til-hunden/hundehalsband/

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi boede i lejlighed havde de kun halsbånd på på gåture. Nu bor vi på landet, megettæt på en skov med høj vildttæthed, så nu har de alle tre halsbånd på hele tiden. Hvis de løber ud, hvilket to af dem let kan finde på, vil jeg meget gerne have at de har hundetegn på, så de kan finde hjem igen.

 

Jeg har haft svært ved at finde nogen der ikke slider for meget især på Sokos pels (lange stride hår), men har fundet disse, som er meget lette og som slider minimalt (og nej, jeg får ingen procenter af salget) http://shop.dogwise.dk/produkt-kategori/til-hunden/hundehalsband/

 

Ligner meget det fra Rogz bortset fra det er med snaplås og koster det halve..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har også altid halsbånd på. Vi har hegnet haven ind, men den ene kan hoppe over (ikke at hun nogensinde har gjort det), og den anden kan altid finde et hul hvis hun vil (og det gør hun af og til). De har begge flade, bløde læderhalsbånd med halvkvæl. Jeg skal på ingen måde risikere at mine hunde stikker uden at have hundetegn på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har også altid halsbånd på. Vi har hegnet haven ind, men den ene kan hoppe over (ikke at hun nogensinde har gjort det), og den anden kan altid finde et hul hvis hun vil (og det gør hun af og til). De har begge flade, bløde læderhalsbånd med halvkvæl. Jeg skal på ingen måde risikere at mine hunde stikker uden at have hundetegn på!

 

Anne, stik lige et link, hvis du har det til de halsbånd. Aslan lavede et baglæns trick idag ud af sit.. Og da hans indkald stadig ikke er 100 % og han er lettere, at styre med halsbånd end sele, ville jeg gerne have noget a'la det du omtaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...