Hop til indhold

Præsentation Kirsten H


Kirsten H
 Share

Recommended Posts

Her kommer så lidt om mit hundeliv ;-)

 

Jeg er 50 år og bosiddende i det Østjyske, har boet sammen med min mand i snart 30 år og vi har 3 sønner på 16, 22 og 24 år.

Jeg har haft hund stort set hele livet. Min første hund fik jeg som 10 årig, en lille langhåret gravhund, som jeg gennem mange år trænede i DCH og gik lidt på udstilling med.

 

Gravhundene har jeg holdt ved lige siden, i dag tæller husstanden dog kun en enkelt og selv om hun er dejlig bliver hun nok den sidste, passionen i de sidste 12 år har heddet whippet og jeg kan ikke forestille mig anden race i huset i årene fremover.

 

Inden whipperne invaderede mit liv, havde jeg sammen med gravhundene i mange år enten ft. cocker eller springer spaniel, som jeg brugte til lydighedstræning + lidt agility.

 

I dag tæller husstanden to whippets (Ghini 5½ år og Cala 16 måneder) + en langhåret dværggravhund (Xingu 5½ år).

Vi udstiller whipperne en del og deltager i div. arrangementer med andre myndeejere og så er Ghini mor til mit første kuld hvalpe, som blev født i 2014 og hvorfra vi beholdt Cala.

Vi planlægger endnu et kuld på Ghini i år og denne gang bliver kuldet registreret med kennelmærke, da det endelig er lykkedes mig at få taget sidste modul af opdrætteruddannelsen.

 

Tidligere hunde har primært været mit ansvar, men whipperne har taget hele familiens hjerter, så i dag deltager vi alle i arbejdet og aktiviteterne omkring dem. Min mand løber med hundene, yngste søn er handler på udstillinger og de to store træder til som hundepassere, når det er nødvendigt.

 

Ghini er husets ubestridte diva, finder altid husets blødeste liggeplads og kan slikke sol i timevis. En hund der ikke "vælter" hun er utrolig stabil i sit sind og tager de fleste oplevelser med knusende ro. Samtidig er hun meget legesyg og har et stort jagtinstinkt, det er hende som sørger for at matriklen er fri for mus, ikke katten ;-)

 

Cala, er en lalleglad teenager, hun har krudt i numsen og opfører sig som om, at hun er verdens midtpunkt og at alt omkring hende kun er til for at underholde netop hende.

Hun har endnu ikke tillagt sig myndemanerer, lægger sig gerne på vådt græs og spæner gennem både mudder og vandpytter.

 

Xingu er gravhund af udstillingslinjer, ikke så driftstærk, men en utrolig kærlig og nem hund at leve med, hørelsen er ikke altid den bedste, men har hun blot 10 cm. line hægtet i sit halsbånd opfatter hun det, som var hun stadig i snor og kommer så pænt ved indkald. Ikke den klogeste gravhund vi har haft men absolut den mest menneskeglade

 

Ghini:17052015 (41).jpg

 

 

Cala:26022016 (2).jpg

 

 

Xingu:05072011_006.jpg

26022016 (4).jpg

26022016 (6).jpg

27102015_003.jpg

30062014__021.jpg

Ikke navngivet 5.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hååååååber min mand kan overtales til en whippet, når vi bliver for gamle til granderne :pray:

 

Tak for velkomsten :-)

 

Du må i gang med at overtale, erfaringsmæssigt ved jeg at det tager tid ;-)

 

Da min mand og jeg flyttede sammen for mere end en menneskealder siden, var hans indstilling, at jeg måtte anskaffe alle de hunde, som jeg selv gad og passe, bare det ikke var mynder.

Han må så gennem årene have vænnet sig til synet, Xingus opdrætter havde oprindeligt også whippet og vi har tidligere haft flere gravhunde fra hende. Under alle omstændigheder bestilte han vores første whippet fra hende og jeg fik et gavekort i fødselsdagsgave til en tævehvalp :-)

I dag er det ham, som spørger hvorfor vi ikke fik racen noget før.

 

Jeg har også erfaret, at det er en god ide, at lade mændene opleve whipperne løbe, mange af dem som er lidt forbeholdne overfor racen, bliver ret imponerede, når de oplever et par stykker spurte af sted med 60 km/t ;-)

 

Her Ghini forrest med sin datter Norma efter sig.01102015 (26).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bunder i udseendet, han synes ikke om dem. Jeg er VILD med whippets udseende, og ikke så meget de andre mynder. Må blive ved :blink:

 

Det var også udseendet min mand ikke kunne lide, men det har ændret sig :-) Jeg synes jo også det er en utrolig smuk race.

 

 

FØR jeg stødte på dine whipper, Kirsten, syntes jeg, at det var nogle lidt underlige stankelben. EFTER jeg har lært dine at kende på HG, har jeg skiftet mening fuldstændig. De er sååååååå lækre og charmerende :lun:

 

Tak Isabelle :-) Jeg medgiver gerne, at der rundt omkring i diverse racebeskrivelser figurerer billeder af whipper, der ligner underlige stankelben og som ligner noget der får tæv. Dem møder man heldigvis sjældent i virkeligheden mere. Tidligere virkede en del whipper nervøse og lidt kuede og jeg tror helt klart det skyldtes hårdere opdragelsesmetoder end dem de fleste af os benytter i dag. Kæft, trit og retning går slet ikke i spænd med en blød men selvstændigt agerende race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charme vovser!

 

Og så har Kirsten liiiige glemt at fortælle at hun har en lille biks med blingbling og dimser med hunde på. Det var i den forbindelse hun traskede lige ind på min liste over særligt søde mennesker; Jeg stod og kikkede på dimser, og kommenterede til min veninde at der jo nok ikke var noget med Barley'er på, hvor til Kirsten kunne svare med stor sikkerhed i stemmen at det havde hun ikke. At der ikke var den slags varer i sortimentet blev helt klart opvejet af at Kirsten helt sikkert viste hvad en Barley var for en! 100 point for det! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Charme vovser!

 

Og så har Kirsten liiiige glemt at fortælle at hun har en lille biks med blingbling og dimser med hunde på. Det var i den forbindelse hun traskede lige ind på min liste over særligt søde mennesker; Jeg stod og kikkede på dimser, og kommenterede til min veninde at der jo nok ikke var noget med Barley'er på, hvor til Kirsten kunne svare med stor sikkerhed i stemmen at det havde hun ikke. At der ikke var den slags varer i sortimentet blev helt klart opvejet af at Kirsten helt sikkert viste hvad en Barley var for en! 100 point for det! :hjerte:

 

Jeg havde jo luret billeder af den lækre herre på HG :hjerte:

Du fik til gengæld scoret 100 point for at bringe Lars, min mand helt ud af fatningen, han kan kende forskel på en cocker spaniel og en schæfer og så vore egne racer, men ikke meget mere end det og så kommer du og spørger efter en Barley, jeg kan stadig se ham bladre febrilsk rundt i vores katalog over racer og blive mere og mere grøn i hovedet over ikke at kunne finde noget der bare lignede, det har han måttet høre for nogle gange.

Jeg har vist ham billeder og han glemmer med garanti aldrig hvad en Barley er ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde jo luret billeder af den lækre herre på HG :hjerte:

Du fik til gengæld scoret 100 point for at bringe Lars, min mand helt ud af fatningen, han kan kende forskel på en cocker spaniel og en schæfer og så vore egne racer, men ikke meget mere end det og så kommer du og spørger efter en Barley, jeg kan stadig se ham bladre febrilsk rundt i vores katalog over racer og blive mere og mere grøn i hovedet over ikke at kunne finde noget der bare lignede, det har han måttet høre for nogle gange.

Jeg har vist ham billeder og han glemmer med garanti aldrig hvad en Barley er ;-)

 

Hæ hæ...jeg kan godt huske han blev lidt befippet *GG* Specielt fordi du kunne svare så prompte, som om det da var en "race" du fik forespørgsler på hele tiden....

 

Og for dem der ikke lige kender en Barley, så kommer han her.

_R5F3953.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ...jeg kan godt huske han blev lidt befippet *GG* Specielt fordi du kunne svare så prompte, som om det da var en "race" du fik forespørgsler på hele tiden....

 

Og for dem der ikke lige kender en Barley, så kommer han her.

[ATTACH=CONFIG]131639[/ATTACH]

 

Jeg har da fået flere forespørgsler gennem tiden, men vistnok fra samme ejer hver gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...