Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre? Udlejer vil have Robin væk


RobinInTheHood
 Share

Recommended Posts

Kæresten siger der ikke er noget at gøre, fordi jeg ikke har det på skrift :(

 

Ja vi er glade for hinanden, men i og med jeg ikke har mulighed for at flytte og han ikke må blive er der ikke så meget andet at gøre :(

 

Uanset har du lidt tid, at løbe på. I bliver ikke sat på gaden øjeblikkeligt, fordi du ikke fjerner hunden d 1/4. Jeg ville nu prøve en jurist uanset. Det er bare, at skrive til dem jeg anbefalede.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En korthårshund fælder jo altså også. Vi har små korthåret hunde og hvis jeg ikke støvsuger dagligt, så kan jeg altså også finde totter af pels i hjørnerne. Så det tror jeg ikke løser problemet ej heller når de lægger vægt på den/de allergikere der er i bygningen. Og det hjælper jo heller ikke Robin :vedikke: Har du tilbudt dem at støvsuge opgangen x antal gange ugentlig?

 

Ja det har jeg, men det takkede de nej til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er altid tre måneders opsigelse på lejligheder, men det gælder jo kun i forhold til hvis de ikke får lejet lejligheden ud inden. Og det har de som regel allerede gjort inden den 15'ende måneden efter fraflytning :)

 

Jeg havde godt nok håbet det havde udviklet sig anderledes, og jeg må indrømme jeg nok hellere var flyttet for en periode og fundet noget nyt til mig og min hund, end nogensinde at skille mig af med ham. MEN vi er alle forskellige og har forskelligt overskud. Jeg håber det allerbedste for jer begge.

 

Jeg tror dog ikke en korthårshund er nogen løsning, de fælder ligeså meget og allergikeren er ligeså allergisk overfor kort pels som lang pels...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor du er i landet, men jeg ved hvor der snart er en ledig lejlighed hvor du må havde hund. Ved ikke om der er vente liste, men det passer meget godt med at den er klar til indflytning om ca 3 måneder, altså kan du måske blive i det meste af din opsigelses periode uden at havde dobbelt husleje.

 

Når nu Robin er så stor en hjælp for dig vil kommunen måske gerne hjælpe økonomisk så du kan beholde ham.... det kan jo gøre at du hurtig er får det bedre, og de derved spare penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke finde en nogen der kan passe Robin indtil du finder noget andet at bo i? Du var jo skrevet op til nogle andre lejligheder. Så et nyt hjem er jo ikke flere år ud i fremtiden.

Det sidste jeg ville gøre var at bede om tilladelse til en anden hund. Hvis der først er ufred i forbindelse med en hund, så skal de nok finde en anden grund til have et problem med næste hund. Der er alt for mange usikre faktorer.

Personligt så forstår jeg heller ikke hvordan du kan få af vide at du skal af med din hund, og så hurtigt tænke anden hund. Jeg ville personligt gøre alt i min magt for at jeg ikke skulle af med min første hund. Men var jeg nødt til det, så ville jeg også erkende at min situation ikke var til hund lige nu, og så vente indtil min boligsituation var anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste du kan gøre (hvis du vil beholde Robin) er at opsige din lejlighed med det samme og skrive at fraflytning fx er om 6 md. Så har du et halvt år til at finde ny bolig og din udlejer kan ikke opsige dig pga at du ikke overholder reglerne - for du har jo selv opsagt lejemålet. De kommer heller ikke til at kunne kræve at du skaffer dig af med din hund, da det så kræver en tur i retten og det kan slet ikke betale sig for dem når du flytter om et halvt år.

 

Jeg gjorde præcis det samme, da jeg fik hund nr to. Jeg fik ham den 10/2 og kunne først overtage mit hus den 1/6, så jeg opsagde lejligheden samme dag jeg hentede min hvalp, og jeg skrev at jeg fraflyttede d 15/6. Jeg hørte INTET fra dem mht at jeg havde to hunde, da jeg havde opsagt lejligheden og det var ikke besværet værd at sende mig en skriftlig varsel osv... Jeg flyttede jo alligevel!

 

Det var faktisk boligforeningen som selv forslog mig den manøvre for at købe en noget ekstra tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
undskyld, du giver op på forhånd, og tænker allerede på hvillken ny hund du måske må have der, allerede inden du har smidt den gamle hund ud? Prøv lige at tænke på hvilke signaler det sender til din datter.

Jeg synes Hoppeboldens råd lyder godt.

 

Enig, hoppeboldens råd synes jeg også lyder godt, og ny hund hjælper ikke på dit problem, personligt ville jeg opsige lejligheden og straks søge efter en ny og beholde Robin. Held og lykke herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

med den forhistorie du har med at skulle af med hunde, så synes jeg helt ærligt, at du ikke burde få ny hund, hvis ikke du kan beholde Robin eller får styr på din situation helt generelt. Er han hund nr 5, du omplacerer? Jeg er med på, at der er sygdom inde over, men det er mange hunde, du har omplaceret efterhånden og det er dem, der bliver kasteboldene og taberne. Robin er i forvejen omplaceringshund og er ikke tjent med hele tiden at skifte hjem. Du har før stået i en situation, hvor hunden skulle ud pga boligforhold - du skylder dig selv og dyrene at få styr på det og ikke anskaffe flere.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

med den forhistorie du har med at skulle af med hunde, så synes jeg helt ærligt, at du ikke burde få ny hund, hvis ikke du kan beholde Robin eller får styr på din situation helt generelt. Er han hund nr 5, du omplacerer? Jeg er med på, at der er sygdom inde over, men det er mange hunde, du har omplaceret efterhånden og det er dem, der bliver kasteboldene og taberne. Robin er i forvejen omplaceringshund og er ikke tjent med hele tiden at skifte hjem. Du har før stået i en situation, hvor hunden skulle ud pga boligforhold - du skylder dig selv og dyrene at få styr på det og ikke anskaffe flere.

Det var jeg slet ikke klar over :cry: Jeg forstod heller ikke hvorfor der blev talt om ny hund lige pludselig i stedet for at finde et nyt sted at bo. Kan kun erklære mig enig her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår udmærket godt dit behov for at have en hund i dit liv. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er det som får dig op om morgenen og at det hjælper dig til at få det bedre, så jeg kan virkelig godt forstå hvis du er presset lige nu og derfor allerede tænker ny hund ind i det. Jeg ville selv være helt på røven og selvfølgelig dybt ulykkelig, hvis jeg ikke kunne have min hund mere. Så jeg forstår dig godt.

 

Men jeg må altså også erklære mig enig med de andre i, at hensynet til hunden bør komme i første række. De er jo fuldstændig prisgivet os og vores beslutninger og derfor må vi altid forsøge at gøre det bedste for dem. Og jeg er ikke sikker på at det er en god beslutning at anskaffe dig en ny hund straks efter Robin er væk. Risikoen for at du ender i samme situation igen er lidt for stor og det bliver bare lidt for usikkert for min smag.

Det må desuden også være hårdt for dig at skulle af med en hund igen?

 

Jeg synes, du skal bruge de næste par dage på at summe over tingene og undersøge dine muligheder. Så kan du finde ud af hvad du vil og begynde at handle på det på mandag. Jeg håber det hele løser sig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme jeg er temmelig overrasket! Hvis du ikke må ha' Robin i lejligheden, hvad får dig så til at antage, at en anden hund må? :vedikke:

Jeg synes at du skal bruge din energi på at finde et sted hvor du må bo med Robin, eller i det mindst bekymre dig om hvad der skal blive af ham, hvis du blir boende. Så kan overvejelserne om en ny hund komme, når du engang bor et sted, hvor du har papir på at måtte holde hund.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er det pga overboens allergi at du ikke må have hund ?? Det lyder voldsom overdrevet, jeg mener HVOR allergisk er vedkommende lige ?? Det er trods alt de færreste allergiker der får åndedrætsbesvær ved at passere en trappe med lidt hundehår på. I så fald kan vedkommende da dårlig stå i en kø i supermarkedet eller køre med bus,hvor man kan møde mennesker med hunde, heste og kattehår på sig. Jeg siger ikke at nogen mennesker ikke er hårdt ramt af allergi, slet ikke, har selv astma og det er da ikke sjovt. Men synes umiddelbart det lyder meget overdrevet, at en hund i en opgang skal ud, fordi en anden beboer har allergi.

 

Når alt det så er sagt, så kan jeg forstå på dine indlæg at der ikke er noget at gøre og du er nød til at flytte eller skal af med hunden.

 

Jeg ville personligt hellere bo på gaden med min hund end at skille mig af med den og JA det er PISSE dyrt at flytte, men bare ærgeligt. Jeg har selv flyttet rigtig meget, pga forskellige ting, har boet 5 steder på 6 år, så kender det alt for godt. Den sidste bolig jeg boede i, nåede jeg kun at bo i 7 måneder, da min nabo var misbruger, boede på 3 sal i et alment boligselskab. Han havde en hund, som var aggressiv og overfaldt min hund mange gange,flere i opgangen som havde hund var rædselsslagen for den og flere havde meldt den,men politiet nøjes igen og igen med en sludder for en sladder til naboen som lovede bod og bedring, lige indtil næste gang han lå i opgangen sanseløs beruset og hans hund rendte løs rundt. Boligforeningen var umuligt at samarejde med , trods flere skriftelige klager. Selvom jeg ikke havde råd, ikke have noget sted at bo, så pakkede jeg mine ting og flyttede, ville ikke bo et sted hvor jeg var så utryg og min hund igen og igen skulle udsættes for overgreb. Ligesom jeg blev verbalt overfaldt og kaldt alverdens forbandelser af min nabo. Så stod jeg der, endte med at leje et værelse hos min far, her bor jeg endnu, indtil jeg har sparet penge sammen, for ja det er møg dyrt at flytte og ofte dybt uoverskueligt.

 

Har du ikke noget familie eller bekendte der kan passe sin hund, indtil du finder et sted at bo ? Har du mulighed for at bo hos noget familie ? Nu går vi heldigvis det gode vejr i møde, så du kan også bo på en campingplads, indtil du finder noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk ikke, at det handler om hundehår i gangen. Det kunne jo løses temmelig nemt. Der er noget uldent ved den sag. Også det, at udlejer kalder det en husdyrfri ejendom, når der rent faktisk er givet tilladelse til kat.

 

Problemet for TS er, såvidt jeg forstår, at hun ikke har det overskud, der skal til for at finde en boligløsning her og nu. Selv stod jeg med problemet for en del år siden. Jeg satte mit hus til salg og regnede med, at jeg havde fin tid til at finde et nyt sted at bo. Men huset blev skisme solgt på en uge, så jeg fik pludselig travlt. Jeg havde 1 stk hund og 2 stk katte, så det var ikke bare lige at finde et sted - og slet ikke, fordi jeg helst ville bo i Farum. Men jeg VILLE finde .............. og så dukkede der pludselig et sommerhus op, jeg kunne leje :-P

 

PS. Da jeg, på et tidspunkt, var ved at blive lidt desperat, sagde min datter: "Du skal vide, PRÆCIS, hvad du ønsker at bo i - og så visualisere". OK - et super hyggeligt hus med loft til kip og en indhegnet have til Lina. Og sådan et fandt jeg så :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ts: Jeg ved jeg lyder hård nu - men der er givet utallige råd i tråden. Du har intet gjort? Du efterlader mig med indtrykket, at du gerne vil omplacere Robin og have en anden hund. Jeg HÅBER ikke, at det er sådan, men jeg synes hele denne tråd er ulden, og jeg har simpelthen aldrig før set en ejer, der ikke i det mindste FORSØGTE at løse det. Om ikke andet kan han passes et sted indtil du finder en løsning.

 

Jeg sidder derfor tilbage med den følelse her - og det såre dig sikkert, men det er nu en gang det indtryk du har efterladt hos mig. Ellers håber jeg du vil komme og forklare mig, hvorfor i alverden du ikke har handlet på ALLE de gode råd, der er givet i denne tråd? Du virker passiv på mig, og det er det, jeg ikke forstår

 

"Ala: Nå men så må han væk og jeg må ha en ny".....

 

Er dine katte omplaceret også?

Jeg fornemmer en art rød tråd i dit dyrehold som jeg er nødt til at spørge ind til???? Måske du skulle overveje at låne en dejlig hund at gå ture med i stedet for at eje?

Jeg skriver ikke dette for at genere dig. Men du er jo total passiv....? Imens du risikere at miste din bedste ven.... Det er over min forstand.... Håber du vil uddybe....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har med noget hjælp fra en bruger herinde forsøgt forskellige ting for at få lov at beholde ham.

 

Det er ikke lykkes :cry:

 

Jeg har ikke penge til at flytte, heller ikke om 6 måneder.

 

Han kommer til en familie i Haderslev på fredag. Jeg har også selv familie i Haderslev (som dog ikke selv kunne have ham) og har fået lov at besøge ham engang imellem sammen med min datter.

 

Det er noget pis, og jeg har næsten ikke sovet siden jeg fik brevet. Robin har også kunne mærke det, og har været mere opmærksom på mig :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...