Hop til indhold

Hvad bruger I som flåt/loppemiddel?


Trei
 Share

Recommended Posts

I pelsen eller i gabet? Det lyder jo sundere end al det kemiske shit...

 

De får det invortes 1 barneske pr beagle sammen med deres våd foder. Man kan også spraye det i pelsen hvis man skal på en tur i skoven f.eks. halv vand/eddike. Mine har ikke haft flåter de sidste år - Det er sket vi har fundet en - men den har typisk været død og jeg går dem efter hver dag.

Jeg holder også ørerne i orden med æble cider eddike - det er den rene svampe dræber. - det har også en virkning mod gigt problemer som både Charlie og Oscar jo også har problemer med. Jeg drikker det også i et glas vand på fastende hjerte hver morgen

Og ja jeg skal ikke have noget af at bruge al det kemi på mine hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De får det invortes 1 barneske pr beagle sammen med deres våd foder. Man kan også spraye det i pelsen hvis man skal på en tur i skoven f.eks. halv vand/eddike. Mine har ikke haft flåter de sidste år - Det er sket vi har fundet en - men den har typisk været død og jeg går dem efter hver dag.

Jeg holder også ørerne i orden med æble cider eddike - det er den rene svampe dræber. - det har også en virkning mod gigt problemer som både Charlie og Oscar jo også har problemer med. Jeg drikker det også i et glas vand på fastende hjerte hver morgen

Og ja jeg skal ikke have noget af at bruge al det kemi på mine hunde :mrgreen:

 

Det lyder genialt. ... må jeg huske

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er vi på Bravecto på 2. år. De får en pille i marts og igen i juni, og så er de "kemi-fri" i vinterhalvåret. Eller det er Dorit, Bella får Advocate i september-november for at forebygge hjerteorm.

 

Jeg brugte tidligere Bayvantic, men med en vandglad hund, var det alt for besværligt. Og virkningen var for ringe når hun bader så meget.

 

Her i huset er Bravecto meget mere effektivt end spot on-midlerne. Prismæssigt koster det jo det samme, så jeg kan kun se fordele ved Bravecto:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tidligere brugt Bayvantic, men er nu gået over til Bravecto. Og ja, det er gift, og ingen tvivl om at flere hunde er blevet syge og/eller har fået allergiske reaktioner af det. Men jeg vil bare ikke risikere flåtbårne sygdomme! Størstedelen af de hunde der har reageret på gift har fået overgående problemer, dvs. at de holder op så snart giften er gået ud af kroppen, eller tidligere. Ja, der er også dem hvor det er gået værre - men for størstedelens vedkommende har det været overgående. Og sådan ser det jo desværre ikke ud mht. de flåtbårne sygdomme. Jeg har læst på nettet, og jeg har kigget på den temmelig store hundeejer-omgangskreds jeg har. Og i omgangskredsen er der flere som har været ramt af flåtbårne sygdomme, som hundene døjer med i årevis, hvis ikke hele livet. Til gengæld har jeg kun hørt om én hund som ikke har det ret godt med giften - han teer sig som om det svier og er meget ubehageligt når han får den på, og bli'r meget trykket. Det går så over, men ejer har (forståelig nok) valgt en anden løsning.

 

Det er i den grad et spørgsmål om pest eller kolera, synes jeg. Det er bestemt ikke rart at putte gift i sine hunde - men jeg vil heller ikke risikere at de bli'r invaliderede af de skide flåtbid. Her bagefter mistænker jeg kraftigt at det Frostie blev syg af (og grunden til at hun endte med at bli' aflivet) var en flåtbåren sygdom. Og det skal bare ikke ske igen. Jeg besluttede mig for at prøve Bayvantic da Frontline så ud til at ikke virke mere. Bayvantic fungerede udmærket, men det var da ikke særlig rart at dryppe sin hund med det! Da Terkel kom til var Bravecto kommet på banen, og da han var i nærkontakt med mine katte (hvilket Iso bestemt ikke er!) prøvede jeg Bravecto. Ingen af hundene viser tegn på at ikke kunne tåle det, og de har ikke haft en eneste flåt. Kattene får lige pt. ikke noget som helst, og især Lui kommer indimellem hjem med flåter. Så de er her altså, men de går ikke på hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger Bayvantic. Har forsøgt at skifte det ud med kemifri alternativer bl.a æblecidereddike, hvidløg og noget til at spraye på pelsen inden gåtur (husker ikke lige navnet) - ingen af delene havde nogen særlig virkning. Så på trods af at Bayvantic er gift, og jeg ellers går meget op i hvad der fyldes i og på mine hunde, så er det nu engang det som holder flåter væk herhjemme, og eftersom jeg aldrig har oplevet en allergisk reaktion på det, ja så vil jeg hellere bruge det og så undgå flåter og dermed de flåtbårne sygdomme.

 

Vi har ingen vandhunde og jeg køber pipetterne til de store hunde. I én pipette er der til vores fire hunde og dermed bliver det pludselig meget billigt ;-) så prismæssigt vil Bravecto også være meget dyre for os.

De får det fra april-august/september. Vil heller ikke bruge det mere end højst nødvendigt, derfor er de "kemi-fri" i slut efterår/vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Bayvantic i årevis, men efter jeg flyttede på landet med rigtigt meget råvildt, kunne det ikke længere holde flåterne væk. Nu bruger jeg Bravecto, selvom jeg overvejede det længe, da det jo ikke bare lige kan vaskes af, hvis hunden ikke kan tåle det. Ingen af mine har dog haft reaktion på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger Bayvantic. Har forsøgt at skifte det ud med kemifri alternativer bl.a æblecidereddike, hvidløg og noget til at spraye på pelsen inden gåtur (husker ikke lige navnet) - ingen af delene havde nogen særlig virkning. Så på trods af at Bayvantic er gift, og jeg ellers går meget op i hvad der fyldes i og på mine hunde, så er det nu engang det som holder flåter væk herhjemme, og eftersom jeg aldrig har oplevet en allergisk reaktion på det, ja så vil jeg hellere bruge det og så undgå flåter og dermed de flåtbårne sygdomme.

 

Vi har ingen vandhunde og jeg køber pipetterne til de store hunde. I én pipette er der til vores fire hunde og dermed bliver det pludselig meget billigt ;-) så prismæssigt vil Bravecto også være meget dyre for os.

De får det fra april-august/september. Vil heller ikke bruge det mere end højst nødvendigt, derfor er de "kemi-fri" i slut efterår/vinteren.

 

Jeg har overvejet bravecto - og gør det stadig. Men ja jeg plejer at bruge bayvantic i højsæson og diverse alternativt i lavsæson. Og jeg køber nemlig 4ml pipetterne og deler dem ud til hundene... Så der er jo også noget økonomisk i det. Dog reagerer Oscar uhensigtsmæssigt - han bliver meget følsom i huden og jeg har overvejet bravecto til ham alene...

 

De har ikke fået noget endnu, fordi deres ejer er ubeslutsom....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...