Hop til indhold

Ny hund, hvornår?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Jeg måtte desværre tage valget at give Lucca fred og det fik hun så i går.  :cry:  Det var den mest smukke, rolige og fine afsked hun fik og hun er så fint begravet ved siden af min anden hund puttet i sin dyne og med sine yndlingsting <3 

Flere har spurgt 'tænker du så på en ny hund nu?' Og nej det gør jeg ikke. Jeg vil først vænne mig til at hun ikke er der mere.. og have lov til at være ked af det og snakke om hende.  

Hvornår var du klar til en ny hund? Jeg spørger af ren nysgerrighed :)

  • Sad 1
Link til indlæg
Del på andre sites

da vi blev nødt til at aflive Basso, vidste vi, at vi gerne ville have en ny hund med det samme og fandt hurtigt en opdrætter, hvor der ventedes hvalpe i juli.

vi besøgte dem og blev skrevet op, og da de manglede pasning en weekend, havde vi glæden af den kommende moder og hendes afkom på 1 år.

det var rigtig fint og vi var faktisk helt sikre i valget indtil vi så Loui (omplaceringshund), og hun kom ind i vores familie 1 1/2 måned efter Basso døde. i  mellemtiden havde vi passet 4 hunde pga ferie og Anton lab på 12 fik glæden af Loui et par dage, før han skulle hjem. Han var ikke imponeret af den lille skid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Pernille og Lucca skrev:

Jeg måtte desværre tage valget at give Lucca fred og det fik hun så i går.    Det var den mest smukke, rolige og fine afsked hun fik og hun er så fint begravet ved siden af min anden hund puttet i sin dyne og med sine yndlingsting <3 

Flere har spurgt 'tænker du så på en ny hund nu?' Og nej det gør jeg ikke. Jeg vil først vænne mig til at hun ikke er der mere.. og have lov til at være ked af det og snakke om hende.  

Hvornår var du klar til en ny hund? Jeg spørger af ren nysgerrighed

glemte :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

Vi vidste at Sassy ikke ville holde vinteren over og da jeg så så at drømme kuldet var planlagt tog vi på besøg ved opdrætter for at se forældrene og mærke efter i maven om vi måske skulle have hvalp.

Det vi ikke vidste var at vi måtte sige farvel til Sassy allerede næste morgen.

Det gav et stort stik i hjertet og vi måtte lige bede opdrætter om lidt tid til at sunde os. Vi endte med en hvalp derfra og den hvalp har så mange ting til fælles med gamle Sassy, ting som kun vi vidste og ting som er så unikke. Det gjorde Så ondt at sige farvel til Sassy, men ved at det var det eneste rigtige, så føltes det også perfekt at hilse Paya velkommen i midten af december sidste år. 
Paya overtager aldrig Sassys plads i vores hjerter, men heldigvis er der plads til mange i hjertet så Paya har fået sin helt egen plads i vores hjerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Soko blev syg og døde i foråret, skulle jeg ihvertfald ikke have en ny hund med det samme. Jeg havde jo stadig to fine hunde. 

14 dage efter blev min hvalp født og jeg bestilte ham dagen efter de blev født. I sommer mistede jeg så Nanna og hendes plads er ikke udfyldt med ny hund. Det bliver den sikkert heller ikke sådan lige, for jeg har  en ung hund på 9 mdr, skal nok lige vente lidt med en mere.

Jeg tror det er forskellige fra person til person og at det også afhænger af om man har andre hunde og om den rigtige hund lige kigger forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

På 12/22/2017 den 14:50 , Pernille og Lucca skrev:

Jeg synes også det er tomt. Men jeg føler mig slet ikke parat til en ny hund, jeg ville sammenligne for meget. Det kommer nok hen ad vejen  

Det er jo helt individuelt. Der er ingen regler. 

For mig har det også været meget forskelligt. Da vi mistede Dini var vi klar på en ny med det samme. Dengang havde vi også Sadie og hun havde aldrig været alenehund.  Og så var vi jo involveret i rescue så vi syntes at når vi nu havde tid, plads og hjerterum, så var der ingen grund til at vente, når nu der var så mange hunde der manglede hjem. Så Greta flyttede ind mindre end to måneder senere. 

Da vi mistede Cash, da var jeg personligt IKKE klar til at få en ny, min sorg var overvældende og jeg blev nærmest påtvunget at tage Chase som en udfordring, og det viste sig at være noget af det bedste der kunne ske både for ham og for mig. 

Siden da har jeg nok altid været klar til en ny når vi har mistet en, men jeg tror også det gør en kæmpe forskel hvis man altid har flere hunde af gangen.  

Men du skal bare gå efter hvordan du føler. Der er ingen skam i at vente - og der er ingen skam i at anskaffe en ny, selvom du har mistet for nyligt. Det er jo ikke en erstatning. De er alle forskellige individer med forskellige personligheder, og hver ny hund er et nyt "forhold" hvis man kan kalde det det. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har, heldigvis, kun måtte sige farvel til én hund. Dog også den første og den som har lært mig rigtigt meget. Vi havde én hund i forvejen, men der var så stille at Ace flyttede ind kort efter. Han var, mildt sagt, et projekt, hvilket gjorde at jeg kunne flytte fokus lidt tak sorgen. 

Der skulle dog gå godt 6 mdr før der flyttede en grand danois ind igen og det var nok for tidligt. Jeg sammenlignede Nala og Aika og det er ikke fair. Ingen kunne eller kan måle sig med Nala. Det har taget lang tid og hårdt slid at få et godt forhold til Aika. Heldigvis forelskede hun sig hovedkuls i Peter, så hun har ikke manglet noget. 

 

Mærk efter. En god tommelfingerregel er vel at når SU kan smile istedet for at græde, så er du tæt på. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...