Hop til indhold

Hvad skal I og hundene iaften ?


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Hvad skal I og hundene i aften ? Er I taget væk fra larmen hvis i bor i byen ?

 

Hundene og jeg skal hygge herhjemme:-D

 

Her er heldigvis ikke skud før kl. 24 og der har ikke været noget de sidste dage.

 

Zozo er bange kl. 24 så hun får baldrian, Flaffy og Luna er helt ligeglade.

 

Godt nytår :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal være hjemme med hundene :-) Jeg skal have noget godt mad. Jeg har lavet et lager af tørret fisk og lever, der er Konger i fryseren, og okseben klar.

 

Sidste år ville ingen af dem have noget, men jeg håber det bliver bedre i år :-)

 

Jeg håber på at vi kan få det roligt. Jeg trækker gardinerne for og sætter "no stress" til at spille mens fjernsynet kører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal I og hundene i aften ? Er I taget væk fra larmen hvis i bor i byen ?

 

Hundene og jeg skal hygge herhjemme:-D

 

Her er heldigvis ikke skud før kl. 24 og der har ikke været noget de sidste dage.

 

Zozo er bange kl. 24 så hun får baldrian, Flaffy og Luna er helt ligeglade.

 

Godt nytår :banan:

 

Vi residerer i et forstadskvarter med medial krudt og bang. Vi skal bare være os selv plus min mor i aften, så det bliver helt stille og roligt. Indtil nu har bassen taget det fint og så må vi bare håbe på, at det holder dagen og natten ud også ! Første nytårsaften med en ny hund er vist altid på det experimenterende niveau !

 

Godt nytår tilbage. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager i byen, og hundene er hjemme ved forældrene, de er heldigvis overhovedet ikke bange for fyrværkeri. Her den anden nat, lød der et ordentligt brag ( der var nogle der sprængte en cykel i stykker lige uden for vores dør) JEg fik et mega chok, men hundene de gad ikke så meget som at løfte hovedet..Herligt at de tager det så roligt.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal være hos Jans bror og hans familie, den ældste datter kommer også sammen med kæreste og deres lille lille pige på knap 4 år. Brormand bor uden for byen, så det er perfekt.

Vi ser Dronningens Nytårs-tale inden vi spiser. Senere er der pakkespil, vi har alle små gaver med, det er bare så hyggeligt.

Groa skal selvfølgelig med, hun vil garanteret hygge sig med lille Cecilie.

broderens hund bliver dopet, den er total bange den stakkel.

 

Godt Nytår allesammen

Redigeret af Gryn
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager ned til svigerne, deres labber er ligeglade, så vi mente det var passende at aslan lærte at være ligeglad (han efter aber dem).

 

Jeg tør næsten ikke skrive hvor godt det går indtil videre, for så går det bare galt :(

 

Nu håber jeg Aslan reagere rigtig godt i aften kl 24, da vi så kan tage ham med næste år og komme ud til nogle hudnevenlige personer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg skal være hjemme - jeg tager aldrig nogen steder Nytårs aften af hensyn til vovserne. Jeg bor heldigvis langt ude hvor kragerne har madpakker med, så vi er ikke så generet af nytårsløjerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lejet et lille stråtækt hus på en gård, hvor der er langt til skyderierne. Stasia kan bare ikke klare fyrværkeri, og det beroligende middel, vi engang fik af dyrlægen, gjorde det kun værre. Dap, eller hvad den der dims nu hedder, har vi også prøvet uden virkning, så nu går vi i eksil :D

Jeg har aldrig selv været til vilde nytårsfester, så jeg føler ikke, at jeg ofrer mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nattevagt på det plejehjem jeg arbejder på så det bliver stille og roligt.. Tager så hundene med på arbejde, så jeg er sammen m dem kl. 24:00 den ældste er lidt ligeglad, og hvalpen reagere heller ikke men vil ikke risikere at an får en dårlig oplevelse så de ryger med på arbejde til stor glæde for de gamle på hjemmet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal bare være herhjemme - husbonden, hundene og mig - sønnen er hos sin far ... så det bliver en stille og rolig kæresteaften med lidt god mad og noget spillehygge og sårn ... og nu har vi jo krudtet hundene godt af her i eftermiddag - så jeg har to meget trætte hunde ... og så håber jeg at vi kommer gennem bragene kl. midnat med noget træning og nogle superguffere ...

Link til indlæg
Del på andre sites

vi skal være herhjemme og får gæster, det bliver spændende at se hvordan hun tager det... lige nu ligger hun dog og sover i sofaen mens de skyder af udenfor... og sådan har hun taget det hele december... så mon ikke det går godt nok? det krydser vi ihvertfald fingre for...

 

jeg er bevæbnet til tænderne med 3 forskellige slags superlækre guffer og noget træning, hvis hun altså vågner kl 24, der plejer hun jo at sove sødt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal sidde herhjemme. Vi hygger os altid nytårsaften, mig og Luna og Oliver:-D

 

Lige nu har jeg snittet grønsagerne til at drysse på mine tacos, dippen til chipsene senere er lavet, tunmoussen står på køl sammen med colaen.

 

Luna gnasker løs på det første af 2 mulige, store ben:-D

 

Jeg regner med at gå ned med hende om en times tid, når folk spiser, og så kommer hun først ned igen ved 1-2 tiden når folk er færdige med at skyde af.

 

Jeg har været hjemme de sidste 12 år.. sådan er det, at have dyr. Og jeg bryder mig ikke meget om fyrværkeri, så ville ikke stå udenfor alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er hjemme selv med mine to hunde og så passer jeg en:)Det går fint nok, bort set fra at gizmo og mysla ikke kan være i samme rum..

 

Mysla finder gizmo alt for provokerende med hendes hvalpeadfærd og gizmo acsepterer ikke hvis mysla siger at noget er hendes..

 

Men de har fået nogle gode ben oger rimeligt rolige, dog kan mysla ikke lidenår jeg så ikke er i hendes "afdeling" og omvendt for gizmo:roll:

 

Sheila ligger med uldvest og trøje på og gnaver ben lige nu, jeg tror stesoliden gør hende kold, hun frøs i hvertfald:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt at være hjemme, folk der ikke har eller har haft hund forstår ikke ens bekymring og det gider jeg ikke diskutere, så valget blev HJEMME. Bella har spist sit okseben, og jeg har lavet soveværelset til hunde hygge:5up: Bella kommer ellers kun i soveværelset når det er sengetid, men jeg har sat lidt varme på lagt tæpper over hele sengen som hun må lave hyggehule med, og så har hun fået lidt øl (ca ½dl) indtil videre, hun elsker at smage øl når det kan lade sig gøre, så endnu har der ikke været noget hun sover på sengen:blink:, og i eftermiddags da vi var ude gik det også fint, da de skød nogle steder ingen problem :5up:

fortsat GODT NYTÅR

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle og jeg tager forhåbentlig en "almindelig" aften.

Der skydes allerede ret meget af her og indtil videre er han ligeglad.

 

Han reagerede lidt i starten af "skydesæsonen", bare med at kikke, og nu har han vænnet sig til det er der hver aften.

Jeg ved dog ikke med det store brag ved midnatstid, men jeg har en kogt mørbrad i baghånden hvis han får behov for at blive distraheret, så mon ikke det går?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her leger vi det muntre køkken. :lol:

 

Jeg er hjemme med Tyson, der er blevet mere og mere bange for fyrværkeriet de sidste par dage. I dag har han udover baldrian fået beroligende piller fra dyrlægen, og det går indtil videre meget godt. Han har helst villet ligge i arm eller sidde på skødet hele dagen og har da været opmærksom på knaldene, men han har endnu ikke gemt sig under sengen.

 

De andre dage, når han har været bange, har han ikke villet tage godbidder. I dag har jeg så prøvet at lave ekstra lækre godbidder: Smørkugler med forskellige slags nødder i, og det er han helt VILD med. :mums:

 

For lidt siden sidder jeg så og spiser min aftensmad og nyder et glas rødvin ved sofabordet (ja, altså, foran fjernsynet, ikke :oops:). Jeg kommer så til at vælte glasset, så der bliver spildt rødvin udover gulvet og et lammeskind.

 

Jeg skynder mig ud på badeværelset og skyller lammeskindet, og da jeg kommer ind i stuen igen, står Tyson halvt oppe på sofabordet og spiser min spicy kylling! :madtid:

 

Jeg fjerner tallerkenen, og henter en spand med sæbevand, så jeg kan skrubbe gulvet. Det synes Tyson er en sjov leg, så han giver sig til at hoppe rundt i rødvins/sæbevandsblandingen og prøver at slikke sæbevandet op. Jeg verfer ham væk og fortsætter med at prøve at skrubbe de lilla pletter af mit afhøvlede plankegulv.

a060.gif

 

Lidt efter kigger jeg efter Tyson - lige i rette øjeblik til at se ham snuppe en af de gulerødder, der ligger på en anden tallerken på bordet! e060.gif

 

Jeg får guleroden fra ham og fortsætter med gulvet. Men SÅ går det ellers rigtig løs med fyrværkeri lige uden for vinduet - så larmende har det endnu ikke været, og der er jo også en masse farver osv., som Tyson kigger lidt forskrækket på. Jeg skynder mig derfor at synge "hurra hurra" og danser ud i køkkenet, hvor jeg smider nøddesmørkugler til ham. Der danser jeg så syngende rundt, mens Tyson leder efter smørkugler på gulvet og selv danser lidt rundt af glæde over, at de er så lækre.

d010.gife035.gif

 

Da de værste brag er overstået, går vi ind i stuen, og jeg fortsætter den håbløse kamp med at prøve at redde mig gulv. Tyson er nu i rigtigt festhumør og danser først lidt rundt og prøver at kysse mig i hele hovedet. Derefter finder han ud af, at lammeskindet smager noget så lækkert dér, hvor jeg spildte rødvin (den lille sut), så han slikker det godt og grundigt igennem.

h050.gif

 

Nu har jeg så fået spist færdigt, og Tyson ligger og ser lidt træt ud - sikkert en blanding af at være dopet og at have holdt "det muntre køkken"-fest med mor her. :mrgreen:

 

Det må da være en god måde at komme ind i det nye år på! :-D

 

n015.gifGODT NYTÅR! h045.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Her leger vi det muntre køkken. :lol:

 

Jeg er hjemme med Tyson, der er blevet mere og mere bange for fyrværkeriet de sidste par dage. I dag har han udover baldrian fået beroligende piller fra dyrlægen, og det går indtil videre meget godt. Han har helst villet ligge i arm eller sidde på skødet hele dagen og har da været opmærksom på knaldene, men han har endnu ikke gemt sig under sengen.

 

De andre dage, når han har været bange, har han ikke villet tage godbidder. I dag har jeg så prøvet at lave ekstra lækre godbidder: Smørkugler med forskellige slags nødder i, og det er han helt VILD med. :mums:

 

For lidt siden sidder jeg så og spiser min aftensmad og nyder et glas rødvin ved sofabordet (ja, altså, foran fjernsynet, ikke :oops:). Jeg kommer så til at vælte glasset, så der bliver spildt rødvin udover gulvet og et lammeskind.

 

Jeg skynder mig ud på badeværelset og skyller lammeskindet, og da jeg kommer ind i stuen igen, står Tyson halvt oppe på sofabordet og spiser min spicy kylling! :madtid:

 

Jeg fjerner tallerkenen, og henter en spand med sæbevand, så jeg kan skrubbe gulvet. Det synes Tyson er en sjov leg, så han giver sig til at hoppe rundt i rødvins/sæbevandsblandingen og prøver at slikke sæbevandet op. Jeg verfer ham væk og fortsætter med at prøve at skrubbe de lilla pletter af mit afhøvlede plankegulv.

a060.gif

 

Lidt efter kigger jeg efter Tyson - lige i rette øjeblik til at se ham snuppe en af de gulerødder, der ligger på en anden tallerken på bordet! e060.gif

 

Jeg får guleroden fra ham og fortsætter med gulvet. Men SÅ går det ellers rigtig løs med fyrværkeri lige uden for vinduet - så larmende har det endnu ikke været, og der er jo også en masse farver osv., som Tyson kigger lidt forskrækket på. Jeg skynder mig derfor at synge "hurra hurra" og danser ud i køkkenet, hvor jeg smider nøddesmørkugler til ham. Der danser jeg så syngende rundt, mens Tyson leder efter smørkugler på gulvet og selv danser lidt rundt af glæde over, at de er så lækre.

d010.gife035.gif

 

Da de værste brag er overstået, går vi ind i stuen, og jeg fortsætter den håbløse kamp med at prøve at redde mig gulv. Tyson er nu i rigtigt festhumør og danser først lidt rundt og prøver at kysse mig i hele hovedet. Derefter finder han ud af, at lammeskindet smager noget så lækkert dér, hvor jeg spildte rødvin (den lille sut), så han slikker det godt og grundigt igennem.

h050.gif

 

Nu har jeg så fået spist færdigt, og Tyson ligger og ser lidt træt ud - sikkert en blanding af at være dopet og at have holdt "det muntre køkken"-fest med mor her. :mrgreen:

 

Det må da være en god måde at komme ind i det nye år på! :-D

 

n015.gifGODT NYTÅR! h045.gif

 

Ja, så festligt kan det også være :lol:

 

Mika og Susi fik hver en kvart stesolid til morgen, med maden, vi har gået en laaang tur, og mødte en fantastisk masse hunde :-D

 

De blev en smule påvirkede af pillerne, som om de slap ''overjeget'', sprang hovedspring ned i duftene og lavede 'fælles skrab bagud' efter tisseafmærkninger, de havde det rigtigt skægt.

Vi gik på nye små stier, rigtigt hyggeligt.

Vi gik også ned i udkanten af vores landsby, der hvor Susis kæreste bor, der var en del brag, men pigerne var kun optaget af deres muserier...

 

Her til aften har de fået mere stesolid, da Mika blev ret ophidset over det dumme skyderi!

 

Det virker fint, måske får de en lille plegasil senere, vi får at se :-)

 

De har fået deres sædvanlige lækre kødsøg, også inde.

 

De skal have den sædvanlige kong og leo, og så regner jeg med de sover klokken 24.

 

Jeg skal have oksemørbrad, med ovnkartofler, rødvins sovs, waldorfsalat og råkost af bla rødkål, clementin og avokado :-D

 

Senere spumante og kransekage, jeg er ligeglad med at holde nytår hjemme med hundene og ikke være til fest, synes altid nytårsfester er så hysteriske :cool:

 

Endnu engang, godt nytår til alle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal være hjemme - jeg tager aldrig nogen steder Nytårs aften af hensyn til vovserne. Jeg bor heldigvis langt ude hvor kragerne har madpakker med, så vi er ikke så generet af nytårsløjerne.

 

Uuuh, jeg vil gerne hjem til dig næste år! :vinken:

 

Jeg synes ellers også jeg bor langt ude, men bønderne her er åbenbart vilde med fyrværkeri - det har braget løs siden et minut efter at solen gik ned, og det lyder ikke lige lovligt altsammen :evil:

 

I starten gøede Vinnie en del, men nu er hun heldigvis ligeglad. Det er vores første Nytårsaften uden Bo, som var meget bange. Nu er der kun mig, der er bange :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi og jeg har været i skoven sammen med Thailo og Ascha i dag, for at køre hende lidt træt til i aften. Og jeg tror faktisk at der gik et lys op for Noomi :idea: Hun lignede i hvert fald en der tænkte :hmm:"Jeg tror sørme at jeg er en jagthund" da der kom en bambi løbende forbi :mrgreen:

Vi har været ovre og spise hos mine forældre og jeg har fået noget culottesteg med hjem til hende, hvis hun skulle blive bange kl. 24.00, men indtil videre er hun nu dejligt upåvirket :5up: :mrgreen: Vi bor på 2. sal med en svalegang og da vi trådte ud af døren for at gå over til "mormor og morfar" blev der fyret en kæmpe raket af med det flotteste grønne lys :5up: og det syntes Noomi åbenbart også, for hun stillede sig op og kiggede på det med ørerne fremme :5up::5up: Måske det alligevel har hjulpet at opdrætteren ud over lyd-cd'en også havde sat lysshow op til hvalpene? :mrgreen: På vej hjem fra "mormor og morfar" (morfar gik med rundt om blokken for at følge os godt hjem efter ordre fra mormor :mrgreen:) kom der også en del raketter som hun enten kiggede på eller fuldstændig ignorerede :5up:

Lige nu ligger hun og sover under sofabordet som hun plejer, der er ikke den mindste panik at spore. SKØNT!!! :mrgreen: :klap:

 

Desværre har jeg forædt mig i kongerejer (forret), culottesteg og nøddekurv med is, så lige nu er det ikke nær så tiltrækkende som jeg havde forestillet mig med alt det slik og chips jeg har købt, for ikke at tale om guacamolen fra grøntpusheren :mums: meeen, jeg skal nok komme efter det :5up: :mrgreen: Smage på det SKAL jeg i hvert fald :mrgreen:

 

Rigtig godt nytår til jer alle fra både Noomi og mig!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her skyder de livligt i vores baghave (sådan lyder det i hvert fald) -Det har de gjort længe, jeg tror der er blevet brugt mange penge på krudt fra diverse naboers pengepunge, tsk,tsk...

 

Katten er heldigvis ligeglad, men kigger engang imellem op. Så får hun en kattekiks:) Vi har lukket kattelemmen for en sikkerheds skyld, så hun må lige holde sig lidt endnu.

 

Vi har fået lækker mad, rejecocktail, oksemørbrad, islagkage, citronfromage, senere kommer kransekage, petit fours og ost, og i morgen slankekur :mrgreen: Min mand ligger på sofaen og slår mave, sådan kan det gå når man har spist for meget:)

Ellers kører tv´et, og vi har set en skidesjov dvdfilm :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene og jeg har været hos en af Kimmis hvalpe (samt familie - min veninde, mand, mor og barn). Splint og søster Pippi har leget og leget og Kimmi har bare hygget og prøvet at styre de små ;o)

 

Tidligere kørte jeg til Odder Strand med dem (der er så dejligt øde), hvor de fik et kæmpe søg efter rå oksefilet (dejligt at have fri adgang til kødrester), musejagt og spæneture på stranden - Kimmi sneg sig endda mod min vilje til hele to svømmeture... når jeg ikke at sige nej, når hun kigger på mig inden hun hopper i, tja... så er der ikke noget at gøre! Og hun kigger altså for at spørge om lov MANGE gange på sådan en tur.

 

Nu er vi lige kommet hjem, Simon er kørt til Århus til fest og jeg sidder herhjemme og hører høj musik og drikker alt for dyr champagne ;o) Ææææælsker det! ( Til gengæld bruger jeg jo så ikke penge på en dyr kjole, pynt eller fyrværkeri.... det er min undskyldning)

 

Hundene ligger på min (hvad er der galt med deres egen?) Fatboy og hygger med (resterne af) det plysfår de fik i julegave. De er heldigvis næsten ligeglade med fyrværkeriet - dvs. de kan godt kigge op eller løbe til vinduet og gø, når det er højest, men de bliver heldigvis ikke bange - i aften er nok den eneste aften, hvor jeg ikke savner min gamle hund Robin :o( Han var SÅ bange hele december, halvdelen af januar og hver gang det tordnede.....

 

Godt nytår til jer alle - hvor er det rart, at der er så mange herinde, der tager så meget hensyn til hundene.

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Vi gik sammenlagt 2,5 time i dag for at gøre Pero ekstra træt. Vi var ude ved Moesgård i halvanden time, hvor der var en masse hunde man kunne lege med, en masse fugle der skulles jages, og iskoldt vand som skulle bades i :blink:

 

Vi skulle ud til et stort selskab (30 mennesker), hvor der også var en gammel, sød tæve som Pero kender. Men Pero kunne simpelthen ikke falde til ro. Han opfordrede hele tiden tæven til leg (højlydt:lol:). Det har nok været en blanding af, at han var meeeget træt og stresset over at være sammen med så mange mennesker.

 

Vi havde heldigvis mine bedsteforældre i baghånden så vi kørte ham ud til dem så han kunne blive passet der. Og det gik rigtig fint :-D

 

Vi hentede ham så ved 00.30-1.00-tiden og er nu hjemme mens kæresten er ude at føjte :-) Her har lydt nogle kæmpe brag, men Pero tager det super flot. Han ignorerer de "normale" brag og løfter hovedet og kigger på mig når der er STORE brag. Så snart jeg siger, at det er okay og smasker lidt til ham, lægger han sig til at sove videre.

Og vi bor altså i midtbyen.

 

Desværre har min mosters hund på 11 år haft en slem nytårsaften. Hun har altid været skrækslagen for fyrværkeri og i år var første gang hun har været "alene" om det - deres endnu ældre hund døde i foråret.

Under dronningens nytårstale lød der et kæmpe brag så min mosters hund tissede på stuegulvet. De lukkede hende så ud i haven så hun kunne tisse af og gik ud og kiggede efter hende efter talen. Og hun var VÆK :shock:

Hun er åbenbart blevet vildt forskrækket og har forceret deres hegn, hvilket hun aldrig har gjort før.

De ledte og ledte efter hende uden held - kl. 23.30 blev de ringet op at autohjælpen og blev spurgt om de manglede en hund. Hun var fundet på motorvejen 10 km. væk! :megaked: Hun har bare løbet for livet :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...