Alt der er opslået af Therese
-
Tricks Udfordring - August 2016
Næste gang kunne et af tricksene være et eller andet med at åbne og evt. lukke en skabslåge? Eller det kunne være at trække en strømpe af foden og smide den i vasketøjskurven?
-
September måneds billedtråd 2016
Ej men, så meget nuttethed på ét sted :hjerte:
-
Så er det vist på tide at gøre det officielt.
Hvor er det bare dejligt. Jeg kan virkelig godt unde dig at få en hund, som er helt ukompliceret at bo sammen med efter alt det med Oliver Og så ser hun jo bare virkelig skøn ud :hjerte:
-
September måneds billedtråd 2016
Helt enig - og heldigvis er de stadig flotte hunde, selvom udseendet ikke er en faktor :blink:
-
September måneds billedtråd 2016
Ret vildt, at hunde af den samme race kan se så vidt forskellige ud!
- Giv mig jeres positive historier om epilepsi...
- Månedens hund
-
Tricks Udfordring - August 2016
Ja, hvor langt nåede I andre egentligt? Her kom vi aldrig rigtig videre fra at han bakkede ved siden af ham. Jeg kunne ikke rigtig få ham til at bakke rundt og det gjorde bare os begge to ret frustrerede (måske mest mig ) så vi opgav det og gik i gang med at lære at bakke rundt om mig i stedet for rundt om sig selv og det gik lidt bedre, men vi er ikke helt i mål endnu Vi er stadig der, hvor jeg laver en bane af stole midt i stuen, så han ikke bare bakker rundt i vildskab, men rent faktisk bakker rundt på et spor Og skal vi ikke have et nyt trick?
- Månedens hund
-
Tæve der slås
Det var måske også formuleret forkert. Jeg mente nødvendige hensyn i hverdagen, så man undgår flere episoder.
-
Tæve der slås
Jeg tror nu heller ikke der er planer om at avle på tæven Det synes jeg i hvert fald ikke fremgår nogle steder? Ellers enig med en del af det du skriver her i tråden. Det er helt klart super vigtigt at overveje, om man kan tage de nødvendige hensyn til tæven fremover, så man undgår flere af disse episoder.
-
September måneds billedtråd 2016
Men hvad hedder de? Er de begge to dine?
-
September måneds billedtråd 2016
Så er det godt man lige kan tage en lur på sin storebror Stadig fart over feltet :hjerte: Tillykke med dem - hvem er det, der har haft fødselsdag? Hun kunne da bare være gået i dække under maven
-
alting har en ende
Det er jeg rigtig ked af at høre - mange tanker herfra
-
Stresset "problemhund" på weekend :D
Hvor er det godt :banan:
- Ghinis hvalpe (whippet)
-
August måneds billedtråd
Helt enig. Jeg havde heller ikke holdt en hund i live, som overfalder en hund, der bare ligger og sover - det lyder altså ikke normalt. En ting er at hunde kan komme op at slås, det sker jo og så må man prøve at se om man kan indrette sig efter det eller skille sig af med den ene, hvis det går helt i hårdknude. Men at overfalde en anden hund fuldstændig umotiveret er også over min grænse for hvad jeg kunne acceptere.
-
August måneds billedtråd
Hvor er det vildt, stakkels hund Heldigvis ser det ud til på billederne, at han sagtens kan fungere i en flok, så det er jo altid noget :hjerte: Men det var vist godt han kom væk derfra, det kunne godt lyde som om den Dobermann har nogle issues som gør, at den virkelig ikke skal bo sammen med en anden hund :hmm:
-
August måneds billedtråd
Hvad er der dog sket med ham?
-
August måneds billedtråd
Han er godt nok også flot - man får jo næsten lyst til at få en mynde :hjerte:
- Har små hunde ændret sig?.
-
Har små hunde ændret sig?.
Jamen jeg siger skam heller ikke, at du skal være ligeglad Selvfølgelig skal man ikke være ligeglad med, hvis ens hund bider en anden hund. Det er vel en situation de fleste helst vil undgå. Jeg siger bare, at selvom det måske er en "hård dom," så er det ikke grebet ud af den blå luft. Selvom der selvfølgelig findes mennesker, som har helt fint styr på hunden, så er der altså også mange, som ikke har.
-
Har små hunde ændret sig?.
Det har jeg også, men jeg oplever over dobbelt så mange, som overhovedet ikke har styr på hunden - og som også virker ret ligeglade. Desværre...
-
Råd til vægttab?
Et light foder ville være en god start. Her kan jeg anbefale essentials (mener det staves sådan) som jeg selv har haft rigtig gode erfaringer med. Derudover ville jeg begrænse mængden af godbidder og tyggeben - hvis han altså får sådan nogle Brug i stedet hans tørfoder eller et elsket stykke legetøj som belønning på gåture og i forbindelse med træning Og ja, som du selv er inde på ville jeg ikke lade maden stå fremme. Det bliver alt for svært at administrere hvad han spiser på den måde, tror jeg. Hæld foderet op og fjern det igen efter 10-15 minutter, hvis han ikke spiser det. Du kan fordele foderet på 2 måltider eller give ham det hele på én gang - det afhænger lidt af hvad I begge to trives bedst med En anden mulighed er også at erstatte nogle af måltiderne med dåsefoder eller andet hjemmelavet mad - der skal en større mængde til at mætte hunden end ved tørfoder. Jeg tænker også, at du sagtens kan skrue lidt på motionen. Øg gåturene en lille smule af gangen, tag i en hundesvømmehal/til stranden hvis han kan lide at svømme, spor/søgelege hvor du gemmer hans legetøj i skovbunden m.m. (tilfredsstiller både fysisk og mentalt) og ja, fortsæt med jeres agility i skoven - bare pas på hans ben. Det kan godt være hårdt med en masse spring, hvis der er lidt for mange kilo på sidebenene. Alternativt kan du begynde til soft agility, som er en lidt blidere form for agility og ikke så hårdt for kroppen.
- Til min elskede Zazu