Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's Bantus i Hvalpe
    Hvor er hun bare kær
  2. For et par dage siden havde mig og Bobo leget lidt med vand, hvor jeg puttede nogle godbidder i en skål vand og han så skulle fiske dem op. Det gav anledning til et godt grin for hele familien, da Bobo i går meget målrettet gik hen til hans nyfyldte vandskål og stak hele næsen ned i den ikke bare en, men to gange Bagefter snakkede de andre lidt om, at Bobo nok gerne bare ville køles af. Jeg overvejede at lade dem blive i troen om, at Bobo var så intelligent, at han helt selv havde lavet en kobling mellem vand og afkøling, men endte med at gå til bekendelse og afsløre, at det ikke havde en skid med afkøling at gøre, men i virkeligheden bare en virkelig madglad hund, der lige havde håbet, at der var lidt kyllingetern i vandet
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Og du tænker ikke, at den anden hund vil blive påvirket af hans angst? Jeg spørger, fordi jeg havde tænkt på at tilbyde min hjælp da jeg læste tråden, da jeg mener at kunne huske, at mig og mynte bor ret tæt på hinanden, men fortrød, fordi jeg blev lidt bekymret for om det ville smitte af på Bobo. Han er 6 år, så det er måske begrænset hvor meget han vil lade sig præge af det. Jeg ville bare være virkelig ked af at få en nervøs hund med hjem
  4. Lige præcis hvad jeg tænker.
  5. Hold da kæft, sikke en behandling at give sine kunder
  6. Det er måske også lettere at overskue, hvis det ikke er en voldsomt talrig race herhjemme. Hvis der er meget få opdrættere, kan man nok lettere huske folk fra hinanden og ja, så er man måske også mere tilbøjelig til at køre efter den hvalp man vil have Jeg har mest kigget på labrador opdrættere og det vrimler jo med dem Der er det meget rart med et postnummer at gå ud fra
  7. Du har fået rigtig mange gode råd, så jeg vil ikke kommentere yderligere på de andre problematikker, men jeg vil godt lige kommentere på det du skriver her, fordi jeg egentligt synes, I har misforstået det lidt Et nej er ikke nødvendigvis en straf. Det KAN være det, hvis man er typen, som hiver i hunden, rykker den i kinderne og stirrer den i øjnene imens eller hvad man nu kan finde på for at indlære det. Men det kan sagtens indlæres positivt og komme til at fungere som et signal om at holde op med noget. Præcis ligesom dæk er et signal om at lægge sig ned. Prøv at tænke mere på nej som en måde at sætte grænser for sin hund på end som en straf. Eller en måde til at guide jeres hund på, så I kan stoppe den i uhensigtsmæssig adfærd og dermed kan have den med ude uden at den bliver en gene for andre mennesker. Hvis man ikke kan stoppe sin hund i en adfærd, kan det hurtigt blive et problem at have hunden med ude blandt andre mennesker, tror jeg. Jeg ville i hvert fald personligt også komme til kort, hvis jeg aldrig "måtte" sige nej til min hund. Jeg har engang imellem forsøgt at aflede, men nogle gange virker et nej altså meget hurtigere og bedre. Og han har aldrig været trykket af det. For os er det bare en del af opdragelsen.
  8. Jeg er helt enig i det jeg har markeret. Jeg synes virkelig, det er underligt, når opdrætteren ikke skriver deres adresse - eller som minimum skriver hvilken by de bor i, hvis de ikke vil oplyse deres adresse på nettet. Man kan selvfølgelig spørge, hvis man kontakter dem, men det er altså bare meget rart at vide på forhånd, så man ved, om det overhovedet er en hvalp man gider rejse efter.
  9. Jeg tænker også pudel? Jeg kender ikke voldsomt meget til dem personligt - kender kun en - men @Gryn og @Missing kan måske kigge forbi og fortælle lidt
  10. Man skal helt sikkert også gøre, som man har lyst til Og det er jo heller ikke 1-2-3 hjemmesider som sådan - i hvert fald ikke for mit vedkommende. Det er mere måden, de tit er stillet op på, som virker enormt rodet og virkelig besværlig at finde rundt på. For at være helt ærlig, magter jeg ikke at bruge ret meget tid på en hjemmeside som ikke er sat bare lidt overskueligt op Jeg siger ikke, at man skal være super teknisk og bruge en masse tid på at sætte sig ind i alt muligt, men som en skrev er en opdrætters hjemmeside et slags udstillingsvindue, som skal give kunderne lyst til at undersøge mere om kuldet. Så nytter det efter min mening ikke noget, at man ikke ret nemt kan finde det, man leder efter. En hjemmeside som Kirstens er fin. Nem at finde grundlæggende info på og man bliver ikke blæst bagover af en masse bling-bling og andet tingeltangel.
  11. Weebly er et super godt sted at starte, hvis man ligesom mig er lidt teknisk udfordret
  12. Lyder slet ikke sjovt :ae: Håber I begge to har det bedre efter en god nats søvn
  13. Ahh, på den måde Du har sgu nok ret
  14. Okay. Så det er mere em slags folder end et spørgeskema eller? Undskyld jeg spørger så meget men jeg kan ikke rigtig se det for mig og det lyder som en god idé så jeg vil gerne forstå det
  15. Jeg er måske helt blank, men hvad går det spørgeskema helt præcist ud på? Hvordan læser de om hvalpene på et spørgeskema?
  16. Ja, det er jo meget rart at vide Jeg er bare indimellem stødt på hjemmesider, hvor det eneste man får er et halvdårligt billede af hundens hoved eller et stå-billede og det synes jeg bare er ret ærgerligt
  17. Nå ja, personlige beskrivelser af hundene selvfølgelig. Det glemte jeg helt at få med
  18. Personligt har jeg ikke noget imod en lang tekst Hellere det end de der hjemmesider, hvor der er skrevet fem linjer om ideologi og hvilke overvejelser opdrætteren har gjort sig Det synes jeg slet ikke er nok til at kunne gennemskue hvad de står for. Og så bliver det også bare tit sådan noget som du selv nævner. "Vi vægter et godt temperament og forsøger at lave gode familiehunde." Jeg vil have en beskrivelse af, hvad de tænker et godt temperament er og hvad de mener en god familiehund indeholder. Og ja, så er fakta jo også vigtigt. Her kan jeg godt lide, at der både står stamtavlenavn, hundens kaldenavn, DKK registreringsnummer og prøveresultater. Og så selvfølgelig billeder og måske nogle videoer. Jeg ved godt, en god hund ikke har et bestemt udseende, men det er nu meget rart at se hunden inden man ringer til opdrætteren og aftaler at komme forbi :blink: Ved overhovedet ikke om jeg hjalp
  19. Okay, det er jo heller ikke en let beslutning at føre ud i livet.
  20. Jeg forstår udmærket godt, at du ikke tør - din datter skal selvfølgelig ikke risikere at blive bidt. Og et eller andet sted mener jeg egentligt heller ikke det er helt fair overfor hunden at bo et sted, som tydeligvis ikke er helt optimalt for den. Det er selvfølgelig en helt objektiv betragtning. Jeg ved godt, at det kan være en svær tanke, når man står midt i det og der er følelser indblandet Men jeg er glad for, at du ikke tager det på den forkerte måde og som sagt synes jeg sagtens I kan prøve at finde et andet hjem til hende så længe I har hendes trivsel for øje og husker at mærke efter, om det føles som det rigtige hjem. Er I kommet dertil, hvor I er helt sikre på at hun skal omplaceres eller er det stadig kun på tankestadiet?
  21. Jeg kommer nok lidt i modvind nu, men en hund som hende ville jeg kun omplacere, hvis jeg kendte nogle dedikerede hundemennesker, som var indstillet på, at hun har nogle specielle behov, som skal tilgodeses resten af hendes liv. Hvis ikke jeg kunne finde en person, hvor jeg kunne være 110 % tryg ved det, ville jeg hellere aflive. Det er en drønhård beslutning, men tanken om, at min elskede hund skulle ud i et hjem, hvor den ville mistrives, fordi dens behov ikke blev forstået eller ende med at blive kastebold, fordi ingen rigtig magtede den alligevel, ville være endnu værre. Men ja, jeg synes godt, du ville kunne omplacere, hvis det helt rigtige hjem dukker op. Men hvis det ikke gør, så er det ingen skam at sige farvel til en hund, der potentielt kunne ende med at blive en "tikkende bombe."
  22. topic svarede på Therese's Siri i Træning
    Ja, det var heller ikke fordi det var super vigtigt. Jeg var bare nysgerrig
  23. topic svarede på Therese's Siri i Træning
    Super spændende! Det vil jeg glæde mig til at følge Hvilken race er Cody? Border Collie?
  24. Bonus er LÆKKER :hjerte::hjerte:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.