Hop til indhold

sove i sengen?


Gæst KaoS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Begge mine sover i sengen, den bette ryger dog i bur når manden kommer i seng. men kommer så op i sengen igen tidlig på morgnen og sover der indtil vækkeuret ringer... Eftersom jeg er alene med hundene halvdelen af året mens manden rejser, så har han ikke en mening der skal tilgodeses i dette spørgsmål... så hvis hn ikke ville have det, var det bare ærgerligt, for at være helt ærlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

han sover i sengen, hvis kæresten havde et problem med det så ville han sove på gulvet. Jeg ville aldrig lade en kæreste diktere at min hund skulle lukkes ude af soveværelset (medmindre der var tale om allergi der kunne holdes nede på den måde) men det er ikke synd for hunden at sove i sin kurv i soveværelset. Det er dog hyggeligere når den er i sengen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde sover i sengen i weekenden. Eller det vil sige den ene gør, den anden går sædvanligvis ind i "sin" sofa i stuen efter et par timer. Af og til, hvis vi (hundene og jeg) er gået i seng først og der ikke er plads til min mand, så går han "fornærmet" ind og sover på sofaen.. Vi har flere gange aftalt, at nu er det slut med hunde i sengen, men det holder som regel kun til fredag aften, fordi det jo er smadder hyggeligt. Hvis de ikke har sovet i sengen kommer de som regel op i sengen lørdag og søndag morgen, for det er også en god måde at få en time mere på, inden de skal ud.. Hvis min mand ikke gad, at de sov i sengen, så var det egentlig bare surt, men heldigvis synes vi begge det er hyggeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på situationen. Hvis det er en hund, jeg havde fået sammen med en kæreste og vi blev enige om, at den ikke skulle sove i sengen, så var det jo bare sådan det var.

 

Men hvis det var en hund, jeg havde haft før en evt. kæreste og altid havde sovet sammen med den i sengen, ville det være lidt sværere. Men så måtte man jo prøve at snakke om det og løse det. Ville nok bare have lidt svært ved at gå på kompromis der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Munin da jeg var alene .. Hun har sovet i sengen siden .. Jeg elsker a putte med hende, jeg syntes det er hyggeligt .. Jeg ka ikk se problemet i det :-/ .. Men det ka min kæreste som jeg li er flyttet sammen med .! Hun sover stadig i sengen, men igår sagde han a når vi flyttede i noget andet, som vi snart gør - så er det slut med hund i sengen, og i soveværelset .. Jeg var helt lamslået .. Jeg har ikk lyst til a hun ikk ska sove i sengen .. Syntes faktisk a han ska indordne sig - det er jo ikk noget nyt .. Ellers må han sku flytte igen .. Altså .. Argh!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han må indordne sig.. Nu har mig og min kæreste købt vores hund sammen og hun ligger i fodenden og sover. Men ellers må i finde på et kompromis? Tror du hun ville kunne ligge i sin kurv i soveværelset? Hvis du og Munin har et tæt forhold (hvilket det lader til i har), så tror jeg det bliver svært for hende at undvære dig om natten/være i et andet rum. Så han må vælge. Enten må han høre på at hunden piver og du er ked af det, eller han må acceptere at hun sover i værelset/sengen.

 

Bare min mening :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Munin da jeg var alene .. Hun har sovet i sengen siden .. Jeg elsker a putte med hende, jeg syntes det er hyggeligt .. Jeg ka ikk se problemet i det :-/ .. Men det ka min kæreste som jeg li er flyttet sammen med .! Hun sover stadig i sengen, men igår sagde han a når vi flyttede i noget andet, som vi snart gør - så er det slut med hund i sengen, og i soveværelset .. Jeg var helt lamslået .. Jeg har ikk lyst til a hun ikk ska sove i sengen .. Syntes faktisk a han ska indordne sig - det er jo ikk noget nyt .. Ellers må han sku flytte igen .. Altså .. Argh!
Sådan en melding var jeg nok også blevet ret irriteret over. Han skal vel ikke bestemme sådan noget alene, bare fordi I flytter sammen.

 

Jeg ville have bedt ham om at diskutere det med mig, så vi kunne komme til enighed sammen. Hvis han så stadig insisterede på at være enehersker over sengen, så kunne han da også bare få lov til at sove i den alene. Så kunne jeg da sagtens sove på sofaen eller på en madras sammen med vovsen. Men ok, det slår selvfølgelig også lidt skår i glæden ved at flytte sammen - men rent principielt synes jeg bare, at man skal være enige om sådan noget eller i hvert fald snakke om det, så man kunne finde en løsning begge parter kunne leve med. Så synes du skal prøve at tag en snak med ham om det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu går jeg ud fra at det er en kæreste du er glad for. Jeg ville lave et kompromis om at munin må være i soveværelset, men ikke i sengen. Der er folk der ikke bryder sig om at dele seng med en hund og det synes jeg egentlig man bør respektere. I hvert fald hvis man også vil beholde kæresten :blink:

 

at han så burde have sagt noget før i flyttede sammen er en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi havde pigerne sov de i sengen hvis de havde lyst, og Charles gjorde også i starten, men da Sally flyttede ind, var det slut, fordi kattene har "helle" fra hende, oppe ovenpå. Så hundene bliver nedenunder om natten. Engang imellem komme de med op, men så er det sådan noget med at kattebakke og kattemad skal blokeres så hundene ikke smutter ud og roder om natten :lol: Og Sally sover ikke det meste af natten, fordi hun SKAL holde øje med den sorte kat :stupid:

Min kæreste er mere hundetosset end jeg, og han vil hellere end gerne have dem i sengen! Det kunne snildt ske at de ender med at komme med derop igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu hunden skal lukkes væk fra jer om natten, stik imod alt hvad den er vant til, dropper din kæreste så sit job, og går hjemme med den om dagen, så den får den kontakt den er vant til?..

 

Jeg var nok blevet tosset, for at sige det pænt, hvis en kæreste pludselig dikterede hvordan min hund skulle og ikke skulle behandles. Især med noget så drastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg mødte min kæreste havde jeg hund, Vaks sov i sengen, men ikke de nætter min kæreste var der - han synes ikke hunden hørte til i sengen. Så der måtte Vaks sove i sin kurv i soveværelset. Nu har jeg så - af helt andre grunde - ikke Vaks længere. Men nu har vi i stedet fået hund sammen - der var vi blevet enige om at hun ikke skulle lære at sove i sengen, så fra 1. nat af røg hun i kurven ved siden af sengen. Men lille hvalp synes ikke det var sjovt - så i 1½ uge vågnede hun hver 2. time og peb, indtil Michael lagde hånden ned til hende igen. Efter 1½ uge med uafbrudt søvn hver 2. time, så tog vi hende op i sengen - det har jeg hele tiden gerne ville, men eftersom jeg elsker min kæreste, så respekterede jeg naturligvis hans ønske om at hun ikke skulle i sengen. Nu bliver han så vildt fornærmet hvis jeg har taget Ayo over til mig - han vil helst putte med hende hver nat nu! :lol::lun:

 

Så at kæresten ikke vil have hund i sengen det ville jeg helt hundrede acceptere :5up: dog ville jeg prøve på at gå på kompromis om at hunden sover i kurven så, men bliver inde i soveværelset - det kan der jo ikke ske noget ved - medmindre han var evt. allergiker.

Link til indlæg
Del på andre sites

for mig er det ikke så meget om hunden må eller ej, og selvfølgelig kan den lære noget nyt. Det er det at han ikke har sagt noget før i er flyttet sammen, det syunes jeg er dårlig stil! Hsn har nok vist at det ikke var sikkert hans ting kom indenfor døren hvis han havde sagt det tidligere :lol:

 

Håber i kan finde et brugbart kompromis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Ja, jeg er til dyr i sengen, det var kæresten ikke helt... så vi gik på kompromis da vi fik Hope. En måtte i soveværelset var hendes sted og sengen var vores.. Eller nej sådan er det så ikke mere...

De første 2 nætter foregik med piveri og piveri og piveri :???: Og det holder man bare ikke til, så ja hun kom op i sengen :roll: og så indtog hun den :slem:Stjal dynen og fodenden....

Så derfor har Hope nu egen dyne samt egen plads i sengen, ovre i siden, hvilket hun elsker og hopper lige op og lægger sig om aftenen, så det hjalp hende faktisk, at hun bare var på højde med os :5up: Her klarede hun så selv at overbevise kæresten :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde må komme over alt - undtagen i sengen. Det vil min mand ikke have. Tror det er for min skyld, for jeg sover virkelig let... Men de må gerne komme i gæstesengen, så klokken ca. 5 om morgenen, vækker én af hundene mig og så går min mand søvndrukken ind i gæste værelset med dem :-D og så sover de derinde sammen til vi skal op.

Vi sover også til middag i gæstesengen, for så ligger pigerne og jeg og putter sammen :lun:

Vi har prøvet nogle weekender at sove i gæsteværelset med hundepigerne, men det kan de ikke finde ud af, ikke en hel nat, så går de ned og så er der ligesom ikke nogen idé i at blive liggende :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig været til "dyr i sengen" - men efter at være flyttet sammen med en, der har 2 små hunde, der var vant til at sove i sengen, tja, så var det mig der indordnede mig, så nu har jeg den sødeste krammebamse - og ja, man vænner sig hurtigt til at de er der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fandt min kæreste havde jeg to hunde i sengen (en på 17 kg og en på 30 kg :engel:).

Kæresten var meget sød og respekterede det fuldt ud.

 

Da jeg så sidste år mistede dem begge (den ene var gammel og den anden blev syg), skulle vi jo have en ny retriever.

 

Kæresten var ikke helt med på at skulle have ny hund, men jeg VILLE have hund (jeg træner meget med min hund, går til stævner osv), og derfor holdt jeg på at jeg ville have hund igen. Betingelsen var så at den nye hund ikke skulle være i sengen, da han synes den forrige 30 kg.´s hund fyldte lige rigeligt. (Indrømmet! Den hund skulle helst ligge på tværs, og var IKKE til at flytte!).

 

Hundehvalpen lærte så at seng og sofa var forbudt område, og respekterede det SÅ fint. Lige indtil den dag jeg kom lidt tidligere hjem og fandt mand OG HUND i sengen! Nøj jeg så sådan her ud :evil:

Den stakkels hund skulle have faste rammer! Så nu måtte han bestemme sig!! Resultatet blev en lang periode uden hund i sengen, på nær lige de gange hvor hunden listede sig op, for nu havde han jo fundet ud af hvor hyggeligt det var!

Så nu er hunden kun i sofaen og sengen indtil vi får gennet ham ned med det samme.

 

Egentlig vil vi gerne have ham i både seng og sofa, men synes han sviner meget i sengen, både med sand og pels, men også hvis han slikker sig, eller ligger og "drypper" lidt, og det er altså ulækkert, og desuden sover jeg let og han ødelægger min nattesøvn hvis han skubber. Vores seng er kun 3/4 seng så der er ikke så god plads til hund.

Og sofaen vil vi ikke have beskidt, for det er der hvor vores gæster sidder, og vi vil heller ikke have en 30 kg. retriever på skødet af vores gæster.

 

Så faktisk er vi stadig i et dilemma, for vi vil gerne indimellem, men det forstår hunden jo ikke noget af. Vi er ikke helt færdige med at beslutte os endnu... dog tror jeg det med sengen giver sig selv når kæresten skal ud og rejse i 4 uger nu :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...