Hop til indhold

Larmer din hund når den leger?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Mine 2 halve dansk/svenskere larmer som jeg ved ikke hvad når de leger sammen.... Karla gør det også når hun leger med mig - Det gør Johna ikke så meget. Men Karla synes jo så også at jeg er laaaaangt sjovere at lege med end Johna. Hvor Johna synes Karla er laaaangt sjovere end mig :mrgreen:

 

De larmer også når de leger med hunde de kender og en sjælden gang imellem larmer Karla når hun leger med en fremmed hund, hvis det er rigtigt sjovt! Det er ikke så tit Johna larmer ved leg med en "fremmed" hund....

 

Larmer jeres hunde når de leger? Og er der forskel på om legekammeraten er kendt eller ej? Og om det er en hund eller et menneske?

 

Beklager at videoen er så mørk, men der var meget lidt lys tændt....

 

[video=youtube_share;lmY2KLJ3tVQ]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da helt fest, der er lyd på de damer :mrgreen: !!!!!

 

Simba knurrer lidt når han leger med Zigsa, andre hunde eller os. Zigsa siger aldrig noget, når hun leger med Simba eller legekammeraterne, men hun kan så godt lege-knurre af os mennesker. Egentlig underligt, men sådan er dét....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor larmer som et proppet cirkustelt.... han larmer viiiiildt meget når han leger og det er som om at jo sjovere det er, jo højere toner kommer der ud af ham :lol: Han ligner seriøst tit en der er ved at flække af grin :hjerte:

 

Motor på besøg ved Møffe, Motor lå bare og hvinede på ryggen under den stol der og holdt kun næsten mund når Møffe bed i ham

Motor_og_Moffe.JPG

 

Voodoo gør lidt når han bliver mega overgearet, ellers ikke, og det er ligemeget hvem det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook starter i den grad V8-motoren, når han leger. Han knurrer, skriger, brøler og gør helt åndsvag, når han leger med os. :engel:

Han er lidt mere afdæmpet, når han er sammen med hans halvbror, som han kender rigtig godt. Og igen lidt mere, når han er sammen med hunde han ikke kender.

Men der er stadig rigeligt med lyd på, til at mange hunde og mennesker liiiiiige stopper op for at kontrollere om han nu også mener det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Larmer jeres hunde når de leger? Og er der forskel på om legekammeraten er kendt eller ej? Og om det er en hund eller et menneske?

Sofus og hans elskede nabo-"brødre" larmer på præcis samme energiske måde. Det er de eneste hunde, som han brøler sammen med, og når de bliver trætte, lægger de sig alle tre i en rodebunke og gisper med grin i øjnene - indtil det går løs igen. Det er ret underholdende, når vi har hundeløse gæster og nabohundene lige kommer ind til et kvarters heftig leg i haven. Sådanne gæster bliver meget, meget stille og eftertænksomme.

 

Fremmede hunde, som han møder på sin vej, hilser han altid høfligt på. Men ingen lyd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna larmer også når hun leger, og i starten kunne jeg slet ikke finde ud af det, så jeg stoppede legen hver gang hun begyndte at larme

:oops:

 

I dag har jeg vænnet mig til det, og går lidt udfra at jeg først skal være bekymret hvis der bliver helt stille...

 

Men hun lyder godt nok voldsom, og jo mere gas hun giver den, jo mere voldsom lyder hun....

 

Da jeg endnu ikke vidste at sådan lød hun altså bare når hun legede, så ringede jeg og spurgte opdrætter om det var normalt (:genert:), han kunne så fortælle mig at hans hunde slet ikke havde legetøj i haven, Luna's larmen var nemlig ganske normal, og da han boede i et villakvarter med mange naboer, så ville han altså ikke have et ry for at træne kamphunde i baghaven pga. lyden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må desværre ikke se videoen med lyd for Smilla, for så stopper hun aldrig med at gø igen...

:rolleyes:

- Men hvor er de bare søde og har meget glæde af hinanden. :hjerte:

 

Smilla gøer, når vi leger med bold og pivdyr, eller hvis vi ''holder'' på hendes legetøj. Alm tøjbamser og slaskedyr gøer hun ikke over.

 

I leg med andre hunde gøer hun aldrig. Hun bliver bange for hunde, der bruger stemme. Men det er heller ikke voldsomme lege hun leger- bare fangelege, hvor de løber rundt i cirkler efter hinanden.

 

Det er ellers lang tid siden, hun har leget sidst med en hund. Men forleden da vi var i vores ''gamle'' park, hvor hun kom da hun var hvalp, begyndte hun at lege igen. Juhuuuu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må desværre ikke se videoen med lyd for Smilla, for så stopper hun aldrig med at gø igen...

:rolleyes:

- Men hvor er de bare søde og har meget glæde af hinanden. :hjerte:

 

Smilla gøer, når vi leger med bold og pivdyr, eller hvis vi ''holder'' på hendes legetøj. Alm tøjbamser og slaskedyr gøer hun ikke over.

 

I leg med andre hunde gøer hun aldrig. Hun bliver bange for hunde, der bruger stemme. Men det er heller ikke voldsomme lege hun leger- bare fangelege, hvor de løber rundt i cirkler efter hinanden.

 

Det er ellers lang tid siden, hun har leget sidst med en hund. Men forleden da vi var i vores ''gamle'' park, hvor hun kom da hun var hvalp, begyndte hun at lege igen. Juhuuuu.

 

De siger ikke vov - de siger *ggggggrrrrrrrrrrrrrr* :mrgreen: Smilla må møde Johna, hun kan få gang i de fleste til en omgang leg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

De siger ikke vov - de siger *ggggggrrrrrrrrrrrrrr* :mrgreen: Smilla må møde Johna, hun kan få gang i de fleste til en omgang leg :blink:

 

 

Hihi, er også sikker på Johna er svær at modstå. :lun:

Smilla er bare så meget kylling, at hun helst leger med gravhunde, pekingesere - og sådan nogle der ikke flytter sig ret hurtigt. :lol: - Og de bliver ret hurtigt trætte af at løbe efter hende.. Pudler måske engang imellem.. Skøre kræ, hun er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, er også sikker på Johna er svær at modstå. :lun:

Smilla er bare så meget kylling, at hun helst leger med gravhunde, pekingesere - og sådan nogle der ikke flytter sig ret hurtigt. :lol: - Og de bliver ret hurtigt trætte af at løbe efter hende.. Pudler måske engang imellem.. Skøre kræ, hun er.

 

Det tror jeg ikke der er noget mærkeligt i, altså at man foretrækker legekammerater der leger ala een selv. Karla leger helst med andre gårdhunde evt. terriere.... Johna leger med alt der gider lege :mrgreen: men også hun har en forkærlighed for hunde der minder om hende selv, som gider lege spurte spurte spurte og så lige mule mule og så op og løbe igen... sammen leger de løbeleg og "prøv at tag den fra mig"-leg med legetøj udenfor... Indenfor leger de som regel trækkeleg eller mule oveni hinanden leg...

Link til indlæg
Del på andre sites

når der VIRKELIG er gang i legen, er halfdan stort set lydløs - men der skal kun absolut minimalt ophold i legen, en lillebitte pause eller en anelse frustration til - så skriger-gør han højt og skingert, så hele københavn kan høre det :roll: tumle/gnaske/kramme/bryde-leg med gode venner og med os ledsages af en hel del grynt og øf og fnys. og han har i øvrigt ikke noget i mod at lege med meget larmende hunde, når han først har fundet ud af, at det ikke betyder snarlig død.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke der er noget mærkeligt i, altså at man foretrækker legekammerater der leger ala een selv. Karla leger helst med andre gårdhunde evt. terriere.... Johna leger med alt der gider lege :mrgreen: men også hun har en forkærlighed for hunde der minder om hende selv, som gider lege spurte spurte spurte og så lige mule mule og så op og løbe igen... sammen leger de løbeleg og "prøv at tag den fra mig"-leg med legetøj udenfor... Indenfor leger de som regel trækkeleg eller mule oveni hinanden leg...

 

 

Det er nok helt rigtigt, at de foretrækker nogen, som dem selv. Men derfor undrede det mig lidt med pudlen (netop fordi hun virker som om hun er ''bange'' for de hurtige, lette hunde, der springer hen over ryggen på hende). Men måske har det noget med pudlens sind at gøre, at den ikke vælter hende eller er voldsom på nogen måde. Det er (desværre) meget få hunde, der leger som Smilla gerne vil. De små langsomme hunde, hun leger spurterlege med, gider jo heller ikke ret lang tid. Selv lystne hanhunde (af lansom race) bliver trætte af at forsøge at fange hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Larmer jeres hunde når de leger? Og er der forskel på om legekammeraten er kendt eller ej? Og om det er en hund eller et menneske?

 

Nix, det gider jeg ikke ha' og de har generelt ikke tendens til det. Den eneste der har gjort det i min flok er en importeret tæve der var den mindst selvsikre, jeg ved ikke om hun havde behov for at kompensere for noget, men hun brugte det lidt ved leg med sine voksne børn.

 

Men generelt, nej så bliver der leget uden lyd her. Der opstår derfor aldrig misforståelser mellem hanhundene og en hund uden for flokken bliver ikke usikker når en af mine leger med den. For mig og i min hundeflok fungerer det godt, at jeg altid ved at et brum eller en knurren betyder at noget skal justeres selvom jeg ikke lige er ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...