Hop til indhold

Farvel Baby


Gæst Albert
 Share

Recommended Posts

Gæst Albert

Det er med stor sorg, at jeg i dag har måtte tage afsked med min dejlige hund Albert.

 

albert ny.jpg

 

Albert nåede at bo hos os i 5 uger, før dyrlægen rådede mig til, at gøre en ende på hans lidelser.

 

Albert er købt gennem Dansk Dyreværn Aalborg. 2 dage efter Albert er flyttet ind kan han ikke støtte på sit ene bagben. Vi havde bemærket at han gik underligt og havde også spurgt ind til dette samt om han var blevet tilset af en dyrlæge.

 

Pga. menneskelig fejl i videreformidlingen havde Albert ikke været forbi dyrlægen inden han flyttede ind hos os og personen der svarede på vores spørgsmål ved Dansk Dyreværn var ikke kompetent til sit job og svarede dermed uden reel viden.

 

Vi tog Albert til dyrlægen som konstateret at Albert måtte være overbelastet. Han blev beordret ro og smertestillende i 14 dage. Da de 14 dage var gået var Albert endnu ikke frisk og han fik en uges mere ro.

 

I dag ringede jeg så til dyrlægen med beskeden om, at jeg følte at det var blevet værre og at Albert nu ikke kunne lægge sig ned uden at smide bagkroppen mod jorden. Han gik meget stivt i det ene bagben og meget stiv i hele bagkroppen. Albert kunne ikke sitte og han kunne ikke ligge i samme stilling mere end 3 min af gangen pga. smerter.

 

Albert smilte ikke længere.. og gik rundt og lignte en hængt kat.

 

Vi kom til dyrlægen 17.40 - Albert blev tjekket godt igennem igen og dyrlægen konstaterede, at der ikke var mere at gøre. Jeg fik 2 muligheder:

 

1. At stoppe "legen" her og give Albert fred.

2. At tage Albert med hjem og vente på at han til sidst ikke kunne mere.

 

Det er ikke altid det rigtige valg, der er det nemmeste.. men jeg kunne ikke få mig selv til andet, end at hjælpe Albert ind i fredens lys.

 

Jeg sad med ham imens han faldt i søvn. Jeg fortalte ham at alt nok skulle blive godt og at vi snart ville ses igen. Jeg sagde godnat til ham... og han faldt i søvn.

 

Mine unger er opløst af sorg. Jeg selv kan ikke holde mine tårer tilbage.. jeg føler mig ødelagt. Selvom Albert kun var min hund i 5 uger.. havde han opnået, at komme helt ind i hjertet...

 

Jeg lytter efter ham.. men han kommer ikke.. Jeg kigger ud mod der, hvor han kurv stod.. men der er tomt..

 

Søde lille baby, sov godt.

albert2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tom-Mie

Åååårh hvor gør det mig ondt :megaked:

Jeg håber i tænker på alle de gode minder i har med ham, og at det var det bedste for ham, hvis han ikke kunne gå mere. Selvom det er hårdt at tage afsked med ens elskede hund :megaked:

Er så ked af at hører dette, hvor er det bare trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Å nej smukke Albert, hvor er det dog sørgeligt :megaked: Kæmpe trøsteknus til jer. Sov sødt Albert.

 

 

 

Kunne dyrlægen sige hvad der var galt ?

Det er ikke fordi jeg ville sidde her og være praktisk gris, når i sørge og det hele er svært lige nu, men kontant dyreværnet og forklar det. Min mors veninde købte også en syg hund fra en dyreinternat og nåede at have den i knap 2 måneder før den også måtte herfra. De fik alle pengene tilbage og en kæmpe undskyldning. En lille trøst i en meget svær situation.

 

Håber lille Albert ser ned på jer fra hundehimlen, jeg sender jer mange varme tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at læse det skulle ende sådan med søde Albert. Mange varme tanker til jer.:ae: ae:

 

Og så synes jeg også I skal få en skriftlig udredning fra dyrlægen om hvad der var galt med Albert og hvorfor det ikke vsr forsvarligt at holde ham i live, og så kontakte dyreværnet og få jeres penge retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...