Hop til indhold

Er vi dårlige til at tage imod nye brugere?


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Inspirereret af et par andre debatter+at det er sket et par gange at nye brugere har valgt at gå og smække døren efter sig, allerede i deres første tråd, vælger jeg nu at oprette den her tråd til en konstruktiv debat...

 

Jeg synes jo personligt det kunne være interessant at få "problemet"(hvis det er der) italesat...

 

Jeg har det selv sådan at jeg er altid åben overfor nye idéer og input...men jeg gider ikke belæres eller forsøges "omvendt" fra det sekund folk træder ind af døren...ligesom jeg står lidt af på hvis folk meget aggressivt forsøger at formidle deres budskab...

 

Men hver gang en ny kommer til, fortæller om sig selv, viser hunden frem osv. glædes jeg jo over at lære nye mennesker at kende....

 

Jeg føler ikke at HF er et lille indspist forum, hvor der kun er plads til dem der er her i forvejen....så jeg oplever ikke et problem som sådan, tværtimod har jeg nogle gange overvejet om folk ikke liiiiige skulle trække vejret og så prøve igen før de råber "røv" og skrider...

 

Men hvad synes i?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 250
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst chilli

Ts:Jeg har det selv sådan at jeg er altid åben overfor nye idéer og input...men jeg gider ikke belæres eller forsøges "omvendt" fra det sekund folk træder ind af døren...ligesom jeg står lidt af på hvis folk meget aggressivt forsøger at formidle deres budskab...

 

Jeg giver dig fuldstændig ret.... Jeg er forholdsvis ny deltager i debatten, men har læst med i et stykke tid. Selvfølgelig er der nogen der svare lidt "hårdere" end andre, men sådan er det jo også i det "virkelige liv", vi er alle forskellige og hvis der er noget der ikke passer mig eller jeg synes er for åndsvagt ignorere jeg det da bare.....Når det så er sagt synes jeg faktisk at tonen er generelt ok her på forummet.

Jeg har læst indlægene fra blomster-et-eller-andet ( jeg tror det er det denne tråd udspringer af) og jeg synes der generelt bliver svaret pænt, men jeg tror bare ikke at der i det tilfælde blev forventet at få kritik og tror hun ikke havde ventet, at ikke alle synes det var skide smart det hun havde gjort og at ikke alle synes det var lige velovervejet.

Men det må an forvente når man slår noget op, Godt / dårligt - folk er enige med dig / dem der ikke er...sådan er det bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, at det handler om, hvad man selv yder - hvis man kan sige det sådan... Altså, hvis man deltager aktivt i forskellige tråde - der er MANGE løst snak tråde, som alle og enhver kan hoppe ind i - så får folk et billede af en og lærer en at kende og så får man vel bare et bedre forhold til brugerne herinde... Hvis man ikke giver noget af sig selv, så får man vel heller ikke noget igen...

 

Og så tror jeg, at modtagelsen handler rigtig meget om hvad folk skriver... Hvis de, som du nævner, kommer herind og er bedrevidende eller "popsmarte" så er man nok tilbøjelig til at være mere hård og kontant, end hvis brugerne laver en "velkomsttråd" og fortæller lidt om sig selv og eventuelle hunde.. Eller hvis man som ny stiller spørgsmål og rent faktisk gerne vil høre svarerne :blink: Det er nok egentligt ikke så meget anderledes end ude i den virkelige verden; man kommer længst med at være venlig og imødekommende...

 

Så i virkeligheden er vi nok enige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nogen gange tonen er noget barsk overfor nye brugere. Men det kommer jo igen an på hvad det er de fortæller i deres tråd?

 

Almindelige hej-her-er-jeg-og-min-hund tråde er gode, men hundeejere der måske ikke lige gør som flertallet synes de bør gøre, her mister trådens oprindelige tema hurtigt sit emne og går over i en temmelig barsk tone.

 

Nogen gange ikke mod tråd starter men tit bliver det også til en diskution om noget ganske andet.

 

I starten jeg var her, blev jeg tit overrasket over det, men nu holder jeg mig bare ude af den slags tråde. Og tænker bare mit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altid at problemet på hundeforums er, at de typer hundeeejere der findes her, er passionerede.

Og når man er passioneret omkring noget, skal der ikke altid så meget til før bølgerne går højt.

 

Man bliver hurtigt stødt, og i forsøget på at komme med sin egen mening om hvordan man bør holde hund, bliver man hurtigt ret brysk.

 

Nu er jeg sjældent i hundetrådene længere, så jeg støder ikke så ofte på de nye brugere, i hvert fald er det ofte først efter de har fundet deres hylde her på forum. Men jeg kan helt sikkert også være grov i tonen. Af og til er det svært at huske på hvordan man bør formidle sit budskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om vi/I er hårde ved nye brugere kommer an på hvordan den nye bruger selv starter ud, synes jeg. Og hvis man som ny selv starter "blødt ud" så ser jeg ikke nogen problemer. Folk er søde og giver gode råd, når man spøger. Og det vil da for mig være naturligt lige at finde ud af hvad det er for et sted, før man bare blæser løs.

 

Men jeg synes at der er brugere herinde, som absolut altid skal give sin mening til kende, også selvom det egentlig er urelevant i forhold til emnet. Og det er ligegyldig om det er nye eller gamle der "spørger". Det synes jeg faktisk er ret træls, fordi det medfører at en tråd pludselig ændret retning og kommer til at omhandle alt muligt andet end det var oprindeligt ment. Og det må også være træls for TS, som egentlig bare gerne vil vise sin hund frem eller have hjælp til et problem.

 

Så jeg tænker at det kunne være smart at tænke sig om, før man starter ud med at gå i forsvarsmode og hidse sig op, fordi svarene ikke går ens vej, men også lige trække vejret når man sidder og vil "belære" om nogen man synes er forkert. Og så måske lige forholde sig til trådens hensigt i stedet for bare at buldre frem med ens mening, selvom det ikke rigtig har noget med tråden at gøre.

 

Men når alt kommer til at, så kan jeg godt lide at være her. Her ER plads til alle og guskelov så kan man da springe de tråde eller de bruger over, som man ikke gider :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt set synes jeg her er en god stemning overfor nye (og i det hele taget). Der hvor kæden hopper af, tror jeg tit det er fordi folk stiller et spørgsmål og beder om råd og vejledning, men når de svar som kommer, ikke lige passer, bliver de fornærmede eller primitive at "høre" på. Det er i hvert fald min fornemmelse, men nu har jeg jo ikke læst alle tråde herinde.. Der er dog enkelte brugere herinde, som kan være noget kontante og bedrevidende i deres indlæg og i øvrigt kan virke, som om de bare VIL være uenige med alle andre og diskutere for diskussionens skyld, men igen sådan er det jo også i "den virkelige verden". Jeg selv for eksempel kan også af og til skrive mindre pænt og temmelig kontant, når det fx. angår folk som ikke behandler hunde (og andre dyr) anstændigt, men generelt synes jeg folk herinde holde en ordentlig tone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange gode synspunkter i den her tråd og jeg har tit tænkt på om de der bruger groft og uhøfligt sprog herinde også gør det i den virkelige verden ansigt til ansigt med den anden part?

 

Er ikke blidere ude i den virkelige verden, der har jeg bare større mulighed for at gå væk / se den anden vej, end når jeg sidder foran skærmen med blikket rettet mod hf :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror , at det er det skrevne ord, der gør det svært.Alle kan skrive noget , der virker kritisk ,også hvor det måske ikke er ment sådan.Jeg tror egenligt, at det er yngre folk,eller 1 ste gangshundeejerer, der har svært ved at føle kritik.

Vi gamle med mange hunde på bagen og et langt liv med hunde har jo vor opfattelse af, hvordan vore egne hunde bør leve og formidler det så gerne, også med vore råd. Hvis en ny bruger ikke føler at kunne opfylde det, så opfattes det nok ofte som kritik.

Men faktisk er sådan et forum jo gavnligt for alle, man får da udvidet sin egen opfattelse af , hvad hundehold også er, her tænkes på alle de forskellige grene af hundesport, der kan dyrkes,tillige med , at der stort set altid er een, der har oplevet ens problem, sygdom ved hunden eller andet. Og får udvidet sit kendskab til folk, der interessere sig for andre racer eller typer end ens egne hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, jeg er enig med mange af jer, og synes det er svært at fatte sig kort og klart om emnet... Jeg synes generelt vi er gode til at ta' imod nye herinde, og at der virkelig er plads til alle. Men der er også indimellem nogle der er lidt for "passionerede", og ikke rigtig har plads til at nogle nye hundeejere måske ikke har det store indblik endnu - og så er det at der kommer nogle indlæg der er lige lovlig belærende og/eller fordømmende, IMØ.

 

Selvfølgelig er der også nye brugere der overreagerer - men det kan jeg på en måde godt forstå, for hvor fedt kan det være at komme som ny bruger og omgående få at vide at man stort set er tåbelig? Så er det jo nemt at ty til angreb, som jo som bekendt er det bedste forsvar...

 

Jeg synes at alle burde tænke over hvad de skriver før man trykker på knappen - men også hvorfor! Og den mangler jeg nogle gange herinde. Indimellem får man indtryk af at nogen ikke svarer for at hjælpe den spørgende - men for at belære, fremhæve sin egen viden, eller bare for diskussionens skyld. Og det synes jeg kan være et problem, ikke mindst i den type tråde som den der inspirerede til denne tråd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende :mrgreen:

 

Jeg synes tit nogle gange folk kan være hårde og meget belærende på en måde så de fremstår bedrevidende, folk starter et sted og nogle gange er det helt uerfarne hundejere som opretter sig herinde fgordi de står og skal ha hvalp...

 

Nogle gange skal man måske lige tænke over at vi alle starter et sted og erfaring og viden er noget de fleste tilegner sig efter de har anskaffet sig hund og problemerne er begyndt at komme, det ville være rart hvis alle læste en masse bøger og satte sig ind i emnet hund inden de fik lille hvapper hjem men sådan fungere det bare ikke altid heller ikke for mig dengang jeg fik min første hund ...

 

Der findes en masse erfarne hundejere herinde som vil kunne hjælpe de nye utrolig godt men vejen frem er nok bedre kommunikation og prøve vejlede folk på en måde så de ikke føler sig talt ned til og gjort til skamme ...

 

og ja vi kan ikke alle være enige og nogle er mere kontante end andre men HF burde være et sted hvor alle kan føle sig velkomne uanset hvor langt ens viden om hunde rækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på de emner den nye starter. Hvis vedkommende vil sælge sin han til parring og har tvivlsomme papirer på dyret eller vil købe en hvalp, der måske ikke kommer fra de bedste kår... Ja, så får man en mere eller mindre hård medfart. Det syntes jeg også jeg selv gjorde, da den hund jeg havde kig på ikke var chippet/vaccineret og spurgte mig lidt for.

 

Jeg synes nogle gange (nogle af jer) glemmer, at alm. mennesker ikke nødvendigvis har en holdning til at købe en hund på et marked eller at den får et spark, hvis den stikker næsen frem, får det billigste foder osv. Ikke at jeg synes det er ok - men det er altså normen MANGE steder. Og når folk kommer fra den "normalitet" til den "normalitet", der er herinde, så kan det jo kun skabe misforståelser og splittelser!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes egentlig ikke HF er så forskellig fra mange andre forums, fx. om børn. Der er det lidt det samme (bare det ikke handler om hunde jo)... Sommetider skal der ikke meget til før der er "drama", men generelt så er folk altså ganske flinke jo..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok en af dem som kan være hård i tonen, også overfor nye, og det står jeg skam sagtens ved.

 

Der er ganske få ting der får mig til virkelig at sige at "Nu stopper galskaben altså".. F.eks. hvis man mener at man kan berette alt med at man "gør sit bedste", vi må simpelthen bare acceptere at nogen gange er folks "bedste" altså bare ikke godt nok...

 

Jeg synes generelt at HF er super god til at tage imod nye brugere; De brugere som er åbne og velformulerede, og som har lyst til at dele sine erfaringer og er åben overfor andres erfaringer...

 

Jeg er selv blevet "overfaldet" i tråde, og det er da absolut ikke sjovt, men vi er på et debat forum, og må acceptere at vi alle har forskellige holdninger...

 

Jeg føler ikke at der er mere end et par stykker herinde som er decideret "efter mig"... Da jeg startede herinde følte jeg mig super efterfulgt af forskellige personer... Personer jeg i dag kan se objektivt på og jeg læser deres holdninger, hårde som de er, er de faktisk super kloge kvinder og har en ufattelig stor viden som jeg værdsætter... Og stadig den dag i dag kan vi have heftige debatter, fordi vi er dybt uenige på nogle punkter.. Men overordnede set så synes jeg at der er en stor respekt for hinandens forskelle, og jeg føler ikke at dette forum har folk der "mangler respekt" for andres måde at holde hund på... Der er et par enkelte herinde jeg ville pådutte at være en anelse "snerpede" og i min bog er de blevet sat som "hellige", fordi de tror de er de bedste hundeejere og det kun fungere på deres måde... Ud til højre med dem :mrgreen:

 

Generelt set har vi et godt forum, og generelt set tror jeg ikke det er et stort problem med at nye brugere går hurtigt igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man kan gøre noget.

 

For som jeg ser det, så er der flere ting der spiller ind.

Når man skriver med folk man ikke kender(hverken irl eller gennem nettet) så er det tit at der er noget som hår tabt mellem linierne. Man taler simpelthen ikke samme sprog.

 

Når man ikke kan se folk foran sig, ikke kan gennemskue tonen det er skrevet med, kan man meget hurtigt tage det meget nært. Eller folk kan betragte en som en snæversynet kælling :roll:

Tilbage til den med sproget. Nogle vælger at skrive i meget faglige termer, andre vælger at anvende et sprog som de knap nok kan beherske. Det første tilfælde kan hurtigt få en til at fremstå som en besserwisser, mens det sidste kan få andre til at tro at man enten ville spille smart eller man mangler en eller flere skruer.

Jeg må indrømme at jeg tror misforståelser alt for ofte er skyld i at folk bliver uvenner. Jeg har nogle gange oplevet hvor ufatteligt svært det er at få andre til at forstå hvad jeg egentlig mener, og jeg synes også jeg oplever at folk bliver uvenner over noget, hvor de rent faktisk er enige. De kan bare ikke forstå hinanden...

 

Hvorom alting er, så har jeg selv besluttet at undgå at svare nogle brugere, for af og til(heldigvis ikke altid:blink:) føles det bare som om der er nogle der sidder og venter på at springe på en...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble

jeg er ny og har ikke fået nogen hård medfardt... men som så mange ander steder så kan HF godt virke lidt indspiste... men går ud fra at når jeg har lært jer at kende (og i mig) vil det ændres... men det er jo på nettet som i den virkelige verden af det er bedst at stikke fingeren i jorden før man kommer med de vilde udtagelser og armbevægelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er så en af dem som har været her før for nogle år siden og gået igen - og så kommet tilbage for nogle måneder siden.

Min oplevelse dengang og som nu er at ord, formuleringer og vendinger ofte kan misforstås. Vi har alle hver vores måde at kommunikere på og også forskellige opfattelser af hvad meningen er med det der skrives. Min afgang herfra dengang bygger på sådan noget - misforståelser og uheldige formuleringer både fra min egen side, som for dem der skrev kommentarer til mine indlæg. Jeg valgte at gå fordi jeg på nogle områder måske kunne opleves som "mærkelig" hvad hunde hold angik.

I mellemtiden har jeg været og er stadig medlem på andre forums - det ene har jeg været medlem af i omkring 4 år. På det forum kender folk mig. De kender mine holdninger til træning mv. Hvorfor jeg er kommet tilbage hertil er måske fordi jeg ind i mellem kunne mene jeg kunne bidrage med noget, på visse områder. Jeg har så valgt at træde mere vande herinde i forhold til den første gang jeg var herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haløjsa... melder mig lige på ... Jeg er også ny herinde og har fra start af følt, at der var en ok tone herinde.

Kun i en enkel tråd, har jeg følt at folk bare skulle have ret i deres synspunkt, men der vælger jeg altså bare at sige "du har din mening og den er altså ikke min slut"...

 

Jeg håber da ellers på sigt, at lære lidt folk at kende og har da allerede truffet en herindefra IRL og det var smadder hyggeligt.

 

Jeg tror lidt det er hvad man gør det til og hvis man bliver støt kan man jo altid smide en privat meddelelse og høre hvad personen enlig mente.

Og som vi siger på mit job.... tænk-...tøv...- tal.... så kan det ikke gå helt galt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forholdsvis ny og har intet at udsætte på tonen over for nye.

 

Er moderator på et andet forum hvor jeg efterhånden har været medlem i 7 år. Der ser vi også tit at nogle tråde kan kamme over. Både mellem de "gamle"brugere, men også hvis der kommer nye ind der vil "belære" os andre.

 

Synes det er så sjovt, men samtidig også latterligt når folk vælger at gå og smække med døren, for så at oprette sig igen et par dage efter under et nyt navn.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Denne kan hjælpe allesammen når de kan mærke blodtrykket stiger :mrgreen:

 

[video=youtube_share;s-F4-FI8A0I]

 

 

tror rigtig mange bliver mødt af en hård eller belærende tone nu og da..

men hvis man bare lige lukker ned, trækker vejret, og dukker op igen i en anden tråd med en fornuftig tone, så tror jeg hurtigt det andet bliver lagt på hylden.

har ikke oplevet hf som bærende nag.

 

selv har jeg fået en røffel et par gange... man skal bare lige afrettes lidt..

 

..... må være ligesom de kloge hundefolk siger! man skal bare pisse på hvalpen, så ved den det er dig der bestemmer...

man skal sørge for at være rigtig rigtig dominant! ellers risikerer vi de nye brugere overtager verdensherredømmet jo... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...