Hop til indhold

Stjæler jeres hunde?

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har lånt sådan en planteskovl af metal af naboen. Da jeg kom hjem med den, var Bella ret interesseret i den, og tog den og løb lidt væk med den.

Jeg tog den fra hende og lagde den på trappen til terrassedøren.

Nu er skovlen så væk:???: Jeg er ret overbevist om at det er Bella der har stjålet den - og nok gravet den ned et sted!

Gør jeres hunde også sådan noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

I går, medens jeg slog græs, og lod døren til haveskuret stå åben, listede Cicero ind i skuret og fandt sig noget af sønnens gamle legetøj, der står til opbevaring derude.

Han opfatter det selvfølgelig ikke selv som at stjæle - det er hans, han fandt det jo! Det forhold har han til stort set alting i huset :lol:

Vinnie er mere artig, men hun har en svaghed for bamser. Derfor var sønnens tøjdyr altid under lås og slå da han var yngre, for hvis Vinnie blev ensom, medens hun var alene hjemme, kunne hun godt finde på at hente en bamse oppe på værelset - bare sådan til trøst. Som regel skete der ikke andet med dem end at de blev suttet på. Nu har hun arvet de fleste alligevel ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo gør lidt som Vinnie, bare med vores sko :lol: Han tygger ikke i dem, han kan bare godt lide at ligge med dem.. Et par gange er han endda hoppet op i sofaen uden skoen, så nogle gange er det åbenbart bare vigtigere, at han har lagt med dem og ved at de er i rummet... :-D Han er ikke verdens bedste til at være alene, så vi træner det lidt, men tror nu aldrig han vænner sig af med det.. Og så længe han ikke tygger dem i stykker, ser vi det bare som en lidt sjov/sød vane.. :-D

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om at han tager noget der ikke er hans...

Jo bolde, hvis han kan komme til det... De skal lægges helt ind på midten af bordet eller pakkes godt væk, før han ikke tager dem... Fristelsen er simpelthen for stor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Mine 9 har alle hver især deres særheder.

Sådan stjæler mit trimmerudstyr. Altså sakse, trimmerknive etc.

Okay er mere efter sko

Joey tømmer mit brændeskur

Zuper har fundet ud af at hun kan stjæle klemmer fra tøjstativet ved at rive i tøjet, smart

Pjalte går mere efter mad og med hans talent for at åben alt, så er der røget en del ekstra føde ind derfra

Kanvas stor pony kan ikke lade legetøj være også selv om det ligger på spisebordet, Kanvas har desuden en passion for at bære rundt på hynder, og han kan sågar få dem gennem hundelemmen, så vi kan finde alt vi mangler på græsset i haven.

Så jo der stor stjæles hjemme ved mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

De stjæler mega meget!

Voodoo stjæler alt man bruger til at arbejde i haven med, vi har lige købt ny vandkande med hank på (så den kan hænges op) fordi han totalt har gennemtygget den anden. Og vi har ellers et sted til den som er lidt svært for en hund at komme til, det er han så bare ligeglad med. Alle redskaber han kan bære, stjæler han også. Vandslangen er vi endelig nået igennem med, at man ikke må tygge og løbe med. Havevanderen døde også under hans kærlige tand.

Sko tager han dagligt, tygger ikke i dem, stiller dem bare udenfor - så irriterende i regnvejr :lol: Men lidt sødt alligevel. Når man ser ham kan man dog blot sige nej, så slipper han med det samme :-D

Motor stjæler tøj - sokker især - og alt af sådan noget tyndt plastik (fryseposer, skraldeposer, vitawrap) eller ting lavet af mad. Eller noget som ligner mad. Går på opdagelse i vores lommer hvis (når) bukserne ligger på gulvet. Stjæler alt muligt fra gæsters tasker, og han er udspekuleret, han gør det når alle andre er optaget af noget andet spændende :lol:

Dog har de aldrig stjålet noget fra spise- eller køkkenbord endnu. Men det kunne jo ske en dag, så jeg er ret obs på at lægge knive og sakse langt væk, så ragede de endelig noget ned, så blev de i hvert fald ikke skåret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første tanke var, da jeg læste første indlæg - at nej Rex stjæler virkelig aldrig, jeg kan stille et stykke rugbrød med leverpostej ned på gulvet uden han rører det:vedikke: at han så savler som et vandfald og har suget alt nærring ud af det er en anden snak:lol: han tager ikke engang sine egne ting, hvis de er røget en anelse uden for hvor han normalt har dem, f.eks bidepind på kontorstol, når den skal kastes rundt i stuen.

Meeen.... efter at have læst de resterende svar, så er der en (to) ting han stjæler - nr 1 er brænde, ALLE pinde er da lavet til han skal flytte rundt på græsplænen med dem. Nr 2 er fodbolde, den er lidt i parantes, fordi jeg mener smider man den på græsplænen, ja så er den i mine øjne fælles. Er den kun menneskelegetøj, så skal den altså lægges uden for hunderækkevidde når den ikke skal bruges:genert: men der er jo nok så meget kvinder ikke forstår..

Link til indlæg
Del på andre sites

I går, medens jeg slog græs, og lod døren til haveskuret stå åben, listede Cicero ind i skuret og fandt sig noget af sønnens gamle legetøj, der står til opbevaring derude.

Han opfatter det selvfølgelig ikke selv som at stjæle - det er hans, han fandt det jo! Det forhold har han til stort set alting i huset :lol:

Vinnie er mere artig, men hun har en svaghed for bamser. Derfor var sønnens tøjdyr altid under lås og slå da han var yngre, for hvis Vinnie blev ensom, medens hun var alene hjemme, kunne hun godt finde på at hente en bamse oppe på værelset - bare sådan til trøst. Som regel skete der ikke andet med dem end at de blev suttet på. Nu har hun arvet de fleste alligevel ;-)

Bobo gør lidt som Vinnie, bare med vores sko :lol: Han tygger ikke i dem, han kan bare godt lide at ligge med dem.. Et par gange er han endda hoppet op i sofaen uden skoen, så nogle gange er det åbenbart bare vigtigere, at han har lagt med dem og ved at de er i rummet... :-D Han er ikke verdens bedste til at være alene, så vi træner det lidt, men tror nu aldrig han vænner sig af med det.. Og så længe han ikke tygger dem i stykker, ser vi det bare som en lidt sjov/sød vane.. :-D

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om at han tager noget der ikke er hans...

Jo bolde, hvis han kan komme til det... De skal lægges helt ind på midten af bordet eller pakkes godt væk, før han ikke tager dem... Fristelsen er simpelthen for stor!

Marley er total sjov. Han er fuldstændig som du beskriver Vinnie, Umulia. Hvis han er alene hjemme, bliver der hentet sko, brugt tøj og andre ting jeg bruger i hverdagen ind i seng eller sækkestol, og så har han suttet lidt på dem. Han bider dem ikke i stykker. Dejligt!!

Jeg har haft filmet ham når han var alene hjemme, og det er altså lidt sødt at se ham traske rundt og så lige pludselig begynde at logre når han finder en cardigan jeg har haft på. Så nupper han den lige over og putter lidt med den... :lun:

Ellers er ALT der ligger på jorden jo altså til at lege med! Og han er udemærket klar over, om det er noget han må tage, eller om han burde lade det være. Hvis sidstnævnte, lister han sig hen og får munden omkring tingen heeeeeelt uden man opdager det. Skulle han være uheldig at man ser det, giver han ikke slip, men skyyyyynder sig ud af rummet med tingen i munden som om han tænker - DU HAR IKKE SET DET!!! :mrgreen:

Lige pt. kan jeg kun finde ét halsbånd ud af 5... :vedikke:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Siku har præsteret at sidde i sofaen, med bagpoterne på sædet, forpoterne på sofabordet og snuden i min datters tallerken! Opdagede det, da jeg vaskede op og manglede hendes tallerken...

Og Siku´s madskål stod fyldt få meter væk.

Og mig der går såååå høj op i, at hunden ikke skal have menneskemad...

Hmm Siku er kun 4 mdr, så han skal nok lære, at det er forbudt...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ayo stjæler også. Især er vi nødt til konsekvent at have drengenes værelser holdt lukket - hun ELSKER deres legetøj. Så selv de weekender de er her, så er dørene altså lukket derind til hele tiden. Ellers kan vi ikke lave andet end at rende og tage ting fra Ayo og sige nej - og dét synes jeg ærlig talt bliver lidt synd for hende i længden, efter sådan en weekend bliver hun jo i tvivl om hun hedder "Nej" ellers.. :lol: men derudover så elsker hun mit tøj. Det kan bare ikke ligge på gulvet, så tager hun det lige med det samme - mandens tøj derimod, det kan sagtens ligge i fred. :roll: Min mobil skal jeg også holde udenfor hendes rækkevidde, den vil hun vældig gerne have fat i - ligeledes mine vaskebolde. Hun står ALTID og holder øje med mig når jeg vasker tøj og i samme øjeblik der ryger en vaskebold på gulvet, så er hun så hurtig at hun næsten altid når det før mig.

Ting på bordene kan vi godt have i fred - når vi ser det. Ayo ved godt man IKKE må være på bordene - men, det er kun en regel som hun mener gør sig gældende når vi ser på hende - så hvis ikke vi kan se hende, så må man gerne være på bordene og tage hvad man har lyst til - mener hun. :lol:

Men sko kan vi sagtens have i fred for hende, og det har vi altid kunnet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla stjæler egentlig ikke herhjemme... altså man kan sagtens have mad og den slags stående i sofaen uden at hun tager det... men hun kan ikke styre sig selv hvis der står en taske på gulvet... så MÅ hun bare vide havd der er i den... :lol: Hun ødelægger ikke tingene og som regel tager hun bare tingene ud, for at forære dem til mig eller en gæst, så de kan se hvad hun har fundet og fortælle hende at hun er dygtig :lun:

Og så stjæler hun fra mine lommer på gåture... kun bolde, men eftersom hun ikke kan nå lommen og må hoppe og dykke i blinde, så ryger alt ud... cigaretter, høm, høm poser, nøgler osv... :rolleyes:

Johna stjæler alt der ser interessant ud, som hun kan nå! Og har det været lidt vanskeligt at få fat i, så er værdien endnu højere end noget der var nemt at få fat i...sko, strømper, undertøj, kuglepenne, bøger, tuber med håndcreme.... alt! hun ødelægger det som regel hvis hun først får fat i det :evil: så alting skal helst gemmes væk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihih hyggelig tråd.. :mrgreen:

Maya snupper haveredskaberne når jeg ordner have og hun synes at det kedeligt og vi da meget heller skal lege..

Hun finder alle brugte strømper (som min kære mand ikke smidder hurtigt nok til vask), men hun stikker så ikke af med dem men bringer dem fint hen til mig.

Og hun virker næsten som om hun så vil have bekraftet hun gerne må lege med den eller så skal den byttes for en guf :blink:

Hos min svigermor stjæler hun gerne kattens madskål som er af plastik og suser ud i haven med den og kaster den rundt.

Men det der er mest problematisk er at Maya har et hobby der går ud på at pakke rejsetaskerne ud når ingen ser det :stupid: Og når man så ikke opdager det - jaaaaaaa så står man pludselig fx på weekendophold hos familien uden rene strømper og underbukser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Emil stjæler også helt vildt! I går havde han nappet min nye sovepose. Fået den ud af den pose den ligger i, og slæbt den med i haven!

Og så har vi sikret min datters værelse med et lille hegn foran, for ellers åbner han døren og stjæler hendes bamser.

Også her skal al tyvegods i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan siges hels kort... JA! De stjæler!!

Oscar stjæler stort set alt, men det er med henblik på at aflevere det og få en belønning. Oftest i hvert fald.

Svea stjæler alt spiseligt - og er begydt at stjæle det Oscar har taget så hun kan aflevere det og få belønning.

Willa stjæler min kærestes sokker og graver dem ned hvis hun kan komme i haven med dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skæggeste jeg har oplevet var på et besøg, hvor vi drak kaffe på altanen. pludselig stod min gravhund i altandøren og ræbede temmelig højt og jeg spurgte straks, hvad han han dog ædt. Værtinden sagde , der var intet at finde, men der stod altså en stol i køkkenet og på køkkenbordet i en skål lå en engelsk bøf, som var til køling og skulle på mandens madpakke.

Bamse mente , at den der finder den er ejeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Nej Teitur stjæler faktisk ikke og har aldrig gjort det. Egentlig lidt underligt. Man kan have lækre bøffer stående på sofabordet og forlade det en time og komme hjem igen og han har ikke rørt dem.

Dog kan han finde på at hapse kaninernes foder i deres foderskåle inde i burene ( burene står så lave at han kan nå dem, da kaninerne selv hopper ind og ud ) og han kan også finde på at stjæle deres gulerødder, når jeg så ser det, så siger jeg " Teitur det er kaninernes " og Teitur slipper dem prompte og ser helt uskyldig ud.

Men ellers så nej, så stjæler han faktisk ikke.

Men sjovt at læse om jeres små tyve :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya snupper haveredskaberne når jeg ordner have og hun synes at det kedeligt og vi da meget heller skal lege..

.

Det gjorde Baldur også, bedst som man havde sat sig til rette for at ordne bedet, så opdagede man at havehandsken, miniriven eller noget andet uundværligt var væk :lol:

Og ligesom dig, så tror jeg også det var fordi han syntes det var kedeligt at jeg bare sad der, så heller en frisk lille fangeleg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde Baldur også, bedst som man havde sat sig til rette for at ordne bedet, så opdagede man at havehandsken, miniriven eller noget andet uundværligt var væk :lol:

Og ligesom dig, så tror jeg også det var fordi han syntes det var kedeligt at jeg bare sad der, så heller en frisk lille fangeleg :blink:

Hihihi, Maya kan så sagtens finde på at tage tingene ud af hånden på mig med et meget bestemt udtryk og når man så giver slip i redskabet fiser hun afsted og er bare verdens glædeste hund - og jaaa så stopper man jo med det man havde tænkt sig og leger lidt med hende

(nå jaa, sig man nej eller slip til hende så er der to muligheder: 1 hun kysser en så meget at man alligevel ikke kan lave noget

2 hun laver ting hun ved hun ikke må, bide i hækken - grave huller - bære ALT hvad hun kan finde indenfor ud (helst vores ting) udenfor.

Hun ved hvordan hun får sin vilje og gøre os slaver.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihihi, Maya kan så sagtens finde på at tage tingene ud af hånden på mig med et meget bestemt udtryk og når man så giver slip i redskabet fiser hun afsted og er bare verdens glædeste hund - og jaaa så stopper man jo med det man havde tænkt sig og leger lidt med hende

(nå jaa, sig man nej eller slip til hende så er der to muligheder: 1 hun kysser en så meget at man alligevel ikke kan lave noget

2 hun laver ting hun ved hun ikke må, bide i hækken - grave huller - bære ALT hvad hun kan finde indenfor ud (helst vores ting) udenfor.

Hun ved hvordan hun får sin vilje og gøre os slaver.. :blink:

Årh, den lavede Baldur også :lun:

Hvis det ikke virkede at stikke af med redskaberne, så insisterede han på at kravle op på mit skød og lægge sig til at sove, og det er altså ikke til at arbejde med en 25 kilo's hund i skødet, men jeg kunne heller aldrig få mig selv til at jage ham ned igen, så jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg bare har siddet midt i et bed med en hund på skøddet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites