Hop til indhold

Hunde og (tør)foder

Buddha
 Share

Har du skiftet foder pga din hund ikke tålte det du serverede?  

58 stemmer

1. 1. Har du skiftet foder pga din hund ikke tålte det du serverede?

• Ja jeg har skiftet 1 eller flere mærker tørfoder
      36
    • Nej
      21
    • Min hund tåler ikke råfodring
      1
    • Min hund duer ikke til hjemmelavet
      0

Recommended Posts

Det er vildt så mange hunde der reagerer dårligt på diverse fodermærker - jeg synes oftest jeg læser det er tørfoder men selvfølgelig er der også hunde som ikke duer til råfodring.

Blev lidt nysgerrig over hvor mange det egentligt drejer sig om så en lille afstemning kommer om et øjeblik.

Har din hund reageret dårligt på 1 eller flere slags tørfoder?

- med det menes: dårlig mave, grim pels, kløe etc. Ting som har gjort at man har valgt et andet mærke eller er gået over til råfodring eller hjemmelavet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nåede at prøve rigtig mange forskellige slags tørfoder i løbet af Luna's første 2 år. Fælles for dem alle var at der var korn i. Det er den eneste ting, jeg kan se, skulle volde problemer. Luna havde enten dårlig mave eller ekstreme mængder afføring, der var blød og endte som tynd mave, fordi hun skulle af med noget så ofte..

Dengang skiftede jeg til råt. Har prøvet tørt (kornfrit) indimellem, men vender altid tilbage til det rå... Utroligt jeg ikke snart lærer det:lol: Nu har jeg så "kun" 60+ kg foder stående herhjemme:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet et par mærker før jeg fandt en kvalitet som jeg synes var god - Men Futte trivedes egentlig nogenlunde på det discountfoder han fik ved tidligere ejer. Ingen forskel da han kom over på Hills fra dyrlægen.

Hans pels blev blød, glat, blank og fældede mindre da han kom på kornfrit foder. Men da min forhandler har skiftet leverandør kunne hun ikke længere skaffe den type tørfoder, skiftede da over på råt. Det fungerer virkelig godt for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trykket nej, fordi de tålte det egentligt udemærket, men er alligevel gået over til hjemmelavet, p.g.a de problematiske stoffer der blev tilsat, for at foderet kunne holde sig.

De 2 polske er så blevet meget mere livlige og "glade", efter at det foder de fik fra dyrlægen er blevet skiftet ud med hjemmelavet og deres pels er også blevet anderleders.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja har skiftet. Først skiftede vi til allergifoder- pga allergi, det første var der ingen virkning, det andet tabte hun sig 1 kg :shock: selvom hun åd helt vildt (1kg fra en hund på normalt 7kg). Så skiftede vi til wolfsblut og det var ok, så ville jeg lige prøve med exclusion, kan ikke anbefales, totalt lugte-kløe-fællende hund så nu er vi tilbage ved wolfsblut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke svaret, men har jo en mistanke om at Duffys kløe skyldes det TOTW som hun har spist de sidste par mdr... Er netop gået tilbage til Orijen, som hun før har fået uden problemer, så er spændt på, om kløen holder op :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også stemt nej - fordi jeg synes ikke helt der var noget der "passede"... ;-)

Jeg har prøvet en del forskellige tørfoder for nogle år siden, da Linus kun spiste lige akkurat nok til at kunne overleve - og blev ved med at være alt for tynd...

Så valgte jeg at begynde at råfodre, primært fordi jeg tror på det er det "rigtige" men på den måde ved jeg også at der ikke er alt muligt "skrammel" i maden - og så fordi begge hundene ville det SÅ gerne... Og for første gang i mange år, fik jeg at vide at Linus ikke måtte ta' mere på! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt tørfoder men kunne egentlig også stemme både nej og råfodring.

Anton kan tåle alt.

Kato startede med råfodring hos opdrætter, men det kunne hans mave ikke tåle. Vi prøvede derefter forskellige mærker tørfoder, men det kunne hans mave heller ikke tåle. Nu får han dyrlægens tørforfoder for sart mave og det fungere han på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har skiftet mærke i tørfoder af mange årsager. Hos sheila: kløe, dårlig smag, for tynd, fedtet pels, for rigelig afføring.

og ved mysla mest pga dårlig mave. På discountfoder får hun så også kedelig tør pels.

Men sheila kan ikke tåle barf, mysla ved jeg ikke, hun har aldrig prøvet.

Sheila fungerede godt på hjemmelavet, mysla knap så godt, lidt rigelig afføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har stemt ja, da Kaias mave drillede på en del forskellige fodermærker og Bamse kløede sig og fik udslæt af noget foder.

Nu har vi fundet et foder hvor begge kræ trives på, så der variere vi bare med hvilken kødtype vi vælger og holder os ellers bare til det.

Pelsen er mærkbart anderledes på det foder vi køre med nu - Altså mere glansfuldt og lækker og maven fungere fint.

Yoda køre også fint på det, så det er et foder vi holder fast i og gider ikke længere prøve alt muligt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt ja, da Kaias mave drillede på en del forskellige fodermærker og Bamse kløede sig og fik udslæt af noget foder.

Nu har vi fundet et foder hvor begge kræ trives på, så der variere vi bare med hvilken kødtype vi vælger og holder os ellers bare til det.

Pelsen er mærkbart anderledes på det foder vi køre med nu - Altså mere glansfuldt og lækker og maven fungere fint.

Yoda køre også fint på det, så det er et foder vi holder fast i og gider ikke længere prøve alt muligt andet.

Hvad er I endt med?

Jeg har også skiftet nogle gange - mest med Liva. Men det var mest af smagsmæssige årsager. Inden der kom konkurrence om maden, kunne hun gå død i maden, når vi nåede til den sidste del af sækken.

Maggie er kun rykket fra hvalpe- til voksenfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke stemt, for der var ikke noget der passede... Jeg har prøvet flere forskellige slags tørfoder til Noomi + hjemmelavet + råfodring og hun havde med jævne mellemrum (ugentligt) dårlig mave på det hele :roll: Så skulle hun tabe sig og blev sat på Royal Canin, først obesity og derefter den anden som jeg ikke kan huske hvad hedder (den får hun nu) og har ikke haft en eneste dag med dårlig mave siden hun startede i februar/marts :banan: Og hun gider stadig at spise det, så det er en keeper :klap: (Derudover har hun tabt sig 5 kg, så det er win-win-win i dette tilfælde :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke stemt, for der var ikke noget der passede... Jeg har prøvet flere forskellige slags tørfoder til Noomi + hjemmelavet + råfodring og hun havde med jævne mellemrum (ugentligt) dårlig mave på det hele :roll: Så skulle hun tabe sig og blev sat på Royal Canin, først obesity og derefter den anden som jeg ikke kan huske hvad hedder (den får hun nu) og har ikke haft en eneste dag med dårlig mave siden hun startede i februar/marts :banan: Og hun gider stadig at spise det, så det er en keeper :klap: (Derudover har hun tabt sig 5 kg, så det er win-win-win i dette tilfælde :mrgreen:)

Satiety support:-D

Link til indlæg
Del på andre sites