Hop til indhold

GD/Gravhund mix


Umulia
 Share

Recommended Posts

En genbo her på vejen havde engang en basset/rottweiler blanding. Benene var basset, kroppen rottweiler. De ben havde ikke en chance for at bære kroppen, men det var selvgode mennesker der havde den, og den fik lov il at leve, selv om den faktisk ikke kunne flytte sig ved egen kraft.

 

Hunden her tror jeg også får problemer hvis den ikke har det. Den er 1½ år gammel, og i den alder vokser en GD lidt endnu, ikke i højden, men den få rmere fylde. Benene ser allerede nu ud til at have nok at bære på, og hvis de får mere at bære på imens slid etc gør sit til, får den hund det ikke sjovt. Heldigvis ser hunden ikke ud til at være overvægtig, men det er heller ingen garanti.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: jeg læste også den anden artikel om den tæve af samme blanding, og forstår ikke hvordan de ved at hun er de to racer? Som jeg læser det var hun en hjerteløs hund der blev fundet :hmm:

 

 

Skipper leger tit med en shit tzu / alaskan malamut blanding, den virker forbavsende sund selvom den ser lidt sjov ud :lol:

 

Billede?????? Min hjerne kan ikke forestille mig det..

 

Til omtalte blanding af gravhund, så svarer det vel bare til den dille der var ved at opstå herom kring med kryds af corgi og Berner...Bevares, hundene ser mega søde ud og er det også, men meget besværet bevægelse med så tung en krop på små ben..ligner mest en corgi der vejer det dobbelte af hvad den skulle og det ved enhver ikke er sundt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Billede?????? Min hjerne kan ikke forestille mig det..

 

Til omtalte blanding af gravhund, så svarer det vel bare til den dille der var ved at opstå herom kring med kryds af corgi og Berner...Bevares, hundene ser mega søde ud og er det også, men meget besværet bevægelse med så tung en krop på små ben..ligner mest en corgi der vejer det dobbelte af hvad den skulle og det ved enhver ikke er sundt..

 

Jeg har desværre ikke noget billede, men en langhåret kommodelignende hund på meget korte ben. Jeg kan personligt ikke se nogen af de 2 racer i den, men ejeren påstår det hårdnakket :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: jeg læste også den anden artikel om den tæve af samme blanding, og forstår ikke hvordan de ved at hun er de to racer? Som jeg læser det var hun en hjerteløs hund der blev fundet :hmm:

 

 

Skipper leger tit med en shit tzu / alaskan malamut blanding, den virker forbavsende sund selvom den ser lidt sjov ud :lol:

 

Og jeg mente selvfølgelig herreløs :lol: jeg troede ellers jeg havde nuppet alle fejl da jeg rettede malaria til malamut :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: jeg læste også den anden artikel om den tæve af samme blanding, og forstår ikke hvordan de ved at hun er de to racer? Som jeg læser det var hun en hjerteløs hund der blev fundet :hmm:

 

 

Skipper leger tit med en shit tzu / alaskan malamut blanding, den virker forbavsende sund selvom den ser lidt sjov ud :lol:

Jeg tror det var hjemløs hun var :lol:

 

giles1.jpgGiles GD/gravhund

garnet2.jpg Garnet - som den nye ejers dyrlæge mener er 1/2 Basset hound/ 1/2 Plott hound.

Basset ved jeg hvad er .... men plott hound??

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt at det kan lade sig gøre!

Er det bare billedet der snyder, eller er han forben ikke også meget skæve....?

 

Det var også det jeg tænkte

 

Jeg tror det var hjemløs hun var :lol:

 

Giles GD/gravhund

garnet2.jpg Garnet - som den nye ejers dyrlæge mener er 1/2 Basset hound/ 1/2 Plott hound.

Basset ved jeg hvad er .... men plott hound??

 

^Den ser ud til at have basset hound størrelse og Plott hound udseende

Billedet af Plott hound fra Google.

 

Plott hound.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har en staffieblanding på besøg lige nu, har har helt vildt skæve forben, på samme måde som den der. Han ser ikke ud til at være generet af det overhovedet, og han er en ret bastant hund, med lidt lang ryg og lidt for meget på sidebenene. Han er 7 år gammel.

 

Den type forben har racerene gravhunde og Bassethunde også ofte. Jeg synes faktisk det ser ud som om den her blanding er meget velfungerende. Her er en serie billeder, hvor Giles leger med en anden hund: Spring Saturday - a set on Flickr

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...