Hop til indhold

Med det rette udstyr er det nemt at have hund!


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

For år tilbage havde en kollega og jeg en artikel i HUNDEN om noget af det udstyr producenterne sælger, udstyr der skal gøre det nemt af have hund. Vi skrev om hvad nogle af de udbudte ting kunne gøre. Der var blandt andet:

Selvhoppende bold som skulle kunne aktivere hunden, når den var alene.

En fløjteanordning som påsat linen ville få hunden til at holde op med at trække.

Antigø halsbånd mm.

 

I går fik jeg sidste tilbudsavis fra Maxi Zoo og der udbyder de dette: Puppy Potty - Maxi Zoo Alt til mine dyr et træningstoilet (en stor bakke) til hvalpe eller til seniorhunden, den syge hund eller hvis man ikke lige har adgang til gode tisseområder.

Der skal lægges en ren måtte på og disse kan man købe kilovis af. Smart.

 

I samme tilbudsavis er der også et træningsudstyr som belønner hvalpen for at gå på bakken, når man ikke er hjemme.

 

Aldrig har det været nemmere at have hund!

 

Indendørs hundetoilet så vi slipper for at gå ned på gaden hver gang hunden skal tisse.

 

Automatisk foderanordning så vi undgår at skulle bøje ryggen for at fodre.

 

Selvhoppende bold så hunden kan aktivere sig selv.

 

Sæbeboblemaskine med bobler med baconsmag så hunden kan beskæftige sig selv mens vi er pc'en.

 

Løbebånd (The Millan Way) så hunden kan få motion mens vi ser TV. Ikke set herhjemme endnu, en lur mig om ikke det er på vej.

 

Skal vi på tur har vi antitrækseler samt denne fløjteanordning, som nemt lærer hunden kommandoer ifølge beskrivelsen.

 

Hvis vores hund begynder at gø, kan vi give den antigø halsbånd på, så er den sag ordnet.

 

De fleste af de nævnte ting kan hver for sig være gode nok, men sætter man det hele sammen, og det skal nogen nok finde på, så har man en hund som stort set kan passe sig selv.

Meget praktisk.

 

Hvad synes du om sådan noget udstyr/anordninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ..... Jeg er ret sikker på Dupond ikke ville have udviklet sig anderledes med alle de dersens anordninger :D

 

Jeg ville da ikke have gået glip af "potte-træning" med ham. Nu tog det ham kun 5 dage at blive renlig men alligevel ......

 

Alle de ture i det fri skiftet ud med et løbebånd? Nej tak. Så fik jeg jo ikke set spætten eller mærket kulde og varme på kroppen!

 

Anti-træk .... Jamen så ville jeg jo ikke kunne fortælle nye hunde-ejere hvordan de undgår en trækkende hund! :D

 

Vi er så snot-forkælede og det er vores hunde også :D Men lad os nu ikke falde i svime over alle de nymodens ting og sager.

 

Gå i stedet en tur i skoven eller til stranden med hunden.

Luk din hvalp ud i haven bare den har set på vandskålen og ros den for tis.

Lær din hund fra hvalp af, at den ikke må trække. Brug din klub eller andre hunde-ejere når du har brug for gode råd. En sele der trækker hundens skuldre sammen på ryggen har ALDRIG været godt :D

 

Det er bare så let af falde for de nemme løsninger.

 

Jeg kan da sagtens forestille mig nogle ejere med små hunde bruge de ovenstående alternativer frem for at gå med hunden. Jeg kan da komme i tanke om 2 i min omgangs-kreds!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da godt se det smarte i det der toilet. Vi bor på første sal, og hvis Cookie af en eller anden grund i en periode skulle holdes i absolut ro og vejede mere end jeg kunne bære synes jeg det er fint. Eller hvis jeg selv skulle brække et ben og stod uden hundelufter. Jeg har da flere gange fortrudt at jeg ikke lærte hende at tisse på risten i brusekabinen.

Hvis det at købe de ting højner hundens levestandart fordi ejeren af en eller anden grund ikke kan udføre en bestemt handling så er det fint med mig! :) vi har jo selv alverdens udstyr der gør dagen lettere og mere doven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da godt se det smarte i det der toilet. Vi bor på første sal, og hvis Cookie af en eller anden grund i en periode skulle holdes i absolut ro og vejede mere end jeg kunne bære synes jeg det er fint. Eller hvis jeg selv skulle brække et ben og stod uden hundelufter. Jeg har da flere gange fortrudt at jeg ikke lærte hende at tisse på risten i brusekabinen.

Hvis det at købe de ting højner hundens levestandart fordi ejeren af en eller anden grund ikke kan udføre en bestemt handling så er det fint med mig! :) vi har jo selv alverdens udstyr der gør dagen lettere og mere doven...

 

En hund skal jo andet end tisse og jeg kender ikke mange hunde, hvis nogen, som bare lige sætter sig. De vil jo gerne gå lidt rundt om sig selv før de prutter. Det var en kommentar til din brusekabinerist, som kan afhjælpe tisseriet men ikke nr. 2 :-D

 

Jeg kender adskillige kørestolsbrugere som har servicehund, alle disse hunde får deres behov for aktivitet og oplevelser dækket, så jeg tænker man skal være helt utrolig ualmindelig dårligt stillet for ikke at kunne lære/give hundene det de har behov for så de får en god levestandard.

 

Som nævnt kan de fleste af de enkelte anordninger være fine nok, det er det samlede billede jeg er ved at :badr: mig over. Alt skal være så nemt, det fortæller reklamerne os og lidt besvær bliver blæst op til tåbelige dimensioner. I disse tider hvor reklamerne fortæller os at det er pinligt at have et forkølelsessår(!) skal alt være perfekt og yndigt. Alt skal komme nemt til os og dette er et skråplan at bevæge sig ind på efter min mening.

(I dag får vi også at vide af den yndige vejrpige, at det er forfærdeligt koldt udenfor, når der er 3 - 4 graders frost og så fryser vi alle, for hun sagde jo det er koldt :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Ninjamor.

Når jeg cykler op for at handle står der stort set altid en hundejer på skolens plæne med disse tennesbolde, der kan sættes på en kastestang.Så farer vovsen rundt i 20 minutter, fuldstændig jagtophidset og vild i øjnene og så har den da fået sine daglige oplevelser. For de hunde vil så gerne fange bold hver dag og jeg ser dem ikke på almindelige gå/snuseture, det behov har de ikke.Der er ikke opvarmning til denne aktivitet, lige på og hårdt, så man kan nå hjem i en fart med halsende hund.

Jeg har nogengange omtalt det for dem der spørger mig, hvorfor jeg ikke også gør dette.Når jeg svarer at jeg indimellem gør det når kastanierne falder ned, men ellers ikke, fordi mine ikke kan tåle at være så ophidsede hver dag og at kroppen på ældre hunde ikke kan følge med, så kigger de bare underligt på mig.

Nogle undrer sig også over, at hunden ind imellem bliver halt.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige nu ville jeg nok ønske mig at der var en eller anden anordning der kunne vaske gulv - Ollies prutter har vi fået styr på , det foregår stort set kun på gaden - men tisseriet ! det er som om det kommer " bag " på ham og jeg kan ikke rigtig aflæse hans tegn , gudske tak og lov for et korkgulv uden tæpper er så nemt at holde ! men jeg kan kun anbefale at folk med mange penge sætter dem i en køkkenrullefabrik - vi er storforbrugere og de må bestemt give overskud !

Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se det smarte i mange af tingene, og hernede er der faktisk mange opdrætter der har sådan et hvalpe toilet med i deres hvalpepakke. Men personligt synes jeg selv det bliver lidt for meget at springe over hvor gærdet er lavest.

 

Og Ninjamor.

Når jeg cykler op for at handle står der stort set altid en hundejer på skolens plæne med disse tennesbolde, der kan sættes på en kastestang.Så farer vovsen rundt i 20 minutter, fuldstændig jagtophidset og vild i øjnene og så har den da fået sine daglige oplevelser. For de hunde vil så gerne fange bold hver dag og jeg ser dem ikke på almindelige gå/snuseture, det behov har de ikke.Der er ikke opvarmning til denne aktivitet, lige på og hårdt, så man kan nå hjem i en fart med halsende hund.

Jeg har nogengange omtalt det for dem der spørger mig, hvorfor jeg ikke også gør dette.Når jeg svarer at jeg indimellem gør det når kastanierne falder ned, men ellers ikke, fordi mine ikke kan tåle at være så ophidsede hver dag og at kroppen på ældre hunde ikke kan følge med, så kigger de bare underligt på mig.

Nogle undrer sig også over, at hunden ind imellem bliver halt.

 

Men det har jo intet med bolden og kastestangen at gøre? Det samme ville jo ske hvis de bare tyrrede bolden mega langt... Stangen er jo bare en forlængelse af armen der gør at man kan kaste længere, uanset hvor langt man kaster er det usundt for hunden. Og uanset hvor langt man kaster skal hunden jo stadig luftes... Så det havde jo ikke været en dyt bedre om manden havde den kastestang eller ej, hunden ville jo stadig være lige ophidset over det....

 

På mange punkter synes jeg at alle disse hjælpemidler er fine, problemet er når de laver overtaget. En selvhoppende bold, så vi ikke behøves at lege med vores hund, et toilet så vi ikke behøves lufte vores hund osv.

Det er der problemet bliver tror jeg. For f.eks. kan jeg da se en kæmpe fordel i et indendørs toilet hvis man har en inkontinent hund, som skal være alene hjemme i for mange timer om dagen. Men det skal jo ikke erstatte at man ikke lufter hunden mere, blot hjælpe den i løbet af dagen til ikke at føle ubehag ved at have problemer med at holde sig.

 

Så ja, HJÆLPEmidler er hvad de er.. Desværre ses det jo som vejen frem, fremfor blot et hjælpemiddel af de fleste nye hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig også det er en kedelig tendens.

 

Hund er i min optik en pakkeløsning, gåture, træning og samvær er for mig at se en uundgåelig del af denne pakke. Det er periodisk gøen, våde regnvejrsdage hvor man hellere ville ligge på sofaen og opdragelse også.

Men vi er ligesom kommet til et sted hvor folk køber dyret, uden at ønske ovenstående, og hvor er vi så? Hvorfor skal man have kræet, hvis man i bund og grund ikke ønsker HUND. En gnaver af en slags havde måske været et mere fornuftigt valg, eller en indekat?

 

Var forrige uge hos en studiekammerat der spontant havde købt en lille blanding. Hun bor centalt i en lille lejlighed på 4. hvorfor hunden havde et meget fint toilet ude på badeværelset. Det der med at skulle ud hele tiden var ligesom lidt "meget". Hvalpetræning gad man ikke, der var for langt - og så var det jo også dyrt.

Dagen efter købet skulle hun til fødselsdag kunne jeg se på face, og der havde den lille hundehvalp da været alene en hel aften + nat - det skulle jo læres fra start.

Vor herre til hest mand - jeg var der for at komme med råd, og jeg kom da også med dem efter bedste evne, men helt ærligt så var det eneste reelle råd fra mig sådan set at den stakkels hund skulle tilbage hvor den kom fra.

Hvis man ikke gider gåture eller træning, men gerne vil have en at putte med i sofaen skulle man måske bare finde sig en kæreste? Eller en bamse?

 

Surt opstød slut :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Ninjamor.

Når jeg cykler op for at handle står der stort set altid en hundejer på skolens plæne med disse tennesbolde, der kan sættes på en kastestang.Så farer vovsen rundt i 20 minutter, fuldstændig jagtophidset og vild i øjnene og så har den da fået sine daglige oplevelser. For de hunde vil så gerne fange bold hver dag og jeg ser dem ikke på almindelige gå/snuseture, det behov har de ikke.Der er ikke opvarmning til denne aktivitet, lige på og hårdt, så man kan nå hjem i en fart med halsende hund.

Jeg har nogengange omtalt det for dem der spørger mig, hvorfor jeg ikke også gør dette.Når jeg svarer at jeg indimellem gør det når kastanierne falder ned, men ellers ikke, fordi mine ikke kan tåle at være så ophidsede hver dag og at kroppen på ældre hunde ikke kan følge med, så kigger de bare underligt på mig.

Nogle undrer sig også over, at hunden ind imellem bliver halt.

 

Man gør som man bedst kan og før tilpas mange "autoriteter" fortæller boldkasterne at det ikke er det sundeste de kan gøre for deres hunde, før sker der nok ikke revolutioner på det område.

Pelle er i en alder af snart 7 år begyndt at synes bolde kan være sjove og det udnytter jeg ind imellem til at få ham lidt op i gear, hvis jeg synes han trænger, men de lange løbeture efter bolde får han ikke. Jeg har haft ødelagt en hund for meget på den konto

 

 

lige nu ville jeg nok ønske mig at der var en eller anden anordning der kunne vaske gulv - Ollies prutter har vi fået styr på , det foregår stort set kun på gaden - men tisseriet ! det er som om det kommer " bag " på ham og jeg kan ikke rigtig aflæse hans tegn , gudske tak og lov for et korkgulv uden tæpper er så nemt at holde ! men jeg kan kun anbefale at folk med mange penge sætter dem i en køkkenrullefabrik - vi er storforbrugere og de må bestemt give overskud !

 

Glædelig hvalp.

Nemme løsninger er ikke kun af det onde. Havde jeg en robotstøvsuger ville den blive flittigt brugt. Gulvvasker også.

 

Jeg kan se det smarte i mange af tingene, og hernede er der faktisk mange opdrætter der har sådan et hvalpe toilet med i deres hvalpepakke. Men personligt synes jeg selv det bliver lidt for meget at springe over hvor gærdet er lavest.

 

Jeg kan sagtens se det smarte i kombinationen lille hvalp på 2. sal og et indendørs toilet som en overgangsløsning og slet ikke med klude i, der skulle være grus i eller andet der ligner et udemiljø. Men som permanent løsning kan jeg ikke lide det. Jeg har været på besøg i et hjem med tre miniaturehunde som permanent havde indendørs toilet (i stuen) og jeg synes det er noget pjat for at være helt ærlig. Voksne, raske hunde kan sagtens holde sig til de kommer på ture.

 

Jeg synes egentlig også det er en kedelig tendens.

 

Hund er i min optik en pakkeløsning, gåture, træning og samvær er for mig at se en uundgåelig del af denne pakke. Det er periodisk gøen, våde regnvejrsdage hvor man hellere ville ligge på sofaen og opdragelse også.

Men vi er ligesom kommet til et sted hvor folk køber dyret, uden at ønske ovenstående, og hvor er vi så? Hvorfor skal man have kræet, hvis man i bund og grund ikke ønsker HUND. En gnaver af en slags havde måske været et mere fornuftigt valg, eller en indekat?

 

Enig. Der er da også dage hvor jeg forbander vejret, et knæ som gør ondt osv. men det er bare en del af at have indlemmet en hund i sit hjerte. Det er ikke herresjovt at skulle op tre gange på en nat fordi vappen har mylderbæ, men sådan er det bare - og tak og lov for at man har have i den situation!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Ninjamor.

Når jeg cykler op for at handle står der stort set altid en hundejer på skolens plæne med disse tennesbolde, der kan sættes på en kastestang.Så farer vovsen rundt i 20 minutter, fuldstændig jagtophidset og vild i øjnene og så har den da fået sine daglige oplevelser. For de hunde vil så gerne fange bold hver dag og jeg ser dem ikke på almindelige gå/snuseture, det behov har de ikke.Der er ikke opvarmning til denne aktivitet, lige på og hårdt, så man kan nå hjem i en fart med halsende hund.

Jeg har nogengange omtalt det for dem der spørger mig, hvorfor jeg ikke også gør dette.Når jeg svarer at jeg indimellem gør det når kastanierne falder ned, men ellers ikke, fordi mine ikke kan tåle at være så ophidsede hver dag og at kroppen på ældre hunde ikke kan følge med, så kigger de bare underligt på mig.

Nogle undrer sig også over, at hunden ind imellem bliver halt.

 

Man gør som man bedst kan og før tilpas mange "autoriteter" fortæller boldkasterne at det ikke er det sundeste de kan gøre for deres hunde, før sker der nok ikke revolutioner på det område.

Pelle er i en alder af snart 7 år begyndt at synes bolde kan være sjove og det udnytter jeg ind imellem til at få ham lidt op i gear, hvis jeg synes han trænger, men de lange løbeture efter bolde får han ikke. Jeg har haft ødelagt en hund for meget på den konto

 

 

lige nu ville jeg nok ønske mig at der var en eller anden anordning der kunne vaske gulv - Ollies prutter har vi fået styr på , det foregår stort set kun på gaden - men tisseriet ! det er som om det kommer " bag " på ham og jeg kan ikke rigtig aflæse hans tegn , gudske tak og lov for et korkgulv uden tæpper er så nemt at holde ! men jeg kan kun anbefale at folk med mange penge sætter dem i en køkkenrullefabrik - vi er storforbrugere og de må bestemt give overskud !

 

Glædelig hvalp.

Nemme løsninger er ikke kun af det onde. Havde jeg en robotstøvsuger ville den blive flittigt brugt. Gulvvasker også.

 

Jeg kan se det smarte i mange af tingene, og hernede er der faktisk mange opdrætter der har sådan et hvalpe toilet med i deres hvalpepakke. Men personligt synes jeg selv det bliver lidt for meget at springe over hvor gærdet er lavest.

 

Jeg kan sagtens se det smarte i kombinationen lille hvalp på 2. sal og et indendørs toilet som en overgangsløsning og slet ikke med klude i, der skulle være grus i eller andet der ligner et udemiljø. Men som permanent løsning kan jeg ikke lide det. Jeg har været på besøg i et hjem med tre miniaturehunde som permanent havde indendørs toilet (i stuen) og jeg synes det er noget pjat for at være helt ærlig. Voksne, raske hunde kan sagtens holde sig til de kommer på ture.

 

Jeg synes egentlig også det er en kedelig tendens.

 

Hund er i min optik en pakkeløsning, gåture, træning og samvær er for mig at se en uundgåelig del af denne pakke. Det er periodisk gøen, våde regnvejrsdage hvor man hellere ville ligge på sofaen og opdragelse også.

Men vi er ligesom kommet til et sted hvor folk køber dyret, uden at ønske ovenstående, og hvor er vi så? Hvorfor skal man have kræet, hvis man i bund og grund ikke ønsker HUND. En gnaver af en slags havde måske været et mere fornuftigt valg, eller en indekat?

 

Enig. Der er da også dage hvor jeg forbander vejret, et knæ som gør ondt osv. men det er bare en del af at have indlemmet en hund i sit hjerte. Det er ikke herresjovt at skulle op tre gange på en nat fordi vappen har mylderbæ, men sådan er det bare - og tak og lov for at man har have i den situation!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Lige det der toilet ville jeg godt have haft, da Oscar var hvalp. Han var simpel hen ikke til at drive ud bare det dryppede lidt - så i stedet for at jeg sprang rundt ude på græsplænen og holdt paraply over ham (til stor morskab for naboerne) - så ville jeg hellere end gerne have investeret i toilettet. Jeg endte dog med noget lignede, da jeg lavede en "sandkasse" til ham under et halvtag - så hans højhed kunne sidde i tørvejr og lave det han skulle :mrgreen:

 

Men ellers vil jeg sige - at vi hundeejere på nogle punkter er blevet for magelige - det gælder alt aktiveringslegetøj - også det her såkaldte "hjernelegetøj" - jeg kan ikke se hvad det skal anvendes til, andet end profit i sælgernes lommer.

Oscar kan fint selv sætte noget i gang - han elsker at banke en bold ned i jorden så den hopper op og han så kan "nedlægge" den. Det eneste jeg egentlig har brugt af den slags var mine sønners gamle Fischer Price kasseapparat - hvor jeg lærte beaglerne at trykke på den rigtige knap så skuffen lukkede sig op og der lå en godbid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Kan man få en kombineret vaske/børstemaskine til hunde, sådan at man ikke behøver gøre det selv ?

Det ved jeg ikke - men man kan i Sims 3 :sjov: Det ser skægt ud når hunde og katte går i bad og gør sig loppefri :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.kruuse.com/ecommerce/userfiles/kru/272370_Fit-Fur-Life_loebeband.pdf

 

Jo jo en af mine kursister har købt. Så de er i DK, men heldigvis ikke i stor stil endnu. Kunne nu godt ønske mig et, i de perioder jeg er svimmel og hundene ikke få helt så mange kilometer i benene som de er vant til, men så klare di sig med haven, og ture med manden og sådan må det være

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker lidt på om alle de hjælpemidler kan påvirke forholdet til hunden? Altså at alt bliver "nemmere" og derved bruger man mindre tid på/sammen med hunden, hvor man virkelig er sammen og koncentrere sig om hinanden. Om det kan være med til, at man så ikke får det helt samme tætte forhold, som gåture, leg, aktivering osv. ellers giver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjælpemidler kan vel i og for sig være fint - hvis de vel at mærke er netop hjælpemidler, altså noget man er nødt til at bruge, fordi enten hund eller ejer f.eks. er syg, eller hunden skal holdes i ro. Men som sådan en ting "for at gøre hverdagen med hund nemmere" synes jeg det er noget hø! Det er ikke nemt og bekvemt at ha' hund, vil man ha' nemt og bekvemt må man købe et tøjdyr! En hund har sgida behov, og dem må man som ejer se til at opfylde, der er ingen nemme genveje. Jo, hvis man har en hund der kan kapere boldkast, og man selv har dårlige arme, så synes jeg boldkasteren kan ha' en berettigelse. Måske fordi jeg selv har ondt i mine arme. Til gengæld har jeg en hund der slet ikke kan administrere boldkasteri, så jeg ville ikke drømme om at købe én... :lol: Indendørs toilet - jamen måske..? Min gamle Frostie fik en gang dårlig mave da jeg var på arbejde, og jeg kom hjem til en kattebakke der var totalt overskidt... Min stakkels Frostie havde på en eller anden måde fanget hvad en kattebakke blev brugt til, og havde prøvet at sætte sig på den - men den var jo alt for lille... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker lidt på om alle de hjælpemidler kan påvirke forholdet til hunden? Altså at alt bliver "nemmere" og derved bruger man mindre tid på/sammen med hunden, hvor man virkelig er sammen og koncentrere sig om hinanden. Om det kan være med til, at man så ikke får det helt samme tætte forhold, som gåture, leg, aktivering osv. ellers giver?

 

Hvis man ikke beskæftiger sig med sin hund, vil det helt klart påvirke relationen, men selv om jeg er meget kritisk overfor alle disse "hjælpemidler" tror jeg næppe mange hundeejere vil købe dem alle. Jeg bliver bare så forbandet irriteret over det skjulte budskab: At det skal være nemt at have hund.

 

Hjælpemidler kan vel i og for sig være fint - hvis de vel at mærke er netop hjælpemidler, altså noget man er nødt til at bruge, fordi enten hund eller ejer f.eks. er syg, eller hunden skal holdes i ro

 

Netop

 

Men som sådan en ting "for at gøre hverdagen med hund nemmere" synes jeg det er noget hø! Det er ikke nemt og bekvemt at ha' hund, vil man ha' nemt og bekvemt må man købe et tøjdyr!

 

Jae..

 

En hund har sgida behov, og dem må man som ejer se til at opfylde, der er ingen nemme genveje. Jo, hvis man har en hund der kan kapere boldkast, og man selv har dårlige arme, så synes jeg boldkasteren kan ha' en berettigelse. Måske fordi jeg selv har ondt i mine arme. Til gengæld har jeg en hund der slet ikke kan administrere boldkasteri, så jeg ville ikke drømme om at købe én... :lol: Indendørs toilet - jamen måske..? Min gamle Frostie fik en gang dårlig mave da jeg var på arbejde, og jeg kom hjem til en kattebakke der var totalt overskidt... Min stakkels Frostie havde på en eller anden måde fanget hvad en kattebakke blev brugt til, og havde prøvet at sætte sig på den - men den var jo alt for lille... :lun:

 

Nåe, stakels Frostie, godt han ikke var i bur, det havde været rædselsfuldt ikke at kunne komme væk fra svineriet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt med måde, ikke?

Nogen af tingene bruger jeg da. Når hvalpene er født bliver der sat et hvalpetoilet ind til de i weekend sengen. Når de er 2 uger flytter bakken udenfor sengen på gulvet... så snart de begynder at rende ud af sengen flytter jeg bakken længere væk. Hen mod døren. Samtidig når de er 3-4 uger begynder vi at bære dem ud når de vågner. Omkring 5-6 ugers alderen bruger de næsten aldrig bakken som nu står foran den dør vi benytter når de skal ud.

 

Jeg benytter mig også af andre hjælpemidler som gør mit arbejde med hundene lettere.. Jeg har en stor føntørrer som virker meget bedre end en lille håndholdt.. Jeg bruger trimmebord når jeg klipper dem. Jeg har en ultralyds-tandrenser når de skal have fjernet tandsten.

Ligesom jeg går med mange hunde på en gang,selvom jeg vel burde gå med dem en af gangen. Det gør drengene efter en turnusordning. Alenetid med dem har jeg kun når jeg ringtræner, groomer og kæler med dem.

Men vi bruger ikke boldkaster, antitrækkegrimer, løbebånd eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...