Hop til indhold

Kedelig besked ved sterilisation


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Debbie på 7 år har jo haft 3 kuld med kun en tævehvalp i det første.Jeg havde jo drømt om lidt at vælge imellem af tævehvalpe, men i de 2 sidste små kuld kun hanner.

For at undgå alt det løbetidssjov med 2 hanhunde i huset , så besluttede jeg at holde en pause med fertile tæver. Har nok haft mindst een de sidste næsten 30 år.

Debbie blev afleveret den 2 /7 og det viste sig at hun havde svulster i ægstokkene, i begge.Så måske derfor hun får mindre kuld end sin mor.Desuden var livmodervæggen sådan anderledes, dyrlægen sagde undelig sprød. Og sammensygning var anderledes svær.

Hun var extrem dårlig ved afhentning og jeg var virkelig forundret over at hun som 7 årig var så hærget, når hendes mor som 11 årig kom så hurtigt over det.

Så om aftenen havde jeg kontakt til Karlslunde for indlæggelse til Obs, men hun blev så hjemme.

Disse tumorer kan være et cancerforstadie, så nu håber jeg , de fik alt med.

HUn har det fint idag og har været på en lille gåtur udenfor haven.

Men i tirsdag var hun virkelig total ødelagt trods masser af smertestillende.

Og jeg var da total ødelagt også og så bange for at miste hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels jer! Men hvor var det godt at hun så blev steriliseret så det blev opdaget! DEr er meget forskel på hvor godt de klarer nakose og jo længere tid de ligger i det, jo længere tid er de gerne om at blive friske igen, så bare det at hun har været lidt svær at sy har nok gjort at det tog længere tid end hendes mor.

 

Knus herfra, aldrig sjovt at få sådan en besked

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels jer! Men hvor var det godt at hun så blev steriliseret så det blev opdaget! DEr er meget forskel på hvor godt de klarer nakose og jo længere tid de ligger i det, jo længere tid er de gerne om at blive friske igen, så bare det at hun har været lidt svær at sy har nok gjort at det tog længere tid end hendes mor.

 

Knus herfra, aldrig sjovt at få sådan en besked

 

Kan kun erklære mig enig her. God bedring til Debbie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres deltagelse.

Debbie er den nr 8 tæve, jeg får steriliseret. De 4 stk pga infektion og de 4 andre for at forhindre uønsket parring.

De 2 forrige havde infektion og var jo 9 og 11 år.

Så da dr dyr ringede og meldte hende hjemklar og sagde , hun ikke måtte gå de få hundrede meter fra klinikken og hjem , så fik jeg straks ringet efter en veninde med bil.

Jeg har aldrig oplevet en så mærket tæve som Debbie, hun sad og halsede og hang og havde svært ved at ligge.

Jeg måtte sprøjte vand med eengangsprøjte i hende for hun bare fik lidt.

Heldigvis har jeg veninder , der kan komme og sidde ved hende, når jeg går med de andre. Debbie har jo aldrig været alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Billede 014.jpg

Debbie er ok nu, spiser og sover og fra i dag er hun ikke smertedækket. Har dog ikke været ude at gå med hundene, det blev desværre havedag i dag.

Men i forgårs fik hun en meget lille tur for lige at læse de sidste aviser.

Men hvor blev jeg da bange, for hun virkede virkelig mere plaget end ved udblokning og nedpresning, da hun fik sin 1 ste kuld.

Jeg er så glad for, at jeg lige fik den tanke nu, at vi skulle holde løbetidspause, her i huset.

 

Debbie med sønnen Freddy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det glemte de vist. Skal have fjernet sting på fredag. Så må jeg spørge om hvad de har observeret mere indgående. I går efter aftensmad fik hun pludselig tydelig ondt og opførte sig som hun havde veer til en fødsel. Fik metacam og fladt til ro.

Kunne forestille mig, det var lidt hård mave pga manglende motion. Ingen feber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...