Hop til indhold

Hundekørekort-test


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt over denne på nettet:

 

http://www.hunderum.dk/hundekort/

 

Jeg tog den, og bestod med 215 point. Fint nok, men siger testen egentlig særlig meget om noget som helst?

 

Jeg synes nogle af spørgsmålene er meget trick-agtige, og spørgsmålene om adfærd er måske lige rigeligt sort/hvide.

 

Hvad siger i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes den er alt for farvet af den der har lavet dens holdninger. Jeg ved da godt hvad hun vil have jeg skal svare, men i nogle tilfælde er det ikke rigtigt eller der kunne være flere muligheder. Synes heller ikke lige at man bliver en bedre hundejer fordi man kender svaret på netop disse spørgsmål.

Men hey, jeg fik mit kørekort :mrgreen:

Så har jeg både til symaskine, personbil og hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft en røv-test..

 

Fik 180 poin og har svaret som jeg synes er rigtigt. Og ja som du siger er det bare så sort - hvidt. Og aner altså ikke hvor mange nakkeskader kommer fra træk i linen fx - for min hund trækker ikke :engel:

Testen siger jo bare slet ingen ting, er man nybegynder bliver man jo ikke mere egnet til at have hund ved at have taget testen..

 

Hundekørekort burde på en eller anden måde kunne tages ved at alle (nye?) hundeejer SKULLE til et "Hvordan holder jeg/vi hund i dag" - kursus og hvalpemotivation skulle også være et must. (siger hende der startede til træning da hunden var 5mdr.:stupid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige svaret og fik 195 point. De fleste spørgsmål lukker jo helt af for at folk kan have en anden tilgang til hunde end vedkommende der har lavet testen har. Kan i øvrigt ikke se hvad folk skal kunne forskellen mellem positiv/ negativ straf og forstærkning (det har jeg sgu altid syntes var svært at fange) men det er da ikke afgørende for om folk kan opdrage en hund, om de ved hvad hvad er. Og så var der spørgsmålet om en hund kan tvinges til et eller andet, hun burde måske have skrevet bør istedet.

 

Aarh, det er nok ikke lige sådan jeg synes den teoretiske del af et kørekort skal udformes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tåbelig test!

 

De fleste spørgsmål kunne der svares anderledes på og der efterlystes tydeligt en bestemt holdning.

 

For eksempel kan man da sagtens presse en hund til at udføre en opgave, det har hundeejere gjort i årtier og vel kan man tvinge en hund til at underkaste sig.

 

Testen blander spørgsmål med holdning og det fungerer ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Ninjamor, det er en tåbelig test... Og vedkommende har for det første ladet sin egen holdning skinne igennem i svarmulighederne - hvilket er no go i en test. Derudover har de tydeligvis ikke haft et klart mål med hvad de egentlig ville formidle med testen - den går fra øst til vest... snakker om negativ straf og forbudslister i samme åndedrag... Derudover er målet tydeligvis ikke at uddanne, da man ikke viser "de rigtige" svar bagefter - eller en forklaring på hvor man svarede "forkert"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft en røv-test..

 

Fik 180 poin og har svaret som jeg synes er rigtigt. Og ja som du siger er det bare så sort - hvidt. Og aner altså ikke hvor mange nakkeskader kommer fra træk i linen fx - for min hund trækker ikke :engel:

Testen siger jo bare slet ingen ting, er man nybegynder bliver man jo ikke mere egnet til at have hund ved at have taget testen..

 

Hundekørekort burde på en eller anden måde kunne tages ved at alle (nye?) hundeejer SKULLE til et "Hvordan holder jeg/vi hund i dag" - kursus og hvalpemotivation skulle også være et must. (siger hende der startede til træning da hunden var 5mdr.:stupid:)

 

Det viser jo netop det helt grundlæggend espørgsmål: Hvem skal udstede "kørelærerbevis" til dem der skal udstede hundekørekortet. Ale hundetrænere har en eller anden kæphest, og som Freddie W. skal have sagt, det eneste to hundetrænere kan enes om er at en tredie hundetræner tager totalt fejl. Hvis Cesar Millan slog sit ned i Danmark, skulle han så have lov til at udstede hundekørekort? Skal jagthundeklubben, hvor pighalsbånd og strøm er førstevalg? Hvis svaret er ja, tvinge rman hundeejere der ikke ved bedre til at træne deres hund med de metoder. Er det virkelig det man vil? Det synes jeg de der råber om et hundekørekort skulle tænke lidt over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viser jo netop det helt grundlæggend espørgsmål: Hvem skal udstede "kørelærerbevis" til dem der skal udstede hundekørekortet. Ale hundetrænere har en eller anden kæphest, og som Freddie W. skal have sagt, det eneste to hundetrænere kan enes om er at en tredie hundetræner tager totalt fejl. Hvis Cesar Millan slog sit ned i Danmark, skulle han så have lov til at udstede hundekørekort? Skal jagthundeklubben, hvor pighalsbånd og strøm er førstevalg? Hvis svaret er ja, tvinge rman hundeejere der ikke ved bedre til at træne deres hund med de metoder. Er det virkelig det man vil? Det synes jeg de der råber om et hundekørekort skulle tænke lidt over.

 

Se og det ved jeg ikke. For nej jeg synes bestemt ikke alle skulle have lov til at være "hundekørelære", men hvordan man sørge for at det er de "rigtige" der får ansvaret - ja det er formentlig umuligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

For sjov test og intet andet. Du kan ikke engang lære noget af den.

Ork jo - man kan lære, at det ikke hedder gentagne gange, men gentagende gange OG - oh gys - at det ikke hedder at lægge den ned, men at ligge den ned.

 

Inferiøre detaljer, men alligevel. og så deler jeg indvendingerne som anført i stort set alle tidligere indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...