Hop til indhold

Chase's hjertesygdom


Doberfan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Stadig ikke mere hosten, og hans hvile-åndedræt er stadig på 13-14 stykker.

 

Men jeg bemærkede i dag, at han var lidt mere forpustet end normalt efter at have løbet, og hans hjerte bankede helt vildt. Måske fordi det er blevet lidt varmere, 18 grader her i eftermiddag.

 

Alle dyrlægerne siger, at han selv vil nedsætte sit aktivitetsniveau efterhånden, men det er bestemt ikke tilfældet endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne spørge inden du begynder at skrive dårlige nyheder i denne tråd, for jeg ved at jeg vil komme til at sidde og overveje hvad jeg skal. Du skrev at du ville bruge tråden til at følge udviklingen, så jeg tænker at for mange indlæg med disse: :megaked::ae: måske kan fjerne overblikket lidt. På den anden side vil man vil jo gerne vise at man følger med, men det virker bare så underligt at like et indlæg der ikke er positivt. Kan vi aftale at et like fra mig altså ikke betyder at jeg er glad for at høre dårligt nyt, men at jeg følger med og har jer i mine tanker?.

 

Det kan godt være at nogle synes det er noget åndsvagt noget at spørge om, men jeg ved at jeg ellers skal sidde og tænke: hvad gør jeg nu, hver gang der kommer en update med dårlige nyheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er HELT i orden, Ascha. Ja, tråden er ment som en slags log, og et "like" betyder for mig bare at der er nogen der læser med. Ingen grund til ynk, det er hvad det er, og det er kun os mennesker det kommer til at gøre ondt på.

 

Det "gode" ved denne sygdom er, at der ingen smerter er for hunden. Og indtil videre går det jo over al (eller min) forventning. Chase aner virkelig ikke, at der er noget galt med ham.

 

Og så vil jeg lige sige, at når det engang om lang tid når til enden, så laver jeg en ny tråd før det bliver skrevet herinde, så folk ikke skal have bange anelser hver gang de åbner den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Trinus

Vi lever nu på 2. år med en hund med svær aortastenose, ved nøjagtigt hvad du går igennem pt. Min hanhund er nu 2 1/2, fik diagnosen aortastenose (SAS) i sværeste grad da han var 18 mdr. Ingen behandling, heller ikke medicinsk er mulig. Vi vågede over Humle som en høg de første måneder. Pustede han? Var vejrtrækningen anderledes? Var han mere træt osv. Sværhedsgraden af hans sygdom gjorde at ingen havde regnet med, at han var her endnu - men det er han, og stadig symptomfri, i hvert fald hvad det blotte øje kan se. Vi har fravalgt at tælle åndedrag og hjerteslag, vi kan ikke rumme det, og kan ikke gøre noget den dag tallene ikke er gode. Vi ved, han er her på lånt tid - de fleste i racen med den sværhedsgrad bliver max 4 år. Vi har fravalgt kontrolscanning. Jeg har set hvordan det ser ud, når hjertehunde bliver påvirkede - man er ikke i tvivl, når man har oplevet. Jeg tror, vi så småt ser de første symptomer nu, ind imellem lidt hosten hvis han har sovet, og vågner og skal gø. Vi har aftalt, at når Humle får udtalte symptomer som udtalt hoste, pusten osv., siger vi farvel. Det løfte håber jeg vi kan indfri. Den hjertehund jeg så blive dårligere og dårligere står klart i mit hoved. Bukkede den hovedet nedad, løb væske fra lunger/bughule ud af munden på den. Det skal Humle ikke opleve.

 

Jeg reagere stadig ved den mindste anderledes lyd fra Humle. Han hostede inden jul, og selvom jeg inderst inde vidste det var kennelhoste, strøg jeg til dyrlæge med ham med det samme - og det var kennelhoste, hjertet var uforandret ned den sædvandlige bilyd. Pulsen fin. Man føler man lever med en tidsinstillet bombe.

 

Alle de bedste ønsker til jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lever nu på 2. år med en hund med svær aortastenose, ved nøjagtigt hvad du går igennem pt. Min hanhund er nu 2 1/2, fik diagnosen aortastenose (SAS) i sværeste grad da han var 18 mdr. Ingen behandling, heller ikke medicinsk er mulig. Vi vågede over Humle som en høg de første måneder. Pustede han? Var vejrtrækningen anderledes? Var han mere træt osv. Sværhedsgraden af hans sygdom gjorde at ingen havde regnet med, at han var her endnu - men det er han, og stadig symptomfri, i hvert fald hvad det blotte øje kan se. Vi har fravalgt at tælle åndedrag og hjerteslag, vi kan ikke rumme det, og kan ikke gøre noget den dag tallene ikke er gode. Vi ved, han er her på lånt tid - de fleste i racen med den sværhedsgrad bliver max 4 år. Vi har fravalgt kontrolscanning. Jeg har set hvordan det ser ud, når hjertehunde bliver påvirkede - man er ikke i tvivl, når man har oplevet. Jeg tror, vi så småt ser de første symptomer nu, ind imellem lidt hosten hvis han har sovet, og vågner og skal gø. Vi har aftalt, at når Humle får udtalte symptomer som udtalt hoste, pusten osv., siger vi farvel. Det løfte håber jeg vi kan indfri. Den hjertehund jeg så blive dårligere og dårligere står klart i mit hoved. Bukkede den hovedet nedad, løb væske fra lunger/bughule ud af munden på den. Det skal Humle ikke opleve.

 

Jeg reagere stadig ved den mindste anderledes lyd fra Humle. Han hostede inden jul, og selvom jeg inderst inde vidste det var kennelhoste, strøg jeg til dyrlæge med ham med det samme - og det var kennelhoste, hjertet var uforandret ned den sædvandlige bilyd. Pulsen fin. Man føler man lever med en tidsinstillet bombe.

 

Alle de bedste ønsker til jer!

 

Åh, jeg husker godt at have læst om Humle et sted. Dejligt at han stadig har det fint. Men ja, vi ved jo, at tiden kommer hvor de begynder at få symptomer. Chase har det stadig fint.

 

 

 

Dejlig video :lun:

 

og pssst hvis du lægger telefonen ned, så optager den i wide screen format så det passer perfekt til youtube ;-)

 

Super, tak for tippet! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her går godt nok lige pludselig vanvittigt mere stærkt end nogen havde regnet med. Chase måtte i dag indlægges med komplikationer af hans hjertesygdom.

 

Han har været symptomfri indtil i dag. Først virkede han som om han havde mavepine. Men det blev værre, han blev dvask, rystede og ville ikke spise, og så var det afsted til vagtdyrlægen (det er helligdag her, selvfølgelig..). Han har væske i lungerne og omkring hjertet. Lige nu ligger han med ilt, og han får jævnlige indsprøjtninger af noget vanddrivende. De håber på, han er frisk til at komme hjem i morgen, og så skal han fortsætte med dagligt vanddrivende. Det er ikke noget nyrene har ret godt af, så der skal også lige laves blodprøver for at tjekke nyrefunktionen.

 

Jeg havde godt nok forventet at vi ville have ham mindst et år endnu, men nu synes jeg det kommer tæt på. Dyrlægen sagde, at det ikke er usædvanligt, at symptomerne kommer lige pludseligt.

 

Men vi må tage en dag ad gangen og håbe, at han reagerer rigtig godt på det vanddrivende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...