Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi startede ud med den sædvanlige tur på kirkegården - virkelig et lækkert sted at gå tur :-D Da vi kom hjem, legede vi med et aktivitetsspil og han fik en kong. Senere gik vi en tur på nogle grønne arealer rundt omkring skolen ret tæt på, hvor vi bor. Resten af dagen har vi bare hygget herhjemme, han har fået et fodersøg herinde og endnu en kong. Nu ligger han på ryggen med benene i vejret og prutter på mig :badr:

 

Og nå ja... Han startede da lige dagen med at vække mig kl. 5 i morges :gab: Jeg troede, han skulle ud at tisse, men han var åbenbart sulten - i hvert fald knurrede hans mave meget højlydt, da vi var kommet ind igen. Så måtte han jo have lidt tidlig morgenmad, den stakkel :-D Og så tror jeg lige jeg strækker natmaden lidt i dag - magter ikke lige at blive vækket kl. 5 igen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Leget i haven og gået tur m indbygget skideballe for, at vise hensyn..

 

Ufattelig oplevelse! Gik en god tur der medførte en noget spøjs oplevelse. Kommer gående af en lille vej, hvor jeg ved der bor en lab blanding, men kender ikke hunden. 20 m fra ejendommen går den grassat op af hegnet og jeg vælger så, at gå ud på stubmarken for, at undgå konfrontation. Passerer i 20 m afstand huset og bliver råbt an af ham der bor der som jeg kender i forvejen. Han kalder mig hen efter han har fået hunden i ro. Jeg tror han vil hyggesnakke, men næ nej jeg fik skideballe for, at gå på bondens mark som han jo holdt opsyn med! Forklarede ham min bevæggrund for, at gøre det, men fik bare den besked, at der jo var vildt på marken... (Havde Aslan i line), og der var ikke engang en spurv i sigte... For fanden da!!! Nå, hundene fik hilst på hinanden uden problemer, det var kun mig der havde lidt problemer med ikke, at ryge verbalt i hovedet på ejeren... Gik hjem lettere forundret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan blev supergal på en mand i skoven i dag :genert: Det var ikke så godt. Men jeg nåede at få ham væk. Det var fordi han pludselig trådte ud fra nogle træer og i en gul vest, og vi blev begge så bange. Pyyyha...

 

Ellers har han gået spor to styk, klikkertrænet med mig og leget med mig, og så har han fået marvben med ganske lidt peanutbutter i - :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Leget i haven og gået tur m indbygget skideballe for, at vise hensyn..

 

Ufattelig oplevelse! Gik en god tur der medførte en noget spøjs oplevelse. Kommer gående af en lille vej, hvor jeg ved der bor en lab blanding, men kender ikke hunden. 20 m fra ejendommen går den grassat op af hegnet og jeg vælger så, at gå ud på stubmarken for, at undgå konfrontation. Passerer i 20 m afstand huset og bliver råbt an af ham der bor der som jeg kender i forvejen. Han kalder mig hen efter han har fået hunden i ro. Jeg tror han vil hyggesnakke, men næ nej jeg fik skideballe for, at gå på bondens mark som han jo holdt opsyn med! Forklarede ham min bevæggrund for, at gøre det, men fik bare den besked, at der jo var vildt på marken... (Havde Aslan i line), og der var ikke engang en spurv i sigte... For fanden da!!! Nå, hundene fik hilst på hinanden uden problemer, det var kun mig der havde lidt problemer med ikke, at ryge verbalt i hovedet på ejeren... Gik hjem lettere forundret!

 

Det er ikke alle mennesker der er lige nemme at snakke med..eller tage hensyn til...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I morges gemte jeg foder rundt i huset som de brugte noget tid på at finde. Det synes de begge er rigtig sjovt. Derefter har vi været på vores weekend skovtur. Da mødte vi en rigtig flot hvid schæfer, som vist var i løbetid. Både Anton og Kato syntes i hvert fald hun var helt vildt dejlig. Nu slapper de begge af på sofaen. Anton er meget glad for vores nye sofa, for armlænet er så bredt at han fint kan ligge der :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges tog hr mand og Luna en træne tur hen af vejen og ned af markerne. Naboerne er vældigt imponeret over den lydige hund ha ha ha vi er de eneste der træner vores hunde ;)

 

Så til middag havde øglen begge hunde med på min mors marker i en halv times tid hvor der var fri leg og fuld ræs, så var de ligesom glade og tilfredse.

Nu har jeg så lige tage negleklipningen, jo jo vi fordeler vores opgaver herhjemme ;)

 

I morgen skal Luna prøve at i svømmehal og er det en succes så prøver vi med dem begge en dag. Men først og fremmest skal der trænes en masse vand med Luna. Forestiller mig at det tager alt hendes krudt i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amie ( sheltien) og jeg gik en tur i svømmehallen, vi har jo 3 hunde, og jeg finder det meget vigtigt at de får alenetid med mig / os, så i dag var Amies dag :-)

 

Vi har en gåtur på 1.7 km. derovre ( og naturligvis det samme hjem), hun forkæles af Steen og Linda, der ejer hallen, de vælter godbidder i hende, og hun nyder det, madøre som hun er.

 

Hun slap for at svømme i dag, alle 4 kar var stort set booket fra vi kom til vi gik, og det er ikke noget hun brokker sig over.

 

Jeg brokkede mig heller ikke til de nye med to små pelshunde, der ville hilse på Amie, det gider hun ikke, så hun bakker, de fik så mere snor, hun gik bag mig, det gjorde de også, hun gik på højre side af mig, og så kunne jeg blokere for dem, men utroligt at folk ikke ser det, altså, vi viser begge alle tegn på at vi ikke gider nærkontakt med andre hunde, men fattes det? Næ.. og da heldigt at hun ikke hakker ud.

 

Corgierne har haft fridag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortæller hundene, at dagens skov- og marktur ikke bliver så lang. Det er Lina utilfreds med, så hun er ikke til at kalde ind fra musemarken. Der skal snuses og graves. Møghund! Endelig kommer hun - og samtidig kommer en hundeveninde gående med sin corgi, sin labrador og en venindes hund, der "tilfældigvis" er min Kelas datter. Jeg tager en hurtig beslutning om, at vi da går endnu en tur - sammen med hundeveninden og vovser. Der bliver holdt skarpt øje med gamle Lina, så hun ikke smutter tilbage på musemarken. Hun gør det alligevel og kommer i snor. Efter lidt tid mener jeg, at nu HAR Lina forstået, at vi ikke skal på marken. Vi går på en skovsti ved siden af denne. Men nixen. Jeg er uopmærksom et øjeblik og vips er den gamle smuttet op til musene igen. AT hente hende. Lina har tidligere været en af skovens mest lydige hunde, men nu synes hun at mene, at en ældre dame må have lov til at bestemme selv. Hun FÅR også lov til at bestemme noget. Jeg giver mig til sidst, og vi tager resten af turen på marken :-)

 

- Og her er marken, Lina og Kela. Det er Linas 9-års fødselsdag, så hundene og jeg laver en lille "picknick" til musemarken, hvor hun kan få sin muselyst styret. Kela gider ikke rigtig jage mus, for hun har en Fie plus søskende i maven :lun:

a3.jpg

a1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortæller hundene, at dagens skov- og marktur ikke bliver så lang. Det er Lina utilfreds med, så hun er ikke til at kalde ind fra musemarken. Der skal snuses og graves. Møghund! Endelig kommer hun - og samtidig kommer en hundeveninde gående med sin corgi, sin labrador og en venindes hund, der "tilfældigvis" er min Kelas datter. Jeg tager en hurtig beslutning om, at vi da går endnu en tur - sammen med hundeveninden og vovser. Der bliver holdt skarpt øje med gamle Lina, så hun ikke smutter tilbage på musemarken. Hun gør det alligevel og kommer i snor. Efter lidt tid mener jeg, at nu HAR Lina forstået, at vi ikke skal på marken. Vi går på en skovsti ved siden af denne. Men nixen. Jeg er uopmærksom et øjeblik og vips er den gamle smuttet op til musene igen. AT hente hende. Lina har tidligere været en af skovens mest lydige hunde, men nu synes hun at mene, at en ældre dame må have lov til at bestemme selv. Hun FÅR også lov til at bestemme noget. Jeg giver mig til sidst, og vi tager resten af turen på marken :-)

 

- Og her er marken, Lina og Kela. Det er Linas 9-års fødselsdag, så hundene og jeg laver en lille "picknick" til musemarken, hvor hun kan få sin muselyst styret. Kela gider ikke rigtig jage mus, for hun har en Fie plus søskende i maven :lun:

[ATTACH=CONFIG]131437[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]131438[/ATTACH]

 

Haha.. Dejlig muse jagtmark de kan løbe på!

Link til indlæg
Del på andre sites

En lidt, for mig, kedelig skovtur i regn og dis, Aslan syntes dog det var super fint vejr. Lidt afdækning og indkaldstræning. Og så har Aslan trænet mig i støvsugning. Han scorede en fugl katten havde slæbt ind og splittede den ad...

 

Han er nu en sjov iderig fætter ham Aslan - elsker alle han frække påfund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag startede med en tur med hele banden.

 

Så et smut ud til mine forældre i deres sommerhus, så de kunne få hilst på Chut og så gik vi 5 km på heden sammen.

Super hyggeligt og virkelig godt til Chut at komme ud på egen pote - Hun vokser simpelthen så meget i øjeblikket :lun:

Fik også lige hjulpet mine forældres bekendte med at få guidet et får ind i indhegningen igen. Hun er virkelig en stjerne, selvom fåret var virkelig strid og absolut ikke havde tænkt sig at skulle hjem igen!

Det får havde vist ikke læst at det skulle være et flokdyr!

 

Hjem og træne med Bamse og Kaia og så et smut ud til mine egne får med Yoda - Bette lort synes ikke en halv time var nok, så han skred for første gang fra bilen og slap afsted med at få en gang stød, fordi jeg lige havde sat strøm til hegnet! Bisse....!!

Men ellers gik han faktisk rigtig fint hos fårene i dag :5up:

 

Ud med hele banden igen og fik trænet en smule med bc'erne.

Og nu er aftenturen lige overstået.

 

Synes virkelig det er træls med alt det mudder. Både hundene og jeg slæber simpelthen så meget skidt med ind og bc'erne er fuldstændig møgbeskidte og ildelugtende når de har været ude ved fårene.

Får fårelort bliver smattet i regn og slud og sætter sig så "dejligt" i pelsen :evil:

Så synes ikke jeg laver andet end at skylle og tørre hunde i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund gav mig et mindre hjertestop i dag. Vi gik i regn og slud og mødte ikke et øje på vores sædvanlige rute. Slap hunde dyret løs og han rendte lidt ind og ud af kratværket og i kanten af marken. Jeg indrømmer jeg går lidt i min egen verden og har ikke 100 % øjnene på min hund. Jeg kalder på ham og han kommer ud fra krattet med en fasan i munden :sut::sut: argh ! jeg synes bestemt ikke jeg havde hørt nogen fasaner kagle eller nogen hund gø, så drøner hen og får ham til at slippe. Heldigvis er fasanen uden hoved, total stiv og kold og har været død længe, ad ad ad, får smidt den ind i krattet og beslutter at hunden har fået nok luft.

 

 

 

Billedet er ikke fra i dag, men fra hundeskoven forleden.

 

 

12803297_10208865762787224_7842469172129609016_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har i dag holdt en rolig lørdag. Fra morgenstunden gik vi en kort tur i det trælse vejr. Jeg havde Eltons morgenmad og vi lavede et par øvelser undervejs. Resten af morgenmaden fik han foldet sammen i et gemt viskestykke og så en Kong med vådfoder til dessert :mums: Og så slappede vi bare af indtil en kort eftermiddagstur inden han kom med i bilen ud at handle. Han er ved at lære at være i bilen alene, så mens kæresten handlede stod jeg ved siden af bilen i regnvejr, ikke så fedt. Så har han fået et fodersøg i den lille have, en lidt længere tur og en energistang at hygge sig med.

Lige nu er han en meget harmonisk unghund, men om et par dage er han sikkert helt hormonforstyrret igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første jeg tænkte på i morges, da jeg slog øjnene op, var - fordi jeg er en mega nørd uden liv - hvordan pokker får jeg Aslan til at lade være med at klistre til mig i træningen? Dette er et problem, som forhindre mig i at komme videre med ham.

 

Ellers har vi været på marken og løbe, og hilse på hestevennen Følle, og så har han spist barf og gået spor. Inde fik han et marvben med fyld. Så har han sovet nogle timer, og nu skal vi i skoven

 

Senere skal jeg arbejde videre med premack princip, hvor hans belønning står i en skål og venter. Så skal han lave nogle øvelser, hvorefter jeg siger OK og så løber han til skålen og spiser det. Det er meget svært for ham :) Han har hugget maden en gang i går :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortæller hundene, at dagens skov- og marktur ikke bliver så lang. Det er Lina utilfreds med, så hun er ikke til at kalde ind fra musemarken. Der skal snuses og graves. Møghund! Endelig kommer hun - og samtidig kommer en hundeveninde gående med sin corgi, sin labrador og en venindes hund, der "tilfældigvis" er min Kelas datter. Jeg tager en hurtig beslutning om, at vi da går endnu en tur - sammen med hundeveninden og vovser. Der bliver holdt skarpt øje med gamle Lina, så hun ikke smutter tilbage på musemarken. Hun gør det alligevel og kommer i snor. Efter lidt tid mener jeg, at nu HAR Lina forstået, at vi ikke skal på marken. Vi går på en skovsti ved siden af denne. Men nixen. Jeg er uopmærksom et øjeblik og vips er den gamle smuttet op til musene igen. AT hente hende. Lina har tidligere været en af skovens mest lydige hunde, men nu synes hun at mene, at en ældre dame må have lov til at bestemme selv. Hun FÅR også lov til at bestemme noget. Jeg giver mig til sidst, og vi tager resten af turen på marken :-)

 

- Og her er marken, Lina og Kela. Det er Linas 9-års fødselsdag, så hundene og jeg laver en lille "picknick" til musemarken, hvor hun kan få sin muselyst styret. Kela gider ikke rigtig jage mus, for hun har en Fie plus søskende i maven :lun:

[ATTACH=CONFIG]131437[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]131438[/ATTACH]

 

Så må du lave specielle pensionist regler, der kun gælder for Lina :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil nu har jeg svigtet ham godt og grundigt :)

 

Vågnede til en mail om en kat i en rævesaks i Viborg så skrev en artikel fra morgenstunden for at få det ud straks (katten er død nu, aflivet, det kunne have været et barn eller hund - rævesaksen var placeret bevidst i et villa kvarter....) så Aslan kom i haven og søgte godbidder, hvorefter jeg gav ham et marvben og så gik jeg med ham ca 15 minutter før han fik en tyggepind og jeg tog på job.

 

Sådanne dage har vi også :) Men fordi hans fundament er lagt, så kan han sagtens håndtere det

 

Er ved at læse op på omvendt lokning.... Er helt vild indstillet på at give den en ny skalle med Ferarrien træningsmæssigt ud over sporarbejdet. Jeg tænker vi kan lære en masse af hinanden, og så kommer det mig til gode ved næste hund.

 

Senere skal vi i skoven og træne hjemme også

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været en hurtig tur til dr. Dyr - skulle lige ha' rabiesvaccinationen på plads, så vi er klar til ferie i april :-D

 

Derfra kørte vi ud og lagde et langt (lidt kedeligt) spor. I ventetiden legede Sinus med nogle hundepiger - og så gik vi sporet. Til trods for, at det bare var to gange meget lange ligeud stræk på en flad græsplæne, så var han bare så glad, og gik med højt tempo og god energi (min dygtige dreng) :banan:

Efter at ha' ædt en god portion "gullasch" ligger han nu og snorksover her ved siden af mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har det været godt vejr her i det sønderjyske og min kæreste har haft fri fra arbejde, så det har jeg udnyttet til at gå tur med hundene hver for sig (uden den anden hund skulle være alene hjemme). Jeg elsker når jeg har tid og mulighed for at være alene med den enkelte hund. Jeg synes det giver rigtig meget til både hund og ejer.

 

Jeg fik gået 6 km med Kato. Det var en ny tur, som han ikke har været med på før. Det nød han rigtig meget. Han fik også fornøjelsen af at blive beundret af to små piger :)

 

Derefter gik jeg 4 km med Anton. Normalt er det Anton der får den længste tur på sådanne dage, da han er mere energisk end Kato. Men jeg synes Kato skulle forkæles i dag. Nu er både hunde og ejer trætte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter vores sædvanlige start på dagen - morgentissetur i haven og efterfølgende ind og have morgenmad som serveres i et viskestykke - tog hundene lige en lur i sofaen mens jeg fik skrevet lidt opgave. Herefter gik vi i skoven - en tur som plejer at tage 30 minutter men som idag tog 1 time. Der blev snust grundigt og så ringede dyrlægen imens med Zazus scanningssvar, så der stod vi stille for ikke at miste signalet :lol:

 

I eftermiddags trænede jeg tricks med Ayo & Liva, og Camy trænede jeg nogle rallyøvelser med. Zazu fik en tur rundt i byen hvor vi trænede ro ved passage af ting der kan stresse hende.

 

Sen eftermiddag stod den på en tur på marken for alle fire tøser og bagefter var Zazu inde og få LED lysterapi på ryg og hofter.

 

Inden længe får de en frossen Kong som aftensmad og så står den vidst ellers bare på afslapning i sofaen resten af aftenen, indtil de lige får lidt natmad i deres Kong wobbler inden vi går i seng. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...