Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Jeg gik tur med hundene hver for sig i morges. De fik begge to en tur der tog ca. en time. Min kæreste og mig lavede en aftale om, at jeg gik tur med hundene imens han gjorde rent. Jeg synes jeg fik den bedste del af aftalen :mrgreen: Om eftermiddagen kom min mor, som skulle passe Kato, da vi skulle til dyrlæge med Anton igen igen pga. hans vorte. Nu ser det da endelig ud som om behandlingen begynder at virke. Her til aften har vi været ude at gå en tur på 20 minutter. Så alt i alt en stille og rolig dag, bortset fra dyrlæge besøget. Dog fik Anton en del godbidder der, så helt slemt var det vist ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I morges løb jeg en smuk 50 minutters canicross tur med alle tre. Det var nemlig køligt, og alle var friske (og to stop ved (i) floden gjorde heller ikke noget, siger Sally ! (kl var også kun 5:50 da vi satte afsted fra parkeringspladsen :cool:). Derefter hjem og slappe af et par timer, og så kom Charles og Dexter med op for at aflevere Agnes og videre ned og gå en tur med Hesky, bare 30 minutter rundt på gaderne omkring hvor han bor.

Sally er lige taget afsted til pool-party sammen med Martin, hjemme hos en af de andre fra canicross klubben, fordi det her til aften er alt, alt for varmt for hundene at løbe rigtigt. Glæder mig til billeder :lol:

 

Jeg glæder mig SÅ meget til at jeg kan komme i gang igen!!! Jeg er dybt misundelig på dig :-D

 

Her kommer hundene i dag og i morgen kun til at være på får og så i haven. Skal til Sverige lørdag morgen og har en million ting, der skal gøres, så de må altså nøjes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
[ATTACH=CONFIG]119915[/ATTACH]Fri dag. Gå tur omkring dyrlægen og blive vejet. Mysla holde vægten, men sheila taber sig stadig. Øv. Så har vi havehygget og været på skovtur med veninde og hund til aften. På billedet ligger Sheila i sit nye hul, hun har gravet under havebordet. Hun er meget tilfreds med det.

 

Hvor er hun kær ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede dagen med en tur hos dyrlægen. Johna fik klippet negle, de blev vejet, fik kæl og klap af pigerne bag skranken og hilste på receptionskattene. Så tog vi Maxizoo og Petworld, mere kæl og klap og hilse på en rar puddelhund og købe ting vi egentlig ikke havde brug for :oops:

 

hjemme igen fik jeg en sms fra post danmark, så vi gik en lille hyggetur op til postbutikken for at hente en pakke. Vel hjemme igen var der stor ståhej fordi der sad en kat i hækken, som ikke ville skride lige meget hvor mange gange man sagde bussemand til den :roll:

 

nu slapper vi af og venter på gæster. Ferie er deeejligt! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagen i går startede med en tur på 1 1/2 time ved åen og fodersøg. Hjemme tog vi en slapper. Eftermiddags turen var en mindre tur på en halv times tid ude i hundeskoven. Der mødte vi Schæferhunden Balto, som Victor legede lidt med. Ejeren og jeg fik en hyggelig snak om, da Victor var hvalp og ofte legede med hans tidligere hund, som var på samme alder som Victor og alle de andre hvalpe, fra dengang. Vi var fem der havde hvalpe, der var født i inden for en uge. Hans hund var desvære blevet aflivet.

Om aftenen var hundene alene hjemme, vi var inviteret om til min søster. Dagen sluttede af med en natur.

 

I dag har vi været i hundeskoven. Jeg har fået gjort lidt rent og snart køre vi op i sommerhuset, hvor vi vil gå eftermiddags og aftenturen. Så må tiden vise hvad vi ellers finder på.

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges gik vi bare en tur på 15 minutter. Hundene skulle ikke være alene hjemme, da min kæreste havde en hjemmearbejdsdag, så jeg sov lidt længere istedet for at gå en lang tur med hundene ;-)

Om eftermiddagen gik jeg så 60 minutter med begge hunde hver for sig. Jeg havde egentlig regnet med, at jeg skulle gå en rigtig lang tur med Anton, men undervejs blev vi "forstyrret" af en schæferblanding der bor her i området, så ham fik Anton lov til at lege lidt med og så gjorde vi turen lidt kortere istedet. Da vi var kommet ca. halvvejs på turen, så fangede Anton sin første muldvarp. Kato ledte også efter mus, men han fangede ikke nogen.

Her til aften gik vi endnu en kort tur på 15 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter og Charlie kom ud en halv time sammen Hesky, på marker og i en å. Passende mængde sjov og motion for i dag, hvor det har været enormt varmt her! Sally var også ude en halv times tid, sammen med lille Chester som er på besøg, og så Bryn. Hun er træt i dag, efter pool party i går aftes, kan jeg godt mærke :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Almindelig morgentur idag og her til aften en lille tur til hesten:) Sheila blev selvfølgelig væk! Det er altså utroligt med den hund og utroligt at jeg ikke snart har lært at hun ikke kan høre og går fuldstændig sine egne vegne;)

 

Jeg skulle lige lukke Rebel over i en anden indhegning og slipper sheila, så hun ikke kommer i vejen og jeg kan styre mysla i den anden hånd. Jeg ser sheila gå og snuse langs kornmarken og da jeg vender mig om 3 sekunder senere, så er hun væk!

 

Mig hen og spejde ud over kornet, hvor hun jo må gå rundt mit i og mysla gik i panik og hoppede op og ned i kornet. Så mens jeg står der og klapper i hænderne og glor ned over marken, på vej til at blive urolig, så slentre sheila ud på stien bag mig igen, haha Helt lykkelig var hund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede dagen med en tur hos dyrlægen. Johna fik klippet negle, de blev vejet, fik kæl og klap af pigerne bag skranken og hilste på receptionskattene. Så tog vi Maxizoo og Petworld, mere kæl og klap og hilse på en rar puddelhund og købe ting vi egentlig ikke havde brug for

 

 

hjemme igen fik jeg en sms fra post danmark, så vi gik en lille hyggetur op til postbutikken for at hente en pakke. Vel hjemme igen var der stor ståhej fordi der sad en kat i hækken, som ikke ville skride lige meget hvor mange gange man sagde bussemand til den

 

 

nu slapper vi af og venter på gæster. Ferie er deeejligt!

 

 

en dejlig aftentur blev det også til, idag på 4 km. Johna sluttede af med sit nærmest daglige bad efter den sædvanlige omgang lorterulning :roll:

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagen idag startede med at nogen ikke registrerede at nogen slukkede for 3x alarmer på tlf og derfor sov en time over sig - og nogen var i hvert fald ikke mig!!!! :oops:

 

Så de stakkels hunde måtte nøjes med en tur i haven, og morgenturen blev derfor skippet. Det betød til gengæld at de kunne få deres morgenmad (hvilket i dag var kallun :ivrig: <-- altså hundene!) hurtigt, og dét tror jeg ikke de var utilfredse med!

 

Da jeg kom hjem i eftermiddags stod temperaturen på 26 grader - pyyyyh. Det gider ingen af os at gå lange ture i... så jeg smed mig ude på græsset og kiggede på fine skyer på den blå himmel, og så kom hundene ellers og lagde sig rundt om mig også :lun: så lå vi derude og hyggede indtil jeg gik ind for at lave aftensmad.

 

^^imens søgte hundene efter fiskefrikadelle-stykker på hele græsplænen.

 

Mens vi spiste aftensmad - udenfor naturligvis - legede hundene vældig fangeleg i haven!

 

Og kl. 20 gik vi en tur på 5 km, hvilket tog en time - herefter blev der så serveret, sen, aftensmad. Og så sad vi ude på terrassen og drak aftenskaffe med hundene på hver deres stol ved bordet også :genert::lun: Nu er de alle væltet omkuld i sofaen og tænker ikke der kommer liv i dem før imorgen - kun lige når de skal bevæge dem fra sofaen og ind i sengen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var jeg på aftentur med drengene. På den tur samlede jeg en pantflaske op, der stadig var halvfuld af øl. Nåja, så hælde resterne ud i i græsset. Men Lille-P skal vide alt, og det søger han svar på med hovedet. En halv bajer i knolden på en ruhåret hund, den pels kan optage noget.

I løbet af natten sneg han sig så aligevel ind i min seng, med det resultat at hytten lugter som et værtshus.

Så jeg har vasket hund. Og sengetøj. Det var en surt tjent pant-krone.

Når nu alligevel jeg var gennemblødt blev det til i alt 3 hunde der blev vasket. Den sidste hund, gamle Blissy, slap for vask, fordi jeg ikke havde flere tørre håndklæder. Men han havde heller ikke fået øl i knolden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er alene i denne weekend pga Roskilde - dejligt (undskyld hr nr 49 ;-) )

 

i går morges kl halv 6 gik vi i skov, by og strand en times tid - det er jo ren balsam for sjælen at starte sådan :-) derefter tog jeg på arbejde og da jeg kom hjem kørte vi til syltemade ådal og gik en varm 1 1/2 times tur. Loui hoppede i åen nogle gange og endte desværre med at komme for tæt på et el hegn :-(

 

hjemme hjalp hun m at jage fugle ud af drivhuset grrrrr og så skete der ikke meget mere end mad og altanhygge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I går hang hundene ud i hus og have hele dagen, om aftenen gik jeg en 40 minutters tur med dem i snor. I dag tror jeg slet ikke Sally kommer ud, jeg tager afsted til canicross med drengene lige om lidt, og MArtin skal nok afsted med det samme jeg kommer hjem igen. Sally og Agnes ud sammen, er den skidt kombi, så hun må få hviledag (igen) i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går kørte vi først til kiropraktor og fik den gode nyhed at Cassi intet fejler, men at hun formentlig bare er øm efter slaget, da hun røg ned i et spring.

 

Så kørte vi til Maxi Zoo, hvor hun skulle indløse en masse godbidsposer fra konkurrencer(vi havde fem styks) og fik hun lov til at få en stor pose tørret kylling og jeg købte et hundetegn til lillebror, så det er klaret.

 

aog tjek luge hvor stolt hun er over sine mange godbidder

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede sommerferien med at sove til kl. 9.30 - dét var tiltrængt! Hundene snorkboblede stadig da vi vågnede. Op og ud i haven og herefter morgenmad. :-)

 

Da vi havde spist morgenmad kørte vi op for at købe lidt barf til dem, og selv handle ind - hundene ventede i bilen imens. Og så kørte vi ud og gik 1 time i skoven sammen med dem. Og så en masse vildt - både harer og rådyr. Shiiiit Zazu kan trække så... :oops: det var bedre da vi gik forbi fårefolden, der kigger de bare nysgerrigt (og roligt!) efter de søde får. De elsker at kigge på dem!

 

Hjemme smed jeg dem i haven med fodersøg - og siden da har de ligget og fladet ud rundt omkring i huset. De er trætte - vi har også gæster, svigermekanikken, så det er ret hårdt at være hund - især for Camy, hun vil såååå gerne vise sko og bamser frem til gæster, så det kræver jo altså lige lidt at få vist alt det frem man gerne vil - og det er MEGET! Camy er meget glad for alle sine bamser, og synes også altid at gæsters sko er så fine, at hun også vil vise dem til dem :lol:

 

Senere venter der aftensmad - og så går vi også en aftentur, op i skoven her i byen tænker jeg.

 

Imorgen tænker jeg at jeg skal få sparket mig selv afsted med Zazu & Camy én af gangen, over på sportspladsen, og få genopfrisket det dersens rally - det er jo ikke sådan når der er sommerpause fra træning. Vi saaaavner det!! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges var Charles og Dexter med i cani-klubben, vi løb lidt over 7 km. Senere på dagen var jeg i skoven med Sally, sammen mned Janice og hendes (nu tre!) drenge; Gus, Bertie og den nye, som ikke har et officielt navn endnu. Hun var i lang line det meste af turen, men nede i bunden af skoven løber der en bæk, og der var ingen andre mennesker i nærheden, så hun fik flere små ture fri, hvor hun mudderbadede til den store guldmedalje (dypper hovedet under und alles :rolleyes:). Heldigvis var det sidste stykke bæk fyldt med dejligt rene pytter med vand, så hun slap for den kolde slange i haven ved hjemkomst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår startede dagen som sædvanlig med en kort morgentur med begge hunde og så hjem og få fodersøg i haven. Så sov de det meste af tiden til ved 13tiden hvor jeg gik en fællestur med dem på 1 time og 20 minutter, der blev bl.a. søgt skinkestykker og hilst på et par søde hunde. Hjem og chille en lille time og så kom der gæster, som blev indtil ved 3tiden i nat. Hundene nød som altid det ekstra selskab, blev nusset, sov hos os, fremviste tricks og den slags. Kan hilse og sige at jeg burde have ostepops med til træning, haha, hold nu OP et par fokuserede hunde. :mrgreen: Desuden legede de samme nogle gange, måtte leve med at blive aftenluftet i haven og fik mad af flere omgange (som søg i haven).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi sov længe igen idag - vi nyder vidst det der ferie :genert::lun: - og så var det bare en morgentur i haven, og efterfølgende morgenmad til både hundene og os.

 

Efter morgenmaden kom min svigerfar forbi, de har en nærmest ny cykelanhænger (til hunde) til at stå, som de aldrig bruger - og den måtte vi nemlig gerne få, nu vi har planer om at begynde at cykle lidt, efter jeg har fået en cykel :5up: - så den fik hundene indviget - dog ikke spændt bagpå cykel, men de var ellevilde for at komme ind og ligge i den og blive kørt rundt i den! :ivrig: Magelige hunde :lol: haha.

 

Efterfølgende fik jeg så den idé at NU skulle vi altså have et Variocage til hundene, og fandt et i Hobro i str XXL dobbeltbur, brugt. Vi fik forhandlet lidt med prisen og så smed vi hundene i bilen og kørte til Hobro efter buret :klap:

 

Så kørte vi i skoven bagefter - Ayo var ved at være liiidt utålmodig over at 2x 75 minutters kørsel endnu ikke havde givet hende en gåtur :fornaermet: - så fik vi gået 45 minutters tid, det var SÅ lummert. Puha altså for en varme.

 

Nu er vi oppe hos svigerne for at grille - og aftenen kommer til at stå på en gåtur op i skoven og aftensmad, og ellers afslapning. Det der træning nåede vi ikke helt idag med pludselig levering af cykeltrailer, tur til Hobro og spontan invitation til grill. Så det blev en hyggedag - så må vi tage revanche imorgen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næsten intet. Forsøgt at regne ud hvad hun tænker.. hun vil ikke gå ture, men gerne lege vildt. Hun vil ikke ud i solen når vi går, men gerne ligge og kampsvede i direkte sol på altanen.. vil ikke spise jordbær medmindre jeg har delt det halvt over og insisterer på at altandøren skal stå åben selv om hun ikke lige gider derud. I samme øjeblik jeg lukker døren kommer hun styrtende og kratter på døren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ferie i næste uge, juhuu:)

 

Efter nogle rolige dage, så en dårlig pote kunne komme sig, har vi idag gået enalmindeli kort morgentur og så til aften lidt over en time. Ned gennem parken. Der er nu noget enormt afstressende ved at gå med en gammel hund. Det går ikke hurtigere end det gør og de tager sig gooooood tid til at snuse.

 

mellem morgen og aftentur har de ås været alene hjemme mens jeg var på mega lang ridetur (av min numse) og så været i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...