Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Genoptræning? Hvorfor?

Hun fik overbalance da hun skulle løbe ned af en grushøj, da hun var ca. 10 uger gammel og landede lige oven på skallen (jeg tror i hvert fald det var dér hun fik skaden). Siden 5 mdr's alderen (hvor jeg opdagede at hun havde problemer) har jeg gået til kiropraktor, kranio sakral terapeut mm. med jævne mellemrum og situationen er stadig status quo. Leger hun voldsomt (som regel tumlen hvor hundene ligger ned) stikker hun sommetider pludseligt i et hyl, og så går hun også mærkeligt stavrende på sine forben.

 

Vi er nu begyndt på noget genoptræning hos Maja Guldborg og har både nogle fysiologiske og neurologiske øvelser vi skal lave. Jeg er også begyndt at gå til svømning med hende, så nu må vi se om det her virker.

 

Og tak for beretningen om riven. Jeg kan godt se at det er meget optimistisk at jeg forventer at Dorits "hjælp" når jeg støvsuger, går over af sig selv:roll: Hun laver sådan en ting hvor hun kommer blæsende hen og hopper på mundstykket mens hun gør, laver legehop, løber sin vej og så en gang til:stupid:

 

Det kan jeg godt se for mig og ja, det lyder til at vi to er i samme båd,.. også om 2 år. :lol: Shandie har dog raffineret hendes hjælp med støvsugeren, fra at jagte og gø af den. Pludselig en dag gik hun ganske roligt forbi, tog mundstykket i munden og traskede med den største selvfølgelighed, hen mod døren ud til gangen mens jeg forsøgte at holde fast i den anden ende. Skøre køter!. Og jeg ved godt hvorfor hun afbryder mig hele tiden, det er fordi hun vil have at jeg skal støvsuge hende og ikke gulvet.

 

I det hele taget er hun en mærkelig hund der elsker alt der larmer. Føntørrer, støvsuger, massageapparatet (hvilket er godt nok for det skal jeg bruge på hende 3 x dagl.), hvilket hun gladeligt vandrer afsted med i tændt tilstand, hvis man giver hende det. Så ligner hun lidt en hund med parkinson men pyt, det ved hun jo ikke selv, og det er åbenbart sjovt at holde noget der snurrer imellem tænderne.

 

Nå undskyld, nu kom jeg lige til at rable lidt om min lille tosse, men hvad hjertet er fuld af, løber lige ned i tastaturet. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun fik overbalance da hun skulle løbe ned af en grushøj, da hun var ca. 10 uger gammel og landede lige oven på skallen (jeg tror i hvert fald det var dér hun fik skaden). Siden 5 mdr's alderen (hvor jeg opdagede at hun havde problemer) har jeg gået til kiropraktor, kranio sakral terapeut mm. med jævne mellemrum og situationen er stadig status quo. Leger hun voldsomt (som regel tumlen hvor hundene ligger ned) stikker hun sommetider pludseligt i et hyl, og så går hun også mærkeligt stavrende på sine forben.

 

Vi er nu begyndt på noget genoptræning hos Maja Guldborg og har både nogle fysiologiske og neurologiske øvelser vi skal lave. Jeg er også begyndt at gå til svømning med hende, så nu må vi se om det her virker.

 

 

 

Det kan jeg godt se for mig og ja, det lyder til at vi to er i samme båd,.. også om 2 år. :lol: Shandie har dog raffineret hendes hjælp med støvsugeren, fra at jagte og gø af den. Pludselig en dag gik hun ganske roligt forbi, tog mundstykket i munden og traskede med den største selvfølgelighed, hen mod døren ud til gangen mens jeg forsøgte at holde fast i den anden ende. Skøre køter!. Og jeg ved godt hvorfor hun afbryder mig hele tiden, det er fordi hun vil have at jeg skal støvsuge hende og ikke gulvet.

 

I det hele taget er hun en mærkelig hund der elsker alt der larmer. Føntørrer, støvsuger, massageapparatet (hvilket er godt nok for det skal jeg bruge på hende 3 x dagl.), hvilket hun gladeligt vandrer afsted med i tændt tilstand, hvis man giver hende det. Så ligner hun lidt en hund med parkinson men pyt, det ved hun jo ikke selv, og det er åbenbart sjovt at holde noget der snurrer imellem tænderne.

 

Nå undskyld, nu kom jeg lige til at rable lidt om min lille tosse, men hvad hjertet er fuld af, løber lige ned i tastaturet. :oops:

 

Hun lyder ret skøn - og sjov at bo med:lun:

 

Gik en smule i stå da jeg nåede til massageapparat:klap:

 

Håber hun bliver frisk igen:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Ella på 13 uger sov fra kl. 21.30 til kl. 06.00 idag, så var vi ude at gå en lille tissetur, fandt morgenmad på græsplænen og legede derefter i 2 timers tid. Så var det tid til endnu en lur på 2 timer, efterfulgt af en tur på stranden med snak med andre hunde, badning m.v. Så har dagen ellers gået med skiftevis leg, søvn og alene-hjemme-træning. Nu har vi lige været ude at gå en tur til en sø for at kigge på ænder, nu er den lille træt igen :).19595_10153276723208119_7691004742512673743_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

i lørdags var vi ude på lang gåtur og kigge på køer tæt på - en tyrekalv var meget interesseret i Loui på den venlige måde (de går på Skansen på Tåsinge og der er adgang for besøgende). hun gjorde gengæld ved at rulle sig i nogle ko- eller kalvekasser, så parfumen måtte hendes store skuffelse af i badeværelset da vi kom hjem...

 

i går var hun en sofakartoffel og bar vist stadig nag over badet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lavet nærmest ingenting idag. Primært hængt ud på sofaen i regnvejret. Vi kom dog ud på en enkelt lille tur i tørvejr i formiddags og her til aften fik Kalra trænet lidt slalomindgange i haven, Wilma lidt platform og apporterinsgtræning og. johna lidt blandet landhandel... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke så meget indtil videre - vi stod op ved 8-tiden, og så gik vi på en 45 minutters morgentur. Vi mødte så Zazus selvudnævnte kæreste - hun har været dybt forelsket i ham fra første gang hun så ham bag hegnet i en have et par huse fra os af. De har aldrig leget sammen - men hun er fuldstændig ved at gå i spåner når hun ser ham. Hun gøer ikke af ham - men hun piiiiiver. Årh hun vil SÅ gerne snakke med ham! Og det er gengældt. Han piver lige så meget. Ulykkelig kærlighed :lol: :ae:

 

Nu sidder vi i sofaen - jeg med kaffe og hundene har lige spist en gulerod, og nu sover de.

 

Her til middag skal Zazu & jeg til "Passage af andre hunde"-træning :5up:

 

Og mon så ikke vi smutter en tur i skoven i eftermiddag - håber på tørvejr :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har til middag været en times tid ude i skoven. Det var med et par sekunders rådyrs jagt, da nogle rådyr løb lige forbi os. Anton nød at være på jagt i et par sekunder, inden han huskede, at han havde snor på og ikke kunne komme længere ;-)

 

Resten af dagen bliver nok bare afslapning for det er begyndt at regne og især Anton hader regnvejr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det som en god ide :klap:.

 

Molly´s og min dag har set sådan her ud :

 

En morgentur på ca. 40 minutter. Lidt boldspil i haven. En tur til hundeskov/ hundestrand, hvor vi var en times tid. Sidst på eftermiddagen prøvede jeg at lægge et (meget lille) spor for at se hvor god hun er til det. Hun var super god, men hun fik også lidt "hjælp" af små pølsestykker :-D . Næste gang får hun knap så meget hjælp. Senere lidt godbidder på græsplænen, så hun fik brugt sin næse. Og så sluttede dagen med en lille aftentur på 20 minutters tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder hjemmefra, så vi har været i hundeskoven her ved frokosttid hvor vi kan have det hele for os selv. Så var vi et smut forbi dyrlægen og sige hej til pigerne i receptionen, blive vejet og forholde os roligt til klinikkattene. Nu har jeg trætte og mudrede hunde.

 

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut ingenting!!... ej det er heller ikke sandt, vi tog en cykeltur ned til min veninde, og hentede min cykel der da den var gået i stykker i går aftes, derefter gik vi til cykelhandleren og afleverede den til reparation. Derefter har vi lavet absolut ingenting, tror Aya er ved at være træt af at have en eksamenskuldret mor, men det må hun altså leve med en lille uge endnu. Derefter giver vi den gas :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev vækket tidligt, eller rettere Luffe mente at høre noget mistænkeligt, og synes lige at vi skulle høre det også! Jeg kunne nu ikke høre noget over larmen fra den åndssvage hund, men solen skinnede så pænt på morgenduggen, så vi kunne lige så godt gå en tur i skoven... Det blev til den længst mulige tur (ca. 8 km) uden at vi skulle gå de samme steder flere gange, og vi mødte rigtig mange andre hundeluftere, hvoraf en pæn del gerne ville lade deres hunde hilse på, så der var bred hygge over det hele, og det VAR en dejlig morgen.

Senere skulle vi så en tur til dyrlægen med både kat og hund, hvilket Luffe er ekstremt begejstret for og katten ekstremt modstander af. Alt ser fint ud, og begge fik deres vaccinationer. Vi benyttede lejligheden til at høre lidt ind til virkning/bivirkninger af anti-flåt pillerne Bravecto, og besluttede os for at prøve dem. De er godt nok store! Heldigvis synes Luffe at pillen smager rimeligt tilforladeligt, så med lidt tilskyndelse røg den ned uden at skulle camoufleres. Nu er vi så også trætte, og slapper af, så vi er friske til aftenturen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er klokken ikke så meget idag, så jeg napper igår istedet.

 

Meget lille morgentur og så morgenmad som søg i haven. Så slappede de af nogle timer og så kom de begge to ud på lang tur med mig. Hjemme lurede de at der kom gæster, så de holdt godt øje indtil gæsterne kom. Imens der var besøg fik hundene bl.a. leget en masse sammen (til stor morskab for gæsterne, haha), sovet og blev nusset på. Efter gæsterne tog hjem fik hundene en lille aftenstur, blev nusset en masse og gik så begge to i seng.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var vi til behandling hos Maja Guldborg, og jeg har faktisk sovet med armene oppe over hovedet. Shandie reagerer nu helt normalt, hendes muskler er bløde og fine, de stavrende bevægelser er markant mindre,.. så vi skal bare til check om 2 mdr. Vi skal fortsætte med vores øvelser og også gerne svømningen, men må begynde at gå lidt længere ture og Shandie må så småt begynde at lege lidt (dog ikke brydeleg). Men tænk engang, efter 2½ års renderi til og fra forskellige behandlere, så ser det endelig ud til at der er noget der holder. Er det ikke bare herligt!!!. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgenmad i deres Greens, lidt afslapning i sofaen med en kop kaffe (ja til mig, ikke hundene :blink:) og så 1 time i skoven bagefter. Perfekt måde at starte dagen på :hjerte:

 

Hjemme fra arbejde gik vi en tur over på sportspladsen og snusede efter dejlige dufte fra alle de mus der er flyttet ind derover, efter det ikke er sportsplads mere, og derfor får græsset lov til at gro vildt.

 

Og så stod deres aftensmad på rå hjorteben - dét hitter :mums:

 

Nu har de som er færdige lige været en tur i haven og er nu faldet omkuld i sofaen. Den eneste der ikke er færdig med benet endnu er Camy - hun ELSKER rå ben og kan bruge laaaang tid på dem! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme igen efter dejlig træning.

Først i skoven kl.16 og gå et fint spor med en del afledninger. Mens jeg ventede på at gå det, kom et par damer forbi med to hunde. De (hundene) åd gufferne og legede med den ene genstand :stupid: indtil vi pænt gjorde opmærksom på de ting der lå der plus gufferne var noget vi havde lagt, og faktisk gerne ville ha blev liggende. De undskyldte og skyndte sig at smutte, men Sinus gik sporet så fint og fandt genstanden selvom den lå lidt ved siden af - dygtig dreng :klap:

 

Derefter videre til træning, endelig en aften uden regn og kulde. Vi nød det begge to. Sinus er blevet SÅ god til runderingen nu - kan slet ikke forstå han ikke ville i vinter, nu elsker han det. Forklaring: en super figurant :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har jeg været Bobos sygepasser, så det meste af dagen har vi hygget på sofaen - og så er det vist ikke så forfærdeligt at være syg, hvis man spørger Bobo :mrgreen: Da han så havde brugt hele formiddagen på at snorke, gik vi en tur på kirkegården, som er en rigtig hyggelig tur. Der kan vi begge to godt lide at gå. Efter aftensmaden gik vi en tur i hundeskoven og det synes Bobo altså også bare er fedt - det er det eneste sted, hvor jeg ser ham begynde at galopere helt spontant bare fordi han kan :lun:

 

Da vi kom hjem, fik han tilbudt lidt afkølet havregrød, men det var åbenbart virkelig ulækkert, når det ikke er lunt, for han gad kun spise det, hvis det blev varmet i mikroovnen først :lol: Indtil videre har han ikke bedt om at komme ud og han har endda fået en lille portion piller, så jeg håber det var det for denne gang :x:

 

Og nå ja... Når han ikke lige har snorket i sofaen, har han brugt tiden på at gø af alting og ingenting - f.eks. mig, der lukker toiletdøren :roll: Gider virkelig aldrig flytte med ham igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...