Hop til indhold

hundekroge


Trine Leth Mathiasen
 Share

Recommended Posts

andre steder har de altmuligt stående foran krogen (og kroge så små at kun meget tynde liner kan sættes der) det sku ikke sjovt... Fakta her har altid deres vare stativer stående foran krogende.... så hunden bliver viklet ind i det...

 

 

men ja spørg, min lokale bog&ide har intet mod velopdragne hunde.

du kan evt. spørg hvor du skal sætte din hund da du ikke kan finde krogen, så står det dem frit for at invitere den inden for.

 

 

ellers er der måske andet snoren kan sættes i!

hos genbrugs butikken bruger jeg altid flagstangen - selvom de har en hunde krog, fordi krogen er bag ved potter med blomster og Jackie er blevet "jagtet" af en krukke en gang da hun fik snoren rundt om den....

Link til indlæg
Del på andre sites

andre steder har de altmuligt stående foran krogen (og kroge så små at kun meget tynde liner kan sættes der) det sku ikke sjovt... Fakta her har altid deres vare stativer stående foran krogende.... så hunden bliver viklet ind i det...

 

 

men ja spørg, min lokale bog&ide har intet mod velopdragne hunde.

 

Det ville jeg høfligt nævne i butikken, de tænker nok ikke over det når de sætter deres ting ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

måske (men så det nemmere at gå forbi end at finde deres email adresse) skal alligevel der ned nu... så prøver igen... måske kan en informere mig om adressen...

 

 

syntes nu ofte kroge er er problem, manglende, dårlige typer, dårligt placeret eller med vare på hjul (det det værste) foran.....

 

Brugsen her har dog super kroge - de gode typer og de placeret godt. Til jul var den ene erorpret af spejdernes juletræs salg men det ok. Den ene krog er specielt god, den er i læ bag en skulptur og under et halvtag.... den bruger jeg meget i halv skidt vejr....

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne jo også vælge ikke at stille sin hund uden for en butik;) jeg har aldrig forstået at man tør og fatter ikke hvordan det kan være nødvendigt;)

 

Den holdning havde jeg nok også hvis jeg boede i større by. Men der er altså stadig hyggelige må steder i Danmark, hvor man er på fornavn med købmanden og halvdelen af de andre kunder, og hvor det er nogenlunde sikkert.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

det ikke en parkering, og jo jeg tør.

skal jeg shoppe er hun ikke med, men dagligvare så er hun med.

den ene tur i bog&ide havde jeg lige fået en sms om at min mors julegave var ankommet, og vi var alligevel i byen for at gå i dyrebutikken.... og der kom hun jo så med ind, men ellers havde det været 5 minutter, kontra minimum 2 timer alene hjemme

 

og det kan sagtens være nødvendigt at havde hunden med, f.eks. efter en travl dag hvor du så både får luftet og på vej hjem lige kan samle mælken op... eller om morgenen kan hente morgen brød eller hvis det en service hund (men ikke førehund så den ikke må komme i fødevare butikken) kan det være at gå med hunden der gør at du kan klare dig selv og komme ud og handle.

 

Jeg ville ikke turde en travl dag ved et smalt fortov... hvor krogen er placeret er vigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der ingen hundekrog er ved en forretning, hvad er så reglerne???

Hvis der ikke er mærkat på døren om at hunde ikke må komme med ind, så vil jeg som udgangspunkt tage, min velopdragne hund med ind i forretningen.

 

Det kan være svært at kombinere en luftetur med indkøb, hvis hunden ikke er vant til at vente udenfor en butik (krog eller ikke krog) og desværre er det også ved at være svært at få folk (og børn) til at lade hundene være i fred.

 

Et af momenterne i Færdselsprøven er at hunden skal kunne forholde sig i ro, når den står bundet og passeres af folk og hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg parkerer aldrig mine hunde foran en butik.

 

Har dem aldrig med på bytur, da er de hjemme, de skal ikke stå foran en butik og vente, og noget andet er alt de glas skår og madrester der ligger i gågaden ex. om lørdagen hvor vi en sjældent gang er i byen.

 

Dog skal det så siges at vi ca 800 meter herfra har en lille Rema1000 som ligger i vore villakvarter.

Hvis vi lige mangler en mælk eller en anden lille ting så har jeg sommetider parkeret Walther ude foran Rema1000 men jeg kan se ham heletiden mens jeg henter varen ;-)

 

Det sker dog sjældent jeg bryder mig ikke om det da jeg er bange for at nogen skulle rende med dem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der ikke er mærkat på døren om at hunde ikke må komme med ind, så vil jeg som udgangspunkt tage, min velopdragne hund med ind i forretningen.

 

Det kan være svært at kombinere en luftetur med indkøb, hvis hunden ikke er vant til at vente udenfor en butik (krog eller ikke krog) og desværre er det også ved at være svært at få folk (og børn) til at lade hundene være i fred.

Et af momenterne i Færdselsprøven er at hunden skal kunne forholde sig i ro, når den står bundet og passeres af folk og hunde.

 

makeret, det har jeg set... en far der nærmest trak sin søn på 3-4 år hen til en DSG bundet foran en dagligvare butik .... jeg hade givet faren sådan en skideballe hvis det var min hund.

 

almindelig sund fornuft og høflighed... ikke klappe fremmet hund uden at få lov.... børn forstår ofte dette bedre end forældre, DKK's hunde kursus burde blive afholdt i alle skoleklasser.

 

 

jeg har heldigvis aldrig set det ved min egen brugs, men der er krogen også mere afsides placeret.

 

 

som udgangs punkt vil jeg dog ikke tage hunden med ind uden at spørger... men jeg vil nok spørg... igen så sjællent hun kommer med til andre butiker end den lokale brugs og fakta.... så det bliver sjællent aktuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at alting er nemmere når man har en bil - men jeg skiller altså indkøb og hundeture ad. Jeg vil simpelthen ikke efterlade ham foran en butik.....han skal hverken udsættes for folks unger eller hunde når jeg ikke er der, eller allerværste scenarie - stjæles af en eller anden idiot!

Han er nok egentlig ikke en hund alle og enhver går til pga. hans størrelse, men jeg gør det bare ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en forretning der sælger fødevarer, må du ikke tage hunden med ind. Ved alle andre bør du spørge om lov.

 

vil også finde det uhensigtsmæssigt i tøj forretninger og legetøjs butikker.

 

det første fordi du ikke kan ungå at hunden lægger hår/skæl i tøjet når den går forbi, og hvad hvis en alergiker prøver tøj? det andet lidt det samme i forhold til bamser, men også børn på gulvet og hunden der måske vil lege med tingene.

 

 

og husk at nogle butiker ikke ser ud til at sælge fødevare og så har de måske alligevel lidt special tea/cafe/slik.... sådanne er der en del af i nærmeste by her. Ved ikke om de har skilt (syntes at de bør havde et)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den holdning havde jeg nok også hvis jeg boede i større by. Men der er altså stadig hyggelige må steder i Danmark, hvor man er på fornavn med købmanden og halvdelen af de andre kunder, og hvor det er nogenlunde sikkert.

Jeg er vokset op i en lille by hvor alle kender alle - og satte Sitto foran butikken når jeg lige skulle ind og hente noget. Men det var da kun lige indtil den dag jeg kom ud til en hund der rystede helt vildt og havde halen mellem benene - og fra den dag af begyndte at ryste helt vildt og tage halen mellem benene hver gang vi bare nærmede os butikken, selvom vi bare skulle gå forbi :( siden da har jeg aldrig sat en hund udenfor en butik - aldrig nogensinde igen - heller ikke bare for at hente en liter mælk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at alting er nemmere når man har en bil - men jeg skiller altså indkøb og hundeture ad. Jeg vil simpelthen ikke efterlade ham foran en butik.....han skal hverken udsættes for folks unger eller hunde når jeg ikke er der, eller allerværste scenarie - stjæles af en eller anden idiot!

Han er nok egentlig ikke en hund alle og enhver går til pga. hans størrelse, men jeg gør det bare ikke :lol:

 

Jeg har det nøjagtig ligesom dig - først hunde luftning - så indkøb og sådan har det altid været i de efterhånden mange år jeg har haft hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde en travl dag ved et smalt fortov... hvor krogen er placeret er vigtigt.

 

Min far blev bidt af en hund i foråret. Den sad ved en hundekrog, som var placeret lige ved hjørnet af bygningen, så den blev simpelthen forskrækket, da min far kommer rundt om hjørnet. Ikke lige det smarteste sted at placere krogen :roll: Det blev butiksejerne også gjort opmærksom på, da min far snakkede med både dem og hundeejeren bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at alting er nemmere når man har en bil - men jeg skiller altså indkøb og hundeture ad. Jeg vil simpelthen ikke efterlade ham foran en butik.....han skal hverken udsættes for folks unger eller hunde når jeg ikke er der, eller allerværste scenarie - stjæles af en eller anden idiot!

Han er nok egentlig ikke en hund alle og enhver går til pga. hans størrelse, men jeg gør det bare ikke :lol:

Jeg har det ligesom dig. Jeg har hørt rigtig trælse historier om folks hunde, der bliver drillet, sparket efter og endda en, hvis hund lå halvvejs inde under en cykel, da hun kom ud igen. Og så tror jeg det var Jeanette herinde fra, der fortalte, at der en dag sad en anden tæve i samme krog som Luna, da hun kom ud fra butikken. Det er jo ikke okay! Og min søde, søde hund, der elsker alt og alle skal bare ikke have dårlige oplevelser med hverken andre hunde eller med mennesker, fordi han skal sidde der.

 

Eller ja, stjæles... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bruger sjældent hundekrogen, hvis jeg endelig skal binde min hund af foran en butik. jeg synes oftes at de er placeret dårligt. Lige i den bane hvor der kommer flest mennesker forbi.

 

Så jeg binder lidt væk, ved en pæl, stativ, skraldespand eller hvad der nu måtte være et sted hvor jeg skønner min hund kan sidde i fred.

 

men ingen af dem er glade for at sidde derude, så det er meget sjældent det sker. Men havde jeg en hund der var ok med det og tryg omkring mennesker og hunde genrelt, så ville jeg ingen kvaler have ved det her hvor jeg bor. Men selvfølgelig kun for en kort bemærkning.

Men det er altså fedt lige at kunne lufte hunde på vej til bageren en søndag morgen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Placering af hundekrogen er selvfølgelig vigtig. Jeg er også holdt op med at binde hunden lige ved et fortov. I "gamle dage" gik folk pænt udenom, men i dag har alle forkørselsret over alt - i hvert fald i deres eget hovede.

Min lokale købmand har en krog, der er godt placeret halvt bag en palle brænde på P-pladsen, den bruger jeg som regel. Og mine hunde er ikke lige typen folk går hen til bare for sjov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...