Hop til indhold

Hundejakke - hvornår bruger i?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Hvor tykt er sådan et regndækken? Det er vel ikke til at holde varmen i eller?

 

Bellas regndækken er ret tyndt og kun med sådan noget svedtransporterende for. Det har en højere åndbarhed end mit eget regntøj, og er jo også åbent under maven.

 

Hun ligner ikke en der er ved at omkomme af hedeslag (med måske lidt af skam) når hun har det på. Jeg tænker at hunde der ikke kan klare et regndækken, heller ikke kan klare en almindelig dansk sommer:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kunne ikke drømme om at bruge regndækken på mine hunde, med undtagelse af Carla, som bliver våd (på samme måde som vores hår bliver vådt). Mine ville slet ikke kunne holde ud at være på tur med regndækken - på tur skal de jo løbe og bevæge sig. For det første ville det blive for varmt med dækken, for det andet synes jeg ikke de bevæger sig frit på samme måde som uden dækken.

Mine har dækken på i bilen og før og efter træning. Dette for at skåne deres muskler og led mest muligt, og for at sikre en god opvarmning, god nedkøling og at de ikke bliver kolde i pauserne. Jeg bruger BoT regndækken med foer (det sidder bedre end deres vinterdækken synes jeg) og et tyndt dækken i ren uld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor tykt er sådan et regndækken? Det er vel ikke til at holde varmen i eller?

 

Tænker at man kan få dem både med og uden fòr. Chivas og Joya's regndragter, er der et tyndt fòr på indersiden, men det er som sagt ikke noget de bliver varme af, selvom de løber og bevæger sig akkurat som når de ikke har noget på. Så i den forstand tror jeg ikke at de "holder varmen", men har hunden tendens til at fryse, hjælper de jo med at holde varmen, i og med at hunden ikke bliver våd og på dén måde bliver kold.

 

Ozzy vil uden tvivl både dø af ubevæglighed og varme, hvis han fik dragt på, han har monster tyk pels og samtidig kan han ikke lide at have noget på, sele kan næsten være nok til at gøre ham ubevægelig, så han har kun et regndækken (også med tyndt fòr), til hen over ryggen, til hvis det virkelig siler ned (og ikke er for varmt) eller hvis de sner, han er lidt ved at dø de første par meter, når han har det på, men så glemmer han det igen, og bevæger sig normalt.

Men jeg er nu stadig glad for at det kun er én hund, jeg behøver at bruge en halv time+ på at tørre og børste (ellers filter han forfærdeligt), når vi kommer hjem fra tur i virkeligt møgvejr og jeg så kan nøjes med at bruge ca 10 minutter i alt på at tørre poter og det bagerste af maven på de to andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke drømme om at bruge regndækken på mine hunde, med undtagelse af Carla, som bliver våd (på samme måde som vores hår bliver vådt). Mine ville slet ikke kunne holde ud at være på tur med regndækken - på tur skal de jo løbe og bevæge sig. For det første ville det blive for varmt med dækken, for det andet synes jeg ikke de bevæger sig frit på samme måde som uden dækken.

Mine har dækken på i bilen og før og efter træning. Dette for at skåne deres muskler og led mest muligt, og for at sikre en god opvarmning, god nedkøling og at de ikke bliver kolde i pauserne. Jeg bruger BoT regndækken med foer (det sidder bedre end deres vinterdækken synes jeg) og et tyndt dækken i ren uld.

Har du prøvet bone dryer fra hestens helse? Vi elsker vores. Luna er hurtigt tør og lun efter en jagt. Det er helt fantastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger aldrig nogen form for beklædning til Luffe. Vi står kun stille når Luffe selv vil, og der er intet der tyder på at han får det koldt. Når det regner meget, bliver han selvfølgelig våd, men ikke nok til at pelsen klasker sammen og når han hopper i vandet og pelsen ER klasket sammen, klares det med en kraftig rystetur, så han er ret selvkørende.

 

M.h.t. svineriet når vi kommer hjem, giver jeg en spuletur med haveslangen hvis det ser slemt ud, inden vi går ind. Håndklæder klarer resten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Mine hunde har ingen dækkener af nogen art. Den ældste tager godt nok en krig om at tørre, hvorimod den yngste tørrer rimeligt hurtigt.

de bliver altid tørret med et håndklæde, der tager det værste vand......er ved at lære dem at ryste sig på kommando ;-) indtil videre ryster den store kun på hovedet :stupid: Men noget har han da fattet :-)

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

er det kun mig der er sådan en doven hundeejer at jeg dårligt nok gider tørre hundene selvom de er våde og beskidte? Eller måske vil jeg egentlig bare heller feje efter dem bagefter, når det tørre mudder er faldet af....

 

Sheila har flere dækner. HUn bruger BOT dækken indendørs om vinteren mod gigten og kun hvis det er meget koldt dækken udendørs. Og det kun fordi hun er gammel og har gigt i ryggen. Mysla har haft bot dækken på om natten sidste vinter nogle gange, igen mod gigt, men bruger ellers naturligvis ikke dækken!

 

Hun kan virkelig blive våd og beskidt, men har en ekstremt selvrensende pels. Hun tørrer faktisk hurtigere end sheila gør.

 

Så når de kommer ind helt våde, så tørres de bare hurtigt over med et håndklæde der lige tager det værste vand og skidt ovenpå pelsen og så ind og putte i kurven.

 

og så kan jeg en time efter finde en fin lille sandbunke der hvor mysla har ligget.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det kun mig der er sådan en doven hundeejer at jeg dårligt nok gider tørre hundene selvom de er våde og beskidte? Eller måske vil jeg egentlig bare heller feje efter dem bagefter, når det tørre mudder er faldet af....

 

Sheila har flere dækner. HUn bruger BOT dækken indendørs om vinteren mod gigten og kun hvis det er meget koldt dækken udendørs. Og det kun fordi hun er gammel og har gigt i ryggen. Mysla har haft bot dækken på om natten sidste vinter nogle gange, igen mod gigt, men bruger ellers naturligvis ikke dækken!

 

Hun kan virkelig blive våd og beskidt, men har en ekstremt selvrensende pels. Hun tørrer faktisk hurtigere end sheila gør.

 

Så når de kommer ind helt våde, så tørres de bare hurtigt over med et håndklæde der lige tager det værste vand og skidt ovenpå pelsen og så ind og putte i kurven.

 

og så kan jeg en time efter finde en fin lille sandbunke der hvor mysla har ligget.

Nej :mrgreen: jeg tørrer dem kun hvis jeg kan se de er så våde, at jeg ved de kommer til at fryse uden at blive tørret. Men ellers får de lov til at rende ind, inkl mudder i pelsen og på poterne, så støvsuger jeg bagefter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I princippet, er jeg også så doven at jeg ikke gider at tørre dem (deraf regntøjet jo :mrgreen: ) men jeg er simpelthen også for doven til at skulle rende og støvsuge de regulære sandkasser, som min efterlader i stuen, op, flere gange om dagen, der er seriøst intet "fin lille sandbunke" over det mine hunde efterlader på gulvet -heller ikke selvom de bliver tørret med både håndklæde og blower og får en tur med børsten, så formår de alligevel at gemme skidt nok i pelsen, til at fylde en sandkasse, og ja, der drysser ganske rigtig af, af sig selv, men så ligger det så også i et pænt lag over hele gulvet, og det gider jeg heller ikke, jeg er ultimativt doven, derfor regntøj.

 

-de slipper, når vi køre ud og går andre steder, så kan de drysse af i bilen, det er til at have med at gøre, men på stuegulvet gider jeg det squ ikke rigtig, hvis jeg kan blive fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ligner ikke en der er ved at omkomme af hedeslag (med måske lidt af skam) når hun har det på. Jeg tænker at hunde der ikke kan klare et regndækken, heller ikke kan klare en almindelig dansk sommer:vedikke:

For min del drejer det sig ikke om hvorvidt hunden kan klare at have det på. Det drejer sig om hvordan hunden har det med det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det kun mig der er sådan en doven hundeejer at jeg dårligt nok gider tørre hundene selvom de er våde og beskidte? Eller måske vil jeg egentlig bare heller feje efter dem bagefter, når det tørre mudder er faldet af....

 

Sheila har flere dækner. HUn bruger BOT dækken indendørs om vinteren mod gigten og kun hvis det er meget koldt dækken udendørs. Og det kun fordi hun er gammel og har gigt i ryggen. Mysla har haft bot dækken på om natten sidste vinter nogle gange, igen mod gigt, men bruger ellers naturligvis ikke dækken!

 

Hun kan virkelig blive våd og beskidt, men har en ekstremt selvrensende pels. Hun tørrer faktisk hurtigere end sheila gør.

 

Så når de kommer ind helt våde, så tørres de bare hurtigt over med et håndklæde der lige tager det værste vand og skidt ovenpå pelsen og så ind og putte i kurven.

 

og så kan jeg en time efter finde en fin lille sandbunke der hvor mysla har ligget.

 

Nej sådan en doven en er jeg også :D

Link til indlæg
Del på andre sites

er det kun mig der er sådan en doven hundeejer at jeg dårligt nok gider tørre hundene selvom de er våde og beskidte? Eller måske vil jeg egentlig bare heller feje efter dem bagefter, når det tørre mudder er faldet af....

 

Sheila har flere dækner. HUn bruger BOT dækken indendørs om vinteren mod gigten og kun hvis det er meget koldt dækken udendørs. Og det kun fordi hun er gammel og har gigt i ryggen. Mysla har haft bot dækken på om natten sidste vinter nogle gange, igen mod gigt, men bruger ellers naturligvis ikke dækken!

 

Hun kan virkelig blive våd og beskidt, men har en ekstremt selvrensende pels. Hun tørrer faktisk hurtigere end sheila gør.

 

Så når de kommer ind helt våde, så tørres de bare hurtigt over med et håndklæde der lige tager det værste vand og skidt ovenpå pelsen og så ind og putte i kurven.

 

og så kan jeg en time efter finde en fin lille sandbunke der hvor mysla har ligget.

 

Tørrer heller aldrig Ronja :lol: Hun tører af sig selv, og så drysser skidtet af af sig selv :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger kun dækkener før efter arbejde (agility og canicross), så de ikke sidder i bilen og bliver kolde før eller efter de skal præstere. Ved almindelige ture bruger de ingenting, og hvis de er heldige bliver de lige tørret over med et håndklæde hvis de er meget mudrede, ellers får de lov at tørre i bagrummet.

Link til indlæg
Del på andre sites

For min del drejer det sig ikke om hvorvidt hunden kan klare at have det på. Det drejer sig om hvordan hunden har det med det på.

 

Okay, det var ikke helt det jeg læste ud af kommentaren om langpelsede hunde og at man kunne få en kat i stedet:???:

 

Bella har regndækken på fordi hun tager 1.000 år om at tørre. Og fordi hun koger i sofaen hele dagen. Hun hader at få det lagt på, men når det er på, er hun ikke begrænset af det overhovedet.

 

Hun har også dækkener til bilen til efter træning, men det er åbenbart almindeligt accepteret:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For min del drejer det sig ikke om hvorvidt hunden kan klare at have det på. Det drejer sig om hvordan hunden har det med det på.

 

Helt enig! Jeg synes hundene har en anden bevægelsesfrihed når de er nøgne og bruger derfor kun dækken når det er nødvendigt for hunden.

 

Har du prøvet bone dryer fra hestens helse? Vi elsker vores. Luna er hurtigt tør og lun efter en jagt. Det er helt fantastisk.

 

Ja jeg har et af dem - gad virkelig godt at have et til! MEga nemt at give på og suger super godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nogle dækkener. Et vinterdækken til når det er hård frost eller det sner meget. Sneen smelter på hans ryg grundet manglende underuld og fryser så til is igen, og så står jeg med en isklumphund. Han virker ikke generet af dækkenet overhovedet.

 

Jeg har to tyndere dækkener, som min mor har lavet til ham. Det er til kraftig efterårs/forårsregn. Det er som sådan ikke vandtæt, men vandtæt nok til at han ikke bliver våd. Det er lavet af gamle menneskejakker :mrgreen: På den ene er der syet sådan en gul refleksvest på, så man kan tydeligt se ham i mørke. Det er ret rart i mørke stunder med en mørk hund. Vi ligner gerne juletræer, når vi går tur med lamper og reflekser på. Jeg har ikke brugt dækkenerne siden foråret startede og er endnu ikke begyndt at bruge igen.

 

Vi har et BoT netdækken og det bruges en gang eller to om dagen, men det er for lindring indenfor og har ikke noget med varme/kulde/regn at gøre.

 

Jeg tørrer min hund grundigt, når han kommer ind, så der er minimum at støvsuge. Men eftersom det er manden, der støvsuger herhjemme, så synes jeg også, at jeg skylder ham det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig! Jeg synes hundene har en anden bevægelsesfrihed når de er nøgne og bruger derfor kun dækken når det er nødvendigt for hunden.

 

 

 

Ja jeg har et af dem - gad virkelig godt at have et til! MEga nemt at give på og suger super godt!

De er altså HELT fantastiske. Det er endt med at det meste af vores hundetræningshold har købt dem...... vi købte et for over et år siden og de skreg af grin. Nu har de alle ændret mening ;) Luna elsker sit og nøj det er lækkert. Klart pengene værd.

Hold øje om hestens helse smider dem på udsalg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og mener du, at du hunde du ser foto osv af her mistrives med det på?

Helt ærlig - som jeg kender folk herinde, så er det næppe tilfældet. Jeg synes du overdriver det helt vildt

Hvordan kan du vide om jeg overdriver?. Kender du min hund?. Jeg skrev at jeg ikke har tøj til hende fordi hun ville blive påvirket af varmen ved at have det på. Hvad andre vælger, ud fra hvad de generes af,.. det har jeg ikke taget stilling til. For MIG er mudder, snavs og lugt af våd hund noget der følger med at have langhårshund (og måske især retriever, fordi de elsker vand) og blev JEG generet af det i en grad hvor min hund skulle udsættes for en begrænsning ude på gåturene, så havde JEG valgt en anden race eller en kat. :vedikke:

 

Havde en person nu skrevet at vedkommende fodrede sin ulvehund med Nettos det billigste pga. økonomien, og jeg skrev at jeg havde valgt en lille hund i stedet, ville du så også sætte lighedstegn til misrøgt?. Eller at jeg ville vælge en kat hvis alternativet var at hunden skulle være alene hjemme i 8-9 timer,.. eller at jeg ville vælge en anden race end en setter, hvis jeg skulle bo et sted hvor den til stadighed skulle holdes i snor pga. vildt,.. eller, ja jeg kunne jo blive ved. Skal der være sådan et filter på,.. så kan det jo hurtigt blive svært at ytre sig om noget som helst.

 

Og katte - de fælder simpelthen OVER ALT. Fik lige brug for at få luft for det efter jeg så den sammenligning. Hold op det pels er OVERALT. Og deres grus! Overalt! :mrgreen:

Det er også godt at få luft, men nu skrev jeg egentlig at jeg havde valgt en kat hvis jeg var generet af at få et mudret dyr, der lugtede grimt, ind i stuen (hvilket vel var det der blev talt om).

 

Okay, det var ikke helt det jeg læste ud af kommentaren om langpelsede hunde og at man kunne få en kat i stedet:???:

Det er måske fordi du vælger at læse "man". Jeg skrev "jeg" og begrundede det med hvordan min hund har det og hvor mine grænser går, men folk tager det åbenbart som en fornærmelse at jeg tillader mig at sige at jeg ikke ville have en langhårshund (i hvert fald ikke en flatcoat) hvis den skulle gå med regndækken fordi jeg blev generet af konsekvensen af at få en våd hund med ind.

 

Hun har også dækkener til bilen til efter træning, men det er åbenbart almindeligt accepteret:-)

Ja, det er vel heller ikke så underligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan du vide om jeg overdriver?. Kender du min hund?. Jeg skrev at jeg ikke har tøj til hende fordi hun ville blive påvirket af varmen ved at have det på. Hvad andre vælger, ud fra hvad de generes af,.. det har jeg ikke taget stilling til. For MIG er mudder, snavs og lugt af våd hund noget der følger med at have langhårshund (og måske især retriever, fordi de elsker vand) og blev JEG generet af det i en grad hvor min hund skulle udsættes for en begrænsning ude på gåturene, så havde JEG valgt en anden race eller en kat. :vedikke:

 

Havde en person nu skrevet at vedkommende fodrede sin ulvehund med Nettos det billigste pga. økonomien, og jeg skrev at jeg havde valgt en lille hund i stedet, ville du så også sætte lighedstegn til misrøgt?. Eller at jeg ville vælge en kat hvis alternativet var at hunden skulle være alene hjemme i 8-9 timer,.. eller at jeg ville vælge en anden race end en setter, hvis jeg skulle bo et sted hvor den til stadighed skulle holdes i snor pga. vildt,.. eller, ja jeg kunne jo blive ved. Skal der være sådan et filter på,.. så kan det jo hurtigt blive svært at ytre sig om noget som helst.

 

 

Det er også godt at få luft, men nu skrev jeg egentlig at jeg havde valgt en kat hvis jeg var generet af at få et mudret dyr, der lugtede grimt, ind i stuen (hvilket vel var det der blev talt om).

 

 

Det er måske fordi du vælger at læse "man". Jeg skrev "jeg" og begrundede det med hvordan min hund har det og hvor mine grænser går, men folk tager det åbenbart som en fornærmelse at jeg tillader mig at sige at jeg ikke ville have en langhårshund (i hvert fald ikke en flatcoat) hvis den skulle gå med regndækken fordi jeg blev generet af konsekvensen af at få en våd hund med ind.

 

 

Ja, det er vel heller ikke så underligt.

 

Jeg læser det a la "Hvis du ikke tåler mosten så..."

 

Det er da fint, at du mener, at man skal have våd hund alle steder, fordi man har en langhåret hund - men derfor behøver alle andre jo ikke mene det. At du mener, det gør dem bedre egnede som katteejere end hundeejere synes jeg er helt halløj i kasketten og det står jeg ved. Jeg nægter at tro at nogle herinde gør ting ved deres dyr, som de ikke trives med.

 

Det er dig, der bruger ordet misrøgt - ikke mig - Du skrev "For min del drejer det sig ikke om hvorvidt hunden kan klare at have det på. Det drejer sig om hvordan hunden har det med det på."

 

Dvs du ville ikke udsætte din hund for noget den ikke trives med - jamen fint! Og naturligvis ville du ikke det. Ganske som andre i denne tråd heller ikke ville - iflg mit klare indtryk af de brugere, der har postet her. Jeg ser derfor ingen grund til at fortælle det - jeg tager det for givet - især når man ser hvem, der har skrevet her. Det er ikke just brugere, der er "kendt herinde" for at udsætte deres hunde for ting, der ikke kan lide, mener jeg. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har et regndækken hver, jeg har selv syet dem;) de luner i bilenefter træning og er ellers i brug når vi er på besøg og har hundene med, når de luftes i regnvejr syntes jeg ikke jeg vil være bekendt at tage en våd hund med ind når det ikke er hjemme;)

herhjemme ligger hundene i deres bure og tørrer når de er beskidte og pladrede ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...