Hop til indhold

hvad træner i på lige nu?


Cindoe
 Share

Recommended Posts

Ja det gjorde jeg. :). Det var egentlig lidt dumt formuleret af mig. Jeg mente det foregår i en positiv stemning hvor der ikke er ris. Kun ros. Både mundtlig og med godbidder. Et dygtig og så en godbid.

 

Slet ikke dumt, bare mig der ikke forstod :)

 

 

Ah. Hvorfor kan jeg ikke besvare med citat fra mobil appen.

 

App'en er elendig. Jeg går på over nettet. Det kører noget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Åh. Min gamle hund kan åbne døre. Og det er pi**e træls. Ja, bare en holdning. Hun lukker sig selv ind fra haven, hvis døren ikke er låst. Den dør er altid møg beskidt. Åbner ind til soveværelset ligger i sengen. Nogle gange lige efter haven. Får ofte besøg på toilettet også. Så den håber jeg ikke den bette også lærer. Hahahahaha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh. Min gamle hund kan åbne døre. Og det er pi**e træls. Ja, bare en holdning. Hun lukker sig selv ind fra haven, hvis døren ikke er låst. Den dør er altid møg beskidt. Åbner ind til soveværelset ligger i sengen. Nogle gange lige efter haven. Får ofte besøg på toilettet også. Så den håber jeg ikke den bette også lærer. Hahahahaha.
Tænkte mere på noget med et stykke stof eller noget bundet til dørhåndtaget :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

I agility øver vi ståfelt på balancen, fart og motivation, samt vippen.

 

Udover det arbejder vi rigtig meget med lineføring derhjemme. Aya har haft en periode hvor hun lidt glemte hvad det ville sige at gå pænt i snor, og siden jeg ikke gider en hund der trækker, så er vi i gang med at genopfriske det at gå pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh. Min gamle hund kan åbne døre. Og det er pi**e træls. Ja, bare en holdning. Hun lukker sig selv ind fra haven, hvis døren ikke er låst. Den dør er altid møg beskidt. Åbner ind til soveværelset ligger i sengen. Nogle gange lige efter haven. Får ofte besøg på toilettet også. Så den håber jeg ikke den bette også lærer. Hahahahaha.

 

Har du prøvet at vende håndtaget sådan, at det sidder lodret i stedet for vandret? Kunne måske hjælpe ....:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen lydtræning her, for det hjælper ikke en dyt! han reagere ikke et sek før kl 24 nytårsaften!

 

Det kan tordne, naboen kan skyde leerduer eller skyde reflen ind til bukkejagt, vi kan gå i skoven hvor de går og regulere lige op af stierne, de kan holde fyrværkerishow som vi sammen står og kigger på om sommeren nede i byen, de kan fyre af hele december (uhh det savner jeg altså), men det røre ham ikke, men kl 24 bliver det alligevel så intens at han lige skal lege vagthund for en stund inden han igen finder ro og flader ud som intet var sket :kr

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lyd træner for anelse.

Sheila kan ikke høre det mere, så for hende er det bare vigtig at undgå der skydes af udenfor så hun ser det, for så vil hun ikke ud i flere dage.

 

Mysla træner jeg lidt lyde med, men hun er helt ligeglad med alt undtagen den rigtige vare, så det er lidt svært.

 

Men i dag skød de raketter af da vi gik tur, så der fik vi øvet lidt. Hun faldt rimelig hurtigt ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen lydtræning her... Aya er allerede i forvejen lidt for begejstret for fyrværkeri. (vidste ikke at en hund kunne blive det)

Hun har fundet ud af at fyrværkeri betyder mad, så nytårsaften har jeg jordens gladeste hund der tripper rundt omkring mig, eller henter mig ind til godbidderne hvis jeg nu skulle have glemt at belønne hende. Når hun bliver træt af det smider hun sig til at sove. Så nem er nytårsaften her :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er nok en måned siden vi har været til træning - det foregår nemlig lørdag kl 09.... enten har træneren været syg/ på arbejde eller også har jeg skulle til kbh/ julefrokost dagen før...

 

vi træner gå pænt

ikke hoppe op ad venlige personer der siger det ikke gør noget

overse møgprovokerende katte

spytte lækre henkastede madvarer (æbleskrog, rådne mcd-efterladenskaber osv) ud og få et (meget lille) stykke tørfoder i stedet

komme med på mit arbejde ca en gang om ugen og opføre sig pænt imens - ellers skal hun være alene hjemme for mange timer

kontakt og opmærksomhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger at lære Søster Magda at gå slalom mellem mine ben, imens jeg går.

 

Motivationen er godbidder eller tørfoder, men det er squ en svær nød at knække, synes jeg, for mine arme vist for korte :oops: Eller også gør jeg det helt forkert :vedikke:

 

Jeg har forsøgt at finde videoer at det, men jeg kan kun finde nogle hvor personen står stille og bare bevæger benene eller bukker i knæene (hvis det giver nogen mening)

 

Hund på plads, fri ved fod. Du tager højre ben frem, og trækker hunden gennem benene med højre hånd. Og så modsat. Hvis du klikker, er delmomenter at gå under dig og at gå hurtigt frem om benet (for at komme under igen). Hvis hunden er meget trænet til en side, kan det trænes separat at gå fra højre til venstre eller omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger at lære Søster Magda at gå slalom mellem mine ben, imens jeg går.

 

Motivationen er godbidder eller tørfoder, men det er squ en svær nød at knække, synes jeg, for mine arme vist for korte :oops: Eller også gør jeg det helt forkert :vedikke:

 

Jeg har forsøgt at finde videoer at det, men jeg kan kun finde nogle hvor personen står stille og bare bevæger benene eller bukker i knæene (hvis det giver nogen mening)

 

her er en gammel video af mig. De første 30-40 sekunder er slalom mellem ben indlæring

[video=youtube_share;YKGsxV1IXxc]

 

Mine er trænet i håndtarget, så det er det der trækker dem igennem mine ben. Du ka. Også se, at Karla prøver at fange min hånd med snuden for at dutte den. Johna bryder sig ikke om at gå under noget! Men hun gør det da. Jeg skal være ærlig ig sige, at jeg aldrig kom videre med træningen af færdighedsprøven, så det bev aldrig bedre end det der. Men tænker at det nok skulle have kunnet lade sig gøre med lidt træning

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Lydighed. Det står den på nu.

Vi træner basis. Dæk sit og stå.

Plads den bruger vi tid på. Jeg har vadet op af køkkenskabene for at hun ikke skal sidde skæv- det begynder at virke nu.

Jeg er så småt begyndt at stille krav når vi træner. Og så længe det er små krav , så gpr ser fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...