Hop til indhold

Kennelnavn, ideer søges


Kirsten H
 Share

Recommended Posts

Nu prøver jeg om en af jer skulle have en ide til det perfekte kennelnavn :-)

 

Jeg opdrætter whippet og indsendte navneforslag til kennelmærke for godt en måned siden, som desværre alle er blevet afvist :-(

 

Jeg er lidt presset, jeg har opdrættet et kuld hvalpe uden kennelmærke i 2014 og har forhåbentlig kuld nummer to på vej omkring den 20 juli, dette kuld skulle gerne stambogsføres med kennelmærke.

 

Mine ikke godkendte navne: Galanta, Cazanna's, Halling's, Azkarra og Kazanna's

 

Her Ghini (Valanti Miracle Cazanna), som forhåbentlig er drægtig med sit 2. kuld:

30062014__021.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med;

 

Ralphina's (Det betyder "vise ulv")

 

Et andet navn jeg altid har været vild med er;

 

Abrafo (Det betyder kriger, det benyttes også som navn for en ballademager eller en person der er hyper)

 

Hoit/Hoyt ( Hentyder til en lang pind, eller en høj, tynd person)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplevede det samme, bare for 14 år siden. Mit 1 ste kuld blev uden kennelnavn, men dengang kunne man købe sig til ny stambog med kennelnavnet på efterfølgende. mener ikke man kan det mere. Mener man kan se hvilke navne der er brugt på FCI´s side. Og desværre må nyt navn ikke minde så meget om de brugte, at de kan forveksles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med;

 

Ralphina's (Det betyder "vise ulv")

 

 

Kommer med på listen tak :-)

 

Skriv et ord, du godt kan lide, ind i Google Translate, og gå gennem alle sprogene til du kommer til noget, der lyder godt :-D

 

Det er den model jeg brugte til Galanta (elegant på irsk) Azkarra (hurtig på baskisk)

 

Valanzana

Cazalanti

Kirzana

Ghinissimus :-D

 

Kirzana kommer med :-)

 

Jeg oplevede det samme, bare for 14 år siden. Mit 1 ste kuld blev uden kennelnavn, men dengang kunne man købe sig til ny stambog med kennelnavnet på efterfølgende. mener ikke man kan det mere. Mener man kan se hvilke navne der er brugt på FCI´s side. Og desværre må nyt navn ikke minde så meget om de brugte, at de kan forveksles.

 

Den regel blev ændret fra 1 januar 2015, havde nemlig regnet med, at jeg kunne bruge den model på mit kuld fra oktober 2014, men det nåede jeg ikke ;-) De er blevet ekstremt strikse med hensyn til ligheder med andre kennelnavne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med wonderful whippets? Det behøver ikke altid være tungebrækkende og svært at udtale. Nogle gange er ligetil og let, det der fænger bedst.

 

Fint forslag, men der findes en engelsk whippet-kennel, der hedder Wonderful, ikke FCI, men KC, som jo er samarbejdende med FCI og der importeres mange whipper fra England og ligeledes fra AKC (USA).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er her inde at man kan tjekke om det navn eller noget der ligner kan søges: http://www.fci.be/en/affixes/

Jeg må sige, at jeg troede ikke at det betød noget, om der var et lignende kennel navn uden for FCI, de kan vel for pokker da ikke tjekke alle navne i verden, og i de små klubber rundt omkring. Og det er jo kun de navne fra FCI's liste, man skal regne med, ellers er det jo en umulig opgave ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er her inde at man kan tjekke om det navn eller noget der ligner kan søges: http://www.fci.be/en/affixes/

Jeg må sige, at jeg troede ikke at det betød noget, om der var et lignende kennel navn uden for FCI, de kan vel for pokker da ikke tjekke alle navne i verden, og i de små klubber rundt omkring. Og det er jo kun de navne fra FCI's liste, man skal regne med, ellers er det jo en umulig opgave ?

 

Ja, jeg tjekker og tjekker ;-) Jeg er ligeglad med om kennelnavnet findes i KC eller AKC, hvis blot det er en anden race, men vil gerne undgå sammenfald i navn med de to organisationer, hvis de har opdræt af whippet.

Racen er engelsk og har størst udbredelse i England og USA, eksempelvis blev der født ca. 400 whippets i Danmark i årene 2000-2010, men omkring 25000 i UK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med wonderful whippets? Det behøver ikke altid være tungebrækkende og svært at udtale. Nogle gange er ligetil og let, det der fænger bedst.

 

Ikke så smart hvis man evt vil skifte race eller have en nr. to race.

 

 

Kirsten har du evt et specielt efternavn eller mellemnavn, så kunne det bruges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke så smart hvis man evt vil skifte race eller have en nr. to race.

 

 

Kirsten har du evt et specielt efternavn eller mellemnavn, så kunne det bruges.

 

Marie til mellemnavn Halling til efternavn, Halling kan ikke godkendes, da nogle norske kenneler har navne som ligger tæt på.

Jeg overvejer at sætte Whippets eller Hounds efter et af de navne jeg allerede har indsendt. Jeg er 90% sikker på, at jeg aldrig kommer til at opdrætte andet end whippet.

 

Jeg er vist "nørd" til fingerspidserne, der er mange dejlige racer, men efterhånden ikke andre end whippet, som jeg har lyst til at dele hus med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En opdrætter jeg kender fortalte mig at hun valgte et kennelnavn som startede med A for at være en af de første som dukkede op på kennel oversigten for racen.

 

Måske noget at overveje?

 

Ideen er slet ikke tosset, slet ikke i en race med mange opdrættere. Jeg ved ikke hvor stor betydning det har i en race som min med pt. 11 opdrætter, hvoraf kun 7 reelt opdrætter.

 

Jeg ved en svensk opdrætter valgte et navn, der startede med aa, så er hun nemlig sikker på, altid at være en af dem, der løber forrest i udstillingsringen. I Sverige stiller man op i alfabetisk rækkefølge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...