Alt der er opslået af Therese
-
Juli billeder
Er helt vild med fællesbilledet af hundene - det er altså virkelig godt! :5up:
-
Hjælp! Er hun normal er der noget helt galt?
Tillykke, I har en helt normal hvalp Og jeg synes bare I skal fortsætte som I gør -aflede når hun gør noget hun ikke må, træne lidt færdigheder og lave lidt "hjernegymnastik" til hende. Dog vil jeg, som Luckyluna også skriver, tro at hun vil have godt af at få brugt noget af det krudt på eksempelvis leg med andre hunde. Kender I nogle søde hunde, som hun kan lege med?
-
Hejsa :)
Hej og velkommen til. Rigtig trist med Otto, men håber I hurtigt finder en ny lille følgesvend Må vi ikke se Coco?
-
Krampeanfald
Åh, for helvede, det er jeg virkelig ked af at høre Så uretfærdigt!! :ae: R.I.P Taiki
-
Hurtigt motionsspørgsmål
Nu har jeg godt nok aldrig set en elghund "live" men ud fra de billeder jeg har set, ser det ud til at den har meget længere ben end en islandsk fårehund, som er en lille, kortbenet en - det har dem jeg har set i hvert fald været.
-
Hurtigt motionsspørgsmål
Jeg tror nærmere det handler om at de to racer er bedre bygget til løb på den måde end nogle andre racer er.
-
Hurtigt motionsspørgsmål
Men hvis man vil have en makker til løbeture, vælger man vel en hund, der er avlet til at være fysisk aktiv en stor del af dagen og ikke en hund, som er avlet til at være meget i ro. En hund, der er bygget til at være meget aktiv ser jo tit helt anderledes ud end en hund, der er avlet til det modsatte og uanset hvad man måtte mene om avlen, bør man efter min mening tage højde for netop bygningen, inden man køber hunden, som skal med på 10 km lange ture.
- Hurtigt motionsspørgsmål
-
For let at anskaffe sig en hund i DK
Men hensynet burde da gå begge veje og det gør det bare ikke altid. Hvem der er de største egoister (hundeejerene eller "alle de andre") ved jeg ikke, men jeg oplever jævnligt, at folk tilsyneladende mener, at jeg bare skal fjerne mig, fordi jeg tilfældigvis har valgt at have hund. Og jeg forstår ganske enkelt ikke, at jeg skal være den eneste som tænker lidt fremad og prøver at være forudseende, fordi det er mig, der har hunden. Når der sker et uheld, er det ofte hundeejeren der får skylden og får hele ansvaret lagt over på sig, men tit tænker jeg også, at uheldet sagtens kunne være undgået, hvis det ikke kun var hundeejeren, der havde "pligt" til at vise hensyn og være forudseende.
- Hanhund og tæve sammen
-
For let at anskaffe sig en hund i DK
Hvis sådan et register blev en realitet, ville jeg nok være en af dem, som aldrig ville blive godkendt til at have hund. Da jeg fik Bobo, havde jeg haft en depression det meste af mit voksenliv, der var ikke økonomi til at have en hund og nogle dage kunne jeg knap nok slæbe mig ud af sengen. Men faktum er jo også bare, at jeg aldrig har sprunget en gåtur over, fordi jeg ikke orkede det. Jeg har aldrig lånt penge til foder, udstyr eller plejeprodukter til Bobo og jeg er ikke depressiv i samme grad som jeg var før jeg fik ham. Jeg kan stadig have dårlige dage, men jeg har aldrig dage, hvor jeg kun orker at gå fra sengen ind på sofaen, som jeg havde før. Han er den allerbedste form for medicin for mig, fordi jeg er tvunget til at skulle ud hver dag og fordi jeg bare ikke kan være i dårligt humør, når jeg er sammen med ham. Det er desuden meget påfaldende, at jeg først for alvor blev depressiv, da jeg ikke havde hund længere. Så min pointe er, at man ikke kan vurdere ud fra en eller anden ansøgning om en person vil være en god hundeejer eller ej. Som NickiA skriver, kan man sagtens være en dårlig hundeejer på papiret, men være en fantastisk hundeejer i praksis. Omvendt kan man også være en perfekt hundeejer på papiret, men virkelig dårlig i praksis.
- Voldsomt stress - jeg har brug for lidt råd
-
ikke lang historie, men lidt komisk :D
- Så er Hera endelig flyttet ind
Tillykke med hende, hun er da dejlig- sort spids....
Han er altså virkelig fin - også selvom han er beskidt :blink:- Schæfer tæve søges (parring)
Dejligt :5up:- En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Selvfølgelig gør jeg det.- Vænne en hund til lejlighedslyde
Ja, det er jo nok det Det er egentlig meget praktisk- Schæfer tæve søges (parring)
Nej, men det har tæven jo. Og hvis Fanny123 vælger stamtavlen fra, fordi hun tror man skal have brugsprøven for at få den, så er det da lidt ærgerligt.- JUNI billeder
Ja, se hvor uskyldig hun ser ud. Hun tror klart hun ikke er opdaget- JUNI billeder
Hun matcher ellers meget godt- Vænne en hund til lejlighedslyde
- Schæfer tæve søges (parring)
Ja, lige præcis. Så får man vist godt nok ikke den der anbefaling fra schæferhundeklubben, men så får de da i det mindste stamtavlen.- Vænne en hund til lejlighedslyde
Det gik vist fint. Han gør åbenbart mere når jeg er hjemme end når han er alene Jeg har enormt dårlig indflydelse på min hund- JUNI billeder
- Så er Hera endelig flyttet ind