Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Vi havde gæster i dag og snakken faldt på et tidspunkt på hundefoder. De spurgte hvad jeg gav og var nærmest ved at falde ned af stolen, da jeg fortalte, at jeg gav lige knap 500 kroner om måneden. Personligt synes jeg jo ikke, at det er dyrt, når jeg kan se, at Bobo trives rigtig fint på det og at der så vidt muligt ikke er tilsat tilsætningsstoffer og ikke består af affaldsprodukter, som jeg har nogle af det billige supermarkedsfoder mistænkt for - uden dog at vide det 100 procent. Kort sagt tænker jeg, at jeg betaler det ekstra for min hunds trivsel. Og at det bliver svært at gøre det billigere uden at gå på kompromis med kvaliteten og/eller min hunds velbefindende. Men hvad tænker I? ER det for dyrt at fodre hund i dag? Bør det være billigere eller er det fint nok? Vælger I evt. at gå på kompromis med nogle ting for at spare lidt penge?
  2. Jeg synes det er meget betænksomt at spørge, Ascha, så du er sikker på at det ikke bliver misforstået :5up:
  3. Jaaah, hun er da skøn :hjerte:
  4. Elsker den lille hvalp, der ligger forrest på to af billederne og gaber - den er totalt kær!!
  5. Vi slipper åbenbart også. Det gør ikke noget
  6. topic svarede på Therese's pivpiv i Pleje
    Haha. Det kan jeg sgu godt forstå Ville nok også blive lidt mobset, hvis jeg gik til lægen og fik en finger i numsen
  7. topic svarede på Therese's pivpiv i Pleje
    Ellers kan man måske købe dem ved BARF forhandlere, kunne jeg forestille mig.
  8. Bobo tager indimellem kattens godbidder, hvis han ikke har fået spist dem alle sammen. Det samme, hvis der kommer til at ligge kattemad på gulvet. Og jeg oplever heller ikke problemer med afføringen efter, jeg kan overhovedet ikke se nogen forskel. Men nu er det også kun små mængder Bobo spiser, så det er da muligt, at det ville være anderledes, hvis han spiste en hel skål eller mere dagligt. Og uanset hvad ville jeg nok fjerne det, hvis Bobo spiste det hver dag. Der er jo en grund til, at det er kattemad. Så jeg synes også, at du skal fjerne det Gina
  9. topic svarede på Therese's pivpiv i Pleje
    Kalveribben, måske? Tænker at de da ikke kan være helt små
  10. Jeg siger også nej. Når det er selvvalgt, må man gå ud fra, at din hund trives fint med at sove for sig selv. Så fortsæt bare som I gør :5up:
  11. Og vil i hvert fald også opfordre min mor til at få en kur til katten! Han fanger jo en mus i ny og næ, så det er ret sandsynligt, at han kan få skrabet et eller andet til sig.
  12. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg vil. På den ene side kan jeg godt se, at det er usandsynligt, at han skulle være smittet, men hvis han nu er det alligevel... Tror jeg vil høre hvad dyrlægen siger i morgen og så tager jeg den derfra.
  13. Ja - eller opfører sig 100 % som der står i bøgerne. For det gør de sjovt nok aldrig!!
  14. Okay, kunne godt være du vidste om det virkede
  15. Er det noget du selv har erfaring med eller?
  16. Nå for søren, så blev jeg lige afsløret i ikke at have købt din bog Men fint :5up:
  17. Hov, kom lige i tanke om en mere. Kontaktøvelser og hyggelige små lege på gåturen. Da vi havde hvalp sidste gang, kunne jeg rigtig godt have tænkt mig at vide noget om hvor vigtigt det kan være og hvor meget man kan få forærende ved at være sjov at være sammen med på gåturen. Og at gåture ikke bare er gåture, men en fantastisk måde at stimulere hunden på, skabe et godt sammenhold og vise hunden, at man er værd at være sammen med, fordi man sætter gang i nogle sjove aktiviteter eller er total mester i at finde pølsestykker i græsset, som tilfældigvis lige faldt ud af lommen, da hunden kiggede den anden vej :pift: Nå, men tror i hvert fald at det kunne have sparet os for meget besvær med især vores ene hund, hvis vi havde hørt om sådan noget der lidt før, så jeg synes måske det er værd at få med. Giver det mening for dig, Irene?
  18. Nej, det ved jeg skam godt. Men hvis hunden ikke er syg, smitter den jo heller ikke mennesker
  19. Nå, men ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så ser jeg tiden lidt an og venter med at gå i panik Bobo æder ikke mus, han æder ikke rævelort og jeg samler altid hans afførring op netop for at undgå at sprede det, hvis han skulle have orm, som jeg ikke har opdaget endnu. Så tænker sandsynligheden for at han bliver smittet er temmelig lille.
  20. Men altså... Skal man behandle hver 4. uge? Hvad hvis man bare får hundens afføring tjekket? Er det ikke okay eller? Tænker at der vel ikke er nogen grund til at give ormekur, hvis der ikke er orm :hmm:
  21. Nu er jeg jo aldrig prøvet at opdrage en hvalp helt alene, så det er lidt svært at fortælle hvad jeg godt kunne have tænkt mig at have vidst dengang. Men jeg kan da fortælle om det jeg godt kunne tænke mig at få genopfrisket, når jeg engang skal have hvalp igen :blink: - Gå pænt-træning. Det er endnu aldrig lykkedes mig at lære en hvalp at gå pænt helt fra begyndelsen og det er længe siden jeg har haft med en hvalp at gøre, så en gennemgang af det ville jeg synes var super. - En god ja/nej øvelse og hvordan man bedst lærer hunden betydningen af de to ord. - Socialisering og prægning. Hvad der er vigtigt at være opmærksom på i den forbindelse. - Ideer til hvad man kan foretage sig med sin hvalp og hvilke begrænsninger der er ift. lange gåture osv. Tror det var det
  22. Hvad er det der er specielt farligt ved den her type bændelorm :hmm:
  23. topic svarede på Therese's Therese i Adfærd
    Hov glemte helt denne her tråd Jeg tror jeg vil prøve at bruge baldrian i første omgang. Det lyder umiddelbart som det der kunne fungere bedst for os udfra hvad jeg lige kan læse mig til. Men tak for svarene, vil have DAP i baghovedet, hvis det ikke virker
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Omplaceringshund
    Han er godt nok lækker :hjerte:
  25. Nej ok, du dømmer måske ikke. Men du er i hvert fald virkelig firkantet. BARF kan være rigtig godt, men for nogle hunde kan det også være rigtig dårligt. Jeg har prøvet at fodre 4 hunde med råt - 2 af dem gad ikke æde det, 1 trives fint og 1 fik tynd mave af det. Det kan godt være, at du så synes, at der er noget galt med mine hunde, men accepter dog, at det bare ikke fungerer for alle

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.