Alt der er opslået af Therese
-
Hvornår synes du foder er dyrt?
Vi havde gæster i dag og snakken faldt på et tidspunkt på hundefoder. De spurgte hvad jeg gav og var nærmest ved at falde ned af stolen, da jeg fortalte, at jeg gav lige knap 500 kroner om måneden. Personligt synes jeg jo ikke, at det er dyrt, når jeg kan se, at Bobo trives rigtig fint på det og at der så vidt muligt ikke er tilsat tilsætningsstoffer og ikke består af affaldsprodukter, som jeg har nogle af det billige supermarkedsfoder mistænkt for - uden dog at vide det 100 procent. Kort sagt tænker jeg, at jeg betaler det ekstra for min hunds trivsel. Og at det bliver svært at gøre det billigere uden at gå på kompromis med kvaliteten og/eller min hunds velbefindende. Men hvad tænker I? ER det for dyrt at fodre hund i dag? Bør det være billigere eller er det fint nok? Vælger I evt. at gå på kompromis med nogle ting for at spare lidt penge?
- Chase's hjertesygdom
-
Så blev hun endelig født
Jaaah, hun er da skøn :hjerte:
-
Så blev hun endelig født
Elsker den lille hvalp, der ligger forrest på to af billederne og gaber - den er totalt kær!!
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
-
analkirtler
Haha. Det kan jeg sgu godt forstå Ville nok også blive lidt mobset, hvis jeg gik til lægen og fik en finger i numsen
-
analkirtler
Ellers kan man måske købe dem ved BARF forhandlere, kunne jeg forestille mig.
-
Forskellen på hunde og katte mad??
Bobo tager indimellem kattens godbidder, hvis han ikke har fået spist dem alle sammen. Det samme, hvis der kommer til at ligge kattemad på gulvet. Og jeg oplever heller ikke problemer med afføringen efter, jeg kan overhovedet ikke se nogen forskel. Men nu er det også kun små mængder Bobo spiser, så det er da muligt, at det ville være anderledes, hvis han spiste en hel skål eller mere dagligt. Og uanset hvad ville jeg nok fjerne det, hvis Bobo spiste det hver dag. Der er jo en grund til, at det er kattemad. Så jeg synes også, at du skal fjerne det Gina
-
analkirtler
Kalveribben, måske? Tænker at de da ikke kan være helt små
-
Adskillelse om natten - alene hjemme-tid eller ej?
Jeg siger også nej. Når det er selvvalgt, må man gå ud fra, at din hund trives fint med at sove for sig selv. Så fortsæt bare som I gør :5up:
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
- Hvad ville du gerne have vidst, før du fik din første hvalp?
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
- Hvad ville du gerne have vidst, før du fik din første hvalp?
-
Hvad ville du gerne have vidst, før du fik din første hvalp?
Hov, kom lige i tanke om en mere. Kontaktøvelser og hyggelige små lege på gåturen. Da vi havde hvalp sidste gang, kunne jeg rigtig godt have tænkt mig at vide noget om hvor vigtigt det kan være og hvor meget man kan få forærende ved at være sjov at være sammen med på gåturen. Og at gåture ikke bare er gåture, men en fantastisk måde at stimulere hunden på, skabe et godt sammenhold og vise hunden, at man er værd at være sammen med, fordi man sætter gang i nogle sjove aktiviteter eller er total mester i at finde pølsestykker i græsset, som tilfældigvis lige faldt ud af lommen, da hunden kiggede den anden vej :pift: Nå, men tror i hvert fald at det kunne have sparet os for meget besvær med især vores ene hund, hvis vi havde hørt om sådan noget der lidt før, så jeg synes måske det er værd at få med. Giver det mening for dig, Irene?
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
-
Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
Nå, men ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så ser jeg tiden lidt an og venter med at gå i panik Bobo æder ikke mus, han æder ikke rævelort og jeg samler altid hans afførring op netop for at undgå at sprede det, hvis han skulle have orm, som jeg ikke har opdaget endnu. Så tænker sandsynligheden for at han bliver smittet er temmelig lille.
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
-
Hvad ville du gerne have vidst, før du fik din første hvalp?
Nu er jeg jo aldrig prøvet at opdrage en hvalp helt alene, så det er lidt svært at fortælle hvad jeg godt kunne have tænkt mig at have vidst dengang. Men jeg kan da fortælle om det jeg godt kunne tænke mig at få genopfrisket, når jeg engang skal have hvalp igen :blink: - Gå pænt-træning. Det er endnu aldrig lykkedes mig at lære en hvalp at gå pænt helt fra begyndelsen og det er længe siden jeg har haft med en hvalp at gøre, så en gennemgang af det ville jeg synes var super. - En god ja/nej øvelse og hvordan man bedst lærer hunden betydningen af de to ord. - Socialisering og prægning. Hvad der er vigtigt at være opmærksom på i den forbindelse. - Ideer til hvad man kan foretage sig med sin hvalp og hvilke begrænsninger der er ift. lange gåture osv. Tror det var det
- Advarsel om rævens dværgbændelorm i hele landet!
- Periodevis stress
- Dobermann 7 måneder
-
Svar til spørgsmål angående råfodring (Barf-eller akronym -Born again Raw Feeders-!
Nej ok, du dømmer måske ikke. Men du er i hvert fald virkelig firkantet. BARF kan være rigtig godt, men for nogle hunde kan det også være rigtig dårligt. Jeg har prøvet at fodre 4 hunde med råt - 2 af dem gad ikke æde det, 1 trives fint og 1 fik tynd mave af det. Det kan godt være, at du så synes, at der er noget galt med mine hunde, men accepter dog, at det bare ikke fungerer for alle