Hop til indhold

Antal hunde?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Jeg går og drømmer om at få hund nr. 2 og så kom jeg til at tænke på hvad i går og drømmer om mht. antal hunde. Så hvor mange hunde ville i gerne have, hvis i ikke skulle tænke på alt det praktiske som økonomi, plads osv.?

 

Lige nu er der ikke plads i vores økonomi til flere hunde, men håber det kommer senere, og så vil jeg gerne have hund nr. 2. Min kæreste har sat grænsen ved 2 hunde og det er jeg enig med ham i, for jeg tror ikke jeg har overskud til mere end 2 hunde.

 

Derfor er min drøm at have 2 hunde :vuf:

 

Glæder mig til at læse om jeres tanker og drømme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange :oops::lun::engel:

 

Drømmer om, at manden får job i Sverige, at vi flytter derover og jeg bliver hjemmegående :engel: med hus, kæmpe have og absolut ingen naboer - så burde der være plads til en håndfuld papilloner og lidt andet :engel:

 

Realistisk bliver jeg næppe hjemmegående, men Sverige er en mulighed, så 5 papilloner i alt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange :oops::lun::engel:

 

Drømmer om, at manden får job i Sverige, at vi flytter derover og jeg bliver hjemmegående :engel: med hus, kæmpe have og absolut ingen naboer - så burde der være plads til en håndfuld papilloner og lidt andet :engel:

 

Realistisk bliver jeg næppe hjemmegående, men Sverige er en mulighed, så 5 papilloner i alt :5up:

 

Det lyder som en dejlig drøm :5up::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil gerne have 2 - alt andet er urealistisk med vores race (kan ikke lige overskue, hvordan det skulle hænge sammen med plads, transport osv). Ved godt at vi ikke skulle tage hensyn til øko, plads osv men rent mentalt, så spiller det alligevel en rolle for mig, derfor er mit ønske kun 2. Hvilket gerne skulle blive en realitet om et par år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi taler vilde drømme, så ville jeg gerne have alle de GD'er som folk sætter billigt til salg på Gul&Gratis fordi de er blevet "for store" el. lign. Sådan et krisehjem for GD'er :mrgreen:

Men så skulle jeg også have råd til at ansætte hjælp, for det er for meget for én person. Som jeg har det nu er to det ideelle og realistiske.

(men Doberfan har en god pointe med tre - hmmm :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores drøm er at have "rigtig mange"...

 

Vi snakker tit om når vi flytter ud på en gård, og får lavet en husky-sikret indhegning kunne det være lækkert at have en kæmpe flok! Men hvor mange det ville være ved jeg faktisk ikke :hmm: Det kommer også an på om vi beslutter os for at prøve at udstille/opdrætte hvilket vi har fået mere og mere lyst til, og om vi vil starte selv med at trække med hundene. Mange ting at tage højde for.

 

Realistisk set så tror jeg at om 10 år har vi 4 eller 5 hunde, hvis økonomien tillader det. Og pladsen selvfølgelig, men jeg tror "altid" at man kan finde plads, tror økonomien er sværer :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi taler vilde drømme, så ville jeg gerne have alle de GD'er som folk sætter billigt til salg på Gul&Gratis fordi de er blevet "for store" el. lign. Sådan et krisehjem for GD'er :mrgreen:

 

Ja, tænk at en GD tillader sig at vokse sig stor... :mrgreen:

 

Efter at vi har fået Rocky, så har jeg også lidt en drøm om at lave et alderdomshjem for bortsmedne dobere - der er noget helt specielt ved de gamle gråmuler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm pt. har manden 2 og jeg har 1. Da jeg nok skal have en mere inden for et års tid kommer vi op på 4. Så er det bare lige med, hvordan man får plads til en ekstra i bilen. Når vi tager til stævner er der faktisk ikke plads til mere, som det er nu. Måske man skulle overveje papilloner, så kunne der mange flere i bilen.

Nå det problem løser sig nok, når den tid kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm pt. har manden 2 og jeg har 1. Da jeg nok skal have en mere inden for et års tid kommer vi op på 4. Så er det bare lige med, hvordan man får plads til en ekstra i bilen. Når vi tager til stævner er der faktisk ikke plads til mere, som det er nu. Måske man skulle overveje papilloner, så kunne der mange flere i bilen.

Nå det problem løser sig nok, når den tid kommer.

 

Større bil, måske ?? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok have rigtig mange, hvis man ikke skal være praktisk og voksen omkring det.. Jeg er typen, der altid tager imod folks kæledyr, når de ikke længere vil have dem mere.. Så hvis jeg kun skulle handle med hjertet, ville huset lynhurtigt blive fyldt med hunde og alverdens andre kæledyr.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min drøm er tre hunde. Som andre påpeger, er det upraktisk at have to, da den ene altid vil være selv når man laver noget med den anden.

 

Men jeg tror først det bliver når jeg finder en kæreste. To voksne hunde og en hvalp er vist lidt for meget arbejde til mig alene. Meen, jeg kommer da nogle gange til at lure på dba.dk for at se om der lige skulle være en voksen hund til mig. Men så passer jeg en venindes hund, og bliver mindet om hvor udfordrende det er at håndtere tre hundesnore :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min drøm har altid været to hunde, hvilket lige er blevet opfyldt:klap: til os passer to hunde fordi vi går til træning med en hver, kan godt se det med hvis man havde 3 ville de aldrig være alene men tror ikke vi ville have overskud til det. så vi nøjes med to i vores lille familie:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror vi ender på 4-5 hunde, hvis alt var muligt.

 

De to vi har + en border til mig, en lab til manden og en tæppetisser til Kaia :mrgreen:

 

Men tror vi ender på 3 eller 4, alt efter hvor gammel Bamse bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi taler vilde drømme, så ville jeg gerne have alle de GD'er som folk sætter billigt til salg på Gul&Gratis fordi de er blevet "for store" el. lign. Sådan et krisehjem for GD'er :mrgreen:

Men så skulle jeg også have råd til at ansætte hjælp, for det er for meget for én person. Som jeg har det nu er to det ideelle og realistiske.

(men Doberfan har en god pointe med tre - hmmm :hmm:)

 

Du måtte gerne ansætte mig tak :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...