Hop til indhold

Hvilke racer drømmer I hemmeligt om?


Gæst Louise86
 Share

Recommended Posts

Gæst Louise86

Ja, man kan jo altid overveje andre racer eller have hemmelige drømme om dem, uden at det betyder at man viger fra den race, man evt. har kastet sin kærlighed på! :hjerte:

 

 

Jeg har personligt en hemmelig drøm om en akita inu (den japanske akita, IKKE den amerikanske). Det skulle være en tæve og gerne rød, det ville være så morsomt at Taiki (hannen) var den lille og tæven var kæmpe stor! :mrgreen:

Og jeg elsker jo det japanske sindelag i hunde, stædigheden, stoltheden, viljen og egenrådigheden... De er så intelligente. Fik jeg sagt stædige? :rolleyes:

 

MEN, men men. For det første er vi jo lidt nogle byrotter og en akita inu fortjener altså en stor have. For det andet ville det betyde, at enten Taiki eller tæven skulle steriliseres. For det tredie kan jeg godt være nervøs for "the combined force of stubbornness" de to kunne få. :blink: Og en akita der stædigt sætter sig ned fordi den ikke vil hjem, muligvis inspireret af sin "storebror" Taiki, er ikke lige sådan at hundse afsted. :stupid:

 

 

 

En fransk bulldog er også sød. Men det ville mest være fordi, at Taiki ELSKER franske bulldogs, og jeg har principielt noget imod at købe et kæledyr til sit kæledyr. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 178
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige præcis den race der passer aller bedst til mig og jeg har så det held at jeg selv laver dem, så jeg får dem lissom jeg vil ha' dem ;-)

 

Men der er et par racer jeg synes er smukke men hvor jeg slet ikke ville gide temperamentet... Afghaneren i varm gul, fy for pokker den er smuk!

Den amerikanske akita synes jeg er imponerende når den er velbygget og velplejet, men temperamentet, ej ellers tak!

 

Tidligere havde jeg både dobermann og grand danois. Så havde jeg både noget at træne med, motionere med, hygge med og grine med. Nu har jeg justeret på mine grander så der er kommet mere drift og arbejdsvilje i dem og det gør faktisk doberen overflødig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Det er ikke spor hemmeligt, men jeg drømmer maaaaaange irsk setter-drømme.

Det er simpelthen den smukkeste og lækreste hund i hele verden :hjerte:.

 

Barney-789047.JPG

 

Sådan en vil jeg vel nok gerne have en dag. Så skal jeg bare lige leve temmelig meget anderledes og omgivet af meeeeget mere natur og have hjælp med at give den alle de gode jagtoplevelser, sådan en bør have. Men måske bliver tiden og boligen rigtig til sådan en en dag, når jeg dropper byen og flytter ind i den her drøm :mrgreen::

jigsaws-g972lg.jpg

 

Men nu har jeg jo min "mini-setter" Buster, så det hjælper på det :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Ikke rigtigt nogen faktisk -selvom jeg da godt nok så mig lun på en ualmindeligt lækker mallinois i weekenden, hvor jeg var figurant til en A-klasse eftersøgning.

Sådan en (som altså ikke bare skal være en mallinois, den skal være identisk med DEN mallinois:mrgreen:) kunne altså godt lokke. Meeeeen tvivler på jeg ville kunne styre den, er du gal der var gang i den, og tror den kræver sin mand at træne uden at få grå hår før tid hehe.

 

Ellers har jeg ikke så mange "race-forelskelser". Næste hund er jeg rimeligt sikker på bliver endnu en aussie, hvis jeg til den tid stadig gerne vil have lydighedshund. Hvis ikke kunne en ny islænder osse friste.

Så tror jeg har valgt ret godt plet med de to racer jeg har:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Granden er MIN race, uden tvivl. Men nu er jeg ikke sådan en der altid kun vil have 1 hund, der skal flere.

 

Men racer jeg finder lækre, enten på sind eller på udseende:

 

En brun newfoundlænder

Rottweileren

Brun kraftig og stor border collie

Golden retriever

Mastifferne synes jeg er SÅ lækre :hjerte:

 

og mange mange flere!

 

Men granden er the one :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min drøm er heller ikke hemmelig eller uopnåelig.

 

Jeg er ret sikker på, at næste hund der flytter ind på matriklen bliver en Bayersk Schweisshund af danske linier.

 

Meeeeen nu er Jessie kun 4 år og Emma er kun 10,5 måned, så der går mange år inden jeg skal have ny hund.

 

Hvis jeg kun kigger på udseendet, så skulle jeg eje en Irsk Setter eller Flatcoated Retriever - det er de mest elegante hunde i min optik.

Link til indlæg
Del på andre sites

uuuhhh en border collie, enten brun eller blue merle :lun: de er bare SÅ lækre, men det kommer nok aldrig til at ske, tror ikke jeg kan opfylde border colliens aktivites behov..

 

Det hører jeg så mange sige, men alle mine fordomme om BC'ens enorme aktivitetsniveau er blevet gjort til skamme efter jeg selv har fået BC. De kræver ikke ret meget mere end andre aktive hunde, men de kræver at bruge deres hovede.

 

Jeg drømmer lidt om en sort russer. Ikke kun er de gudesmukke, jeg er også vild med deres sind. Men det er sgu nok ikke lige i et villakvarter, at man skal have sådan en....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg glæder mig til at få den collie jeg har drømt om i mange år, desuden ville jeg gerne have en lille bitte løve, en mellem pudel og en Silky terrier:)

og så lige have Hans Jørgen byttet ud med en mere "mangehunde er fint" model :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hører jeg så mange sige, men alle mine fordomme om BC'ens enorme aktivitetsniveau er blevet gjort til skamme efter jeg selv har fået BC. De kræver ikke ret meget mere end andre aktive hunde, men de kræver at bruge deres hovede.

QUOTE]

 

Okay... Jeg tror jeg er blevet lidt skramt af den border collie vi har i familien, den er bare konstant på og virker til at have utrolig svært ved at slappe af.. (de har så endda får den får lov til at hyrde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

En Border Collie :lun: Men det bliver først om laaang tid, når jeg rent faktisk har en chance for at opfylde dens behov.

 

Og så har jeg lidt sådan en samojede-drøm :lun: Det bliver nok aldrig til noget, men øøj altså, de er bare så lækre, både af sind og udseende :lun:

 

Og så er det jo ikke ligefrem nogen hemmelighed, at jeg er blevet ramt af måhaveenløve-itis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Jeg overvejer stadig om min næste hund skal være en boxer mere eller en bullmastiff. Det kommer meget an på hvordan det går bullmastiffen (den er jo på observationslisten). Jeg gider ikke have en hund jeg skal trække rundt i mundkurv.

 

En ordentlig standard amerikansk bulldog efter de rette linier - åh mums :hjerte: Men det er jo ligesom udelukket.

 

Skulle jeg gå udelukkende efter udseende, ville jeg have spidshunde. Men jeg gider ikke deres sind.

 

Når jeg bliver gammel og ikke kan tumle de store hunde vil jeg have en sød lille cavalier eller boston terrier at gå og forkæle :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

en corgi :hjerte: men jeg ville skyde enten mig selv eller den inden der var gået et halvt år :lol: jeg kan ikke med gøende hunde.

 

Jeg er ret hooked på en lagotto romagnolo, men den eneste opdrætter i dk er flyttet til nordsverige og jeg ved ikke helt om jeg orker det med en hund fra udlandet :genert: ellers muligvis en storpuddel, men så skal kæresten nok udskiftes først :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer stadig om min næste hund skal være en boxer mere eller en bullmastiff. Det kommer meget an på hvordan det går bullmastiffen (den er jo på observationslisten). Jeg gider ikke have en hund jeg skal trække rundt i mundkurv.

:lun:

 

Det er helt til grin, at en Bullmastiff er på obs-listen.. Det er nok fordi den "lyder farlig". Bull og Mastiff. uha uha - Men for Sørensen hvor er det bare en dejlig hund!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg drømmer om at få en cavalier :hjerte: Synes simpelthen de er de sødeste små hunde, med den dejligste pels og det rareste sind ^^ Men Inca skal ihvertfald langt væk fra hendes hvalpede fjollethed, før vi evt. anskaffer os sådan en, ligenu er hun alt for stor til at lege med dem :roll:

 

Ellers er den store drøm en boxer i brindle og med masser af energi, elsker at få kram af boxere :lun:

 

En engelsk bulldog får jeg nok også engang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...