Hop til indhold

Husregler for jeres hunde?


Gæst Sus&Siku
 Share

Recommended Posts

Trods jeg har en mini str hund, så skal han altså ikke op i møblerne. Selvom mine sofaer egentlig er plettet til af min datter, så tænker jeg praktisk. Hvis Siku skal passes af andre fx af mine familie er møbler bandlyst.

 

Det skal også være sådan at vores gæster kan sidde i fred på sofaen, uden at have en hund ved siden af, som vil snakkes med hele tiden.

 

Siku har sit lammeskindstæppe, som den er meget glad for. Der søger han hen, når han vil have ro.

 

Og ang foderautomaten... Er overrasket over min datter ikke foder ham med div mad :-) Dog kan hun ved uheld tabe maden på gulvet, der skynder hun sig at samle det op igen, så Siku ikke får fat i det :-)

 

vi har også bandlyst sofaen fordi vores gæster skal kunne sætte sig uden at frygte for hundehår over det hele. Jeg tilbringer så de fleste aftener på gulvet med hunden på skødet men hvad gør man ikke for gæsterne :lol:

 

jeg vil dog sige at min erfaring er at hunde sagtens kan skelne mellem hjem. Når vi er hos min mor må han gerne være i sofaen han prøver ikke på det andre steder eller herhjemme

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Iben B

Intet legetøj indendørs! Det er nok den vigtigste regel.

 

Ellers tager vi det lidt som det kommer. Seng og sofa kommer de kun i hvis de bliver inviteret. Tiggeri har de aldrig fået noget ud af, men det afholder dem ikke fra at prøve ;-) Chino må ikke stå og ruge over Sputnik mens han spiser. Men hvis nogen efterlader en halvfyldt madskål må den anden gerne ordne resterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun må ikke gø i længere tid. Og slet ikke af fremmede katte i haven.

Hun SKAL være i sofaen om aftenen :lun:

 

Hun må ikke være i vores seng, medmindre hun får lov. Sker sjældent.

 

Hun må ikke gå ind på børnenes værelser, det gør hun så alligevel...

 

Hun må ikke stjæle, det gør hun så også. Hun er en meget dårlig hue/vante/bamse tyv... Hun løøøber nemlig alt hun kan ind under vores seng, når hun har taget noget hun ikke må :roll:

 

Hun skal høre efter når vi beder hende om noget.

 

Hun må gerne tigge inde i stuen og køkkenet, men ikke ved spisebordet. Hvilket hun helt har styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har faktisk en del regler, når jeg tænker over det :genert:

 

Pajko skal blive indenfor, selvom døren står åben og kun gå ud, når han får lov.

Han må ikke spise, før der bliver sagt værsgo.

Han må ikke tigge ved spisebordet eller sofabordet, og jeg ser helst at han ligger i buret, når vi spiser. (Han må gerne spise krummer fra mit tøj, hvis jeg spiser morgenmad i sofaen :oops:) Han må gerne tigge i køkkenet.

Han må ikke gø i haven.

Han må ikke gø af gæster og skal sidde pænt og vente med at snuse til dem indtil han får lov.

Jeg gider ikke vilde løbelege indenfor, men min far er ligeglad.

Han må ikke hoppe op i sofaen til gæster, som ikke kan lide hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har regler men di bliver ikke rektig overholt.

 

ikke gø af nogle uden for hekken....... bliver overholt.

ikke overfalde gester........................bliver moderart overholdt

ikke tage fra køkkenboret..................bliver overholt

ikke være i sengen...........................bliver moderart overholdt

må ikke fodres ved boret..................bliver ikke overholdt.

ikke kæles vis likker på sin plas.........bliver ikke over holdt.

 

det kunne være man skulle tage sig let sammen så mange regler har vi trosalt hellerikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kommet nye regler, efter der er kommet ny hund i huset.

 

Min gamle labrador måtte ikke være alene i køknet, hvis der var en steg eller leverpostej i ovnen. Hun kunne sidde og stirre forelsket på ovnen med savlen dryppende ud af munden og det var lidt ad, hvis man ikke opdagede det, inden man fik våde sokker. Hun måtte ikke være i sofaen eller sengen pga de mange hår over det hele.

 

Viktor fælder ikke og må gerne ligge i sofaen og sengen. Han vil gerne hygge i sofaen om aftenen, men vil hellere sove på en stor bænk, der står for enden af sengen. Han må være opdraget med ikke at tigge hos Janni, for det har han aldrig gjort, så det var nemt at holde ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har meget få regler.

Cookie tigger ikke, hun sidder bare og kigger mens vi spiser, og af og til falder der lidt af. Forleden slikkede hun på en kiks jeg sad med i hånden og jeg kom sådan til at grine at jeg ikke magtede at skælde ud. Det var sådan en rigtig sniger-tunge der lige smagte på kiksen mens jeg kiggede væk. Men generelt må hun altså ikke tage vores mad uden vi har sagt "værsgo"

Hun må ikke gø i lang tid af andre hunde der går forbi. Den er supersvær at overholde.. havde vi normale vinduer og ikke sådan nogle gulv til loft, havde det været lidt mere nemt.

Ellers må hun være overalt, i alle møbler. Hun må flænse sine tøjdyr og stjæle vores strømper. Vi har endda skåret benene på sengen helt ned så hun lettere kan komme op og ned nu hvor hun har gigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke retti nogen regler, hun forstår godt hun ikke må være i møbler ved fx veninden selvom hun må hjemme. Hun må gerne tigge, dog kun uden lyd, men når det er ved spisebordet falder der ikke noget af.

Hun skal ikke grave ulækre ben ned i sengen eller tøjskabet.

Så der er næsten frit slag på alle hylder hos os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm :hmm:

 

-Ingen voldsom leg indendørs (men de kan være SÅ bedårende at kigge på nogle gange :lun:)

-Man skal slå ørene ud, når der bliver sagt noget, om det er 1. eller 4. gang "hammeren falder" er lidt forskelligt.

-Ace må ikke gå gøamok i haven eller inde. Hvis han gør det i haven, kommer han ind og skal lægge sig ved min side, det samme skal han hvis han er inde.

-Man SKAL sove i sengen om natten :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm regler....

 

Egentlig må hun ikke tigge, men det gør hun.

 

Hun må ikke gø andet end for at advare, hvis det ringer på. Det overholder hun fint. Der er ingen reaktioner, hvis jeg ikke er hjemme. Hun gøer, hvis hun ser katte i haven. Men det er SÅ sjældent hun ser dem.

 

Man må ikke gå ud fra haven. Det gør hun normalt heller ikke, men forleden dag ledte hendes foderbold hende på afveje:mrgreen::lol::lol:

 

Og så er det vist det..

 

Luna ved godt, at hun ikke må være i min mors sofa, selvom hun må være i min. Når vi er ude, hopper hun kun op i møblerne, hvis hun bliver inviteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cille må ikke komme på badeværelset. Det måtte hun i starten, men var da så pisse træt af at høre på hendes piven når jeg var i bad, så nu er hun forment adgang.

Ingen snusen katten i numsen, gider ikke se det. Ikke spise kattens mad - og omvendt.

 

Jeg vil ikke ha' at hun gør ude i haven. Det bliver stoppet.

Når der kommer gæster og jeg går ud og åbner døren, så skal hun blive inde i stuen indtil jeg siger ok til at hun må komme ud og hilse på.

 

Går jeg ud efter post eller noget i skuret, så skal hun blive inde i gangen.

 

Må gerne være i møbler og seng. Bordet har hun også forsøgt sig med, men der sætter jeg godt nok grænsen :-D

Og så skal hun ha' tørret poter hvis der har været vådt uden for.

 

Hov, og hun må ikke tigge.

Når vi spiser ligger hun på en stol inde under bordet eller hvis vi sidder i sofaen, så ligger hun i sin kurv!

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Sjov tråd:-D.

 

Mine må ikke: gø vildt af naboerne, når de går i deres haver(de vil min aussie ellers gerne)

komme i møblerne inkl. sengene

tigge ved bordet

overfalde gæster (det kan være lidt svært for hundene at forstå;-))

lege vilde lege indenfor

løbe med vores sko(min berners yndlingsleg om sommeren:stupid:)

 

Ellers er der vist nogenlunde frit spil.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Regler.. hmmm..

 

Man må godt knurre - men ingen gøen (det ville være ok med et enkelt vuf, men det er ikke rigtig en mulighed)

Når man er på sofabordet, må man ikke komme i nærheden af stearinlys. Og man må ikke vælte noget når man hopper fra sofaen.

Man må gerne tigge, man må bare ikke spise af tallerkenen med mindre man er sikker på at jeg er færdig

Når man kravler i tasker for at sove, må man ikke tygge i det der er deri. Med mindre man har fundet noget der er mad.. agtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja...

Reglerne herhjemme ser sådan her ud fra min kærestes synsvinkel:

- ingen tiggen

- ingen mad ved bordet

-ikke være i sofaen

- ikke være i sengen

- ikke lege vildt indenfor

- ikke tabe sine hundehår indenfor :D

 

Og sådan her foregår det:

- Hunden ligger med hovedet på mit skød når vi spiser (altid ved sofabordet)

- Hunden smager lige lidt når jeg giver lov

- Hunden må gerne ligge i sofaen (kæresten inviterede selv)

-Hunden må stadig ikke være i sengen.

- hunden må gerne lege (vildt) indenfor da vi pt ikke har nogen have

- Han må ikke tabe sine hundehår indenfor men det gør han nu alligevel :P

 

Det eneste han overholder er at han ikke stjæler fra bordet og at han ikke hopper op. Sjovt nok er det også de eneste ting vi har været enige om :D

 

Ellers ikke så mange regler... og han er så dygtig til kun at hoppe i sofaen herhjemme og ikke når han er med i byen (som han tit er). Og har vi gæster så får han bare at vide hvor han skal ligge sig for ikke at genere dem.

Så ingen problemer her :)

 

og sofaen bliver støvsuget næsten hver dag så det er ikke slemt med hundehår. Og han må jo så også kun være der hvis han er tør og ren hvilket gør det endnu letere at holde den ren :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen regler :shock:

 

Den eneste måde vi kan have "ingen regler" er ved at Dexter skal lytte efter... Bliver han bedt om at ignorere gæster så skal han gøre det.. Men vi har gæster der med det samme de kommer ind, klapper på brystkassen, og så ved Dexter at det er fordi han skal hoppe op og sige hej :lol: Og det må han gerne, men han skal jo så også huske ikke at gøre det ved dem som ikke vil have det :lol:

 

Han må være allesteder, sofaer og senge, men han er det ikke.... Han må gerne tigge, men han gør det ikke.... Han har dog en dårlig vane med at bide i ærmet når vi spiser, men jeg ser det ikke som en "regel" at han ikke må det, men som almindelig høflighed at man ikke bider i folk :mrgreen:

 

Han må gerne gå gøamok hvis han har lyst til det, det sker sjældent, og hvis jeg ser TV imens stopper jeg ham, eller hvis han går i "selvsving", men han gøer rigtig meget når han leger alene, og det får han lov til... Af natur gøer han ikke af andre eller ringklokken osv...

 

Han må gerne hyle når han leger, det larmer næsten mere end når han gøer :lol: Men han må selvfølgelig ikke hyle af tristhed, heldigvis er det kun sket en gang (Den første nat vi havde ham blev han forskrækket over en cykel der kørte forbi klokken 3 om natten)...

 

Han behøves ikke få tørret poter når vi går ind, vi har stengulv det bliver vasket hver aften alligevel, og i Holland går man med sko på indenfor.... Men han må ikke hoppe op af folk når han har våde poter (igen medmindre de selv beder om det), det har han dog svært ved at huske :lol:

 

Måske er det egentlig regler... Jeg synes bare det er normal "høflighed" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ørl og diarre skal helst ikke være i sengen

Bjæffen kun udendørs

Mine fine planter må ikke graves op (potter på altanen)

Man skal sove i sengen

Man stjæler ikke mad (faktisk ikke en regel og ikke noget vi har trænet målrettet, men har lige pt en gæst som stjæler med arme og ben, opdagede så, at mine er vildt velopdragne på det punkt)

Ingen vild leg efter lyset er slukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Den eneste rigtige regel, som jeg kræver at Iso overholder af sig selv, er at man aldrig må gå ud ad hoveddøren uden et "ok", selv om den står åben. Og den overholder hun også.

 

Så kunne jeg virkelig godt tænke mig at hun også kunne lade kattemaden være, men det er ren ønsketænkning, så den må bare stilles højt... For det er forbudt at stjæle af den!

 

Jeg vil ikke ha' at hun gøer for meget i haven, eller at hun løber efter kattene. Men de ting kan hun ikke helt af sig selv, der skal jeg ind over og stoppe hende. Hvilket sådan set også fungerer udmærket. Heldigvis er kattene trygge ved Iso, og ved at hun ikke gør andet end at løbe efter dem, men især den lille er alligevel ikke vildt begejstret for det.

 

Jeg vil heller ikke ha' nærgående tiggeri, det gør mig dog ikke noget hvis hun ligger og stirrer på mig og ser ud som om hun er ved at dø af sult NU - bare hun gør det på lidt afstand. Men Iso er faktisk ret dygtig til det, og går som regel og lægger sig på sit tæppe allerede når jeg laver mad. Når jeg en sjælden gang får pizza, så deler vi den dog altid. Iso får kanterne og jeg får alt det gode! :mrgreen:

 

Møbler og senge er til deling imellem alle husets beboere. Iso er dog ikke tryg ved at ha' kattene i sengen om natten, så der bli'r kattene lukket ude i stuen mens Iso og jeg ligger og snorker om kap i sengen. Har vi gæster bli'r Iso bedt om at gå ned fra sofaen hvis der ikke er plads til hende, hvilket hun også pænt gør. Bare for at straks prøve at klatre op på skødet af gæsterne... :roll:

 

Vild leg indendørs har jeg det heller ikke godt med, så bli'r det lidt for meget gang i den bli'r hunden/e bare lukket ud i haven.

 

Og så kan jeg vist ikke komme i tanke om mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kasper-9400

regl nr 1, lidt gøen inde for meget bliver stoppet men kommer et kor efter jeg har sagt nej :lol:

 

regl nr 2, ikke bide i leg

 

regl nr 3, gøen af andre hunde bliver stoppet så vidt jeg kan, træning er vejen frem

 

så han må jo nok det meste her ved mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tiggen, mens vi spiser, der skal Akira ligge sig.

gå i sin kurv, når vi beder hend om det.

ikke være vild over for gæster og os der bor her, når vi kommer hjem.. indtil videre er det kun mig hun hilser stille og roligt på.

ellers tror jeg ikke der som sådan er nogle regler.. hun må være i sengen og møblerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen vedvarende gøen eller angriben af ruder når der er katte i haven. Den kniber det med :roll:

Ingen gøen når der bankes på/kommer gæster

Ingen vild leg indendøre - men alt det man vil i haven

Det er strengt forbudt at gå ud af hoveddøren, inden tilladelse er givet

Det er strengt forbudt at hoppe ud af bilen, inden tilladelse er givet

Ingen hunde i sofaen, men gerne i sengen

Man opholder sig i stuen, når vi sidder og spiser ved spisebordet. Asta har så også sådan en af de der højstolsfoderautomater, så den regel er halvvejs gået fløjten :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke ret mange regler synes jeg ikke...

 

- Ingen vedvarende gøen: hverken indenfor eller i haven

- Man må ikke tage ting fra borde, vindueskarme eller sofaens armlæn

- Man må ikke tigge ved spisebordet

- Man må ikke gå ud af hoveddøren selvom den står åben, hvis man ikke er ifølge med et menneske

 

Det er vist egentlig det :hmm:

 

Og så vil jeg også lige nævne, at hunde sagtens kan skelne mellem steder og regler. Her må de jo være i alle møbler. Hos mine svigerforældre må de være i sofaen, på et tæppe. Det samme hos mine forældre. Hos mine bedsteforældre må man ikke være i sofaen - men man gå gerne tigge ved bordet og gø i haven (den er jeg dog ikke enig i :evil: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, vi har da også nogle regler, herhjemme.

 

Ingen hunde i sofaen, men gerne i de tre lænestole vi har - mens Kenya levede, måtte hun komme i sofaen, hvis jeg havde lagt tæppe udover. Hun hoppede altid i sofaen om natten, tæppe eller ej, men ikke om dagen...

Nytårsaften, når medicinen begynder at virke, kommer Linus og kravler op i sofaen - ellers aldrig!!!

Han må sove i sengen på værelset - oppe i soveværelset kommer han kun hvis vi skal på loftet om dagen, ikke hvis jeg sover deroppe. (Har et u-isoleret loft, så jeg sover nedenunder om vinteren...)

De friske ben må IKKE graves ned i haven - og da slet ikke i mine ny-plantede sommer-blomster/krydderurter!!!! (Fordi jeg véd at han graver det op igen om lidt - og SÅ vil han ha' det med ind...) Og de må heller ikke gemmes i min sofa - godt begravet mellem hynder og puder! (Ad) :shock:

Man må ikke stjæle mad på bordet! Det overholder han stort set i løbet af dagen - men når vi har sagt godnat, så skal han lige en runde i køkkenet, inden han kommer ind til mig i sengen! (Kenya vidste det også godt - men hvis der stod noget lækkert på bordet, kunne hun pludselig gå HELT amok, hvis Linus lavede ballade udenfor - og mens jeg så var igang med at se hvad dét var - så smuttede hun hurtigt ind i køkkenet, og snuppede det der var lækkert!:drille:

Når man kan høre en traktor/rendegraver/mejetærsker nærme sig, er det RET vigtigt at begynde at gø af den ret tideligt!!! For ellers risikerer man jo at den stopper - og dét larm gider vi ikke ha'.

Så der skal gø'es voldsomt af de tunge maskiner - for SÅ kører de jo bare forbi!!! Og han er ret god til dét - det lykkes faktisk ALTID!!! :klap2:

HVIS han kan se at der kører nogen ind til naboen, må han også liiiige fortælle dét - véd ikke om han synes det også hører ind under vores matrikel, eller om han bare vil hjælpe naboens hund - hvis den ikke havde opdaget dét! :-D

 

Ellers gider jeg ikke høre ham gø indenfor - medmindre der kommer nogen herind...

Ingen tiggeri når jeg spiser - dog falder der noget af, hvis jeg smører en mad, hvilket selvfølgelig så resulterer i at der kan tigges ved køkkenbordet! - Specielt Kenya kunne også høre osteklokken på meget lang afstand!

 

Han må IKKE gø/pive/skrige, når vi kører bil - hvilket han dog ALDRIG overholder - medmindre vi skal på langfart, og har pakket bilen, så lægger han sig så snart vi når motorvejern...Men skal vi "bare" nogle små-steder, så er han HELT sikker på at hvis han piver/skriger i bilen, SÅ kører jeg nok et rigtigt godt sted hen! (Og det gør jeg jo også jævnlige når han er med!!! :damn:

 

Men alt i alt - så er alle de regler der ikke bliver overholdt, jo fordi han har oplevet at han får noget ud af at bryde dem... Så det kan jo tilbageføres på ejeren... Og dér ER altså kun mig! :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...