Hop til indhold

Passer jeres udstyr altid sammen?


HNP
 Share

Recommended Posts

Ja! Sådan har jeg det også,men prøver at begrænse det.

Men har det sådan at halsbånd og line skal være samme materiale og med samme farve spænder. F.eks. sort læderhalsbånd med messingspænder, messinghundetegn og sort line medmessingkarabin, eller nylonhalsbånd og line der passer sammen.

Sådanne to sæt har Gracie haft, men nu er den tynde bløde læderline med messingkarabin blevet væk, og ligesåer hendes sorte nylonhalsbånd med røde hjerter på.

Så nu står jeg med et læderhalsbånd med messingspænde og en sort nylonline med hjerter og kromkarabin - og jeg kan ikke have at det ikke passer sammen. Og jeg savner især mine lækre bløde læderline.

Herhjemme kan det godt gå an, at det ikke helt passer, men der var virkelig krise, da vi skulle til klubmesterskab i lydighed. Jeg kunne ikke bruge de dele der ikke passede sammen, så Gracie fik et skriggrønt halsbånd på og matchende line, som vi vandt på hundeferie i sommers. Og selvom jeg synes det er liiiige grønt nok, så var det bare vigtigere for mig at det passede sammen end hvor pænt og neutralt det var.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kender det, har besluttet at være så praktisk som overhovedet muligt, men var da ved at gå i spåner da min sele havde sølvfarvede remme og min snor havde messingfarvede remme, men jeg ville absolut have den lædersnor og den sele... :genert: så det måtte jeg leve med.

Men self. har mit fine lyserøde halsbånd som jeg næsten aldrig bruger et fint lyserødt hundetegn.. for ellers var det jo ikke rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går egentlig ikke op i det... Men da jeg købte en ny sele til Iso i sommer, måtte jeg jo også ha' snoren der passede til... :engel: Men det er vist også det eneste. :hmm: Mit eget tøj er der kun et ord at sige til: ha! Intet matcher eller passer sammen (med undtagelse af Arrak-sættet, der er købt som sæt) - dog altid ens strømper! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og éen ting der slet ikke fungere var dengang manden så fint havde været ude og købe den rundsyet læderline jeg havde bedt ham om - han var bare kommet til at købe den med guldfarvet karabinhage?! Hvilket svier ufattelig meget i mine øjne at dén er guldfarvet, når selens dims er metal! Så den måtte byttes, det fungerede SLET ikke for mig! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er vist synd af sige... Dog har Luca sort hunter sele og sort flex. Skiltet er så lilla:blink:

Halsbånd har hun sjældent på. Kan ikke finde et der ikke ødelægger / filtre hendes pels, og et hun ikke prøver at få af efter nogle timer. Hun har det kun på hvis hun er med i bilen, eller havelågen er åben og hun ligger ude på vejen og kigger.

 

I øvrigt har hun Back on Track dækken på, så man kan ikke se selen alligevel:-D

 

Den hemmelige drøm, er dog at have et læder sæt fra kenjan, men det ville hænge som pynt på knagen, sammen med alle de andre snore, der ikke bliver brugt. Luca er bedst i flex.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit udstyr passer desværre ikke altid sammen og det driver mig halvt til vanvid.

 

Pelle er jo gul og jeg synes jordfarver klæder ham bedst.

 

Han har fået syet fleecedækkener i hhv. oliven og i brune camouflacenuancer. Topnice! (Han har brug for varme over ryggen visse dage)

 

Hans lædersele er brun.

Jeg har en brun læderline og så knækker filmen der.

 

Sidste vinter fik jeg syet et nomehalsbånd til ham i brun og orange, på billedet så farverne fine ud sammen, men i virkeligheden :shock:

 

Min yndlingsline er lavet af sejlereb og den er hvid med røde nister i. Langlinen er også sejlerreb og den er anmassende blå

 

BOT dækkenet er sort med røde kanter, så nogle gange ligner vi en farvelade.

 

Lige så snart jeg har mulighed for det, ryger halsbåndet. BOT dækkenet og langlinen kan jeg ikke gøre så meget ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udstyr går jeg ikke mere højt op i, bare halsbåndet efter min mening passer til hundens farve. Så det ikke direkte gener mit øje. Ok til træning jkan jeg lide at de ser pæne ud, men ellers er jeg ligeglad med trevlede snor osv.

Hvis jeg havde masser af penge, ville jeg dog købe de lækre halsbånd, nogle importerer fra nordsverige af rensdyrskind. De er brede og dækker flere nakkehvirvler, men har en broderet bånd yderst og da mine går i vandet og iøvrigt er nogle svin, så ville disse nok kun blive "søndagstøj".

Jeg har kun en korthåret og hendes dækken er blåt, ikke så kønt, og hvis det er kold har hun sit varme sorte BOT på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmmmm....ja, helst....og så alligevel ikke...

 

Han har brunt hvalpehalsbånd men blå Hurrta-snor. Snoren passer til gengæld fint til den blå og sorte Hurrta-sele han har (og stort set er vokset ud af allerede :stupid:)

 

Har lige købt blåt Hurrta-halvkvæl, så det passer fint til snoren når han begynder at få det på....

 

Ellers så synes jeg at blåt, brunt og sort passer bedst til hans farver....skal SÅ meget have et Hurrta-ruskinds-halvkvæl når han er udvokset, selvfølgelig med matchende snor :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg har simpelthen SÅ meget gejl, at jeg altid kan finde noget der matcher hvis hundene en sjælden gang skal se pæne ud. :oops:

 

Ellers er jeg ret ligeglad.

 

For mig er det praktiske langt det vigtigste og pt. har hundene army farvede halsbånd, som jeg synes er grimme, men det er de bedste halsbånd jeg har fundet.

Så dem bruger de til træning.

 

Ellers har de små tynde neutrale rundsyede læderhalsbånd på til hverdag, hvis de da ikke går "nøgne", hvilket de egentlig oftest gør.

Og eftersom jeg synes farver og mønstre er grimme og trælse at se på, så vælger jeg typisk altid neutrale farver hvor det er muligt.

Så alting passer egentlig OK sammen selvom det er ubevidst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan egentlig også bedst lide at tingene passer sammen :mrgreen: Nu får jeg min hundehvalp hjem på onsdag, men jeg har da allerede en del udstyr til ham. Hans halsbånd og snor er begge sorte med lyse hundepoter på, og hans hundetegn er mat og sort og forestiller en pote. Så det passer helt fint sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

... Livet er bare for kort til at gå med ens sokker.. Jeg går kun med ens sokker hvis min kæreste har forvirret sig til at ordne vasketøjet...

 

Eneste ting jeg har gjort er at sørge for alle mine sokker er "samme slags", bare en billiard forskellige farver og motiver :lol: Jeg har lært at leve med at folk griner af mig når jeg tager skoene af og ikke har ens sokker på :lol:

 

Jeg ville nok grine lidt, men mest af alt føle mig lidt dårligt til mode på dine vegne. Det ville måske endda irritere mig :lol: Men mon ikke vi alle har vores små tvangs-ting? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gennem de 2års tid vi har haft Ninja, indkøbt så meget hundegejl, at hvis jeg tømte de to kasser med hundeudstyr der står i kælderen, ville jeg sikkert kunne finde 5-6 matchende sæt, men som er købt på vidt forskellige tidspunkter. Jep. Som Kleo så klogt siger - man må aldrig gå ned på udstyr !

 

Herhjemme matcher sokkerne altid - det andet synes jeg er sjusk, og det er livet også for kort til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er faktisk ligeglad, bare det duer til min hund.

Har rødt hurtta vinterdækken, rød k9 sele, som jeg dog ikke bruger, hvid og brunternet puppia sele, lilla hunter halsbånd og hvid flex. Har også en sort nylon snor, men den er træls at gå med. Har sort kødbenshundetegn.

 

Hvis jeg skulle have noget der passede med min yndlings sele, puppia selen, skulle det være;

http://www.hasf.dk/webshop/media/cache/image_777_0_320_240.jpg

Og så med snor til self:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det gør det ikke. Nu har Luna aldrig både sele og halsbånd på. Det ville - i mine øjne - være det samme som at jeg både havde bælte og seler på.

 

Men vi har et sort halsbånd og bruger mest flexilinen eller en brun lædersnor

 

Jeg bruger sjældent sele, men når jeg gør, er det altid sammen med halsbånd, deri sidder hundetegnet nemlig. Ikke fordi hun smutter fra mig, jeg er bare mest tryg ved det, for er uheldet ude, så er det jo lovpligtigt med det hundetegn.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Mit passer på ingen måde sammen..Halsbåndene er rundsyede og i den farve som de har når jeg mangler..jeg har både lyserøde, mørkerøde, blå, brune og sorte..Deres skilt (med navn) sidder derpå..Jeg har en million snore..de eneste snore jeg har som passer sammen er dem jeg bruger på udstillinger (ikke udstillingssnore) men nogle snoede med karabinhage i samme længde (så jeg kan gå med 10-20 stykker på samme tid)..Men ikke i samme farve..Der er aldrig nogen der har 20 ens snore i samme farve..Men jeg er nu også ret ligeglad med farven :mrgreen: og hundene brokker sig aldrig

Link til indlæg
Del på andre sites

haha jeg sætter nu bare de ting sammen, jeg synes er pæne. Hurtta pro sele, pink skilt i selen, ingen halsbånd og kenjan læder line. Bryder mig ikke om hvis alt fx var hurtta lifeguard, eller alt i samme læder eller samme mønster. Det blir for meget...lidt ligesom når menneskers trøje og bukser er ens fx. hummel og adidas :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger sjældent sele, men når jeg gør, er det altid sammen med halsbånd, deri sidder hundetegnet nemlig. Ikke fordi hun smutter fra mig, jeg er bare mest tryg ved det, for er uheldet ude, så er det jo lovpligtigt med det hundetegn.:-)

 

Izzie bruger heller ikke halsbånd, men hundetegnet sidder bare i selen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie bruger heller ikke halsbånd, men hundetegnet sidder bare i selen :5up:

 

Jeg bruger meget sjældent sele. Det er kun når vi cykler, eller vi skal med offentlig transport, så jeg gider ikke ofre et hundetegn til selen. Derfor får hun bare begge dele på.

Da jeg boede i Odense, havde hun ALTID halsbånd på, så snart vi gik uden for døren (aldrig inde), men efter jeg er flyttet herud på landet, har jeg næsten ikke brugt halsbåndet. Hvorfor ved jeg ikke, for chancen for at hun bliver væk, er jo det samme, men nu har jeg hende gerne med på rideture på op til 10 km uden hverken at have halsbånd eller line med. Sløseri, er hvad det er.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig ligeglad med om Chinooks udstyr passer sammen. Han har en masse basis (kedelige) ting, som bare virker.

En Hurtha halvkvæl i læder, en sort flexiline, en gummiline til træning, en enkelt trepunktline i mærk og lys læderlook (den var billig).

 

Så har han så også en smuk trelænket halvkvæl i stål til udstilling, sammen med en sort læderline - her her karabinhagen så i messing - det irriterer da mit øje, men den var bare ikke i stål og jeg turde ikke købe den lettere line.

 

Men jeg har da en lille "hemmelig" drøm om dette sæt :hjerte:

 

36707_swiss_neu_1.jpg

 

36708_hunter_fuehrleine_swi_1.jpg

 

Det vil være så fin til ham og så er racen jo fra Schweiz

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ eller jo lidt gør det, da sele og halsbånd begge er fra Hurtta. Hendes sele er sort, jeg synes det er pænest at den "går i et" med pelsen (så her det heller ikke så voldsomt ud, hvis hun har begge dele på) men halsbåndet er pink (i håb om at hun kommer til at ligne en pige, men skrig pink er åbenbart en drenge farve her i byen, hun bliver i ihvertfald tiltalt han:lol:). Flexi snoren er rød, da hun har haft rød halsbånd fra hvalp til for nogle måneder siden.

 

 

Edit: Hold da op, der fik jeg brugt nogle "parentes'er"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...