Hop til indhold

Sætter du snoren i halsbånd eller sele?


Eris
 Share

Sætter du snoren i selen eller halsbåndet?  

71 stemmer

  1. 1. Sætter du snoren i selen eller halsbåndet?

    • Jeg sætter altid snoren i selen
      21
    • Jeg sætter altid snoren i halsbåndet
      18
    • Jeg skifter lidt imellem begge to
      24
    • Andet
      8


Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Silke bruger ikke sele. Og min næste hund vil (sandsynligvis) heller ikke komme til at bruge sådan en.

Min hund går enten i almindelig dobbelt line med tilsvarende halsbånd. Eller hun går løs under stemme- og tegnkontrol.

 

En sele bliver nogle gange en undskyldning for dårlig opdragelse. Nogle af de store unge hunde, som jeg har oplevet i sele og snor, de fistrer forvildede rundt og reagerer hverken på stemme eller line.

 

Men der er sikkert nogen, der kan finde ud af at bruge sele og line på en hensigtsmæssig måde. Og en sele udelukker da i hvert fald, at folk kommer til at ruske og rykke med snoren i halsbåndet, ---som det var helt almindeligt at gøre for 20 år siden..

 

--Jeg behøver det bare ikke. Halsbåndet er til at have hundetegn i. Og snoren er til for at beskytte Silke. Ikke for at kontrollere hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah, så har jeg totalt misforstået spørgsmålet :stupid:

 

Vi skifter mellem sele og halsbånd, afhængig af hvad vi skal.

 

Jeg misforstod det også :lol: Tænkte, hvorfor give hunden sele på, hvis man ikke vil bruge den :lol:

 

Hos os er snoren i selen når vi bruger den. Ellers i halsbåndet. De har altid halsbånd på når vi er ude, kun nogengange sele på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah, så har jeg totalt misforstået spørgsmålet :stupid:

 

Vi skifter mellem sele og halsbånd, afhængig af hvad vi skal.

 

Jeg misforstod det også :lol: Tænkte, hvorfor give hunden sele på, hvis man ikke vil bruge den :lol:

 

Hos os er snoren i selen når vi bruger den. Ellers i halsbåndet. De har altid halsbånd på når vi er ude, kun nogengange sele på.

Ja godmorgen, Lisa:stupid:

Det er sidste gang jeg starter en tråd, INDEN jeg er kravlet ud af sengen :lol:

Håber I sådan nogenlunde forstår :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altid sele. Medmindre den er blevet rullet i noget "lækkert" og er til vask. Så er det halsbånd, men aldrig mere end en enkelt dag.

Hun går fint i halsbånd, men jeg synes det skal sidde løst og rart, for hun har det på hele dagen, også hjemme, og så kan hun trække sig ud af det når hun går baglæns. Derfor sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altid sele. Medmindre den er blevet rullet i noget "lækkert" og er til vask. Så er det halsbånd, men aldrig mere end en enkelt dag.

Hun går fint i halsbånd, men jeg synes det skal sidde løst og rart, for hun har det på hele dagen, også hjemme, og så kan hun trække sig ud af det når hun går baglæns. Derfor sele.

 

Det er jo derfor man bruger halv- eller helkvæl ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa, jeg bryder mig bare ikke om ordet "kvæl" i forbindelse med min hund. Ikke når selen er sådan en dejlig nem og rar løsning.

 

 

Tror din hund er ret ligeglad med hvad halsbåndet kaldes. Halvkvæl kvæler netop ikke hunden.

 

Går aldrig med sele, bruger altid halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...