Hop til indhold

Hvordan samler i flydende afføring op?


Gæst sofalion
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg var ude at gå med min hvalp på 4½ måned, ude i (helt op ad muren) kanten ved et værtshus, sætter han sig ned og det der kommer ud er helt flydende.

 

Jeg står så der forgæves med min hundepose og kan konstatere at det får jeg på ingen måde op, jeg går herefter videre. 10 meter fra stedet kommenterer en mand så at min hun har tabt noget, og herefter går diskussionen på at jeg er et svin der ikke samler op efter min hund.

 

Det skal hertil tilføjes at jeg ALTID samler op, og har 3 hundeposer på mig til hver gå tur. Men jeg forklarer ham at jeg her ikke har mulighed for dette, da posen intet kan samle op, da det jo er flydende. Så begynder han på jeg skal betale en afgift til kommunen osv osv. :damn:

 

Anyway, for at gøre en lang historie kort, hvordan samler i op efter jeres hund hvis den har diarre ?

 

På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, som du selv skriver så kan man ikke samle helt flydende afføring op med en pose... Jeg ville nok prøve at samle så meget som muligt op alligevel, hvis ikke andet så for at vise at jeg i hvert fald har prøvet. Nu hvor du ved at der er dårlig mave, kan du jo ha' noget papir med, eller en flaske vand til at skylle det væk med. Papir er jo ret nemt at proppe ned i lommen sammen med poserne. Der vil altid være nogle mennesker der ta'r enhver given anledning til at skælde ud på hundeejere, uanset hvad, så det ville jeg ta' med ophøjet ro. Hvis hunden pludselig får helt tynd mave kan man jo ikke gøre så meget, selv om man gerne vil!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler det op jeg kan og lader resten ligge. Hvis det er helt umuligt at få noget som helst med, så er det jo bare sådan det er :vedikke: Man kan jo ikke gøre så meget ved det og det forstår de fleste mennesker vel også godt. Nogle mennesker VIL bare finde noget at brokke sig over, og dem kan man heller ikke gøre så meget ved :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anyway, for at gøre en lang historie kort, hvordan samler i op efter jeres hund hvis den har diarre ?

Helt kort: We don't!

 

Jeg har engang selv haft den store "fornøjelse" at stå med en stor airedale terrier på indgangen til Strøget, direkte ud for Politiken og McDonald. Pludselig bøjede han sig en anelse i bagbenene og SKØD en vifte ud i luften. Folk sprang for livet. Jeg blev helt hjælpeløst stående for at advare de mange, der kom spænende fra fodgængerfeltet på Rådhuspladsen med kurs mod Strøget. Jeg kunne ikke lide bare at gå videre, men samtidig anede jeg ikke, hvordan jeg skulle løse problemet.

 

Så kom en ung mand ud fra McDonald med kost, spand og klude og det skal siges til hans ros, at han blot smilede pænt, da jeg undskyldte mit schwiiiiin.

 

Hvad man siger til en mand, som mener, at man skal betale en afgift til kommunen? Tja, det er altid godt at have en god fantasi, så du kunne med store, alvorlige øjne have fortalt ham, at der jo fornylig var indført en hundeskat netop til sådanne tilfælde, så din samvittighed var da helt ren. Eller du kunne have begyndt at tale engelsk til ham (eller tysk eller fransk eller latin - hvad der nu lige ligger nemmest på din tunge? :cool:)

 

Man kan nu engang ikke samle flydende væsker op med en plastpose, så medmindre du fremover agter at medbringe kost, klud og spand på jeres lufteture - så skråt op med uhøflige medborgere. Mit eget Strøg-eventyr er det eneste uheld af den art, og jeg har dog haft hund i mange, mange år, så problemet er nok ikke specielt stort.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har ofte stået i den situation da jeg har en "mave" hund. Hvis han satte sig i en busk er der jo ikke noget at gøre ved det - men lå det på jorden så har jeg anvendt de her ble poser man bruger til børn - hertil har jeg lagt køkkenrulle i så jeg kunne "tørre" det op og så lukke posen i. Det har betydet at langt det meste af det kunne komme væk på den måde - men i sagens natur er det umuligt at samle det hele op.

 

Jeg har så også lært, at hunde der har noget med maven ofte vil gemme sig lidt væk. når de har ondt i maven - så man lærer automatisk at trække ham lidt frem så det er nemmere at rydde op bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger at fjerne det meste med posen og dækker resten til med noget jord hvis jeg kan komme til det.

 

Skideballer kan man altid få og som hundeejer må man altså vænne sig til at have det ligesom rygerne og de fede, der også er grupper folk føler de kan tillade sig at ytre deres meninger om, uden at blive spurgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger at fjerne det meste med posen og dækker resten til med noget jord hvis jeg kan komme til det.

 

Skideballer kan man altid få og som hundeejer må man altså vænne sig til at have det ligesom rygerne og de fede, der også er grupper folk føler de kan tillade sig at ytre deres meninger om, uden at blive spurgt.

 

Samme måde jeg gør det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Også her :5up:

Og så er der jo altid den situation man kan ryge ind i som tæveejer, at hunden sætter sig, og straks kommer en fortørnet bedsteborger farende og spørger om man ikke skal samle op. Øh, det er tis! Men du må da gerne holde en kop under :lol:

 

 

Ja, den oplever jeg altså også engang imellem :lol: Og de kan virkelig blive sure fordi de er SÅ sikre på man lyver :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den oplever jeg altså også engang imellem :lol: Og de kan virkelig blive sure fordi de er SÅ sikre på man lyver :lol:

 

;-) Det behøver man ikke hun hunde for, mine kan godt stå rigtig længe og snuse i dame-tis, og bare man står 10 sek på et fortov så er ejeren helt sikker på at hunden har skidt og jeg er bare gået uden at samle op :-) Hmmm han hunde snuser længe og kan også godt med poten flytte lidt jord hvis det nu tilfældigvis dufter bedre længere nede ;-) Derfor har hunden stadigvæk ikke skidt :-)

Tilbage til spørgsmålet, NEJ det gør jeg ikke, er det bare diarre og tyndt som sennep lader jeg det ligge og skubber lidt jord over... kommer der nogen gør jeg som om jeg samler op, da jeg altid samler op - er det temmelig træls ikke at kunne min samvittighed er ikke god bagefter - men det er jo ikke noget at gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Også her :5up:

Og så er der jo altid den situation man kan ryge ind i som tæveejer, at hunden sætter sig, og straks kommer en fortørnet bedsteborger farende og spørger om man ikke skal samle op. Øh, det er tis! Men du må da gerne holde en kop under :lol:

for slet ikke at nævne de bemærkninger og ØJNE man får når man roser sin hvalp for at gøre " det " på gaden ..........
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Øj hvor jeg kender det, min gamle hund havde også meget sart mave her til sidst, og han valgte så at gøre det midt på fortovet den stakkels gamle hund, jeg forsøgte virkelig at samle det op men ja det er jo UMULIGT med poser. Det var så lidt uheldigt at klokken var vel ved en 16 tiden og der var fyldt med mennesker og jeg fik også en ordentlig skideballe af en mand hold da op hvor han skældte ud! sagde også til ham at han selv kunne få lov at prøve, men at jeg til hans orintering var på vej i netto efter en pakke klinex og en liter vand.. Manden stod der stadig da jeg kom tilbage og gloede mens jeg samlede op og skyllede, hvad man dog ikke skal stå model til bare fordi ens hund har lidt dårlig mave altså..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har, heldigvis, kun oplevet en eneste gang at min hund leverede varen på et fortov. Det var Fie, som lige ud for en herretøjsbutik i Store Heddinge skød en bævrende masse fra sig og der stod jeg og gloede på mine små poser!

Jeg havde ingen penge på mig, men gik ind i butikken og spurgte, om de ville donere en bærepose til projektet. Tænk, ejeren blev så glad over at jeg ville forsøge at samle det op i stedet for bare at gå videre, at han takkede og sagde "pyt med det, jeg smider nogle spande vand på, så det løber i rendestenen".

Det var en rar oplevelse for det er en rigtig dum situation at stå i

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan man jo ikke - jeg samler det op jeg kan , og dækker resten til , endten med jord eller nogen prutposer , så man ikke lige kan træde i det .

 

Jeg synes ikke det er en optimal løsning at smide prutposen henover, så sviner man bare med plastik i stedet for :vedikke:

 

 

Jeg har to gange oplevet at stå med en tyndskids-Ninja, den ene gang var heldigvis i sne, så der sørgede jeg bare for at tage sneen med op i posen. Anden gang var lige op af en politibil (hunde har det bare med at vælge de bedste steder :stupid:), hvor politimændene havde travlt med at få en drukkenbolt, der bor i vores forening, op i sin lejlighed. Jeg stod og bad til at det ikke ville sprøjte op på bilen, og jeg må indrømme at jeg prøvede at få så meget op i posen som jeg kunne - hvilket ikke var meget. Men altså ... jeg prøvede virkelig, og mere kan man vel ikke forlange. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...