Hop til indhold

Hvornår må din hund knurre af dig?


Louisen
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg vil ikke have at hundene knurrer af mig.............de får lang snor af mig og jeg forventer det samme af dem;-) . De skulle jo også gerne have tillid til, at jeg vil dem det bedste.

 

Tror måske at min store hund har knurret af mig en gang(er ik helt sikker), men da havde jeg også prøvet at give ham en krave på(fra dyrlægen) i en ½ time, så det var nu ok for ham at sige fra og jeg stoppede mit foretagende:stupid:.

 

Men generelt skal de ikke knurre af mig.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg vil ikke have at hundene knurrer af mig.............de får lang snor af mig og jeg forventer det samme af dem;-) . De skulle jo også gerne have tillid til, at jeg vil dem det bedste.

 

Tror måske at min store hund har knurret af mig en gang(er ik helt sikker), men da havde jeg også prøvet at give ham en krave på(fra dyrlægen) i en ½ time, så det var nu ok for ham at sige fra og jeg stoppede mit foretagende:stupid:.

 

Men generelt skal de ikke knurre af mig.

 

V.H. Sille

 

Det giver jo ikke mening:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg vil ikke have at hundene knurrer af mig.............de får lang snor af mig og jeg forventer det samme af dem;-) . De skulle jo også gerne have tillid til, at jeg vil dem det bedste.

 

Tror måske at min store hund har knurret af mig en gang(er ik helt sikker), men da havde jeg også prøvet at give ham en krave på(fra dyrlægen) i en ½ time, så det var nu ok for ham at sige fra og jeg stoppede mit foretagende:stupid:.

 

Men generelt skal de ikke knurre af mig.

 

V.H. Sille

Altså, du mener, at hundene godt må knurre, men at I helst ikke skal ud i situationer, hvor det er nødvendigt? Er det rigtigt opfattet? Ellers er jeg heller ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Vi skal helst ikke ud, hvor det er nødvendigt, men jeg forventer, også at der skal meget til før de knurrer af mig=jeg skal have overtrådt deres grænser mega meget.

 

Men de stoler nu på mig, tror jeg, for det har aldrig været et problem ;-) .

 

Håber det giver bedre mening, men grundlæggende er jeg ikke large med knurren :-) og her må vi nok bare være enige om at (måske) være uenige :-) .

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt, så skal mine schæferhunde ikke føle det nødvendigt at knurre af mig, og jeg har så¨heller aldrig oplevet det...Som denne tråd hentyder til, har jeg for mange år siden haft en cairnt. som jeg daskede til fordi den knurre da jeg flytte den og dens ben, fordi den havde lagt sig lige hvor 4 små børn løb legende rundt.

Jeg har så fortsat den klare oplevelse af hundehold hos mig, at nogen gange så er jeg nødt til at overskride nogle grænser hos dem. Der er så aldrig nogen knur forbundet med dette.

Jeg ville aldrig lægge krop til en hund på schæferstørrelse, som ikke kunne forstå, at dens grænser nogen gange skulle overtrædes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt, så skal mine schæferhunde ikke føle det nødvendigt at knurre af mig, og jeg har så¨heller aldrig oplevet det...Som denne tråd hentyder til, har jeg for mange år siden haft en cairnt. som jeg daskede til fordi den knurre da jeg flytte den og dens ben, fordi den havde lagt sig lige hvor 4 små børn løb legende rundt.

Jeg har så fortsat den klare oplevelse af hundehold hos mig, at nogen gange så er jeg nødt til at overskride nogle grænser hos dem. Der er så aldrig nogen knur forbundet med dette.

Jeg ville aldrig lægge krop til en hund på schæferstørrelse, som ikke kunne forstå, at dens grænser nogen gange skulle overtrædes...

Tror ikke at nogen vil argumentere imod at hunde nogle gange må finde sig i ting, som de ikke har så meget lyst til. Det er vel mere metoder, der diskuteres. Jeg forventer da også, at min hund finder sig i nogle ting, men jeg forventer også, at der nogle gange skal lidt træning til og at jeg ikke kan "daske" mig ud af problemet.

 

Når det er sagt, kan jeg skam godt forstå, at du skulle have fjernet hunden, så børnene kunne lege uden at genere hunden. Jeg havde bare ikke valgt at daske til den, men var nok bare gledet lidt af på det og begyndt at træne det på et andet tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Futte og Lily må gerne knurre, ligesom de må kommunikere på andre måder. Men klart at jeg tager det seriøst, afhængig af hvilken type knurren det handler om. Især Futte har man måder at knurre på - Lege-knur, irriteret/træt/Lily-lad-mig-være!-knur og surt knur.

Da Futte havde en byld i poten og vågnede rystende og brændende varm af feber med voldsomme smerter om natten var han meget tæt på at markere på min hånd og knurrede dybt da jeg skulle have den forbinding af hans pote som vi om aftenen havde lagt på for at han ikke skulle slikke det bedøvende creme af igen. Han blev selv meget forskrækket, nok mere end jeg gjorde. På den måde synes jeg det er fint at han knurrer - Jeg knurrer også når det gør ondt :-)

Ellers knurer han mest når han er træt og ikke gider Lilys tilnærmelser.

 

Lily knurer stort set kun hvis hun har et ben eller en godbid som Futte ikke må tage. Futte respekterer dog dette og det bliver derfor aldrig et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kato er en rigtig hyggeknurrer og han knurrer rigtig meget. Det lyder især sjovt når han knurrer imens han er i gang med at strække sig, for så bliver det så langtrukken :lol:Tilgengæld skal der rigtig meget til før han knurrer rigtigt og så vil det selvfølgelig blive taget alvorligt og prøve at undgå at sætte ham i sådan en situation igen.

 

Det er meget sjældent Anton knurrer. Han er en rigtig nussetrold der er meget tålmodig med at blive kysset på osv, for han elsker bare at få opmærksomhed. Dog er han meget hurtigt til at knurre for alvor hvis han synes han hører noget udenfor og han stopper først når vi har undersøgt om det er nødvendigt at han fortsætter med at knurre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde må altid gerne knurre af mig! Hvis de mener jeg har overtrådt deres grænse! Det er dog aldrig sket endnu!

 

Jeg vil have fuld respekt for det hvis det en dag sker at de knurre af mig, og jeg vil på ingen måde tage det som at min hund gør noget forkert, men jeg vil blive ufattelig ked af det fordi jeg ville føle jeg overtrådt dens grænse... Og selv f.eks. med poteaftørring som mine (selvfølgelig :lol: ) heller ikke bryder sig om, har jeg forsøgt at finde en måde hvorpå det er indenfor deres grænser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kato er en rigtig hyggeknurrer og han knurrer rigtig meget. Det lyder især sjovt når han knurrer imens han er i gang med at strække sig, for så bliver det så langtrukken :lol:Tilgengæld skal der rigtig meget til før han knurrer rigtigt og så vil det selvfølgelig blive taget alvorligt og prøve at undgå at sætte ham i sådan en situation igen.

 

Det er meget sjældent Anton knurrer. Han er en rigtig nussetrold der er meget tålmodig med at blive kysset på osv, for han elsker bare at få opmærksomhed. Dog er han meget hurtigt til at knurre for alvor hvis han synes han hører noget udenfor og han stopper først når vi har undersøgt om det er nødvendigt at han fortsætter med at knurre.

Ja, Bobo er også rigtig hurtig til at knurre af den farlige, usynlige mand på den anden side af døren :lol: Men han gør det også meget sjældent udover det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund må ikke knurre ad mig p.g.a. utilfredshed med noget jeg gør, for hvis han gør det, knurrer den også ad andre, og det bare ikke hensigtsmæssigt med en hund på 40 kg, som folk er bange for at håndtere. Det kan jo også ske, at man er nødt til at gøre noget, som er ubehageligt, men nødvendigt, og det skal han bare vide, at det bestemmer jeg for ham.

 

Til gengæld knurrer han ofte voldsomt i leg, og han tager rigtig godt fat når der tumles på græsset/gulvet. Det er tilsyneladende ikke det store problem for ham at opfatte forskellen, og efter et par indledende irettesættelser, har der ikke været tilløb til problemer på den konto.

 

Han knurrer også ret ofte af noget der, efter hans opfattelse mistænkeligt, foregår ude i haven, når han er inde, og det er selvfølgelig OK, ligesom det også er OK at give hals i se situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annamouritsen

enig med kimj.

 

tror også det kommer helt and på hunden, og dens størrelse. mine har dog kun 25-35kgs hunde. men synes heller ikke det duer hvis de knurer af mig.

gerne i leg eller ved noget mistænkeligt.

hvis der er noget hun ikke vil have trækker hun sig bare :) har så heller aldrig oplevet hende knure af mig. ville nok også blive ked hvis hun gjorde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre: mine hunde må gerne, ønsker bare ikke at de bliver presset så det bliver nødvendigt. Begge knurrede som hvalpe hvis de havde noget godt (legetøj/mad/tyggeting). Jeg tror det er nødvendigt når man er hvalp i en stor hvalpeflok. Har trænet det væk :) Vores tæve kan finde på at knurre af lyde ved døren hvis jeg er alene hjemme (ellers er hun det fredeligste) og hanhunden har knurret af kanin, kat, lyde og andre hunde - kun når han er ret presset. Egentlig er det rart, hvis jeg har været så uopmærksom (dum) at jeg ikke har opdaget det før giver han mig en ekstra mulighed for at stoppe situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig oplevet at blive knurret af, men hvis det skete, ville jeg da blive ærgerlig og også tage til efterretning hvad der havde været den udløsende faktor.

Jeg kan faktisk ikke forestille mig en situation der ville få min hunde til at knurre af mig, sådan lige umiddelbart :hmm:

 

Begge har prøvet at knurre af min dreng på 3.

Asta da han var knap 1 år og var kravlet op til hende i kurven, sat sig på hende og givet sig til at rykke i hendes hale.

Modjo her for nylig, da August midt i et raserianfald tog hårdt fat i ham og flåede ham halvvejs ned af sofaen.

 

Begge tilfælde udløste at barnet fik at vide at det bestemt ikke var i orden - sidstenævnte udløste en decideret skideballe, hvilket jeg ellers aldrig ser nødvendigt at give.

Hundene er blevet nusset bag øret og fået at vide at alt var ok.

De søger mig generelt meget omkring sådanne situationer, og forsøgte også ret tydeligt at kigge efter mig og bede om hjælp i de to overnævnte situationer.

De stoler på at jeg hjælper, og jeg stoler på at de ikke gør noget overilet indtil jeg kan komme og redde dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig oplevet at blive knurret af, men hvis det skete, ville jeg da blive ærgerlig og også tage til efterretning hvad der havde været den udløsende faktor.

Jeg kan faktisk ikke forestille mig en situation der ville få min hunde til at knurre af mig, sådan lige umiddelbart :hmm:

 

Begge har prøvet at knurre af min dreng på 3.

Asta da han var knap 1 år og var kravlet op til hende i kurven, sat sig på hende og givet sig til at rykke i hendes hale.

Modjo her for nylig, da August midt i et raserianfald tog hårdt fat i ham og flåede ham halvvejs ned af sofaen.

 

Begge tilfælde udløste at barnet fik at vide at det bestemt ikke var i orden - sidstenævnte udløste en decideret skideballe, hvilket jeg ellers aldrig ser nødvendigt at give.

Hundene er blevet nusset bag øret og fået at vide at alt var ok.

De søger mig generelt meget omkring sådanne situationer, og forsøgte også ret tydeligt at kigge efter mig og bede om hjælp i de to overnævnte situationer.

De stoler på at jeg hjælper, og jeg stoler på at de ikke gør noget overilet indtil jeg kan komme og redde dem.

Åh jeg bliver simpelthen så glad af at se HF forældrene håndtere hund/barn-tingen rigtigt :bighug: altså ikke at jeg havde forventet andet af dig/generelt de HF'ere med menneskehvalpe - men puha, synes SÅ tit man får ondt i maven, når man hører folk fortælle hvordan deres hund får skideballe fordi den har knurret af barn som sidder på den/rykker i den osv - og det SKAL hunden jo finde sig i :roll: så bliver man herinde mindet om at hund/barn kombinationen kan være fantastisk for dem begge - bare den bliver tacklet korrekt, når der opstår uheldige situationer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre min hund var af en knurresnakkende race, ville jeg blive meget ked af det og rigtig ærgerlig på mig selv, hvis den følte den var nødt til at understrege sine øvrige signaler ved at knurre, for så har jeg været dårlig til at læse den og overskredet dens grænser.

 

Min cairn knurresnakkede og jeg har kendt andre hunde som også har gjort det, men knurre som advarsel ville jeg ikke acceptere - altså at det skulle være nødvendigt.

 

Taiki knurrer meget ofte for at signalere, når han synes at noget er skod. Det kommer an på hvordan han knurrer, om jeg tolker det som en grænseoverskridelse fra min side.

 

Og der er også grænser for, hvad jeg gider tage hensyn til. F.eks. er det uanset godbidder eller tilvænning stadig en grænseoverskridelse når jeg vasker ham med sæbe, selvom han er trænet fra hvalp og den shiba jeg kender, som tager det absolut pænest. Han kan finde på at knurre, men stopper når jeg beder ham venligt om det. Det kan da godt være, at han synes bad er træls, men lugter han af lort, må det bare ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ligeså godt være ærlig og sige at jeg ville blive meget overrasket og måske faktisk også lidt fornærmet hvis mine hunde nogensinde knurrede af mig. Men vi er også tit meget ukorrekt i vores opførsel omkring dem :oops: Altså, jeg ville aldrig nogensinde opføre mig overfor en fremmed hund, som jeg opfører mig overfor Ninja og Mollie, for så er jeg sikker på at jeg meget hurtigt ville blive bedt om at skride, eller måske få et ordentligt hak i næsen.

 

Ninja har selvfølgelig været tilvænnet vores anmasende adfærd fra hun var hvalp, og Mollie er bare sådan en blid hund, så hun har aldrig sagt noget og nu tror jeg også hun har vænnet sig til det? :oops: Det er af vores overbevisning at hundene også lidt synes det er hyggeligt, men nogen gange kan man godt mærke på især Ninja at hun rykker lidt rundt på sådan en måde der siger "Helt ærligt, skrid lige!", og så skrider vi selvfølgelig også!

 

Men har endnu tilgode at høre Ninja eller Mollie knurre af os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...