Hop til indhold

Logrende haler


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla logrer af alt.

 

hun logrer når hun spiser, når hun drikker, når hun ser en hund hun kender, når hun ser et menneske, når hun ser sit legetøj, hvis jeg kigger på hende eller taler til hende, når hun leger med sig selv, når hun løber ned igennem haven, når hun står foran havedøren og vil ud eller ind, når hun ser sin hundesnor, når nogen træder ind i et rum hun er i, når jeg laver mad, når hun snuser til noget, når vi træner, ja selv hvis hun kommer ind i bryggerset hvor gufferne står kan hun finde på at logre til dåsen med kiks, selvom hun er helt alene derude :roll:

 

Johna logrer mere selektivt. Hun logrer hvis jeg ligner en der har mad, hvis vi leger, hvis hun møder et menneske eller en hund hun kender. Men ellers så er halen passiv...

 

Er der også stor forskel på hvor meget jeres hunde logrer? Johna virker som en glad og tilfreds hund, så tænker ikke det er fordi hun er ked af det, at hun ikke logrer mere end hund gør...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg synes der har været forskel på mine 3. Godt nok en anden race, men Daiwas hale gik jo i ét! :hjerte: Iso logrer ikke ret meget eller tit, men synes generelt hun er en hund der meget udpræget "snakker med ørerne" - de er aldrig stille! Altså, selvfølgelig logrer hun da indimellem - dagligt endda! :lol: Men hun er bare ikke den der logrer helt vildt meget eller tit, og slet ikke i sammenligning med Daiwa. Frostie var nok sådan midtimellem, men hun havde jo også travlt med at holde halen høøøøjjjt... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Livas hale kører konstant. Siger man noget til hende, får den lige et ekstra gear.

I behøver ikke kigge hele videoen igennem, men tjek piskeværket her

[video=youtube_share;MM-XQVrtEyY]

 

Maggie er mere afdæmpet.

Hun kan bestemt godt logre - når anledningen er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine logrer generelt meget. Mille noget langsommere og mere roterende end Bonnie..

 

Vigtigst når vi er på jagt kan man tydelig se på halens mere intensitive bevægelser når det er fært. Så er det med at gøre sig klar til skud for så kommer der snart fugl op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine logrer også meget synes jeg. Walther logrer når man snakker til ham eller kigger ham i øjnene, det er sådan logren fra side til side nogen gange langsomt men også vildt hurtigt nogen gange. Han logre meget ofte i søvne og det er så tæppet eller dynen lige letter lidt :mrgreen:

 

Zeus logrer af alt, og det er hele tiden. Enten bare stille fra side til side eller hurtigt mega hurtigt synes jeg, hvis Walther går bagom Zeus lukker han tit øjnene for han har alt for tit fået et svip af Zeus hale :stupid:Lige i øjnene.

Zeus logrer med halen så halen kører rundt, den kører rundt den hale konstant, den er ikke engang stille når han spiser, dog har jeg ikke set ham logre når han sover ;-)

 

Nå ja når han søger efter dummyer ham Zeus er halen i vejret og logrer hurtigt fra side til side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine logrer generelt når man snakker til dem, når de møder andre hunde, og når der er godbidder i syne.

 

Tre af de hanner jeg har haft, inkl Apollo som jeg har pt, logrer/logrede med hele kroppen. Jeg kaldte af og til Cash for Mr. Parkinson, fordi han kunne sidde og ryste på hovedet fordi hele kroppen logrede. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tot & Ollie logrer nu ikke konstant - men jeg ELSKER når de svarer mig ved at komme med et par halesving når jeg taler til dem ! Knold ( min nr.2 hund ) havde en gang en fiberspringning i halen så den bare hang lige ned - det så helt forkert ud og jeg tænker nogen gange på om de måske kan blive ømme i halemusklerne på samme måde som vi kan være hvis vi har båret eller gået meget ?:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tot & Ollie logrer nu ikke konstant - men jeg ELSKER når de svarer mig ved at komme med et par halesving når jeg taler til dem ! Knold ( min nr.2 hund ) havde en gang en fiberspringning i halen så den bare hang lige ned - det så helt forkert ud og jeg tænker nogen gange på om de måske kan blive ømme i halemusklerne på samme måde som vi kan være hvis vi har båret eller gået meget ?:bigsmile:

 

 

Da Karla havde vandhale var jeg næsten mere deprimeret over det end hende :lol: Jeg fik nærmest tårer i øjnene hver gang jeg så den slappe hale der bare hang der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mingus er klart den der logrer mest herhjemme. Tror det ligger til racen - jeg elsker cavalierhaler. Derfor rammer det endnu hårdere nu når han har haft skaldet rottehale i månedsvis. Netop halelogren er grunden til at jeg er vild med at se cavalierer arbejde, de stråler altid af glæde.

De to andre logrer ikke nær så meget. Især når de arbejder, er det som om de koncentrerer sig FOR intenst til også at kunne logre. Især Lulu er slem til at slukke for halen, hvilket er ærgerligt især til udstilling. Men hun kan simpelthen ikke stå pænt, kigge på mig og logre på samme tid.

 

Lige nu leger pigerne, og især Cajsa logrer rigtig meget. Sjovt, det har jeg aldrig bidt mærke i før.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hihi.... Har studeret mine kræ en del ifht det der logren på det sidste....

 

Kaia er typisk spaniel, omend lidt mere afdæmpet i hendes logren.

Hun logre meget når hun arbejdet, når der er noget hun gerne vil og lidt mere afdæmpet når hun bare bliver nusset eller er godt tilpas.

 

Bamse logre bare generelt når han er glad, men man lægger ikke så meget mærke til det pga krøllen på halen, men havde han haft en labbe-hale, så havde vi været i det niveau.

 

Yoda... Har virkelig prøvet af aflure Yodas hale, for har ikke kunne komme i tanke om hvornår han logre.....

Og det skyldes så, at han ikke logre rigtigt - Men bruger hele bagdelen og vrikker i stedet.

Man skal nok have mødt Yoda eller andre familiemedlemmer for at vide helt præcist hvad der menes. Men det betyder halen ligesom aldrig rigtig kommer i sving :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
åårh jeg eeelsker når Izzie blir så glad at hele bagdelen logrer :lun:

 

Det gør jeg også når hele Zeus bagdel logrer med, så ved man bare man er elsket og alt imens grynter han som en gris :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi.... Har studeret mine kræ en del ifht det der logren på det sidste....

 

Kaia er typisk spaniel, omend lidt mere afdæmpet i hendes logren.

Hun logre meget når hun arbejdet, når der er noget hun gerne vil og lidt mere afdæmpet når hun bare bliver nusset eller er godt tilpas.

 

Bamse logre bare generelt når han er glad, men man lægger ikke så meget mærke til det pga krøllen på halen, men havde han haft en labbe-hale, så havde vi været i det niveau.

 

Yoda... Har virkelig prøvet af aflure Yodas hale, for har ikke kunne komme i tanke om hvornår han logre.....

Og det skyldes så, at han ikke logre rigtigt - Men bruger hele bagdelen og vrikker i stedet.

Man skal nok have mødt Yoda eller andre familiemedlemmer for at vide helt præcist hvad der menes. Men det betyder halen ligesom aldrig rigtig kommer i sving :mrgreen:

 

 

Mine logrer MEGET forskelligt!

 

Spot logrer ligesom sin søn. Med hele kroppen og ikke ret meget med halen.

 

Joppe logrer også med kroppen og ganske lidt med halen.

 

Bonus logrer konstant med halen - ligesom et lille piskeris.

 

Carla logrer roligt fra side til side, men hvis hun bliver rigtig glad, så logrer hun i cirkler. Det ser meget sært ud!

 

 

Bordere har jo lav haleføring og er generelt ikke en logrende race. Tror i øvrigt ikke nogen af mine, undtagen Bonus, logrer under træning. Når de er koncentrerede, så er halen helt stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...