Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Til formiddag tog Inca og jeg hen og besøgte min far :-) Det er en lidt besværlig affære fordi buschaufførene på visse buslinjer i KBH er ret ... fjendtlige over for store hunde som Inca :-( Så vi er nød til at gå 3 km (heldigvis er det meste af turen på Damhusengen), for at komme hen til buslinje 132 hvor der ikke er problemer :-) Og der var heldigvis kun søde mennesker der bare synes skinken var dejlig :hjerte:

 

Og så hyggede vi der i et par timer og hun stenede rundt i haven og puttede hos "morfar" :lun:

 

Nu er jeg på arbejde og min kæreste har besøg af nogle venner :-) De går nok en lille runde med hende og så tager vi en aftentur på engen også når jeg kommer hjem :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dejligt med ferie de næste to uger:)

 

I morges gik vi en lang tur. Det vil sige en times tid. Jeg tror silles ryg er bedre, i hvert fald havde hun god energi.

 

Så sv og sov og sov de indtil aften hvor vi var en lille tur i skoven med taco. Mysla har også fået massage af mig idag, jeg er ved at blive helt god til at mærke skævheder og ømheder faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Her har Vi startet dagen med en tur i regnvejret, hvor Vi brugte tiden på at lære at gå pænt uden snor, OGSÅ når der er spændende dyr i nærheden. Det var en betinget succes, men det går klart fremad.

 

Så har Vi været en tur i Maxi-Zoo, hvor Luffe er et kendt og populært ansigt, for at blive vejet (36 kg), og kigge på en "aktivitets-madskål" Vi er blevet anbefalet. Den er fra AniOne, og er bare en skål med nogle forhøjninger i, som gør det sværere at fspise maden hurtigt. Vi blev ikke rigtig overbevist, men hører da gerne om erfaringer...

 

Lige nu hænger Vi, men om et kvarters tid, er Vi på vej ud i skoven.

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke en dyt. Eller jo nusse og hygge og så fik de et fodersøg i haven.

Nu er den lille så afsted med hr mand i 3 timer og den gamle er ved at søge efter små pølsestumper ude i haven og hun er yderst veltilpas ;)

 

Og i aften får de så en lille gå tur til natten - samme tur som i morges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo og jeg har også været i skoven i dag, hvor vi besteg bakker, erobret en sø fra et andepar og badet i den (mest Bobo, ikke så meget mig :mrgreen:) og trodsede regn, lyn og torden :cool: Vi så også to hjorte af en eller anden art løbe tværs over stien et par meter fra os, en hare der hoppede rundt inde på en eng og en fasan, som måske gik rundt på en anden eng med noget der godt kunne ligne kyllinger - ved dog ikke om det er for tidligt på året for det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var en time i skoven imorges inden arbejde. Vi havde hele skoven for os selv og fuglene kvidrede. Så hyggeligt! :hjerte: Og da jeg kom hjem fra arbejde gik vi først ud i haven, hvor hundene tøffede rundt mens jeg fik vandet krukker og drivhus. Bagefter smuttede vi en tur op på hvad der før var byens sportsplads - som nu nærmere er en græsmark, hvor mange mus og muldvarper er flyttet ind - dét er lige noget for tøserne! Og så blev de fodret af da vi kom hjem igen, da ingen havde held med at fange mus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem efter træning. Først i skoven og gå et laaaangt spor, som gik nogenlunde - forstået sådan at det var OK, men med afledning af hundeluftere med løse hunde, der susede rundt om os i leg, så knægten blev lidt ukoncentreret ind imellem :mrgreen:

Derefter til træningsbanen og træne alle øvelserne i C programmet, så identisk med en konkurrence det var muligt - sidste afpudsning før weekenden...

Link til indlæg
Del på andre sites

efter nogle timer alene hjemme hjalp de mig med at tage imod posten uden at være al for kærlig.... faktisk skulle de blive inde og se at jeg modtog KASSEN. Men nej, det var ikke til dem.

Så vi trænede lidt impuls kontrol og "alle papkasser er ikke fyldt med godter til jer". Det var meget meget hårdt.

 

Så trænede vi at ordne have, de var virkelig flittige. Dog puttede de ikke meget i ukrudsspanden:rolleyes:

 

Så hjalp de knægten i haven, sådan et barn skal der jo holdes øje med når han går med både trimmer og plæneklipper og da han så gravede hindbær op løb de flittigt ind og sladrede ;)

 

Så kom der en køber og ham skældte de ud på fineste maner.

 

Derefter kom vi til negleklipningen. Det var en hård omgang.

Faktisk så hårdt at sassy mente at det var bedst at klippe hendes negle imens hun lå på ryggen og lignede en helt flad hund og i ny og næ delte hun kys ud. Luna derimod valgte i dag PANIK. Så det tog en krig og en evighed. Men efter lidt samtaler, terapi og ny kogt hamburgerryg blev neglene fint klippet og kys delt ud.

 

Nu er de begge totalt flade og lader bare op til deres god nat tur senere!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var de på morgentur med hr mand og så alene hjemme nogle timer.

Så kom der en sød dame som duuuuftede dejligt af alle hendes hunde og hun brugte al tid på at hygge med pigerne.

Så var der tid til et lille hvil og så var de 1½ time med hr mand i militærets område, kæmpe hit.

Så stod den på familie hygge nus i en halv time, Luna mener at hun sagtens kan stå ovenpå os andre - skøre skid.

 

Nu putter de så indtil hr mand kommer hjem og giver dem en nattissetur ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden arbejde gik tysse og jeg en hurtig tur i hundeskoven. Efter arbejde havde jeg tysse og Jaffa med i hundeskoven og videre ned til "vores" å hvor jeg optog en lille video af tosse hunden mens han meget ihærdigt prøvede at bjerge sunkne pinde. Han kan ikke lide at få vand i øerne så det gør det lidt svært at få pindene op, men han ser ud til at synes at det er vældigt underholdende.

Vi brugte også meget tid på at svømme efter flydende pinde og trække i dem. Efter åen gik vi videre ned til et lille veteranbil træf. Hundene var ikke i snor så vi gik lidt væk fra de andre mennesker og lod dem der ville snakke komme over til os. Til sidst gik vi via en dyreveksel tilbage til hundeskoven hvor der nu var lidt flere hunde.

Nu er det vist på tide at vi kommer ud igen men tror altså ikke vi gider mere hundeskov, eller jo mysse vil sikkert gerne men det er mig der bestemmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi gik hen til dyrlægen (40 min) hvor kræet fik pedicure, tømt analkirtler (der egentlig ikke var så fyldte som jeg troede), blev kigget i ører (endelig var der ikke noget at udsætte på dem) , blev vaccineret, fik at vide at hun havde bygget nogle flotte muskler op og selvfølgelig at hun var en dejlig hund :lun:

 

gik tilbage til matriklen hvor hun fik fodersøg i haven og så var prinsessen også helt udkørt og stenede resten af aftenen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige været på morgentur på den lokale landevej, hvor Vi træner hårdt på at gå på plads, OGSÅ når der er andre hunde og lokkende fugle omkring Os. I dag var lidt af en sejr; Vi mødte Luffes yndlingsaversion, en 5 år gammel brun Labrador/etellerande + ejer, som er lige så opsat på at få "snakket" med Luffe som omvendt, og for første gang gik Vi forbi Dem uden at Jeg havde snoren fremme. Vejen er godt og vel 3,5 meter bred, så de var tæt på hinanden! Bedst af alt, den anden hund opførte sig, så den måtte i snor, uden at det smittede af! Så bliver Man jo lidt stolt af Luffedyret! 30 sekunder senere, var Han så 200 meter inde over marken, i jagt på en fræk lærke... men alligevel!

 

Lige om lidt skal Vi så til vejning hos dyrlægen, altid et sikkert hit, og så hjem og rode i haven hele dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var Sinus lidt længere tid alene hjemme end sædvanligt, så vi gik en ekstra lang tur da jeg endelig var hjemme igen. Da "de" graver alle steder omkring os for tiden (ny jernbanestrækning) så var turen med en del forhindringer, for flere af stierne endte pludselig blindt med et skilt om at det var arbejdsområde, og sikkerhedsudstyr er påbudt. Men det var hyggeligt nok, for så blev det lidt anderledes end vi plejer. Bl.a. skulle vi krydse golfbanen, hvor udfordringen var at få Sinus til at fatte, at det var en rigtig dårlig ide at flytte boldene... :klap:

Som kompensation for den længere alene-hjemme-tid fik han 2 store stykker kalkunskrog ude på græsplænen. Der gik så cirka 3 timer :shock: med at flytte rundt på dem, gemme dem under buske og hente dem igen, jage skaderne væk når de ville smage osv. inden han lagde sig og gnavede dem :roll: Den sidste stump blev så begravet under tæppet i hans seng da vi skulle aftentisse, så var natmaden klar når man kom hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder hjemmefra idag og det er jo et herligt vejr, så vi tog lige en forlænget frokostpause, kørte forbi dyrlægen og kom på vægten (Wilma nu 10.8kg, Johna holder vægten på 8.2kg og Karla holder desværre også vægten på 9.6kg)og fik købt Bravecto. Derefter tog vi en tur på den gamle flyveplads og fik lov at løbe (Wilma), rulle (johna) og grave (Karla)...

 

11025187_10152992452617054_8022559299691593602_n.jpg

 

Kl. 15.00 står den på jagttræning til vilddyret og så kan Karla og Johna få en gåtur ved åen bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været en tur i skoven, hvor jeg for allerførste gang prøvede at cykle en lille tur med Bobo. Han var ret god til at følge med og så tror jeg han synes det var lidt hyggeligt, at jeg kunne følge med i hans tempo i stedet for at komme travende nede bagved, så han er nødt til at vente på mig hele tiden :lol: Han lignede i hvert fald en, der synes det var ret sjovt :-) Dog har jeg ikke helt mod på at køre med ham på vejen endnu, så han fik lov til at blive kørt hjem i bilen og sad så sødt og ventede på mig, da jeg kom hjem :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle på en lille formiddagstur med et par venner og deres hunde. Den lille tur endte dog med at vare 2 timer og strak sig over 8 km :lol: Men det var dejligt vejr og både de 3 mennesker og de 6 hunde nød det. Wilma har aldrig prøvet at gå så langt før - jeg er lidt pyller med mine hunde som hvalpe ;-) Men hun klarede det snildt. Hun er jo også snart 7 måneder gammel, det er bare mig der stadig synes hun er en lille bitte hundehvalp :mrgreen:

 

kaeret3.jpg

kaeret1.jpg

kaeret2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Igår havde min kæreste besøg af hans fætter, så ham skulle hundene selvfølgelig holde lidt øje med. om formiddagen var jeg ude at gå en lille halv time med Kato og derefter en time med Anton. Om eftermiddagen kom de bare ud i haven og hjalp med at holde styr på hønsene ;) Efter aftensmaden gik vi en tur "rundt om blokken" som varer ca. en halv time.

 

I dag har vi været ude at gå en lille time i skoven. Der var nogle der var på skovtur med madpakker, som synes hundene var søde, så det var tæt på at hundene også fik madpakker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag startede vi med at gå den "lange" tur i skoven. Den er kun knap 4 km lang, men det plejer at tage omkring halvanden time med indlagt snus, flere svømmeture, hilse på andre hunde, kigge på køer (aka hilse på bøffer) osv.

 

Da vi kom hjem skulle der pilles lidt ukrudt, og Dorit er sød til at "hjælpe":roll:

 

Dagens højdepunkt var da jeg skulle give en kæmpeedderkop gift, og kom til at hvine lidt:oops: Bella flankerede mig, og gøede rigtig vredt af edderkoppen. De to små gøede for at gø:stupid:

 

Nu kører Bella og jeg i klubben for at træne lidt, og de små må få en lur, inden der er ben i haven og en tur i skoven:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Shandie og jeg har været i haven og male havemøbler (godt hun er sort). :lol: Bagefter var jeg næsten en time om at rive græsplænen fordi riven hele tiden blev hevet ud af hænderne på mig. Hun er snart 3 år gammel og jeg håber altså snart at hun finder ud af, at nogle ting vil jeg helst ikke have tossens hjælp til. :???:

 

Nu skal vi til at træne vores program igennem for 2. gang i dag (genoptræningsplan). Vi har fået en ny øvelse oven i, som består i at jeg lægger isoleringsrør ud med små mellemrum igennem hele stuen og så skal hun gå henover uden at røre.... Og så skal vi ud på en af disse små ½ times ture som vi er begrænset til i øjeblikket. Røvsygt fordi man ikke kommer nogen steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shandie og jeg har været i haven og male havemøbler (godt hun er sort). :lol: Bagefter var jeg næsten en time om at rive græsplænen fordi riven hele tiden blev hevet ud af hænderne på mig. Hun er snart 3 år gammel og jeg håber altså snart at hun finder ud af, at nogle ting vil jeg helst ikke have tossens hjælp til. :???:

 

Nu skal vi til at træne vores program igennem for 2. gang i dag (genoptræningsplan). Vi har fået en ny øvelse oven i, som består i at jeg lægger isoleringsrør ud med små mellemrum igennem hele stuen og så skal hun gå henover uden at røre.... Og så skal vi ud på en af disse små ½ times ture som vi er begrænset til i øjeblikket. Røvsygt fordi man ikke kommer nogen steder.

 

Genoptræning? Hvorfor?

 

Og tak for beretningen om riven. Jeg kan godt se at det er meget optimistisk at jeg forventer at Dorits "hjælp" når jeg støvsuger, går over af sig selv:roll: Hun laver sådan en ting hvor hun kommer blæsende hen og hopper på mundstykket mens hun gør, laver legehop, løber sin vej og så en gang til:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...