Hop til indhold

Hvad gør dig til en god hundeejer?


Jane
 Share

Recommended Posts

Vi gør alle vores bedste for, at give vores hunde det bedste hundeliv. Vi kan have forskelige interesser med vores hunde. Vi har vores svage og stærke sider. Her vil jeg gerne høre om de stærke sider og håber, at vi kan lære af hinanden.

 

Nu skal det ikke være for nem. Så kun 2 svar fra hver.

Der må gerne debattes, hvad andre kommer med af svar. Men først efter, at man selv er kommet med sine svar.

 

Jeg har tålmodigheden og roen.

 

Jeg er god til at læse mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker mine hunde betingelsesløst, og kan derfor ikke være træt/sur/irriteret på dem særlig længe af gangen. Jeg elsker at være sammen med dem på alle måder (hygge/træning/gåture/udstilling osv)

 

Og så prøver jeg altid at holde fokus på deres velbefindende og sige til/fra på deres vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

:) jeg er ikke sikker på jeg altid er en god hundeejer ;) jeg forsøger at give mine hunde et godt liv, men ærlig talt, nogen gange går det galt og jeg får gjort noget jeg egentlig ikke syntes er ok, fx at lade Alfen være alene hjemme, eller snyde Pjevs for en tur ud over marken;) livet er vel sådan, vi kan ikke altid gøre de ting vi egentlig syntes er bedst ;)
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig god til at læse mine hunde og læse deres sprog, jeg ved nøjagtig hvad de vil og ikke vil. Og kan se når de er dårlige eller rigtig godt tilpas (det kan min mand derimod slet ikke se eller finde ud af - han er dog blevet bedre :-))

 

Jeg er tålmodig omkring dem, for de er jo så søde at man ikke kan være andet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:) jeg er ikke sikker på jeg altid er en god hundeejer ;) jeg forsøger at give mine hunde et godt liv, men ærlig talt, nogen gange går det galt og jeg får gjort noget jeg egentlig ikke syntes er ok, fx at lade Alfen være alene hjemme, eller snyde Pjevs for en tur ud over marken;) livet er vel sådan, vi kan ikke altid gøre de ting vi egentlig syntes er bedst ;)

jeg kan desværre ikke slætte ;( jeg kom igen til at skrive før jeg fik forstået hvad emnet var;( undskyld :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke trække to ting frem og sige, at det netop er dem, som gør mig til en god hundeejer, det er en samlet pakke, men muligvis erfaringen/overblikket med forståelsen for, hvad en given handling/situation kan føre til, så jeg får bremset uhensigtsmæssig adfærd og tilskyndet hensigtsmæssig adfærd.

 

Den anden ting er muligvis min indfølingsevne, som giver en rigtig god situationsfornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en god hundeejer fordi jeg vil gøre stort set alt for mine hunde. Jeg bilder mig også ind at jeg er god til at læse mine hunde, omend det er sværere for mig med terrierne.

 

Det gør mig helt sikkert ikke til en god hundeejer, men jeg har BRUG for hundene i mit liv. Jeg bliver trist uden. Derfor er hundene nok bedre for mig end jeg er for dem... Især i øjeblikket hvor jeg er langtidssygemeldt gør de en kæmpe forskel for mig, hvilket også er grunden til at jeg vil gøre mere eller mindre alt for mine basser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha svært at trække nogle ting frem og ikke andre

 

Men måske er jeg en god hunde ejer fordi jeg er god til at opveje de fejl jeg laver og det de udsættes for der er knap så godt, med noget andet der giver indhold og betyder noget for dem.

For eksempel er de meget alene hjemme, men vil gengæld aktivere jeg dem en masse med indholdsrige aktiviteter.

 

Og så er jeg god til at sætte mig i deres sted og forstå deres handlinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, for jeg ved ikke om jeg er en god hundeejer.

I nogle øjne er jeg, i andre øjne er jeg for meget og i tredje øjne er jeg for lidt.

 

Jeg ved at jeg elsker mine hunde og forkæler dem med nus og mad og de bliver brugt. Men samtidigt kan jeg fortryde noget jeg gjorde med den gamle og ikke gør med Luna eller omvendt.

Så i bund og grund ved jeg det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg har humor og oceaner af tålmodighed, hvilket er en nødvendighed, med hunde som bare ikke reagere som man ville forvente. Jeg lytter meget til hvad hunden siger og ville gøre ALT for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ligesom flere andre, at det er enormt svært at nævne lige præcis to ting. Ninjamor siger det så fint, at det er lidt en pakkeløsning. Det er også svært, fordi andre kunne føle sig ramt, selv om det slet ikke er meningen. Som eksempel kunne jeg sige, at jeg bruger enormt meget tid sammen med dem, da jeg ikke har fuldtidsarbejde. Det betyder ikke, at de, der HAR fuldtidsarbejde ikke kan være fantastiske hundeejere. Jeg ved, der er mange af dem herinde, og mange der har stor succes i forskellige discipliner. Det kan man ikke, hvis man ikke er en virkelig god hundeejer.

 

Så jeg vil vælge at nævne to ting som andre har sagt om mig:

 

- Jeg er en ret rolig person som inspirerer tillid, ikke opfarende, og hvis hunden ikke gør som jeg vil, så kigger jeg på mig selv først.

 

- Når enden er nær, er jeg god til at læse hvornår det er tid, og så er jeg god til at spille skuespil og være der for hunden indtil det sidste åndedræt. Først når den er væk, tillader jeg mig selv at miste kontrollen og tude øjnene ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke sikker på at jeg altid er en god hundeejer, men alligevel:

 

- Jeg har efterhånden en bred viden om hunde, som giver mig mange redskaber i det daglige mht adfærd, træning, sundhed etc.

 

- Jeg er god til at bevare roen og tålmodigheden - jeg bliver meget sjældent irriteret i min omgang med mine hunde (de er jo skønne :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...