Alt der er opslået af Therese
-
Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl
Men når det nu er blevet forklaret, at det kun var en joke uden nogle bagtanker, er det så ikke fint nok?
-
Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl
Lige præcis Måske skulle de bare dele det ind i lille - mellem - stor - meget stor
-
Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl
Ja, det ved jeg, men hvis jeg husker rigtigt kunne man kun vælge imellem stor, mellem og lille. Så jeg synes altså inddelingen er lidt skør, hvis både grand danois og labrador skal høre til store racer. Men det er jo bare min mening og ikke noget vi behøver bruge lang tid på at diskutere
-
Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl
Det er rigtigt, men lige i den her sammenhæng hvor man vist kunne vælge mellem lille, mellem og stor vil jeg mene at labradoren hører til i mellem og store racer er sådan noget som newfoundlænder og grand danois. Men jo, selvfølgelig kan der være både raceforskelle og forskellige meninger blandt folk Jeg er som sagt bare ikke enig i den opdeling, for hvad er en grand danois så?
-
Dkks hvalpeliste - søg race - fyldt med fejl
Beskrivelsen på labrador passer også fint, bortset fra at jeg ikke synes det er en stor hunderace. Men alt det andet kan jeg godt genkende
-
Hjælp med Hvalpekøb
Det er altid en god ide at møde hvalpen - evt. også forældrene, hvis de har begge to. Så får man et godt billede af hvad man kan forvente sig af hvalpen, når den bliver voksen. Angående stamtavle, så kan forældrene ikke have en, medmindre de er registrerede i en kennel klub. Så det lyder ret mærkeligt :hmm:
-
Hjælp med Hvalpekøb
Når der er stamtavle på forældrene, burde der også være det på hvalpene. Når folk siger, at forældrene har stamtavle, men ikke får det lavet på hvalpene, bliver jeg altid lidt skeptisk, for der må være en grund til, at man ikke får det gjort. Så jeg ville klart spørge yderligere ind til den manglende stamtavle på hvalpene. Ved du hvilken kennel klub forældrene skulle være registreret i? Når det så er sagt, så ville jeg aldrig give 7000 kroner for en hvalp uden stamtavle - heller ikke selvom opdrætter påstår, at jeg bare selv kan lave den. Slet ikke, når en hvalp med tavle koster det samme. Men I skal jo også overveje om I har lyst til at få en lidt ældre hvalp, som ikke har haft det godt, som kan have nogle ting med i bagagen. Alt afhængig af hvad "ikke har haft det godt" dækker over.
-
Labrador tæve på 3.5 år søger (måske) nyt hjem
Du kan søge herinde eller måske på facebook? Der findes en del sider for dyreejere og du kan måske derigennem finde nogle, der kan og vil hjælpe?
- Laika
-
hvalpe energi.
Indføre faste hviletider (f.eks på tidspunkter, hvor hun alligevel kommer til at være alene engang) og så ignorere hendes forsøg på at gå i gang med en aktivitet. Her skal hun selvfølgelig stoppes, hvis hun gør i gang med en vild leg. I kan evt. tage hende i snor og/eller sætte jer sammen med hende og kæle med hende. Det er selvfølgelig vigtigt, at hun er tisset af og er blevet luftet inden - så er det også nemmere at være konsekvent omkring det
-
Labrador tæve på 3.5 år søger (måske) nyt hjem
Nu er det ikke fordi jeg vil prøve at tale dig fra din beslutning, for jeg kan godt sætte mig ind i hvor svært det må være og at man bare gerne vil have det overstået, når beslutningen er truffet, men du lyder for det første ikke helt afklaret og for det andet lyder du virkelig ked af hele situationen, så jeg vil spørge dig, om du har overvejet en hundelufter eller en, der kunne være hos hende i løbet af dagen - eller omvendt, hvor hun er hos dem? Eller måske er der en hundedagpleje et sted her i byen - det ved jeg faktisk ikke. Hvis jeg har misforstået og du i virkeligheden er helt afklaret, er du selvfølgelig velkommen til at se bort fra mit indlæg, men jeg synes det ville være rigtig ærgerligt hvis du gik af med hende, hvis der måske fandtes en løsning, så håber det er okay at jeg skriver. Rigtig meget held og lykke uanset hvad det ender med
- foder og afføringsproblemer hos hvalp...
-
Sådan skal det være! Eller skal det?
Til gengæld er hun fuld af narrestreger og det er altså en ret god egenskab at have
-
Sådan skal det være! Eller skal det?
:klap: Ja ok, man må jo tage der hvor man kan nå Og så synes jeg i øvrigt Bobo er slem til at tigge, når han står med hovedet på mit lår og kigger meget sultent på min mad, men Dorit er da i en helt anden liga :klap:
-
Endnu et spørgsmål til Alene hjemme
Hvilke andre årsager kunne det f.eks. være?
-
Pasning af 6 mdr hvalp søges
Årh, jeg ville ønske jeg kunne hjælpe, men jeg er jo desværre selv afsted hele dagen. Håber de finder en løsning :
-
Sådan skal det være! Eller skal det?
Man kan også begynde at bide i folks ærme, hvis et snudedut ikke hjælper, siger Bobo :blink:
-
Voldsom diarre, what do to?
Ja måske, men sket er sket og du gjorde hvad du synes var bedst i situationen. Andet kan man jo ikke gøre.
-
Stopper du en knurrende hund?
Hvad tænker du, når du skriver, at du ikke accepterer knurren uden grund? Har du en specifik situation i hovedet eller? For jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om at jeg nogensinde har oplevet, at der ikke var en eller anden grund til at hunden knurrede.
-
Voldsom diarre, what do to?
Hun er godt nok hårdt ramt, den lille Ronja :ae:
-
Hvornår er nok, nok?
Det er altid en enormt svær beslutning at aflive en hund, som ikke fejler noget fysisk - og selv der kan beslutningen kan virkelig svær, medmindre sygdommen ikke kan behandles, selvfølgelig. Så hvornår nok er nok kan I kun selv svare på. Det er så individuelt og afhænger både af jeres ressourcer/lysten til at arbejde videre med problemet og hundens livskvalitet. Men måske du vil skrive lidt om hvad I allerede har prøvet? Måske sidder der nogen og læser med, som har nogle gode forslag at arbejde videre.
-
Voldsom diarre, what do to?
Jeg er sikker på det hele nok skal løse sig og at Ronja ikke lige pludselig falder om og dør :ae: Fik I noget andet med hjem fra dyrlægen? Bobo fik både binyrebarkhormon, væske, antibiotika og kvalmestillende og det hjalp som sagt allerede samme dag. Nå ja, han fik selvfølgelig også skånekost med hjem fra dyrlægen. Nå, men det jeg ville frem til var bare at hvis hun kun har fået lagt et drop, så er det måske ikke helt nok
-
Hundejakke - hvornår bruger i?
Hvor tykt er sådan et regndækken? Det er vel ikke til at holde varmen i eller?
- Johna
- Johna