Alt der er opslået af Therese
-
Mops 12 mdr og stadig ikke renlig
Ja, gå ud med ham flere gange om dagen - f.eks. en tur morgen, middag og aften og så nogle gange derimellem. Og I er nødt til at gå med ham ud hver gang for at kunne rose ham, når han letter sig i haven. Og ja, I kommer nok ikke udenom at skulle lufte ham lidt mere. Han er jo en selskabshund, så det behøver nok ikke være gåture på 2 timer, men tag ham med ud 30-40 minutter et par gange om dagen. Det tror jeg vil hjælpe - og så vil han sikkert nyde at komme ud og opleve noget Og så, som jeg skrev, ros ham når han letter sig det rigtige sted og ignorer det (ergo ingen skæld ud) når han gør det indenfor. For det vil han gøre i starten.
- Mops 12 mdr og stadig ikke renlig
-
Mops 12 mdr og stadig ikke renlig
12 måneder er længe og det er ikke sikkert, det er jeres "fejl" at han ikke er renlig. Hvis der ikke er blevet gjort noget særligt ud af renlighedstræningen hos opdrætteren og hunden er blevet vant til at tisse og skide på gulvet, kan det tage enormt lang tid at bryde den vane - også selvom man gør alt efter bogen. Jeg taler af erfaring Men det kan godt lade sig gøre. Vores hund blev i hvert fald renlig. Men det kræver selvfølgelig masser af tålmodighed og træning - hunde er vanedyr og en 12 måneder gammel vane tager tid at ændre. Så klø på med renlighedstræningen og lad endelig være med at skælde ud, hvis han alligevel laver et uheld. Det er ikke noget han gør bevidst og han er sikkert heller ikke klar over at det er forkert eller hvorfor I skælder ud. For ham er det bare naturligt at tisse på gulvet eller i dynerne. Ligesom det for andre hunde slet ikke kan lade sig gøre at tisse, medmindre de har græs under poterne. Det handler om at ændre hundens billede af hvordan en "tisse-situation" ser ud, så han forbinder tisning med græs og ikke med dyner :blink:
- Rå ben...
-
Fede Dorit
Årh, tror der ligger mange små labbedeller i den mave :hjerte:
-
Pris på en hund; Prut eller ej?
Også mig, det er så skørt Men ja, rart ikke at være alene om det Nå, men for at svare på emnet, så ville jeg nok ikke prutte om prisen på en hund. Jeg prutter aldrig om prisen på noget, så at gøre det på en hund virker ret grænseoverskridende. Dog kan jeg godt synes det er okay at gøre i nogle tilfælde, som f.eks. i tilfældet hvor en voksen hund er mindre værd rent brugsmæssigt end prisen er sat til eller tilfældet, hvor man finder en genbrugshund og får forhandlet et prisnedslag på plads, fordi både køber og sælger er sikre på at det er det rigtige hjem. Men at bede en opdrætter om nedslag i prisen, synes jeg ikke man skal, da der tit lægger rigtig meget arbejde i de hvalpe og det koster både i tid og penge for opdrætterne, så det bliver selvfølgelig dyrere.
-
Politianmeldelse
Okay, tror jeg er med nu :5up:
- møffe tøffe
-
Politianmeldelse
Jeg kan ikke se det for mig. Hvordan skal man kunne få hunden hevet ind til sig, hvis snoren aldrig må blive løs? Så bliver snoren jo ikke kortere og man kan vel ikke trække en hund ind, hvis snoren konstant er ude i fuld længde :hmm:
-
Politianmeldelse
Ja, men det virker jo kun, hvis hunden står stille, imens man lader linen løbe ind. Jeg gør også som du gør, men hvis man har en hund, som løber frem ligeså snart man løsner linen, så har PBC jo ret i, at den teknik ikke virker.
-
Min hund savler når vi kører bil
Det lyder som om hun bliver køresyg. Hvad man kan gøre ved det, ved jeg ikke lige, men her står lidt: http://www.danske-dyreinternater.dk/koeresyge-hos-hunde
-
Politianmeldelse
Nej. Man har ikke samme kontrol, som hvis man havde hunden tæt inde ved kroppen, hvor man bedre ville kunne "styre" en stresset/ivrig/aggressiv hund. Derfor kræver flexliner også, at man overvejer hvor man vil bruge den og at ens hund reagerer hurtigt på et indkald. Et af problemerne er jo nok, at man ikke kan trække hunden ind til sig, fordi man ikke kan tage fat i snoren (ikke uden at få brandsår) og ligeså snart man klikker låsen op for at få snoren gjort kortere, kan hunden fare frem og så er man lige vidt.
-
Min hund er nervøs, men..
Hvis det er mange ting hun er bange for, ville jeg nok træne det, da det kan udvikle sig til at omfatte flere lyde.
-
Politianmeldelse
Tænk hvis man har en hund, der tror det er et legetøj
-
Politianmeldelse
Ja, der er jo ikke noget at sige til det. Håber han bliver sig selv igen snart
-
Politianmeldelse
Det var sgu da egentligt rart!
-
Politianmeldelse
Hvor er det dog træls for jer, at det skal gå så vidt før han (forhåbentligt) får styr på sin hund. Det burde jo ikke være nødvendigt, at nogen skal bides God bedring til Oscar - godt at det ikke gik værre trods alt Er han okay psykisk også eller kan du mærke en forskel?
-
Dulletråden
Hvor er du sej, altså! Og ser skide godt ud i dine nye kjoler :blink:
- B12
-
Om at flytte ting
Bobo har en madras inde i mit soveværelse, som ligger ved stuen. Madrassen ligger ved væggen ind til stuen og hvis han ligger sig i den, kan han ikke se ind i stuen, så han skubber den altid hen foran døråbningen og lægger sig så i den ende, som vender ind mod stuen, så han kan ligge og følge med. I starten troede jeg, det var tilfældigt, men nu har han efterhånden gjort det flere gange og jeg kan ikke tro andet end at det er helt bevidst. Det er lidt sjovt, når de selv finder ud af at løse et problem Og jeg tror ikke, han havde ikke gjort det for tre år siden, da jeg overtog ham. Det er rart at han med tiden har lært, at han godt kan finde ud af sådan noget selv - og at det faktisk er okay at gøre det! Førhen fik man jo skæld ud, hvis man tænkte selv
- Hjælp, har min hund foderallergi??
- Hjælp, har min hund foderallergi??
-
Juli billeder
Ja, selvfølgelig! Hvad ellers
-
Juli billeder
Hvad kigger Dorit efter på det sidste billede?
-
Ny hvalp bider mig og stopper ikke
Leger I med ham med legetøjet eller giver I ham det bare? Jeg spørger, fordi han sikkert synes det er sjovere at lege med nogen (jer) end at lege alene, så hvis I ikke allerede har prøvet det, ville jeg nok starte der og se om det ikke virkede