Alt der er opslået af Therese
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
TS nævner da selv at hunden får/har fået overskredet sine grænser. At jeg så misforstår det og går ud fra det skete i hundeskoven er beklageligt, men jeg er også kun et menneske. Det er godt nok ikke ud fra ond vilje at jeg misforstår ting og at du tillægger mig de hensigter må stå helt for egen regning. Og nu gider jeg sådan set ikke modtage mere kritik fra dig om det, så det her bliver mit sidste indlæg om det emne.
-
Vænne en hund til lejlighedslyde
Nu skal Bobo næsten være alene hele dagen for første gang i dag. Min søster er godt nok hjemme, men vi har aftalt at hun ikke skal sidde inde hos ham og jeg har lukket døren til stuen, så det minder lidt om hvordan det vil være, når han er alene. Så han er næsten alene. Og jeg har godt nok lidt kriller i maven over det
-
Jeg skal have belgier-baby <3
Hvor er han bare sød
-
Schæfer tæve søges (parring)
Er det ikke kun en anbefaling nu? Sådan forstod jeg i hvert fald det jeg læste
-
JUNI billeder
Jeg synes altså vi ser alt for få billeder af dine lækre hunde Men et tillykke med Odin skal du alligevel have :blink:
-
Schæfer tæve søges (parring)
Såvidt jeg kan læse mig til er det ikke nødvendigt at bestå en prøve for at ens hund kan blive godkendt til avl. Hvilken prøve er det du mener?
- Hanhund og tæve sammen
-
Sygeforsikring?
Nej, det tror jeg ikke du behøver være nervøs for
- Min hund er UMULIG til indkald!
-
Sygeforsikring?
Okay det var jeg overbevist om de ikke gjorde, men nu har jeg kigget betingelserne igennem og der står heller ingen steder, at de sænker dækningssummen, så det må være noget jeg har bildt mig selv ind
-
Sygeforsikring?
Ja, men hvis alternativet er at forsikringen helt lukker er der jo slet ikke penge at hente og så vil jeg bare hellere betale lidt mere selv end at skulle betale det hele selv. Men jeg har så heller ikke fundet et forsikringsselskab, hvor de dækker det samme hele hundens levetid.
-
Sygeforsikring?
Det har heller ikke i forhold til det forsikringsselskab jeg mente, det var mere i forhold til at det skulle være en ulempe at et forsikringsselskab nedsætter dækningssummen, når hunden fylder x antal år og det synes jeg ikke nødvendigvis det er set i forhold til at nogle forsikringsselskaber netop lukker forsikringen på et eller andet tidspunkt.
- Min hund er UMULIG til indkald!
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Det ved jeg ikke. Jeg har nok bare været i tvivl om hvad der skete hvornår og læst nogle ting forkert. Det oplever jeg slet ikke der bliver gjort her.
- Mops der bider
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Tråden her er ret forvirrende at læse med en masse betegnelser, som jeg ikke rigtigt kender. Jeg ved f.eks. ikke hvad et hundehjem i Rumænien er og jeg går egentligt (ligesom mange andre) ud fra at det er et slags internat for herreløse hunde. Jeg ved heller ikke hvad en hundeklub er og har derfor svinget lidt mellem at tro, at det var en træningsklub eller gåture i hundeskoven, hvor det så viser sig at være i en park. At man forstår noget andet ved ordene end dig, behøver da ikke nødvendigvis betyde, at man ikke gider læse hvad der bliver skrevet. Måske forstår man ganske enkelt bare ikke helt hvad der menes. Og skal vi så komme tilbage til emnet, så TS forhåbentligt kan få løst problemet med hendes hund.
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Jeg ved ikke hvad andre folk gør, men jeg vil i hvert fald ikke have siddende på mig, at jeg misforstår ting udelukkende fordi jeg så kan sidde og digte en historie, der skaber lidt røre i andedammen eller hvad det er du antyder.
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Tror du helt seriøst selv at folk misforstår ting med vilje?
-
Hanhund og tæve sammen
Nu låner jeg lige tråden for at stille et spørgsmål, som forhåbentligt også kan være relevant for trådstarter, men hvad kan sådan en erstatning f.eks. være? Har du nogle forslag? Jeg har jo prøvet at vænne Bobo af med samme uvane i tre år, men er ikke lykkedes helt med det og det kunne jo sagtens være, fordi han reelt ikke har haft et alternativ. Jeg har jo bare bedt ham om at lade være. Så jeg kunne godt tænke mig at prøve dit forslag, men jeg ved bare ikke helt hvad alternativet skulle være.
- Hanhund og tæve sammen
-
Hanhund og tæve sammen
Okay. For mange hunde kan det skyldes stress og/eller usikkerhed, men hvis han har gjort det i 11 år, kan det måske også bare være en virkelig indgroet vane og simpelthen blevet hans billede af hvordan man er sammen med andre hunde. Uanset hvad ville jeg tage ham ned, når han gør det. Ikke skælde ud, bare tage ham ned. Eventuelt beholde snoren på ham, så han ikke bare har frit slag. Det er nemlig ikke særligt sjovt for hunden, det går udover - og det er sikkert heller ikke sjovt for ham, hvis han stresser meget over det.
- Hanhund og tæve sammen
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Ja da. Jeg prøvede bare at sige, at jeg ikke kunne forestille mig, at Ninjamor foreslår at man bare efterlader en hund, der ikke kan være alene
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Der menes vel at arbejde hjemme permanent og ikke kun i den tid det tager for hunden at lære det.
-
Vil I se videoer af Aslan og give mig jeres råd?
Du har linket til din youtube side og ikke til en enkelt video. Hvilken en er det vi skal se?