Hop til indhold

Så er Cleo flyttet ind


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Som nogle nok ved, så har vi gået og ventet på at skulle hente vores nye hvalp hjem. Igår var så dagen, hvor Cleo blev hentet hjem. Og det er gået godt indtil videre:hjerte:. Hun var en stjerne på hele bilturen hjem (tager ca 30 min fra opdrætter). Hun har ikke kørt bil før, men hun sagde ikke en lyd. Hun lagde sig bare op ad manden, og så faldt hun ellers i søvn.

Da vi kom hjem, skulle hun jo introduceres til Martha, og det havde vi lidt "frygtet", da Martha jo er meget stor, og til tider har lidt svært ved at styre sin glæde over andre hunde. Så vi lod Cleo tisse af, og så blev Martha hentet i snor. Som ventet var hun vældig interesseret i Cleo, og Cleo blev lidt forskrækket, så manden valgte at gå en lang tur med Martha, så hun kunne få brugt noget krudt, og imens fik Cleo ro til at inspicere huset. Hun nåede også at få aftensmad, så bestod af kyllinghalse, og appetitten fejlede ikke noget, for hun spiste lige et kilo. Nå men da Martha kom hjem, satte vi os alle i gangen, Martha blev bedt om at lægge sig, og imens hun lå roligt og fik godbider, fik Cleo muligheden for at snuse til hende. Og så var isen ligesom brudt. Cleo holder helt sikkert allerede meget af Martha, for hun kalder på hende, når hun ikke kan finde hende. Martha synes også, Cleo er meget interesseret, men hun har lidt svært ved at forstå, at hun ikke er så stor, og derfor ikke kan være så voldsom med hende. Så vi er nød til at være der og sætte grænser, når de får lov at lege.

Cleo har endnu ikke haft nogen uheld indendørs - hun er bare så dygtig til at gøre det udenfor!

Eneste problem vi har haft var igår aftes, da vi skulle sove. Der havde begge hunde svært ved at falde til ro. Så efter en del uro tog jeg begge hunde med ned i stuen, hvor jeg lagde mig på en madras. Martha fik kommendoen "godnat", og så hoppede hun op i sofaen og sov, og 2 min senere sov Cleo også under sofabordet. Og så sov vi alle i 5 timer, før hun skulle ud og tisse og prutte. Efter morgenmaden sov vi alle videre i 3 timer, og så mente vovserne vi havde sovet nok. Idag har de været så gode til at falde søvn omkring hinanden, men dog kræver det stadig at Martha lægger sig først, men så følger Cleo meget hurtigt efter, og så kan de sove 3-4 timer ad gangen. Er spændt på, hvordan det kommer til at gå i nat, men regner ikke med, at det bliver det store problem.

 

056.jpg

047.jpg

049.jpg

050.jpg

051.jpg

057.jpg

058.jpg

055.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med hende. De ser rigtig søde ud sammen :lun: Hvad vejer sådan en "lille" hvalp i den alder?

 

Cleo er idag 12 uger, og hun har lige været på vægten herhjemme idag, som siger 20,1kg:5up:.

 

Tillykke til Martha! En lillesøster er ikke verdens værste gave :5up:

Og hvor er de skønne begge to :lun:

 

Nej hun også ved at varme godt op over for hende:lun:. De er begyndt at have små bryekampe, hvor Martha nu har lært, at hun ikke må være så voldsom. Omvendt så Cleo også besked på af Martha, at man ikke bruger de sylespidse tænder, når man leger, for så gider storesøster ikke lege:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...