Hop til indhold

Hvilke skader har du fået af hunde?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har hud som var jeg en fersken, så har konstant store blå mærker overalt på kroppen fra hundene. Ofte også kradsemærker, da Lulu er rigtig glad for at stå og strække sig med forbenene op ad mig.

 

Havde det fineste aftryk af Cajsas tandsæt på mit lår for et par uger siden, da hende og Lulu lå og stangede tænder i sofaen og jeg åbenbart kom i vejen.

Engang til træning var Cajsa ikke helt med på at jeg gemte legetøjet væk, så hun hopper op efter det i min hånd, og får fat i flæsket på overarmen - der måtte jeg lige fælde et par tårer midt på træningspladsen.

 

Den værste skade var da jeg var barn, og lige syntes at vores labrador trængte til et kærligt klap, mens den lå under fjernsynet og sov. Han blev dødforskækket og hoppede op og bed mig i mundvigen. Hvis en hund virkelig kan føle skyld, er der ingen tvivl om at han gjorde det. Efter en gang lim hos lægen, var jeg god som ny. Tænker tit på den dejlige hund når jeg ser arret :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh, den har jeg (Luna) også fået påført en træner :oops:

 

 

Jeg glemte at fortælle træneren at Luna var meget morsyg, så da træneren skulle holde Luna imens jeg løb væk fra hende, så kom det lidt bag på træneren at Luna straks satte i et skrig og sprang efter hendes moar :oops:

 

De skrigende halse :klap::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

I betragtning af at det er ganske få måneder i mit liv jeg ikke har haft hund er det utroligt at jeg absolut ingen nævneværdige skader har haft.

 

Jeg har naturligvis som barn fået en del skaller af mine forældres store hunde (jeg var næsten blind, nærsynet, og kunne ikke bedømme afstand før jeg fik briller som 4-5-årig, så måske var det egentlig mig der nikkede skallerne?!)

 

Ellers et par brandmærker af flexilinen når jeg er kommet i vejen... Og for ganske nyligt kradsemærker på armen af mini-hvalpe kløer da en af svigermors 6-7 ugers yorkiehanner ville humpe min hånd :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror mig og flipsen tager prisen... :oops:

 

Det er ham der er skyld i min kronisk skadet arm!

 

Vi var ude en efterårsdag tror jeg det var, og Flipsen løb ud i flexlinen så den var så stram at han hoppede på to ben, det synes jeg jo så fantastisk morsomt ud og KLASK! så lå jeg lige pludselig ned, på en meget mudderet grusvej... jeg fik en gigantisk hudafskrabning som blødte helt vildt og jeg slog også min skulder ret så eftertrykkeligt!

Flipsen kom spurtende hen til mig med sådan "hvorfor ligger du der?"-udtryk i fjæset :stupid::mrgreen:

 

 

hudafskrabningen dækkede så over en lidt alvorligere skade som driver mig til vanvid nu, og da jeg efter et par år tog til læge, spurgte hun mig om hvorfor i alverden jeg ikke var taget direkte på skadestuen dengang for det var jo faktisk ganske alvorligt :oops:

 

 

også har han også trukket mig omkuld andre gange hvor vi har gået på vådt græs og han er stukket efter en kat og svuuuusssj! mig efter på røv og albuer :klap::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Uha. har desværre ikke sluppet så nådigt.

Da jeg gik i gym, ingen interesse i hund, gik forbi en have, for der en sort lab ting ud og bed mig i armen, med seneskader og masser af sting. Jeg blev temmelig sur og tror ikke labben slap fra mig uden skader

Til agilitytræning endnu ikke træner, border terrier bider snor over, sætter sig i strube på sort lab, jeg kan ikke skille dem, og til sidst ofre jeg mine fingere. Boldforgiftning og en tommeltot er stadig knaser

Luftetur med ven, jrt bider sig fast i vens hund og vil ikke give slip, ofre igen fingerene, aflevere hund til ejer, som desværre slipper fra hende igen, samme historie gentager sig, anden gang den slipper væk fra hende, sørger jeg for den ikke kommer tilbage til min vens hund, på en meget uvenlig måde

Lab til enetime, bider mig, og ender med en ret miserabel hånd

 

Men hvad, har de sidste 5 år trænet omkring 200 hunde i ugen, og dette er min eneste arbejdsrelateret skade

 

Mine egne hunde kan gerne skilles ad med et råb, men de slås nu som sådan ikke, 2 gange har jeg oplevet dette på 15 år, og jeg har pt. 10 stk

 

Jeg får dog med jævne mellemrum forvekslet min hånd med et stykke legetøj og har efter dm hvor Boss hoppede op efter legetøj (som så blev holdt af min hånd), og bed mig (by accident) været lam i 2 fingere i 3 dage. Kan til dags dato ikke fatte når jeg har meter lange legetøjer, hvorfor de altid skal gribe det nær min hånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Nej jeg er faktisk aldrig kommet til skade, udover slemme skuldersmerter ( pga trækken ) og som har givet mig betændelse i skulderene og brændene smerter og at jeg skal passe på ikke at udvikle slidgigt, så har jeg aldrig kommet til skade med en hund.

 

Min mor derimod er blevet bidt to gange af to forskellige schæferhunde. Jeg kan ikke lide den luskede måde schæfer går på og min mor er selvsagt rædselslagen for dem. Den ene gang var da hun skulle cykle forbi et hus, hvor deres schæfer kom farende ud og rev min mor af cyklen og bed sig igennem tøjet og fik fat i hendes skuldren. Hun har mange ar på skulderen fra den gang, som hellere aldrig er blevet normal siden. Anden gang var for ca et år siden da hun ville gå ned i byen, ud fra en indkørsel kommer der en schæfer løbende ud ( tro det eller ej ) hopper op og river hendes jakke i stykker og bider hende i armen.

 

Da mig og mine brødre var små havde vores nabo en newfoundlænder, som også er en hunderace jeg ikke stoler på, slet ikke efter overfaldet af Tjaldur ,af sådan et brød i skoven for 2 uger siden.

En dag skulle vi og en kammerat over på gården og bede noget vi skulle låne, husker ikke hvad. Da døren bliver åbnet springer kræet frem og går lige i ansigtet på min ven, hele hans kind måtte syes med adskillige sting og både læbe og øjenlåg blev revet op.

 

Men jeg er nådigt sluppet, men det er nok fordi jeg til gengæld har taget alle alvorlige ulykker i min ridesport i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter de første 9-10 mdr. som hundeejer så har jeg ud over almindelige blå mærker og kradsemærker, vidst kun fået en blodtud af en glad, overgearet Ludwig, et par skaller og en ordentlig blå/gul bule på skinnebenet efter 25 kg. Ludwig i fart....og nååå ja, så en flænge i fingeren af en af de lokale hunde der som hvalp MEGET gerne ville smage min hjemmekogte kylling...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ikke noget der har krævet skadestue :-)

Men masser af blå mærker fra hvalpetiden, og når legetøj forveksles med min hånd.

En enkelt gang er jeg blevet hevet omkuld af min den store, fik store hud afskrabninger og blå mærker.

Et par skaller er det også blevet til.

Og hver morgen når vækkeuret ringer giver Zeus en mave puster uden lige, så min mave er efterhånden ret hårdfør :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret underholdene indslag;) Og tror sporline og flexiline skader er dem der optræder oftest hehe.

 

Og dem har jeg også haft et par stykker af. Har et nydeligt ar på hånden og bag på den ene fod af sådan en satan.

 

Derudover er jeg vist sluppet med faldskader, lidt tandmærker og skrammer fra vild leg og så er jeg 3 gange blevet bidt af hunde. Første gang som barn da jeg tog et kødben fra vores hund og så to gange, hvor jeg har sat hænderne i mellem i hundeslagsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet bidt rigtigt EN gang og den blev aflivet. Det var en meget usikker hund og jeg var den 3. hun bed :(

 

Ellers er det kun skrammer og lign, ikke noget skadestuekrævende - eller da sassy og jeg stødte sammen og jeg brækkede tommeltotten skulle jeg nok have været på skadestuen, men sådan blev det ikke.

 

Har haft med MANGE hunde at gøre og der er aldrig sket noget.

Har kun fået de hvalpeskrammer som nærmest hører sig til ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde kommer aldrig til at arbejde igen, da hendes hund i et begejstret øjeblik sprang frem og hev hendes skulder i smadder. Den er opereret to gange og stadig af H til.

 

Udover det har hun også fået hudtransplantation på hele sit ene skinneben da hendes egen hud ikke ville hele ordentligt op efter at en rotte (ikke hendes egen) havde siddet der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Min veninde kommer aldrig til at arbejde igen, da hendes hund i et begejstret øjeblik sprang frem og hev hendes skulder i smadder. Den er opereret to gange og stadig af H til.

 

Udover det har hun også fået hudtransplantation på hele sit ene skinneben da hendes egen hud ikke ville hele ordentligt op efter at en rotte (ikke hendes egen) havde siddet der.

 

Årh det med skuldren, puha, det er altså bare ikke sjovt når de sådan rykker og hiver og slider i en og kan lige forstille mig hvor stor skade en stor hund der kaster sig frem, kan gøre. Stakkels din veninde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om var dengang jeg blev stormet bagfra af vores to hunde. De legede, ser selvfølgelig ingenting og rammer mig lige i knæhaserne. Jeg slog min fod og den hævede noget de næste par dage, men der var ikke sket noget alvorligt.

 

Og så har jeg forstuvet en finger engang, hvor de samme to hunde trak mig omkuld. De var nogle lømler :mrgreen:

 

Så er min mor blevet bidt i armen af vores terrierblanding Charlie, som så rødt, fordi King kom for tæt på hans kødben. Da King så også blev gal, stak min mor hånden ned foran Charlie og han bed hende så. Hun har fået nogle fine ar som minde .-)

 

Og min søster har haft hudafskrabninger på begge knæ og begge hænder, fordi hun også blev trukket omkuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Værste skade er en knækket fortand, foresaget af en dsg jeg legede m pind med for en del år siden.

 

Så har jeg fåret en del blå mærker og krads, efter at have haft en rotte som unghund. Sådan en knægt kunne jo godt lide at lege lidt vildt, og det tilgodeså jeg så af og til, vi hyggede os, men hold da op det kunne ses bagefter:rolleyes:

 

Ellers er jeg vist sluppet ret billigt i mit lange liv m hunde:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige færdig med at gå et spor med Alma, som på daværende tidspunkt ikke var så gammel, da en kat hopper frem fra en busk og spurter tværs gennem haven. Grundet min genialitet (ja, ironi) lader jeg samtlige 10 meter line løbe gennem min knyttede hånd - av!

Øm næse, både som følge af "hej-er-du-tilbage-igen-gud-jeg-troede-aldrig-du-kom-igen"-glæde og trutmund, mens jeg stod oprejst. Sidstnævnte anså Alma for at være en invitation til kys. I stedet for min mund ramte hun så bare min næse. :stupid:

Forstuvede fingre, negle der blev blå (og sidenhen faldt af), blå mærker (både efter en teenage-hund, der ikke helt kunne afstandsbedømme og et nytteløst forsøg på at holde selvsamme hund, når hjernen slog fra), hudafskrabninger, småbid i fingre (ved leg med legetøj) og andre små løjer, kan jeg også bryste mig af.

 

Dog har jeg været forskånet for større skader. Indtil nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

En milliard blå mærker og bodyslammere! Spot er ret glad for at bodyslamme mig (godt han kun vejer 20 kg). Han har også flækket min læbe (midt under en konkurrence) og bidt mig i næsen, så jeg har et lille ar. Carla har dog aldrig skadet mig :blink:

Lily, da hun levede, bed mig mange gange! Hun lavede hul i min storetå mindst et par gange og det samme i fingrene. TIl sidst havde hun dog ingen tænder, så det var mere sugemærker, hun efterlod!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde kommer aldrig til at arbejde igen, da hendes hund i et begejstret øjeblik sprang frem og hev hendes skulder i smadder. Den er opereret to gange og stadig af H til.

 

Udover det har hun også fået hudtransplantation på hele sit ene skinneben da hendes egen hud ikke ville hele ordentligt op efter at en rotte (ikke hendes egen) havde siddet der.

 

Den tænkte jeg meget længe over, hvorfor var den havnet der, og hvordan kunne en fremmed havne der :hmm:

 

Altså indtil det gik op for mig at vi ikke talte om en gnaver :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

haha Lonny, ja havde ik lige tænkt over at uddybe at der tale om en rottweiler :)

 

stella, ja, det hae sgu været en grum omgang for hende.

hunden stod så pænt og ventede mens veninden snakkedemed en fremmed mand. da hun så gav hunden lov til at hilse var hun så begejstret at hun sprang frem og skuldwren har værer kaput siden da. operationer har så også vist ret slem slidgigt, som jo ikke gør sådan en skade bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv kun fået blodtud, blå mærker og hudafskrabninger. Sidstenævnte kommer tit, når rovdyret spriger begejstret op i sengen om morgenen og vader på mig:lun:.

Anton har desværre sat sine tænder i andres fingre :megaked:(i kådhed når der leges med pind). Den ene var desværre en vi ikke kendte, men han tog det pænt og sagde, at den slags sker. Jeg blev ligbleg, da det gik op for mig, at han havde lavet hul i mandens hånd (det bløde hud ml. tommel- og pegefinger).

Link til indlæg
Del på andre sites

haha Lonny, ja havde ik lige tænkt over at uddybe at der tale om en rottweiler :)

 

stella, ja, det hae sgu været en grum omgang for hende.

hunden stod så pænt og ventede mens veninden snakkedemed en fremmed mand. da hun så gav hunden lov til at hilse var hun så begejstret at hun sprang frem og skuldwren har værer kaput siden da. operationer har så også vist ret slem slidgigt, som jo ikke gør sådan en skade bedre

Det er vildt hvor hurtigt det kan gå! Nogle gange skal man bare være uheldig én gang :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...