Hop til indhold

Hvor ofte skider din/dine hund/hunde


PBC
 Share

Recommended Posts

Spot: Eukanuba Medium Adult

Joppe: Eukanuba Puppy Medium

Bonus: RC German Sheperd Adult

Carla: varierer mellem de tre ovenstående og gevinst-foder.

 

Alle skider cirka 2-3 gange i døgnet.

 

Skabs-schæferen bliver da ikke mindre skabs-schæfer af GSD-foderet:mrgreen:

 

 

*********************************************

 

Den store skider 2-3 gange om dagen, typisk morgen og aften. Men hvis vi skal træne, skider hun af inden træning (sen eftermiddag), og så kvitterer hun som regel med en bonuslort inden sengetid. Bella bliver fodret med Orijen Adult/Taste Of The Wild/Kingsmoor Sport eller Applaws for tiden. Orijen får hun altid til morgenmad, undtagen de dage vi træner, hvor hun får Kingsmoor. Hun får ca. 300-350 g om dagen.

 

Den lille skider ....... flere gange, tror jeg? Hun lægger sådan nogle små lorte i haven, så det er lidt svært at holde styr på. Men vil tro at det er 3-4 gange om dagen:vedikke: Dorit spiser resterne af Essential The Beginning blandet i Taste Of The Wild. Tror hun får ca. 1/3 Essential og 2/3 TOTW. Hun inhalerer ca. 180-200 g om dagen.

 

 

Tænk i øvrigt lige hvis vores hunde skrev sådan her om os:-) "Hvor ofte skider din ejer?":mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mine skifter jævnligt, da jeg primært fodrer med præmiefoder, men oplever sjældent ændring i afføringsmønstre. 2-3 gange om dagen er normen for dem. Johna er pt på et fodermærke jeg ikke kender som hedder Prof Dog Performance - tror ikke det er hvad jeg ville kalde kvalitetsfoder, men hun fungerer upåklageligt på det. Det er blandet op med Møllerens Carnivor foder, som hun er helt pjattet med og Royal Canin Adult, som er det foder vi vinder mest af og derfor nok det foder hun oftest er på.

 

Karla har lige ædt sig igennem små 20 kg First Choice Light og er lige pt på en blanding af Hills Metabolism og Henne Basic. Begge får råt i perioder.

 

Prof Dog Performance er meget brugt af jægere og i hvert fald FT folk. Kom massivt ind på markedet for 6-7 år siden og har en række sponsorater især ifbm jagthunde prøver mv. Jeg regner som et ok foder, men man kan ikke se hvor meget kød det faktisk indeholder - og det synes jeg er for ringe. OT - undskyld til TS :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie ligger meget stabilt på 2 gange i døgnet. Én gang om natten og den anden typisk når jeg kommer hjem fra arbejde.

Oluf kan godt komme op på 3, sommetider 4 gange. Han har desværre stadig lidt nervøs mave når han er alene hjemme, og på en tur gør han det som regel 2 gange, nok mest - som der også er skrevet tidligere - fordi han ikke har tid til at gøre sig færdig første gang.

 

Vinnie har i øvrigt med alderen fået den dårlige vane at gå inden hun er færdig, så der ligger en række klatter efter hende.

 

De fodres begge med Bosch Adult Maxi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prof Dog Performance er meget brugt af jægere og i hvert fald FT folk. Kom massivt ind på markedet for 6-7 år siden og har en række sponsorater især ifbm jagthunde prøver mv. Jeg regner som et ok foder, men man kan ikke se hvor meget kød det faktisk indeholder - og det synes jeg er for ringe. OT - undskyld til TS :-)

 

Har vundet det til en rallyprøve på et tidspunkt... Jeg kan heller ikke lure mængden af kød, hvilket er sådan lidt.... Sært... Men som sagt, Johna trives fint på det. God mave, pels, øjne, tænder osv og spiser det fint. Hun synes tydeligt at Møllerens Carnivor er bedre - de er de første man piller ud af madskålen og spiser, men det andet ryger fint ned...

 

og TS er dig selv i dette tilfælde :lol: så du tilgiver nok lidt off topic ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta: 4 skidninger fordelt på 2 gange... Altså hun deler dem altid op. Havde hun tid til at gøre sig færdig i første omgang, ville hun skide 2 gange om dagen, morgen og sen eftermiddag.

 

Modjo: 1 gang om dagen - hver morgen. Det er det første han gør når han kommer ud, også inden han får tisset. Det er lidt skørt synes jeg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Når vi nu er inde på dette lækre emne er det mest irriterende når Bonnie har spist græs hvorefter hun har dette samt en klump afføring hængende efter sig. der er meget pels bagpå og man skal nogen gange checke grundigt før hun lukkes ind.

Ja her går man ikke videre før mor har fundet et blad så hun kan hive græs og lort ud af numsen, man kan ikke gå med det bagi :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle vores skider ca. 2-3 gange i døgnet.

 

Både Penny og Dexter skider når de bliver begejstret. Det vil sige f.eks. i Pennys tilfælde når vi skal træne, og i Dexters tilfælde når f.eks. at han møder nogen af de hunde han må lege med, eller når f.eks. svigerforældrene kommer på besøg :lol: Så skal han liiige ud i haven :lol:

 

Jeg ser det som normalt, så længe lorten er fin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at kvaliteten af foderet har indvirkning på konsistens og mængde er jeg helt overbevist om. Da vi fik Bella, fik hun foder fra Lidl, og det var tydeligt at se både mængde og konsistens blive mindre og bedre, i takt med, at vi købte bedre og bedre mad. I dag får Bella et friskfoder og hun spiser ca. 800 gram om dagen og hun skider ca. 50 - 100 gram to gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rosa skider ca 2-3 x Dgl, hvilket lyder som det de fleste gør. Jeg blander 3 typer foder sammen af gangen. Et fiskefoder, et light foder da hun føler sig mere mæt på det og et kornfrit produkt, da hendes mave har brug for lidt korn for at fungere optimalt. Jeg køber stort ind, ca 35 kg af gangen, og det bliver et godt foder som er på tilbud. Pt står den på Purizon fisk, Hills light og Bozita kornfrit. Køber som regl hos zoo.de

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker det er normalt for en hund at skide det antal gange den får måltider. . Sådan cirka.

 

Sheila leverer 2 gange dagligt i gennemsnit. Hun er nemlig lidt sjov. For har hun ikke gidet ordentlig ud en regnfuld aften, så gemmer hun denne dags 2 portion til næste dag, hvor hun så må levere 3 gange;-)

 

Hun spiser regal sensi . Det er cirka det samme på alt foder hun har prøvet, men kvaliteten af slut produktet kan variere

Da hun spiste hills sensitiv skin der behøvede hun dog oftest kun at levere en gang dagligt.

 

Mysla er nok næsten altid på 3 gange. Hun har meget sart mave og har som følge deraf oftest lidt blød afføring og så kommer der lige en ekstra prut på morgen turen.

 

Hun spiser enten royal canin light eller hils light, Sheilas foder eller noget helt fjerde.

Jeg har ikke fundet noget endnu hvor maven bare er helt i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

2-3 gange dagligt, som regel 2. Alle fodres med råt og jeg kan se en markant ændring i mængden af outputtet (ikke antal gange om dagen, men mængden!) - det er godt nok formindsket kraftigt, til trods for at jeg aldrig har syntes de kom af med sådan overdrevet meget, og er altid blevet fodret på kvalitetsfoder. Men det kunne altså godt mindskes endnu mere, med råt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun synes tydeligt at Møllerens Carnivor er bedre - de er de første man piller ud af madskålen og spiser, men det andet ryger fint ned...

Hmm, jeg har igennem tiden lavet forskellige blindtests på mine hunde for at se hvad de helst vil have og jeg har aldrig set en hund foretrække et mærke fremfor et andet. Det virker som om de har syntes at tørfoder er tørfoder er tørfoder. Er faktisk lidt misundelig på jer der har hunde der viser hvad de helst vil have og navnlig hvad de fungerer godt på. Det eneste jeg har oplevet var at Thailo fik tynd mave af barf, ellers kan jeg sgu ikke se en skid. :lol:

 

Når vi nu er inde på dette lækre emne er det mest irriterende når Bonnie har spist græs hvorefter hun har dette samt en klump afføring hængende efter sig. der er meget pels bagpå og man skal nogen gange checke grundigt før hun lukkes ind.

Det er nok det eneste der kan sende racerbilen til pit, herhjemme. Sidder der strå ud af numsehullet kan man ikke gå almindeligt men kommer kun langsomt fremad i skidestilling indtil der er ryddet bagi.

 

2-3 gange dagligt, som regel 2. Alle fodres med råt og jeg kan se en markant ændring i mængden af outputtet (ikke antal gange om dagen, men mængden!) - det er godt nok formindsket kraftigt, til trods for at jeg aldrig har syntes de kom af med sådan overdrevet meget, og er altid blevet fodret på kvalitetsfoder. Men det kunne altså godt mindskes endnu mere, med råt. :5up:

Sjovt, jeg synes der kommer enorme mængder de dage hvor jeg f.eks. giver rå oksehaler, i forhold til når jeg giver hjemmelavet/ tørfoder (hvilket er det almindelige her i huset).

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine skider ca 2 gangepr.døgn.

Men har haft Victor, der på langture i det grønne kunne skide 4-5 gange på en tur. Men han var cocker af jagtstamme og efter samtale med opdrætter fik jeg at vide at det gjorde hans morfar også i starten af en jagtdag. Altså tømte sig mest mulig.

Men de hundeejerer, der så dette, ville ikke tro, det ikke var sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine ligger også på 2-3 gange om dagen, sådan til hverdag, i går sked de fx. begge to på både formiddags og aften turen, men jeg kan ikke udelukke at de også har skidt i haven der i mellem, det har jeg ikke set. I dag sked Chivas to gange på formiddagsturen, men det var helt klart et spørgsmål om at han ikke lige fik gjort sig helt færdig første gang ;-)

 

Alle mine har helt klart også haft en tendens til at skide mere, på dage med meget aktivitet, det kan være ekstra lange eller mange gåture, træning eller lign. Men jeg har aldrig set det som hverken stress eller et forsøg på at tømme sig, jeg har altid bare set det som at den ekstra aktivitet sætte ekstra gang i maven.. ;-)

 

Begge to får Markus Mühle pt. og har gjort det ret længe efterhånden egentlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine ligger også på 2-3 gange om dagen, sådan til hverdag, i går sked de fx. begge to på både formiddags og aften turen, men jeg kan ikke udelukke at de også har skidt i haven der i mellem, det har jeg ikke set. I dag sked Chivas to gange på formiddagsturen, men det var helt klart et spørgsmål om at han ikke lige fik gjort sig helt færdig første gang ;-)

 

Alle mine har helt klart også haft en tendens til at skide mere, på dage med meget aktivitet, det kan være ekstra lange eller mange gåture, træning eller lign. Men jeg har aldrig set det som hverken stress eller et forsøg på at tømme sig, jeg har altid bare set det som at den ekstra aktivitet sætte ekstra gang i maven.. ;-)

 

Begge to får Markus Mühle pt. og har gjort det ret længe efterhånden egentlig.

 

Men i tilfælde som min Karla og PBC's jagtcockere skider hundene jo INDEN aktiviteten går igang :vedikke: Så her er der vel tale om, at de tømmer sig grundet forventningen om aktivitet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men i tilfælde som min Karla og PBC's jagtcockere skider hundene jo INDEN aktiviteten går igang :vedikke: Så her er der vel tale om, at de tømmer sig grundet forventningen om aktivitet?

 

Jojo, men nu kan jeg jo personligt kun udtale mig udfra mine egne hunde, og der vil jeg stadigvæk holde fast i, at for deres vedkommende, der hænger det mere sammen med at øget aktivitet sætter mere gang i maven på dem ;-)

 

Men derfor kan det jo sagtes være anderledes for andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prof Dog Performance er meget brugt af jægere og i hvert fald FT folk. Kom massivt ind på markedet for 6-7 år siden og har en række sponsorater især ifbm jagthunde prøver mv. Jeg regner som et ok foder, men man kan ikke se hvor meget kød det faktisk indeholder - og det synes jeg er for ringe. OT - undskyld til TS :-)

 

Det er da vist topmålet af høflighed når man undskylder for OT til TS som er en selv. :mrgreen:

 

Er overrasket over hyppigheden af skidning hos de fleste hunde herinde. Mine tæver skider en gang om dagen. Chase og nogle af de andre hanhunde jeg har haft har "sparet" lidt på det så de kunne sprede det lidt mere henover dagen og forskellige steder. Men generelt en gang om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...