Hop til indhold

Din hunds navn


Lenschow
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sikke en sjov tråd :lol

 

 

Vores nuværende hunde hedder;

 

Ellie; Det kan jeg faktisk ikke huske hvorfor hun kom til at hedde.... Hun hedder Jamaican Hot Rum, på stamtavlen, så ikke meget inspiration at hente der. Jeg kan bedst lide at vores hunde har "rigtige navne".

 

Rika; Hun skulle have et typisk hollandsk navn, så jeg søgte og søgte. Rika er slet ikke hollandsk, men vidst faktisk mere skandinavisk :lol:

 

Amy; Vi fik hende da hun var et par måneder, og hun havde allerede fået et navn fra den tidligere ejer, som ikke nåede at have hende så længe. Det var dog ikke et godt navn (Cookie) så vi skiftede det til Amy. Hun var den der har taget os længst tid at navngive. Dog havde vi været på besøg hjemme hos svigermor, og på vej hjem i bilen sagde min mand pludselig bare "Hun hedder Amy", og det var jo helt rigtigt; Hun er en Amy!

 

Alba; Hun er en vi har her som udstationering, og hun hed Alba da vi fik hende. Det passer også helt perfekt til hende. Der er dog desværre sket det at Alba passer så fint ind, at aftalen om at hun skal flytte tilbage til opdrætteren om ca. 2 år, nok ikke kommer til at ske; Hun er så meget som Amy og de to er blevet så gode venner at vi aldrig vil kunne skille dem ad.

 

 

 

Vores opdræt hedder "Of true nature", det tog os også rigtig lang tid at beslutte... Dog faldt vi for det fordi en af de ting som er virkelig vigtigt for mig er at vise at vores hunde er hunde, og de behandles sådan. Fordi vi har en selskabsrace med pels, er der mange andre opdrættere som holder hundene i små indespæringer, og så må de kun lege sammen overvåget, og de skal pakkes ind når de spiser for tænk hvis det kom i pelsen osv.

 

Vores hunde er hunde, helt som hunde skal være. Deraf Of true nature.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nå ja, kælenavnene;

 

 

Faktisk kalder vi generelt vores ved deres navne.

 

Dog har vi kælenavne til dem. Fælles kald er Dogsies eller Doggies.

 

Ellie; Grumphy

 

Rika; Miss Chubs, Chubs, Chubsen, Chubsy (Man kan ligesom se at vi synes hun er lidt tyk?)

 

Amy; Baby,Tiny

 

Alba; Hun har ingen kælenavne endnu tror jeg :hmm:Men hun har også kun boet her to ugers tid jo! De skal nok komme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna hed Nanna da vi fik hende.

Soko hed Luna da hun flyttede ind, men det passede slet ikke til hende og jeg kunne ikkefinde ud af at have to -na-navne. Soko er navnet på en fransk sangerinde, som på det tidspunkt havde et kæmpe hit med nummeret "I'll kill her". Det var i højgrad hvad man havde lysttil at gøre ved hende de første måneder vi havde hende.

Alle tror hun hedder Choko, som i chokolade.

 

 

Simba hed Simba og selv om jeg synes han skulle have haft et mere hipt navn, har han ikke fået det. Nu har han været her i 3 måneder, så det ændrer sig nok ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh jeg synes den er sjov den her tråd. Men der kan i bare se, der er sgutte noget sjovt over Oliver.

 

Nårh jo lidt sjov kan jeg da bidrage med. En sød ældre og meget dement dame her i byen, udbryder altid: seeee, det er jo lille Bella...... Når hun ser Oliver :-D Cracks me up, every time :-)

 

Af kælenavne er der nu mange. Hvis han nægter at rejse sig for at tisse af for natten, skal jeg nedværdige mig til at kalde ham for Don Oliviero Don De La Delledyr. Og så kommer han promte.

Ellers er der førnævnte Delledyr, prins lemmedasker, basse, bøllemand, for fanden knægt (reagerer han meget godt på), manse- basse. Og så et jeg virkelig prøver at lade være med at bruge: bettemand. Folk ser sgu så forvirret ud når jeg bruger det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis var min kærestes forslag. Jeg kan ikke huske, hvilke navne, der ellers var i spil.

 

På stamtavlen er han et R-kuld, der alle er opkaldt efter sange, så han hedder Rhythm of my heart. Der var ellers en hvalp, der skulle have en Elvis Presley-sang (jeg kan ikke huske hvilken), men da vi på et af besøgene hos opdrætter spurgte om vi kunne få det navn, da det jo kunne være lidt sjovt, havde de desværre lige fået registreret det navn som værende til en tæve, så det blev en Rod Stewart sang i stedet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min fars engelske halter lidt... han lærte aldrig at udtale Ace... han var derfor tilgivet at han gik og råbte Ass ude i haven....:banan: hvilket han heldigvis heller ikke ved, hvad betyder....

 

vores Ace bliver kaldt for Aids :oops: af min 82 årige farmor.

 

Der er også mange der er sikre på at Aya hedder Freya :engel: især på plejehjemmet hvor vi er besøgshold er der mange der er overbevist om at nu kommer Nicole og Freya

"Hvad hedder din hund?"

"Aya"

"Freya??"

"Nej Aya"

"Nåhr Freya....det er da et fint navn :mrgreen:"

 

Omkring der plejer jeg at give op, og give dem ret i at Freya er et rigtig dejligt navn :roll:

 

 

 

 

 

Haha jeg har en ven der er stor star wars fan... hans tidligere hund hed Amidala :mrgreen: det tog altså også lige et par gange før vi holdt op med at kalde den Mgala :engel:

 

 

Nala (afdød) blev ofte kaldt Mgala og reagerede på det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ace og Aika er omplaceringer, så de kom med navnet. Herhjemme kaldes de oftest:

Aika, Dragen, Musse, LilleHjernen, Røvhul (ej det er pinligt, men det er når hun bøvser mig i hovedet efter hvert måltid hun har spist. Hver gang!), Den Store.

Ace, Løven, Basse, Bas, Bassemanse, Morfar, TanteAce, Den Lille.

 

Katla hedder Labrander Katla på stamtavlen, deraf Katla da vi ikke kunne blive enige om et andet navn. Af kælenavne bliver hun kaldt Kitkat, Kattelitten, Skatkat, Skitskat, Den Brune.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila hed Laura da jeg fik hende. Men det passede ligesom bare ikke til en gul turbo hund. Og min mor sang avre for laura hele vejen hjem og det kunne jeg ikke holde ud skulle forfølge hunden hele hendes liv:-D

 

Så næste morgen vågnede jeg op og havde åbenbart i drømme fundet det rigtige navn, så jeg spurgte hende om hun ville hedde Sheila og det reagerede hun på , helt glad, hvilket hun ikke gjorde med andre navne

Og fra da af kunne hun sit nye navn. Hun behøvede aldrig træne det.

 

Jeg har navnet fra krokodille Dundee hvor han kalder sue for en Sheila, som betyder pigebarn.

 

Jeg kan godt lide navne har en betydning

 

Mysla hedder det fordi det skulle være islandsk og min mor bedre kunne lide det end Freja . Og så betyder det lille grå mus. Og da hun var lille hvalp var hun ulve grå over ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er omplacering - han hed, Tyson da jeg fik ham, og fik lov til at beholde navnet.

 

Lemon hedder Bluewyle Just A Squeeze på stamtavlen. Jeg kunne selv få lov til at vælge stamtavlenavnet inden for visse rammer. Det var et Just-kuld, og navnet måtte meget gerne referere til det kommende kaldenavn, men uden at indeholde selve kaldenavnet. Så det blev til Just A Squeeze (of Lemon, underforstået), og det synes jeg er så super fint. :-) På samme måde hedder hendes ene kuldbror Bluewyle Just A Moment med kaldenavn Time, og hendes kuldsøster hedder Bluewyle Just The Illusion med kaldenavn Magic (hendes to andre kuldbrødres kaldenavne hænger ikke sammen med deres stamtavlenavne).

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta har fået sit navn fordi jeg gerne ville have hun skulle hedde noget med stjerne - det skulle passe til Stella. Opdrætter ville gerne have det blev noget med A. Så det blev A sta®. Hun hedder Kraaybells Asta av Basso.

 

Modjo fik sit navn fordi hans kuld var alkohol-kuldet og skulle opkaldes herefter. På stamtavlen hedder han Absolut Modjo.

 

Jeg har en ting med at mine hunde gerne skal hedde det samme på tavle og IRL.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er omplacering - han hed, Tyson da jeg fik ham, og fik lov til at beholde navnet.

 

Lemon hedder Bluewyle Just A Squeeze på stamtavlen. Jeg kunne selv få lov til at vælge stamtavlenavnet inden for visse rammer. Det var et Just-kuld, og navnet måtte meget gerne referere til det kommende kaldenavn, men uden at indeholde selve kaldenavnet. Så det blev til Just A Squeeze (of Lemon, underforstået), og det synes jeg er så super fint. :-) På samme måde hedder hendes ene kuldbror Bluewyle Just A Moment med kaldenavn Time, og hendes kuldsøster hedder Bluewyle Just The Illusion med kaldenavn Magic (hendes to andre kuldbrødres kaldenavne hænger ikke sammen med deres stamtavlenavne).

 

Hvorfor måtte kaldenavnet ikke indgå i stamtavlenavnet i stedet? Så hun fik det "rigtige" på papirerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hundes navn er noget jeg længe gik og tænkte over, da jeg begge gange vidste jeg skulle ha en hvalp.

Celina var fra et C kuld og lige pluselig kom det til mig, at hun skal hedde Celina så på tavlen hedder hun Golden Baltic Sea Celina. Kælenavnet er tulle pigen

Aqua fik navnet da jeg syntes det er nemt at kalde, da jeg I sin tid avlede heste fik de tit navn efter popgrupper, filmstjerne eller I den stil. Så Aqua er nok lidt I den stil, og jeg der er ikke så mange andre der hedder det. På tavlen hedder hun

Golden Ciba's Frejas Aqua.

Jeg syntes også det er rart deres kalde navn står stamtavlen.

Sjovt at hører jeres andre hundes navne og hvorfor de har fået det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg besøgte min opdrætter forelskede jeg mig i en stor, fed og doven tævehvalp, men den gik til en dansk opdrætter. De andre hvalpe var mere ens og jeg fik at vide at det var et kuld med ret meget gåpåmod og drive, så da jeg ved et tilfælde læste betydningen af Shanti (hindu: ro, fredfyldt) mente jeg at det måske kunne tage lidt af toppen. Jeg syntes dog at det lød lidt ud som et hestenavn så jeg ændrede endelsen så det kom til at lyde lidt mere som Sandie. Om det var derfor virkningen udeblev, eller kun virker når hun sover, ved jeg ikke. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor måtte kaldenavnet ikke indgå i stamtavlenavnet i stedet? Så hun fik det "rigtige" på papirerne?

 

Fordi det var konceptet. Jeg synes også selv, at det er et sjovt koncept, at stamtavlenavnet hentyder til kaldenavnet uden at indeholde det, så det betyder ikke noget for mig, at kaldenavnet ikke indgår - men jeg er glad for, at der er en sammenhæng mellem stamtavle- og kaldenavn. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hugo er fra H-kuldet og hedder Hubertus Finni på stamtavlen. Finni er kælenavnet på hans mor, og alle hvalpe har et navn med H + mors kælenavn. Men Hubertus var ikke sådan helt godt, syntes jeg. Men ville gerne beholde H som første bogstav. Så endte med Hugo. Der bor så en rigtig fin/kendt hanhund i UK, som hedder Hugo, men det gør mig ikke noget. Vi møder dem aldrig på udstillinger eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chase's navn har også en lidt sjov historie. Terri havde lige hentet ham på internatet og han havde intet navn. Hun var på vej til dyrlægen med ham og ringede for at sige, at de var på vej. Dyrlægen skulle bruge et navn til systemet, og Terri havde ikke lige nogen ideer, så hun kiggede sig omkring og læste skilte. Et af dem var en Chase bank, og sådan blev til Chase.

 

Nogle gange kaldte jeg ham J.P. Morgan Chase (som er moderselskabet for banken). :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chase's navn har også en lidt sjov historie. Terri havde lige hentet ham på internatet og han havde intet navn. Hun var på vej til dyrlægen med ham og ringede for at sige, at de var på vej. Dyrlægen skulle bruge et navn til systemet, og Terri havde ikke lige nogen ideer, så hun kiggede sig omkring og læste skilte. Et af dem var en Chase bank, og sådan blev til Chase.

 

Nogle gange kaldte jeg ham J.P. Morgan Chase (som er moderselskabet for banken). :lol:

 

:lol: Vores bliver også kaldt med efternavn, hvis jeg skal være lidt bestemt, men så ikke rigtigt mener det alligevel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har alle fået deres navne på stamtavlen af opdrætter og vi havde ingen indflydelse på dem.

 

Mollie: hun hed Danish Millenniums Mollie og så var det jo nærliggende at bibeholde navnet Mollie.

 

Rosie: hun hed Fru Hansens Rose og er opkaldt efter "Fint skal det være"-karakteren. Hele kuldet hed navne fra "Fint skal det være". Det blev til Rosie hos os, da vi godt kunne lide "ie"-enden.

 

Jessie: hun hedder Danish Millenniums Jessie og fik derfor lov til at beholde navnet Jessie.

 

Emma: Emma hedder Siegers Quite Please (hun er ud af et tenniskuld, men på grund af en skrivebøf hedder hun Quite istedet for Quiet). Emma var et "impulskøb" - vi skulle egentlig ikke have hund så hurtigt efter at have sagt farvel til Mollie, men Jessie kunne ikke være alene-alene og derfor mødte vi hende først, da hun var 6,5 uge. Opdrætter spurgte os hvad vi havde tænkt hun skulle hedde, da vi havde besluttet os for at hun skulle hjem til os (ca. 10 minutter efter vi havde fået hende præsenteret) og det faldt mig helt naturligt at sige "Emma" og så blev hun til en Emma.

 

Jeg har kennelnavn hos DKK, som er identisk med mit efternavn og hvis jeg nogensinde får besluttet lave et kuld hvalpe eller flere, så vil de blive opkaldt efter danske fornavne, der optræder på mit stamtræ. Et medlem af familien har lavet et kæmpe stykke arbejde med slægtsforskning og derfor er det mange forskellige navne på stamtræet.

Kuldene ville blive inddelt i årtier og så ville de navne, der optræder i det årti, blive givet til hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...