Hop til indhold

Tredje gang er lykkens gang...


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis en lab er for voldsom, så ville jeg ikke foreslå en flatter:-D Den er både højere og længere og "voldsommere" (i ren glæde) end en lab

Jeg har en virkelig turbo flatcoat der virker enorm voldsom, men lægger man mærke til det, så har hun helt styr på sagerne. Jeg kan spille bold med hende indenfor, for hun kan stoppe ligeså hurtigt som hun sætter af og har aldrig væltet noget herhjemme. Hun træder aldrig på andre mindre hunde, løber aldrig ind i nogen og det er en af forskellene på flat og lab (dog primært hanlabber, tæverne er lidt mere forsígtige). I mine øjne er labben mere kluntet og lærer aldrig rigtig hvor stor den egentlig er eller hvor dens fødder er henne,.. sådan :lun: ment.

 

Tilbage til tråden. Jeg sad egentlig og tænkte sheltie, men tænker måske at det ikke hjælper Paiko at få en reserveret "lillesøster/bror". Hvad med en cavalier?, den er lidt større end papillonen og er en ret forsigtig hund uden at være reserveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme gælder kelpien! Den vil jeg også sige er for voldsom, hvis en lab er!

 

Jeg har kun mødt en kelpie tæve, vi gik til rally med og hun var ikke spor voldsom. Men nok ikke racetypisk så :hmm: Labben er voldsom på sådan en kluntet måde, synes jeg...

 

Jeg tror nok jeg tilslutter mig pudel-koret!! Tror det ville være et fint match.

 

Det tror jeg også, selvom den pels virkelig er svær at se det pæne i :genert:

 

Jeg aner intet om racer, men hvad med en aussie? Den eneste jeg har mødt flere gange er Karinas Gracie og hun er da for lækker og passer vel meget godt på flere af de ting du søger?

 

Gracie er super dejlig, men aussien generalt tror jeg ikke er et godt match. Sådan rent mavefornemmelse...

 

Jeg har en virkelig turbo flatcoat der virker enorm voldsom, men lægger man mærke til det, så har hun helt styr på sagerne. Jeg kan spille bold med hende indenfor, for hun kan stoppe ligeså hurtigt som hun sætter af og har aldrig væltet noget herhjemme. Hun træder aldrig på andre mindre hunde, løber aldrig ind i nogen og det er en af forskellene på flat og lab (dog primært hanlabber, tæverne er lidt mere forsígtige). I mine øjne er labben mere kluntet og lærer aldrig rigtig hvor stor den egentlig er eller hvor dens fødder er henne,.. sådan :lun: ment.

 

Tilbage til tråden. Jeg sad egentlig og tænkte sheltie, men tænker måske at det ikke hjælper Paiko at få en reserveret "lillesøster/bror". Hvad med en cavalier?, den er lidt større end papillonen og er en ret forsigtig hund uden at være reserveret.

 

Sheltie er slet ikke mig :genert: og cavalierne jeg har mødt noget mindre end Pajko (vil gerne have større hund) og er mange af dem er meget forsigtige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheltie er slet ikke mig :genert: og cavalierne jeg har mødt noget mindre end Pajko (vil gerne have større hund) og er mange af dem er meget forsigtige...

 

Okay jeg har den. :-D Västgötaspids. En charmerende, uspoleret og venlig race der gerne vil samarbejde. Og så er det en sund race der, så vidt jeg ved, ikke gøer ret meget (nu er det jo en spidshund). Se lige det lille fjæs. :lun:

 

Fra racereprsentanten

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt, at du siger, at den er for voldsom, men jeg forestiller mig alligevel dig og pajko med en lille, lækker sporty labradortæve. jeg har haft en træner med sådan en sag, og hun var bare SÅ lækker, både som træningshund og som ... ja, hund mere generelt. tænker at den typiske kombination af mental robusthed og rimeligt ukompliceret, mildt og venligt væsen også ville være super sammen med pajko. ej, men hun var virkelig lækker, hende skulle du møde, så tror jeg seriøst, at du var solgt. tror ikke hun vejede meget mere end 20 kg, så det er vel nærmest mindre end en storpuddel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og... kelpien synes jeg ikke er et oplagt valg. :genert: Min oplevelse er ikke, at det er så "nem"/"ligetil" en hund, som jeg egentlig tror vil være det bedste match i forhold til dine ønsker - og ikke mindst det bedste match til Pajko.

 

Jeg oplever ofte kelpien lidt som en border collie på speed, og uden off knap. Synes slet ikke den har noget at gøre i vores verdensdel, med mindre man kan tibyde net virkelig godt job!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever den som virkelig gøende! Lige å gøende som corgien.

Hmm, corgien synes jeg da heller ikke er en specielt gøende hund. Jeg møder jævnligt både corgier og västgötaspidser i hundeskovene og jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har hørt nogen af dem gø. Dog kan det jo være anderledes hvis man f.eks. ser dem på en agilitybane, men der vil samtlige racer jo kunne opfattes anderledes end når de bare er ude at gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en breton en hund som jo passer fint størrelsmæssigt racen er let at arbejde med og ville fint kunne gå agility, det er jo en stående hønsehund og vores blev brugt til jagt men man kan nok godt give den aktivering nok med agility vores var dejlig rolig inde og meget nem at arbejde med

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, corgien synes jeg da heller ikke er en specielt gøende hund. Jeg møder jævnligt både corgier og västgötaspidser i hundeskovene og jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har hørt nogen af dem gø. Dog kan det jo være anderledes hvis man f.eks. ser dem på en agilitybane, men der vil samtlige racer jo kunne opfattes anderledes end når de bare er ude at gå tur.

 

Jeg kende et par corgier og hold nu op de gør, også indenfor i hjemmet. Jeg synes det er en vanvittig charmerende hund, men jeg ville blive vanvittig af den glammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kende et par corgier og hold nu op de gør, også indenfor i hjemmet. Jeg synes det er en vanvittig charmerende hund, men jeg ville blive vanvittig af den glammen

 

Udover dens vufferi - som jeg er enig i - så tror jeg heller ikke corgien er en hund for Ida. Den kan være en fin træningsmakker, men er rimelig egen når det passer den og en del af dem jeg har mødt er også pænt skarpe i betrækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med engelsk springer spaniel Ida? Jeg kender efterhånden en del - fine træningshunde, moderat aktive, ok i forhold til andre hunde. Nok ikke det bedste agility bud, men på hyggelig kan de jo sagtens være med. Der er selvfølgelig en del pelspleje i form af trimning, men det kan du jo betale dig fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der jo gammel dansk hønsehund eller kleineren. Begge racer (især den gamle danske) ser jeg da tit som rene familiehunde og det ser ud til at gå fint.

 

Ja, måske.. Kender intet hønsehunden og har kun mødt en enkelt kleiner, og han var en kategori for sig selv...

 

Vi har haft en breton en hund som jo passer fint størrelsmæssigt racen er let at arbejde med og ville fint kunne gå agility, det er jo en stående hønsehund og vores blev brugt til jagt men man kan nok godt give den aktivering nok med agility vores var dejlig rolig inde og meget nem at arbejde med

 

Min kusine har en dejlig bretontæve, men kender kun hende.. Lækker hund med meget instinkt og masser energi..

 

Udover dens vufferi - som jeg er enig i - så tror jeg heller ikke corgien er en hund for Ida. Den kan være en fin træningsmakker, men er rimelig egen når det passer den og en del af dem jeg har mødt er også pænt skarpe i betrækket.

 

Jeg tror heller ikke en corgi og jeg vil passe sammen...

Den er ikke samarbejdsvilling nok til mit temperament, tror jeg...

 

Hvad med engelsk springer spaniel Ida? Jeg kender efterhånden en del - fine træningshunde, moderat aktive, ok i forhold til andre hunde. Nok ikke det bedste agility bud, men på hyggelig kan de jo sagtens være med. Der er selvfølgelig en del pelspleje i form af trimning, men det kan du jo betale dig fra.

 

Klart en mulighed.. Jeg har ingen ambitioner om at vinde noget i lp eller ag, så klart bare på hyggeniveau... Hvor ofte skal de trimmes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...