Hop til indhold

Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har absolut ikke noget problem med at tage posen med hjem, hvilket jeg da også ofte gør. Men jeg synes det er vigtigere at folk samler op efter deres hund(e) end at de ikke må bruge min skraldespand til at smide posen i. Og aller vigtigst er, at de ikke smider posen i hækken eller på fortovet fordi min skraldespand er for fin til andres lorteposer.

 

Nu bor jeg på en "skolevej" og jeg samler rigtig meget slik- og ispapir og sodavandsdåser/-flasker op i min hæk og forhave, og jeg ville da være glad hvis ungerne ville smide deres affald i min skraldespand i stedet - tænker det samme gælder for andre mht. lorteposer :lol:

Jeg er helt enig med dig når jeg taler for mig selv - jeg synes bare man bør respektere at ikke alle gider have lorteposer i deres skraldespand (nej jeg forstår ikke hvorfor, men det er nu engang sådan det er), og derfor tager man den selvfølgelig med sig hjem, hvis man ikke kommer forbi en offentlig skraldespand.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 148
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I nogle kommuner for vi hentet meget lidt skrald før vi selv skal betale pr kg, meeeeen tror alligevel der skal en del fremmede pruttepoaer til før det gør en forskel. Hvis jeg har kørt spanden ud til tømning har jeg ikke noget imod at folk smider deres prutteposer i må jeg sige... Men jeg ville ikke bryde mig om hvis folk gik ind på min grund, og min skraldespand står helt inde i bunde af min indkørsel, så man skal laaangt ind på grunden. Men har nu heller aldrig oplevet folk gør det...

 

Det der med prutteposerne er vist ikke superpopulært herude på psudolandet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg tør slet ikke vove at bruge en privat skraldespand, folk går jo amok. Men engang havde jeg gået længe med en pose og der var ikke skyggen af en offentlig skraldespand. Kom så forbi en privat grund, hvor manden går og ordner hæk. Jeg spørger pænt om jeg må låne hans skraldespand, men det må jeg ikke. Nå øv. Har også prøvet at smide en pose i en netskraldespand ved et busstoppested, hvor en mand som ventede på bussen, gik helt i koma over det.

 

Så nu tør jeg kun, hvis der ikke står nogen ved bussen og venter. Ellers bruger jeg de der container ved boligforeninger. Altså hvis nogen får ondt i røven over det, så ved jeg snart ikke.

 

Men ville da blive glad, hvis folk der går forbi mit blomsterbed, gad samle op og smide det i min skraldespand, frem for at lade lorten ligge ! Eller som den dag, en ejer havde efterladt sin kæmpe hunds kæmpe lort lige foran min postkasse !

 

Jeg har de der mærker fra dansk kennelklub der hedder " her må du gerne smide din høm høm pose ".

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også prøvet at smide en pose i en netskraldespand ved et busstoppested, hvor en mand som ventede på bussen, gik helt i koma over det.

 

Så nu tør jeg kun, hvis der ikke står nogen ved bussen og venter.

 

Nej nu må du undskylde, men det ville jeg godt nok "skide på", om jeg så må sige. Hvis nogen kan komme med en god grund til at man ikke skulle smide sit affald i en offentlig skraldespand, så tager jeg hatten af for dem. Jeg kan ikke forestille mig hvad det skulle være, og det ville jeg fortælle den komatøse person omgående :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smider dem aldrig i private. Men smider dem gerne i offentlige, fx ved skolen, ved busstoppesteder o.lign. Hvis jeg ikke kommer forbi en skraldespand går jeg med dem i hånden, tager dem ikke i lommen.

Er endnu en gang enig med dig, navnesøster! :mrgreen: Ikke at jeg bruger poser herude på landet, men de få gange vi er i lidt mere bebyggede områder, hvor der er brug for poser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg binder omhyggeligt en god dobbeltknude og smider i den første skraldespand jeg møder, men selvfølgeligt aldrig hvis det kræver at jeg går ind på privat grund. Har endnu aldrig fået en skideballe for det og tror virkelig heller ikke jeg får det. Så skal man da gå i ualmindeligt små sko i hvert fald tænker jeg :vedikke:

 

Vores skraldespand står helt ud til vejen og folk er velkomne til at bruge den til hømhøm poser. Vores skraldespand bliver tømt 1 gang om ugen og indeholder langt værre ting end hømhømmere i poser, så jeg kan ikke lige se problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jhvorfor er der egentlig ikke en ordentlig anordning man kan bære prutte poser i

 

Fyldte vel og mærke

?

 

Jeg lader dem som regel ligge i skoven og sådan selvom man virkelig ikke burde med hensyn til sygdoms smitte. Men jeg orker ikke gå med tørklæde hunde og to poser en lang tur. Har jeg regn bukser på kan de komme i lommen, men ellers ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Offentlige skraldespande synes jeg er helt OK, og private hvis de står fyldte ude på vejen og venter på tømning. Selvfølgelig går man ikke ind på folks private grund for at bruge deres skraldespand.

 

Tråden minder mig dog om en lidt pinlig episode. Da Chase og jeg tog på plejehjemsbesøg skulle han ALTID skide, når vi kom frem og gik tur udenfor før besøget. På et bestemt plejehjem stod der en hel række skraldespande, som vi flittigt benyttede. Lige indtil en dag, hvor noget af personalet så mig putte posen i den første skraldespand og fortalte mig, at de altså var til beskidt sengetøj og ikke til skrald! :oops:

 

Jeg tænker at brugt sengetøj fra et plejehjem muligvis ikke er det mest hygiejniske, men gad nok vide hvad vaskeriet tænkte om lort i en pose. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Offentlige skraldespande synes jeg er helt OK, og private hvis de står fyldte ude på vejen og venter på tømning. Selvfølgelig går man ikke ind på folks private grund for at bruge deres skraldespand.

 

Tråden minder mig dog om en lidt pinlig episode. Da Chase og jeg tog på plejehjemsbesøg skulle han ALTID skide, når vi kom frem og gik tur udenfor før besøget. På et bestemt plejehjem stod der en hel række skraldespande, som vi flittigt benyttede. Lige indtil en dag, hvor noget af personalet så mig putte posen i den første skraldespand og fortalte mig, at de altså var til beskidt sengetøj og ikke til skrald! :oops:

 

Jeg tænker at brugt sengetøj fra et plejehjem muligvis ikke er det mest hygiejniske, men gad nok vide hvad vaskeriet tænkte om lort i en pose. :lol:

De har da bare tænkt at de ældre trods alt var lidt hygiejnisk og selv har ryddet op efter deres uheld :mrsgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, hvis andre ikke vil have lorteposer i deres skraldespande.

Sådan en sommerlort som ligger 10 - 12 dage og lumrer i en varm plastikcontainer sætter godt nok "kolorit" på nærmiljøet :-)

 

Måske det er dér problemet ligger for nogen? Altså, at de får tømt hver 14.dag..... Jeg får tømt hver uge, og da jeg jo selv lægger mine egne poser i, ser jeg ikke noget problem i at der evt. også ligger andres :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får tømt hver 14. dag og vi har flyttet vores skraldespand fra bryggersdøren til lidt længere væk, for føj det kan virkelig stinke, og der kommer spyfluer og ligger æg i kanten af skraldespanden, så den bliver faktisk spulet hver 14. dag når den er tømt.

Det er kun om sommeren, her i efterår og vinter er der intet der lugter og der er heller ingen fluer :-)

 

Men jeg har været ved at regne på hvor mange bæ-poser vi faktisk har i spanden hver 14. dag når skraldefolkene kommer - vi har en små 70 poser på de 14 dage :shock:! så der jo alligevel noget - altså det er regnet ud fra at mine hunde laver 2 gange om dagen, plus at min mand som har stomi - leverer en til to poser i døgnet også :-)

 

Dog har jeg intet imod at folk smider deres hundeposer i min skraldespand, når skraldespanden alligevel står ude ved vejen og skal tømmes som ex. i dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nu må du undskylde, men det ville jeg godt nok "skide på", om jeg så må sige. Hvis nogen kan komme med en god grund til at man ikke skulle smide sit affald i en offentlig skraldespand, så tager jeg hatten af for dem. Jeg kan ikke forestille mig hvad det skulle være, og det ville jeg fortælle den komatøse person omgående :evil:

 

Jeg er da rørende enig! Offentlige skraldespande er jo ligesom.... Offentlige! Der er sguda ikke nogen der skal få ejerfprnemmelsee over en skraldespand... Come on!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker som Umulia og er egentlig rystet over at nogle kan blive sure over andre der forsøger at opføre sig ordentligt. Bæposer der ligger i sommervarmen i små 14 dage lugter da ikke godt, men lugten af madvarer i forrådnelse er da heller ikke lige noget man frivilligt står og snuser til. Og som man svarer på hvad der er lige meget: hvis du får en lort i hånden, er det da lige meget om det løber ud imellem pegefinger og langemand, eller langemand og ringfinger. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det er dér problemet ligger for nogen? Altså, at de får tømt hver 14.dag..... Jeg får tømt hver uge, og da jeg jo selv lægger mine egne poser i, ser jeg ikke noget problem i at der evt. også ligger andres :-D

 

Jeg ville også synes det var i orden at andre anvendte vores skraldcontainer, hvis den stod ude ved vejen.

 

Min ene nabo ville lave en skråtlæns saltomortale af arrigskab, hvis hun fik en lort i sin container. At jeg så ikke kan være i min egen have når hun tørrer tøj pga. umanerlig kraftig stank af skyllemiddel, er naturligvis en helt anden sag :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider dem aldrig i private i den forstand, at jeg ikke smider den i folks private enkeltspande. Men ved boligblokke hvor man er mange om en container ser jeg ikke problemet, ville heller ikke selv have et problem med det. Smider dem også i offentlige, skoler, institutioner osv. Og har aldrig fået bøvl for det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, hvis andre ikke vil have lorteposer i deres skraldespande.

Sådan en sommerlort som ligger 10 - 12 dage og lumrer i en varm plastikcontainer sætter godt nok "kolorit" på nærmiljøet :-)

 

Nu spørger jeg måske dumt, men er madrester osv. ikke ligeså ulækre og magnet for fluer og lign., når de ligger i en skraldespand i længere tid - og posen til en hundelort er ovenikøbet nok er lukket bedre end de fleste skraldeposer fra køkkenet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg måske dumt, men er madrester osv. ikke ligeså ulækre og magnet for fluer og lign., når de ligger i en skraldespand i længere tid - og posen til en hundelort er ovenikøbet nok er lukket bedre end de fleste skraldeposer fra køkkenet?

Jo madrester m.m bliver helt sikkert lige så lugtede, men hvis folk ikke selv har hund så er der godt nok stor forskel på ens eget affald som man ved hvad er og en pose lort fra en eller anden forbipasserende;( jeg har aldrig problemet, mine hunde luftes hjemme og det eneste sted jeg har været ude for uheld ellers er på træningspladsen, der er skraldespanden nok;) men jeg kunne ikke drømme om at bruge private affaldsspande hvis jeg stod med problemet, en pose i hånden ville være min løsning indtil jeg kom hjem eller til en offentlig skraldespand;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo madrester m.m bliver helt sikkert lige så lugtede, men hvis folk ikke selv har hund så er der godt nok stor forskel på ens eget affald som man ved hvad er og en pose lort fra en eller anden forbipasserende;( jeg har aldrig problemet, mine hunde luftes hjemme og det eneste sted jeg har været ude for uheld ellers er på træningspladsen, der er skraldespanden nok;) men jeg kunne ikke drømme om at bruge private affaldsspande hvis jeg stod med problemet, en pose i hånden ville være min løsning indtil jeg kom hjem eller til en offentlig skraldespand;)

 

Jeg har simpelthen så svært ved at se problemet med lorteposer i skraldespanden :hmm:

Ja, en lort er ulækker men det er alt det andet i skraldespanden også, og den er trods alt lukket inde i en pose! Og jeg har ganske enkelt ikke tilhørsforhold til min skraldespand og ejerskabfølelse til hvad der måtte befinde sig i den .....

 

Og vi er bare nogen der bor i tættere bebyggelse og derfor må samle op efter vores hunde ind imellem (LÆS: ville gerne have så meget plads at man kan lufte på egen jord) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herovre risikerer man en ret stor bøde hvis man ikke samler op efter sin hund i/omkring byer og parker, omkring ca tusind kroner! Og på mange offentlige skraldespande opfordres der er til at bruge dem til hundeposer også, hvis der ikke er en "hundespand" i nærheden. Jeg kan godt finde på at putte en pose i en privat skraldespand hvis den står til tømning ude ved vejen, men ellers bruger jeg enhver anden skraldespand jeg kommer forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har simpelthen så svært ved at se problemet med lorteposer i skraldespanden :hmm:

Ja, en lort er ulækker men det er alt det andet i skraldespanden også, og den er trods alt lukket inde i en pose! Og jeg har ganske enkelt ikke tilhørsforhold til min skraldespand og ejerskabfølelse til hvad der måtte befinde sig i den .....

 

Og vi er bare nogen der bor i tættere bebyggelse og derfor må samle op efter vores hunde ind imellem (LÆS: ville gerne have så meget plads at man kan lufte på egen jord) :lol:

Der er også rigtig mange ting jeg har svært ved at se problemet i;) men jeg er bare nødt til at acceptere at nogle mennesker har nogle andre ting som er problemer for dem, end jeg har;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også rigtig mange ting jeg har svært ved at se problemet i;) men jeg er bare nødt til at acceptere at nogle mennesker har nogle andre ting som er problemer for dem, end jeg har;)

 

Du har helt ret! Vi er ikke ens, og skal alle respektere hinanden - bl.a. derfor jeg samler op efter min hund :blink:

Nu er det bare tit sådan (ved godt at jeg generaliserer nu) at de folk der ikke vil ha' en lortepose i deres skraldespand heller ikke vil ha' lorten liggende på fortovet....og de må på et eller andet plan jo også acceptere mig og min hund - og min måde at løse problemet på, ikke? Og så længe jeg ikke tramper rundt på deres matrikel for at finde skraldespanden, tjaaa - så har jeg svært ved at se problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret! Vi er ikke ens, og skal alle respektere hinanden - bl.a. derfor jeg samler op efter min hund :blink:

Nu er det bare tit sådan (ved godt at jeg generaliserer nu) at de folk der ikke vil ha' en lortepose i deres skraldespand heller ikke vil ha' lorten liggende på fortovet....og de må på et eller andet plan jo også acceptere mig og min hund - og min måde at løse problemet på, ikke? Og så længe jeg ikke tramper rundt på deres matrikel for at finde skraldespanden, tjaaa - så har jeg svært ved at se problemet.

 

Din hund og dit problem med skraldespand er jo dit problem, ikke andres;) så selvfølgelig skal du da samle op og selvfølgelig skal du da ikke bruge andres skraldespand hvis de ikke bryder sig om det;) og jo jeg kan da sagtens forstå at du har svært ved at se problemet;) men der er altså mennesker for hvem andres lorteåoser er et problem;) og da lorteåoser er din så er det dit problem at slippe af med den hvor den ikke generer andre;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...