Hop til indhold

Krampeanfald


Louisen
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg afleverede bachelor i fredags, og skal forsvare den i morgen. Så har været ret ustabil i sådan cirka alt andet end med Taiki. :rolleyes:

 

Jeg ved ikke helt, hvordan det går. Det er et mærkeligt limbo. Det går hverken rigtig godt, men heller ikke sådan helt skidt. Der har været nogle små anfald. Men ikke rigtig noget, der er "værd" at tage med i beregning, sammenlignet med de større anfald, aggressions-anfaldene eller hvordan han ellers har det.

 

Han er en glad hund. Der bliver ikke stillet så store krav til ham i hverdagen, udover når vi er med offentlig transport og han skal være omkring andre mennesker. Han er faktisk fint tilfreds med nogle gode, varierede ture (hvor vi bl.a. også tager bussen eller toget et stop eller to, bare for at afveksle lidt og se noget nyt) og så puslespil om aftenen.

Hvis han får større kødstykker, søger han det i græsset. Jeg har også haft frosset kød rundt om et hampreb der hang fra loftet, så han skulle "bide til kødbolle". Bare for at aktivere ham lidt ift. diverse stimuli.

 

 

Så det hele er bare lidt mærkeligt, og føles nærmest afventende. Kommer der flere større anfald? Gør der ikke?

 

For at kompensere lidt for denne mærkelige tilstand, bliver Taiki forkælet. Jeg har brugt lidt for mange penge på aktivitetslegetøj, rusketorve, bidedyr og sunde økologiske snacks.

Det stak helt af for mig, da jeg var på Roskilde Dyrskue (han blev hjemme, for mange hunde) - jeg støvsugede bla. en bod for tørrede grisetryner fra økologisk landbrug, og tørrede hjortestrips.

 

Han tager ikke på, men han taber sig heller ikke. :oops: Det med vægten vil jeg fokusere på i sommerferien, lige nu har det bare handlet om at vi har det så godt som muligt, så jeg kan fokusere på eksamen. Det er den afsluttende...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nårh... :lun: Det er godt at høre at han lever og ikke har fået det værre..

 

I må jo bare nyde den tid, I har ham, så længe han selv er i stand til at nyde livet..

 

Forkælelse er godt. Taiki føler sig elsket og værdsat og lykkelig, -så meget det er muligt, når han ikke er helt frisk.. ..

 

Og du kan jo ikke gøre for at det pludselig vælter frem med fantastiske tilbud på sådan et skide dyrskue... :mrgreen:

 

Man er jo NØDT til at købe det man ser, for der er ingen garanti for at de har de samme ting på det næste dyrskue.. .. Det kender jeg godt. Dyrskuer er som udstillinger, -juleaften for hunde.. Også selv om de slet ikke er med. Vi har jo altid vores hunde med i vores hjerter...imagegif Især sådanne steder.. :pift: . .:hundifart:

 

Held og lykke med din eksamen.. Det er nok meget godt, du har den at fokusere på.. Både for dig selv og for Taiki.. Han kan jo sagtens mærke, når du er bekymret for ham..

Jeg håber at I kan få en rigtig rar sommer sammen.. Uden at alt for meget drejer sig om sygdom..

Husk lige at opdatere når der er noget nyt.. Vi tænker jo på jer... :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg blev pædagog med 12 i bachelor og et gennemsnit på 11,7 eller sådan noget. Et enkelt 10-tal forpurrede det. ;)

 

Sommeren tilbringes med hygge og sommerkursus på uni, inden studiestart den 1. september. Har også fået et lille studiejob i et fritidshjem, så der kan hales nogle penge hjem - men de var fleksible med tiderne og jeg har pasningsmulighed, så det går an ift. Taiki.

 

I morgen tror jeg, at vi tager på stranden og torsdag skal vi finde en skov.

 

Varmen har været led, der bliver meget varmt i min lejlighed. Heldigvis købte jeg sidste år en ventilator, der virker 360 grader og står solidt på gulvet - den ligner lidt en sort R2D2 (star wars) og er ikke sådan et skrammel som drejer eller står ustabilt. Så jeg tør godt lade den være tændt mens Taiki er alene, og han har alle dagene lagt sig en meter fra den, med maven blottet imod den.

Det har hjulpet, samt 4 ture i løbet af dagen - længere ture tidlig morgen og sen aften, og to bitte-små ture i heden, hvor der bare blev tisset hurtigt af.

 

Min hund er dejlig, vi nyder sommeren. Jeg er ret udmattet stadigvæk, men har lige en uges afslapning inden studierne begynder igen. Måske besøger vi min søster i Odense, hun har fået dejlig lejlighed og så kan vi få set noget lidt andet.

 

Alt det her med Taiki og eksamen har ført til, at jeg har tabt mig 3 kilo og fået et ekstra sæt rynker rundt om øjnene - jeg ved med sikkerhed, at de er opstået i løbet af de sidste to måneder. Det er vildt, hvad den slags bekymringer gør ved mig.

Men nu er jeg på protein-drik og jeg forsøger at geare lidt ned, de dage jeg har fri og nyder Taiki og sommeren.

 

 

Jeg føler mig 1000 år gammel. Men han er dejlig. Og når jeg ser på ham, så er han jo alle udfordringerne værd. Han er det værd 500 gange om.

Taikivaskersig.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev pædagog med 12 i bachelor og et gennemsnit på 11,7 eller sådan noget. Et enkelt 10-tal forpurrede det. ;)

 

Sommeren tilbringes med hygge og sommerkursus på uni, inden studiestart den 1. september. Har også fået et lille studiejob i et fritidshjem, så der kan hales nogle penge hjem - men de var fleksible med tiderne og jeg har pasningsmulighed, så det går an ift. Taiki.

 

I morgen tror jeg, at vi tager på stranden og torsdag skal vi finde en skov.

 

Varmen har været led, der bliver meget varmt i min lejlighed. Heldigvis købte jeg sidste år en ventilator, der virker 360 grader og står solidt på gulvet - den ligner lidt en sort R2D2 (star wars) og er ikke sådan et skrammel som drejer eller står ustabilt. Så jeg tør godt lade den være tændt mens Taiki er alene, og han har alle dagene lagt sig en meter fra den, med maven blottet imod den.

Det har hjulpet, samt 4 ture i løbet af dagen - længere ture tidlig morgen og sen aften, og to bitte-små ture i heden, hvor der bare blev tisset hurtigt af.

 

Min hund er dejlig, vi nyder sommeren. Jeg er ret udmattet stadigvæk, men har lige en uges afslapning inden studierne begynder igen. Måske besøger vi min søster i Odense, hun har fået dejlig lejlighed og så kan vi få set noget lidt andet.

 

Alt det her med Taiki og eksamen har ført til, at jeg har tabt mig 3 kilo og fået et ekstra sæt rynker rundt om øjnene - jeg ved med sikkerhed, at de er opstået i løbet af de sidste to måneder. Det er vildt, hvad den slags bekymringer gør ved mig.

Men nu er jeg på protein-drik og jeg forsøger at geare lidt ned, de dage jeg har fri og nyder Taiki og sommeren.

 

 

Jeg føler mig 1000 år gammel. Men han er dejlig. Og når jeg ser på ham, så er han jo alle udfordringerne værd. Han er det værd 500 gange om.

Undskyld mit sprog, men hold kæft hvor er du sej at komme igennem med sådan en karakter og gennemsnit, trods alt det du har kæmpet den seneste tid for Taiki! :5up: Jeg håber du er mega stolt af dig selv - for det har du på alle måder ret til at være!! :kys:

 

Dejligt update på Taiki. Han er godt nok heldig han har dig! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at høre, jeg kan sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg har fulgt denne tråd lidt.

 

Zacko kom sidste sommer i hundehimlen af samme grund, og med et forløb lidt som det du har beskrevet, og jeg ved at det er helt vildt hårdt at have en hund med krampeanfald og hvor meget det slider.

 

Sov sødt Taiki

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundehimlen har fået endnu en stjerne.

 

Taiki fik for nogle få timer siden endnu et krampeanfald og vågnede ikke igen.

 

Detaljerne magter jeg ikke at dele lige nu, jeg er fuldstændig ødelagt, men har en god familie.

Åh nej, det er jeg ked af at læse.

Du har givet ham et fantastisk godt liv og du har gjort så uendeligt meget for ham.

Mange kram og tanker til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var synd! I skulle jo have haft nogle gode sommerdage sammen nu...:cry:

 

Men du undgik at tage den hårde beslutning om at aflive ham... Det er jo også svært..

Du må prøve at få det hele lidt på afstand. Det har været et langt og barsk forløb..

 

Tak fordi du tog dig overskud til at fortælle os hvad der er sket..

Du må bare vende tilbage, når du får mere overskud...

Og når du har brug for det...

Vi er her jo altid..:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundehimlen har fået endnu en stjerne.

 

Taiki fik for nogle få timer siden endnu et krampeanfald og vågnede ikke igen.

 

Detaljerne magter jeg ikke at dele lige nu, jeg er fuldstændig ødelagt, men har en god familie.

Åh, for helvede, det er jeg virkelig ked af at høre :megaked: Så uretfærdigt!! :ae:

 

R.I.P Taiki

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...